"Тайната Вечеря" от Леонардо да Винчи

Представяне на окултното, като част от загадката на живота, като това с което хората са забравили в себе си, и на което вече не обръщат такова внимание. На невидимото, на неизменно присъстващо в живота на всеки, за добротата за човечноста и мъдростта оставени от предишните поколения, която би ни направила по добри хора.

Модератор: lutar

Публикувай отговор
Аватар
MasterCop
Потребител
Потребител
Мнения: 184
Регистриран на: Съб Апр 19, 2003 21:47 pm
skype: mastercop7708
Местоположение: Cop Land
Обратна връзка:

"Тайната Вечеря" от Леонардо да Винчи

Мнение от MasterCop »

Тайната вечеря е стенопис от Леонардо да Винчи за херцог Лудовико Сфорца. На картината е изобразена сцена от Тайната вечеря от последните дни на Исус, както е описано в Библията.
Реставрирана:
Изображение

Защо е тайна ли? За мен са повече от тайна някои детайли в картината!
Като например чия е ръката с ножа?

Изображение

Както и следния факт:

"Апостол Йоан ли е човекът, който грациозно се е наклонил към Петър или този Йоан е Мария Магдалина - има женски гърди и женствени черти на лицето? Петър изглежда прави някакъв заплашителен жест към гърлото на Йоан/Мария.
Бил ли е Леонардо да Винчи някога глава на тайно общество, Орденът на Сион, който пази тайната на царската кръвна линия на Исус, и неговите наследници, които са живи и до днес?

Увеличавам детайла за да се види по-ясно!
Изображение

Малък цитат, който хвърля малко светлина върху картината:
Леонардо започва работа върху Тайната вечеря през 1495 г. и я завършва през 1498 г., но той не работи през цялото време само върху картината.

Тайната вечеря изобразява реакциите на всеки един от апостолите когато Исус казва, че някой от тях ще го предаде. Всички апостоли имат различни реакции с различен примес на гняв и шок в тях. От ляво на дясно: Вартоломей, Яков и Андрей сформират група от трима. Всички са изненадани. Андрей държи и двете си ръце вдигнати в „Стоп!” жест. Юда, Петър и Йоан формират друга група от трима. Юда е в сянка, изглежда уединен, изолиран от света, но изведнъж върнат в реалността от внезапното разкритие на плановете му. Той държи малка кесия с жълтици (30 сребърника MasterCop ред.) дадена му като откуп за Исус. Петър изглежда ядосан. Най-младият апостол – Йоан, явно изгубва съзнание. Тома, Яков и Филип са следващата група от трима. Тома очевидно е разтроен, Яков изглежда шокиран с неговите ръце във въздуха, а Филип, като че ли иска някакво обяснение. Матей, Тадей и Симон са част от последната група от трима. Тадей и Матей са обърнати към Симон, може би за да разберат дали той има отговор към някой от въпросите им.

Всички имена са установени от историци изследващи изкуството. През 1800 г. бива намерен ръкопис съдържащ имената на апостолите. Преди това идентифицирани са били само Юда, Петър, Йоан и Исус. Типично за този тип изображения Леонардо рисува вечерящите само от едната страна на масата, така че никой от тях да не е с гръб към нас. Интересно е че на останалите изображения засягащи същата тема, Юда винаги е самотен, в противоположния край на масата, далеч от останалите апостоли. Друга техника, често използвана е било изрисуването на ореол около апостолите с изключение на Юда. Леонардо създава по-динамичен и реалистичен ефект, като не отделя Юда от останалите, а го поставя в сянка.

В "Евангелие от Филип" никъде не се говори изрично, че Господ Иисус Христос и св. Мария Магдалена са били мъж и жена. За гностиците прегръдките и целувките означавали предаване на божественото дихание на посветения. В друг гностически текст - "Евангелие от Иаков", възкръсналият Христос посветил в Своите тайни Иаков и го целунал по устата, наричайки го "свой възлюбен". Въз основа на това св. Мария Магдалена можем да възприемем по-скоро като една от любимите ученици, отколкото като любовница/жена на Христа.
Публикувай отговор