от besniaa » Чет Апр 28, 2011 23:25 pm
nasenceto написа:А в Лукойл англичани и французи ли бачкат или българи? И какви заплати им дават? Цената на продукта не се формира само от суровините. Решението на проблема е облекчаване на режима за внос на горива. Така ще се увеличи конкуренцията и Лукойл сами ще клекнат. Тогава или ще свалят цените (ако предположим че са с нереална надценка) или ще инвестират в подобряване на технологията си.
Тва за "комплкесното решаване на проблемите" ми звучи малко отнесено. Трябва конкретика. От 7 милиона българи така ли един не каза поне една смислена стъпка, която трябва да се предприеме? Всички казваме трябва, никой не казва как.
Директно ти казвам - трябва правилна политика и воля за създаване на по-добра икономическа обстановка и привличане на повече инвеститори... от там следва - създаване на повече работни места, повече работещи, повече данъци, повече пари в държавата... стимулиране на бизнеса по различни начини - било ниско-лихвени кредити, било данъчни облекчения, било други начини... и тогава вече, когато един инвеститор има сериозен бизнес - ще си цени образованите и ценни кадри и ще се стреми да ги запази с финансов стимул... И човек, когато получава достатъчно възнаграждение за труда си, с което може да си позволи да живее нормално - няма да вземе за проблем разлика от 10ст в цената на литър гориво....Как обаче ще се постигне това - нямам точна идея, която да звучи сериозно в днешното лигаво време... И пак ти казвам смислена стъпка - няколко ефективно осъдени за корупция и кражби в особено големи размери... Дали ще получат инфаркт или ще се самоубият - според обстановката....
Старая се, вместо да мрънкам да ми свалят бензина с 10-20 стотинки да мисля как да поработя и да изкарам малко повече парички - защото цената на бензина не зависи от мен, обаче продуктивността ми в много голяма степен зависи точно от мен...
Цената се формира от няколко основни фактора - цена на петрола (не зависи от нас), акциз - от ЕК ни резнаха да не го пипаме, ДДС - пак няма да се пипа и разходите по преработката с търговския марж...единствено последните две може да се пипат, но в не особено значителни граници...
и в този ред на мисли - в последно време попътувах малко по Европа... за сравнение - в Австрия 1л дизел беше 1.20-30евро, при цена в БГ около 2.50... в Англия пак дизел беше около 1,10-20 паунда... съмнявам се, там да работят със стари технологии, а по данни техните акцизи са по-високи от нашите...
[quote="nasenceto"]А в Лукойл англичани и французи ли бачкат или българи? И какви заплати им дават? Цената на продукта не се формира само от суровините. Решението на проблема е облекчаване на режима за внос на горива. Така ще се увеличи конкуренцията и Лукойл сами ще клекнат. Тогава или ще свалят цените (ако предположим че са с нереална надценка) или ще инвестират в подобряване на технологията си.
Тва за "комплкесното решаване на проблемите" ми звучи малко отнесено. Трябва конкретика. От 7 милиона българи така ли един не каза поне една смислена стъпка, която трябва да се предприеме? Всички казваме трябва, никой не казва как.[/quote]
Директно ти казвам - трябва правилна политика и воля за създаване на по-добра икономическа обстановка и привличане на повече инвеститори... от там следва - създаване на повече работни места, повече работещи, повече данъци, повече пари в държавата... стимулиране на бизнеса по различни начини - било ниско-лихвени кредити, било данъчни облекчения, било други начини... и тогава вече, когато един инвеститор има сериозен бизнес - ще си цени образованите и ценни кадри и ще се стреми да ги запази с финансов стимул... И човек, когато получава достатъчно възнаграждение за труда си, с което може да си позволи да живее нормално - няма да вземе за проблем разлика от 10ст в цената на литър гориво....Как обаче ще се постигне това - нямам точна идея, която да звучи сериозно в днешното лигаво време... И пак ти казвам смислена стъпка - няколко ефективно осъдени за корупция и кражби в особено големи размери... Дали ще получат инфаркт или ще се самоубият - според обстановката....
Старая се, вместо да мрънкам да ми свалят бензина с 10-20 стотинки да мисля как да поработя и да изкарам малко повече парички - защото цената на бензина не зависи от мен, обаче продуктивността ми в много голяма степен зависи точно от мен...
Цената се формира от няколко основни фактора - цена на петрола (не зависи от нас), акциз - от ЕК ни резнаха да не го пипаме, ДДС - пак няма да се пипа и разходите по преработката с търговския марж...единствено последните две може да се пипат, но в не особено значителни граници...
и в този ред на мисли - в последно време попътувах малко по Европа... за сравнение - в Австрия 1л дизел беше 1.20-30евро, при цена в БГ около 2.50... в Англия пак дизел беше около 1,10-20 паунда... съмнявам се, там да работят със стари технологии, а по данни техните акцизи са по-високи от нашите...