Магистрала (А7) и тунел под Шипка

Всичко свързано с град Стара Загора.
Публикувай отговор
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Магистрала (А7) и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Тази тема засяга изключително много Стара Загора.
Бъдещата автомагистралка ще свързва 3-те автомагистрали "Марица", "Тракия" и "Хемус".
При това ще ги свързва там, където те са най-близо една до друга.
Това е връзката между река Дунав и Букурещ (2 млн.ж.) с Бяло море, Истанбул (14 млн.ж.) и Близкия изток.

Изображение

Изображение

Изображение
Последно промяна от slimarkov на Чет Окт 12, 2023 20:24 pm, променено общо 9 пъти.
st@nmen
Новак
Новак
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Май 14, 2008 15:50 pm

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от st@nmen »

аз съм за тунела с 2 те ръце и 2та крака :D
само4е до колкото знам тунела ще е м/у габрово и казанлък ?
Аватар
Baev
HOOLIGAN
Мнения: 1812
Регистриран на: Чет Яну 29, 2004 20:14 pm
Местоположение: Old Trafford
Обратна връзка:

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от Baev »

Дано до 50 години да стане :lol:
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

st@nmen написа:аз съм за тунела с 2 те ръце и 2та крака :D
само4е до колкото знам тунела ще е м/у габрово и казанлък ?
Естествено, че тунелът ще е там, но ще има и АМ Тракия, която е част от много важен паневропейски транспортен коридор и ще бъде приоритет за ЕС през 2012-2013 година. :cheers:
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Baev написа:Дано до 50 години да стане :lol:

Ще стане до 10 години най-вероятно. :mrgreen:
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Алтернативата на тунел под Шипка си остава Хаинбоаз, но според мен Шипка си остава много по-добрият избор. :)

Изображение

Тази карта я предлага един форумец от Велико Търново. :roll:
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Изграждането на тунел под Шипка ще струва 150 млн. лева

неделя, 23 ноември 2008


Като първата официална стъпка от страна на държавата към реализиране на идеята за тунел под връх Шипка определи кметът на община Казанлък Стефан Дамянов срещата в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, която се състоя на 19 ноември.

На нея присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагузов, Иван Атанасов, изп. директор на Национална агенция Пътна инфраструктура, народни представители, кметовете на Община Казанлък Стефан Дамянов и на Община Габрово Томислав Дончев, представители на сдружението Нашето ПО-ГОЛЯМО Габрово.

На пресконференция в Казанлък на 20 ноември 2008 г. Стефан Дамянов съобщи решението от срещата - Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 10 дни да обяви заявяване на интерес от наши или външни инвеститори за изграждането на тунела Габрово - град Шипка, т.е. заявка за проектирането на обекта и неговото строителство съгласно европейските стандартите, пише вестник Национална бизнес поща.

Изграждането на тунела с дължина около 3 км под връх Шипка не е заложено в приоритетите на държавата до 2013 г. Затова се търси начин идеята да се реализира чрез публично-частно партньорство или концесия. Това окончателно ще бъде решено, след като се получат заявки от реални инвеститори. Подходите към градовете Габрово и Шипка ще бъдат осъществени с участието на държавата. Общата дължина на цялото трасе, включваща подходите и самия тунел, е 14 км.

По предварителни изчисления изграждането на съоръжението под върха ще струва около 150 млн. лева.

Икономически портал на регион Стара Загора
Аватар
Baev
HOOLIGAN
Мнения: 1812
Регистриран на: Чет Яну 29, 2004 20:14 pm
Местоположение: Old Trafford
Обратна връзка:

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от Baev »

Нашите деца след едно-две десетилетия може да го заложат в приоритетите на държавата :lol: и тогава ако стане , внуците ще го построят за пра-внуците . Тогава разбира се няма да има нужда вече от него , защото ще се движим само по въздух. Да живеят политиците :lol:
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

:D :D :D :D

Това ме разби!
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Повече от 10 фирми са заявили намерения да работят по изграждане на тунел под Шипка

25 ноември 2008


Повече от 10 са фирмите, изявяващи желание да прокарат тунел под прохода Шипка, заяви вчера в Стара Загора народният представител Евгений Жеков. И допълни, че лично към него за информация са се обръщали поне три фирми, едната от които хърватска.

Проектът за тунел под Шипка изплува на приливи и отливи на няколко пъти през последните години, но до конкретни действия така и не се е стигнало. Още повече, че становищата са коренно различни. Едни смятат, че инвестицията не е рентабилна, други - напротив. Според Жеков, още преди осем години, когатo бяха проведени първоначалните проучвания, е пресметнато, че рентабилността е 17.5%. Депутатът е категоричен, че това е изключително добър процент, а оттогава насам трафикът се е увеличил три пъти, пише вестник Старозагорски новини.

Земеделецът съобщи, че прокопаването на тунела не е трудна задача, тъй като дължината му е само 3200 метра, че съоръжението може да се завърши за година и нещо, че трасето минавало през твърди скали, които се пробивали сравнително лесно, и че пътуването под земята ще трае 2-3 минути. Въпросът обаче бил в подходите, за коитo и през настоящата година не са предвидени средства. Ставало дума за обиколния път на Габрово. Ако той не се направел, тунелът губел значение. Проблемите идвали и от неяснотите колко време ще го ползва инвеститорът преди да го предаде на държавата. При всичките тези нерешени въпроси никой не можел да даде кoнкретни отговори на мераклиите да копаят под Шипка. А според Жеков, те ще бъдат много повече от заявилите предварително интерес.

Икономически портал на регион Стара Загора
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Проучва се концесионният интерес към тунела под връх Шипка

01.06.2009

Строителство.инфо


Във връзка с плановете за строеж на тунел под връх Шипка правителството възнамерява да възложи изграждането и експлоатацията на тунела и прилежащата инфраструктура на концесия.

С обява се канят инвеститори – компании или консорциуми с опит в пътното строителство и екплоатация и по-специално, с ноу-хау в изграждането на тунели, да заявят интереса си към възлагане на концесията.

С поканата за заявяване на интерес се цели единствено създаване на база данни от лица, заинтересовани да предоставят оферта за концесия на тунела под връх Шипка, посочват от Национална агенция "Пътна инфраструктура".

Проектирането на западния обход на град Габрово с тунелно преминаване на Стара планина в момента се изпълнява с финансиране по програма ИСПА – "Техническа помощ за подготовка на предпроектни проучвания и предварителни технически проекти за строителство на пътища от трансевропейската транспортна мрежа" (TNT).

Трасето с дължина 30 километра преминава през сложен планински терен и освен тунелното преминаване под връх Шипка с дължина 3.22 км, има още четири по-малки тунела с дължина от 100 до 300 метра, както и 10 мостови съоръжения.

Концесионният процес ще бъде администриран от НАПИ съгласно разпоредбите в Закона за пътищата. Очаква се офертите за концесията да се подават през лятото на 2010 година, след което ще бъде възложен и договорът за концесията но проекта.

Заинтересованите страни трябва да заявят писмено интереса си в дирекция "Концесии" на НАПИ най-късно до 15 юни тази година.
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Тунелът под Шипка готов до 2015 г.?

24 септември 2010 г.


Изображение

Два варианта за изграждането на пътния тунел Шипка са били обсъдени на първото работно заседание, на което присъстваха членовете на създадената за целта междуведомствена работна група и на комитета по наблюдение на дейността й. В нея участва и областният управител на област Стара Загора Йордан Николов. Приоритетен вариант е изграждането му до 2015 година, предаде пресцентърът на областна администрация.

В междуведомствената работна група са включени експерти от три ведомства – Министерството на околната среда и водите, Министерството на земеделието и храните и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В нея участват и специалисти от Агенция Пътна инфраструктура. Междуведомствената работна група ще оказва логистична помощ на АПИ по подготовката на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход. Всеки месец работната група ще изготвя доклад за напредъка на дейността.

В комитета по наблюдение влизат областните управители на Стара Загора и Габрово – Йордан Николов и Мариян Костадинов, заместник-кметовете на Габрово и Казанлък – Добрин Савчев и Евгения Чернева, и началниците на кабинетите на МОСВ и МЗХ. Основната задача на комитета е да следи за спазването на графиците и процедурата по отчуждаване на земите по трасето на тунела, съобщи Йордан Николов. Комитетът ще оказва и политическа подкрепа при решаване на проблемите, възникнали в процеса на изпълнение на плана за действие.

На заседанието е бил представен трипартитния модел за осъществяване на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти „Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход. Приети са били правила и план за действие на междуведомствената група, обясни областният управител. Целта е била да се избере най-добрия вариант за съставяне на работен проект, по който да се работи за изграждането на пътен тунел Шипка. След изготвянето му ще започне и процедурата по отчуждаването. Планът за действие на междуведомствената група предвижда всички процедури по ОВОС, отчуждаване на имоти от поземления фонд и горския фонд, и земеделски имоти да приключат до средата на 2012 година.

Тъй като най-вероятно ще се търси финансиране по Оперативна програма Транспорт на ЕС, ще се върви към цялостен проект за обходния път и тунела. ЕС не разглежда проекти „на парче", поясни Николов. Два са вариантите и за сроковете за изпълнение на строителните дейности. Ако бъде осигурен заем от Световната банка има възможност тунелът да бъде завършен до 2015 година. Другият вариант е от 2014 до 2020 година. На заседанието е бил разглеждан приоритетно първия вариант.

* * *

Тунелът под връх Шипка ще е с дължина от 20 км., а шосето ще има ширина от 10,4 м.


Агенция „Пътна инфраструктура” е подновила работата по реализацията на проекта за изграждане на тунел под връх Шипка. Вече е създадена междуведомствена работна група за оказване на логистична помощ по подготовката за осъществяване на проекта . Това съобщи вчера областният управител на Стара Загора Йордан Николов. Губернаторът е член на комитета по наблюдение на екипа, който ще разработи параметрите на съоръжението и ще търси инвеститор за осъществяването му.

Идеята за прокопаването на тунел под старопланинския връх датира отпреди повече от 110 години. През лятото на 1994 година дори беше направена първата символична копка на съоръжението, пише вестник Монитор.

Темата е поставяна още няколко пъти на общественото внимание от различни правителства. Според специалистите проблемът е единствено в икономическата изгодност поради недоказан автомобилен трафик.

Проектът за тунела фигурира сред седемте, одобрени и включени и в Националния план за регионално развитие на Република България (2000 - 2006), като габаритите му са широчина 10 м, височина 4,8 м, с две ленти за движение. Освен тунелното съоръжение ще има и около 20 километра подходи като част от тях е и западният обходен път на Габрово.

Според разчетите на пътната агенция и на строителното министерство е възможно изграждането на тунела заедно със Западния обходен път да започне през 2014 година с пари от европейските фондове. Оттам са категорични, че няма опасност България да бъде санкционирана в случай, че пътното съоръжение не бъде построено по-рано по силата на договора по присъединяването ни към ЕС. Тунелът не е задължително условие по него и затова страната ни няма да получи санкции . Една от възможностите за изграждането му преди 2014 г. е някоя от 36-те наши и чужди компании, заявили инвеститорски интерес, да започнат строителството му без държавна гаранция. По този повод в момента се водят разговори с тях, припомниха от Агенция „Пътна инфраструктура”.
Интерес към проекта в различни периоди са проявявали японските фирми „Мицуи”, „Мицубиши”, „Тайсей корпорейшън”, „Сумитомо корпорейшън Юръп”, „Каджима корпорейшън”и др.

Най-силен е интересът към изграждането на бъдещия тунел от страна на Sumitomo Corporation Europe, която е изградила железопътната линия Букурещ-Констанца със заем от Японската банка за международно сътрудничество (JBIC).Според официални източници японците били готови да лобират за банков кредит, но настоявали за държавно гарантиране.

125 млн. долара е предварителната оценка на тунела от 2001 година при 17,5 на сто норма на възвращаемост.
http://www.chambersz.com/Събития/3733-Тунел-под-Шипка
Аватар
klox
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 451
Регистриран на: Пет Май 08, 2009 19:26 pm
skype: klox_bg
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от klox »

Може да стане и по-бързо но първо трябва да построят метрото в София.
http://www.monitor.bg/article?id=238700
Разстоянието си е около 15км. по права линия.
5-6 години не му мърдат на такъв проект.
Водно и лазерно рязане, Сито и дигитален печат - www.patchov.com
Изображение
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Предлагат проектът за тунел под Шипка да се включи в този програмен период

22 октомври 2010


Ще бъде предложено проектът за Западния обходен път на Габрово и тунелът под връх Шипка да бъдат включени в списъка с приоритетните проекти за този програмен период по Оперативна програма "Транспорт". Това каза в Габрово началникът на политическия кабинет на министъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството Йордан Татарски. Според него целта е да се започне работа в този програмен период (2007- 2013 год) и да продължи до 2015 година. Предложен е вариант за финансиране на 3,2 км тунел под връх Шипка.

Днес междуведомствената работна група ще излезе с разписан план за действие, в който ще се дефинират задачите, сроковете и отговорниците, за да стартира реализацията на този голям проект. Също днес ще бъде подписан правилник за работата на междуведомствената група. Предвидено е екипът по подготовката на проекта да изготвя ежемесечни доклади за напредъка.

Вече е сформирана междуведомствена работна група, която да оказва помощ на екипa, който ръководи разработката. Според Татарски целта на тази група ще бъде да се подобри координацията между отделните ведомства. В нея ще участват експерти от изпълнителните агенции по горите, представители на министерството на земеделието, министерство на околната среда и водите, от министерство на регионалното развитие и благоустройството, както и главните архитекти на Габрово и Казанлък.

Създаден е и комитет за наблюдение, в който влизат Областните управители на Габрово и Стара Загора, началниците на политическите кабинети на МРРБ, на министерството на земеделието и храните, на министерството на околната среда и водите и зам. кметовете по строителството на Община Габрово и Община Казанлък.

"Така всеки един представител на отделните ведомства ще може да контролира задачите и задълженията на експертите от ведомствата", каза Татарски.
http://www.dariknews.bg/view_article.ph ... _id=606682
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Шипка и тунел под Шипка

Мнение от slimarkov »

Тунелът под Шипка изисква обединение на целия ресурс на страната

8 февруари 2011

Дарик Стара Загора


За изграждането на тунел под Шипка трябва да се обедини целият ресурс на България, поради важността на инфраструктурния обект не само за страната, но и за един от най-важните европейски транспортни коридори. Около това мнение се обединиха участниците в Четвъртата национална кръгла маса по транспортните проблеми в България. На форума присъства областният управител на Стара Загора Йордан Николов.

Изчерпателният анализ на транспортните схеми на България и всички проходи в страната показва изключително тежкото състояние на пътната мрежа по направление север-юг и налага извода, че те не отговарят на съвременните изисквания за превоз на товари. Това се отразява на цялостното развитие на отделните области и общини, бяха единодушни присъстващите областни управители.

По време на срещата беше изтъкнато, че проектът за тунел под Шипка е приоритет на правителството и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Създаден е работен проект, междуведомствена работна група и комитет по наблюдение на дейността й, приета е план карта за осъществяване на всички процедури, свързани с устройството на планиране.На предстоящото заседание в края на февруари Агенция „Пътна инфраструктура" ще докладва напредъка по така приетия план за действие. Като членове на комитета по наблюдение на дейността на междуведомствената работна група в него ще участват областните управители на Стара Загора и Габрово Йордан Николов и Мариян Костадинов.

С вече изготвеният работен проект за Западен обходен път и в частност проектът за Тунел под Шипка, проходът става с надморска височина около 700 м., което в зимни условия го прави лесен за поддръжка и експлоатация.
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=665638
Публикувай отговор