Ами не е добре да се пуска такава невярна информация в интернет пространството, щото после разправяй ,че нямаш сестра. В статията не е указано изобщо кой е точно парцела.
Щом разбера кой е парцелът, ще оправя снимките от Гугъл Земя.
В статията пише "бивпите оранжерии", а преди пишеше до Метро в кв. Зора.
Канадска и японска компания стъпват в Стара Загора
Японците вече са наели халето на бившия „Практикер” в източния край на града
24/06/2016
Автор: Матей Бонев
Magna Powertrain вдига втория си завод у нас за автомобилни климатични нисталации в Града на липите, а Yazaki пуска пилотно производство за кабелно оборудване.
Канадската мегакомпания Magna Powertrain е взела окончателно решение да изгради втория си завод у нас в Стара Загора. Вече има депозирано официално инвестиционно си намерение в общината, съобщи със задоволство старозагорският градоначалник Живко Тодоров.
Общината имала готовност да предложи подходящ общински терен от около 200 дка в източния край на града, в регулация и с улеснен достъп до ток, вода, канализация, подходи и т.н. Новият зявод ще произвежда части за климатични инсталации за автомобили и още на старта щял да започне с 1000 души персонал.
Magna Powertrain e една от най-мощните компании-производители на системи, компоненти, възли и модули в световната автомобилна индустрия. В момента тя има 314 завода в 29 страни с над 130 000 души персонал
Сред клиентите й са всички големи в бранша като Daimler AG, BMW, Volkswagen AG, Toyota, General Motors, Ford Motor Company, Volvo, AvtoVAZ, Great Wall Auto, Beijing Automobile Works, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, Renault-Nissan и др. Magna стъпи в България преди 4 г. след като закупи германската Ixetic, която имаше завод край Пловдив.
Междувременно стана известно, че и друга авторитетна компания в автомобилната индустрия - японската „Язаки”, скоро ще стъпи в Града на липите.
През октомври тя ще стартира пилотно производство на кабелно оборудване за автомобили. Японците вече са наели халето на бившия „Практикер” в източния край на града за малко повече от две години. Тук ще си обучават и роботят около 250 служители и работници докато се изгради новият завод на
„Язаки“ в Димитровград. Както вече е обявено, в това огромно за мащабите на България предприятие, инвестицията е за 100 млн. лв, ще работят около 3000 души. Първата копка на завода е предвидена за юли т.г, а пуска - идната година.
Имам въпрос, кой от двата Практикера е нает от Язаки?
Не е ли Практикер-1?
Защо казват Пракикер в източния край на града, да не би да става въпрос за новия Практикер-2?
В друга новина четох, че супермаркетът ще се строи наново на нов адрес.
Много ми е интересно, как се публикуват тия съобщения! Дали са официални, неофициални или полуофициални, не е важно, схемата, по която се правят, е много показателна! Два реда се казва, че еди-кой си, имал еди-какви си намерения ("намерение", е като обещание, все още не означава изпълнение), еди-колко си места (евентуално), еди-кой си парцел (пак "намерение", за кой ли път)!
После обаче, следва предълго експозе, тип реклама, на въпросният, евентуален инвеститор, колко голяма работа е! И това, във всяко едно такова съобщение, сякаш тук живеят дебили, които не могат да запомнят и два реда, без да им се повтаря безкрай, едно и също! И се повтаря като мантра, за тия 1000 работни места, сякаш те ще решат всички проблеми на страната! Или пък, на тия дебили трябва да им бъде внушено, колко трябва да са благодарни на местната и централна власт, как те мислят за тях, и прочие! И разбира се, да не гледат зулумите, които вършат!
Обикновено, както показва и близката история, такива "инвеститори", са всъщност прекомерно надут, медиен балон! С 1000 работни места, и то евентуални, няма да се реши почти нищо, нито пък, ще се вдигне жизненото равнище на града! Откриват се такива предприятия, за да се върши тая работа, която е неатрактивна другаде, свързана с вредности, и прочие! Второто, заплатите в такива прехвалени инвестиции, са по принцип ниски, клонящи към МРЗ. Затова, вероятно и там ще изпаднат в едно непрекъснато текучество и недостиг на хора. Да оставим пък проблема, за наистина квалифицирани кадри, ако наистина обаче ще имат нужда, лично аз се съмнявам много, самото производство ще бъде на едно много елементарно ниво, придатък към други! И накрая и най-големите, пишман-оптимисти тук, ще се свият и замълчат срамежливо, както го направиха по други, сходни теми!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
muhogon написа:Обикновено, както показва и близката история, такива "инвеститори", са всъщност прекомерно надут, медиен балон! С 1000 работни места, и то евентуални, няма да се реши почти нищо, нито пък, ще се вдигне жизненото равнище на града! Откриват се такива предприятия, за да се върши тая работа, която е неатрактивна другаде, свързана с вредности, и прочие! Второто, заплатите в такива прехвалени инвестиции, са по принцип ниски, клонящи към МРЗ. Затова, вероятно и там ще изпаднат в едно непрекъснато текучество и недостиг на хора. Да оставим пък проблема, за наистина квалифицирани кадри, ако наистина обаче ще имат нужда, лично аз се съмнявам много, самото производство ще бъде на едно много елементарно ниво, придатък към други! И накрая и най-големите, пишман-оптимисти тук, ще се свият и замълчат срамежливо, както го направиха по други, сходни теми!
Опасенията ти са напразни.
Работилниците, работещи на ишлеме и плащащи минимална заплата, вече се позиционираха в бедната Пловдивска област, защото там са намерили шарани, благодарение на влошената икономическа среда на региона.
Стара Загора е крайно неподходяща за такива неатрактивни манифактури и ще привлече само каймака на подобен тип производства. Тук стандартът и манталитетът на населението е различен и няма да търпи подобни мизерии, каквито се наблюдават в съседен Пловдив.
и няма да търпи подобни мизерии, каквито се наблюдават в съседен Пловдив
Ти първо отиди до Пловдив, пък после бръщолевяй глупости!
А колкото до "манифактурите", мога да посоча поне две такива, едната вече провалила се с гръм и трясък! Кабелите в ДЗУ, и сегашния Стандарт профил! За "каймак" не виждам, поради липсата на такъв, то даже и загоряло мляко няма!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Не знам защо журналистите си позволяват да издават тайни извлечени от индустриалният шпионаж.
Не е за вярване. Първата кола на Apple може да се сглобява в Стара Загора!
24.06.2016
Един от могъщите автомобилни производители Magna Steyr официално е обявил намерението си, че иска да строи завод в Стара Загора. Това съобщи кметът на града Живко Тодоров. В Общината е получено официално писмо, с което компанията заявява своя инвестиционен интерес към купуването на общинска земя и строителство на нов завод. Кметът уточнява, че през последната половин година общината и компанията водят активни преговори за терен с размер 60 декара.
Нищо чудно именно в България да започне да се произвежда първия автомобил в историята на Apple. Електрическата кола ще излезе на пазара през 2020 г., а производството ще бъде възложено именно на австрийската корпорация Magna Steyr.
Базираната в Грац Magna Steyr, освен авточасти, произвежда и цели автомобили по поръчка на своите клиенти. Компанията е истински гигант в автоиндустрията с годишен оборот от 25 милиарда евро. Компанията има няколко завода, а капацитетът е 200 000 автомобила годишно.
Фирмата подписа миналата година договор за сътрудничество с Jaguar Land Rover за изместване на част от производството от Великобритания в Грац. Magna работи и за нови договори с BMW и удължаване на договора с Daimler за производството на Mercedes-Benz G Class до 2022 г.
Magna Steyr е разработила системата 4Matic за Mercedes-Benz и е сглобила вскич модели E-Class 4Matic. Компанията също така има значителен принос в разработването на BMW X3 и е произвела всички автомобили от първата серия X3 (E83), както и Aston Martin Rapide.
Мдаа, започва втори сезон на "елмобили"... Интересно, кога ще завърши, като предния? Не се ли чува нещо, да сглобяваме болиди за Формула 1, колко му е? Или това го оставяме за сезон трети?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Имаше един детски филм навремето. Професора сигурно го помни...
Модерни вещици яздеха наместо метла...прахосмукачка. Но за да се произвежда необходимата енергия трябваше едно от джуджетата да бачка. Страхотен лаф беше: "бесней, Блекота, бесней..."
Та така де...Надъхвай се, пич, надъхвай се!
Надявам се да ти дават по някой кинт за тия групости.
Ха сега пък остана за 2017г, и то, пак "намерения"... Ако трябваше да има класация за "намерения", щяхме да сме несменяеми лидери, по левче да бяха давали за всяко едно такова "намерение", градът да е разцъфтял, отвсякъде! И пак на партенка ми мяза, кой започва строеж, мащабен, посред зима?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
slimarkov написа:Мърморещ Мухогон, става въпрос за модерен завод, а не за будка за списания.
Нормално е да им трябва половин година, за да си планират нещата.
Защо не ти направи впечатление доста по-важното, а именно, че ще дават по-високи заплати от средните в страната?
Аха, толкова "модерен", че технологията на строеж изисква, да се строи при възможно най-студено и снежно време! Как не се сетих, затова са го отлагали досега, бетонът стяга най-качествено и бързо, при снежни виелици, сигурно ще изчакат някоя такава?
А колкото до заплатите, как разбра, че ще са "по-високи", и какво означава това? Ясновидец ли си, или лично финансовият директор на компанията, барабар с все плановици, лични състави и ТРЗ, се свързаха лично с тебе, и ти докладваха? А може би, ще ни осветлиш, с божественото си прозрение, колко аджеба, ще са пустите заплати?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"