Регионално развитие

Всичко свързано с град Стара Загора.
Публикувай отговор
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от G7G »

Исках да кажа,че ще има 4 международни, големи и основни летища срещу само едно в единствения град в Северна България освен Велико Търново, който се развива-Варна.
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от slimarkov »

G7G написа: Пон Апр 22, 2019 12:34 pm Исках да кажа,че ще има 4 международни, големи и основни летища срещу само едно в единствения град в Северна България освен Велико Търново, който се развива-Варна.
Най-важното нещо, което може да се издейства за града е да се проектира удължение на автомагистралата Русе-Велико Търново през Стара Загора до Димитровград с пътен възел с АМ "Марица".
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от slimarkov »

Нещо интересно относно слуховете за завод на Фолксваген в България:
Да споделя това, което чух днес по темата VW: конкуренцията остава между България и Турция. Относно България се говори за района около Пловдив. Интересното е, че се планира едно основно производство и няколко по-малки, вероятно за компоненти, които ще се простират от Пловдив до Стара Загора. В крайна сметка обаче все още няма пълна яснота дали въобще ще има нов завод в нашия регион.
Източник

Вероятно ще разчитат да привлекат работна ръка от трите съседни области, ако наистина са верни слуховете за разположението между Стара Загора и Пловдив. Предполагам, че производствата ще са разположени по протежение на магистралите.
Източник


Сега е моментът някой от общината да пусне мухата на Б.Б. за перфектният терен на летището. :idea:
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от G7G »

slimarkov написа: Чет Апр 25, 2019 16:57 pm Сега е моментът някой от общината да пусне мухата на Б.Б. за перфектният терен на летището. :idea:
Ахахахах
Как го вярваш това?
Дъъъъъълбоооок съъъъъннннн...
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от slimarkov »

G7G написа: Чет Апр 25, 2019 17:03 pm
slimarkov написа: Чет Апр 25, 2019 16:57 pm Сега е моментът някой от общината да пусне мухата на Б.Б. за перфектният терен на летището. :idea:
Ахахахах
Как го вярваш това?
Дъъъъъълбоооок съъъъъннннн...
Да стискаме палци от VW сами да забележат стратегическото разположение на града и областта Стара Загора.
Ако дори доза истина има в тези слухове, то те добре са се ориентирали, че е най-добре за тях да имат няколко малки и една основна база и то разлополежи около магистралата между Пловдив и Стара Загора, които са двигателите на икономиката на цяла Тракия и Южна България.

Би било супер някой да подксаже на Б.Б., че може да привлече завода към Стара Загора и после дори да закрие Мариците, никой в региона няма да му се разсърди. :mrgreen:

Иначе е ясно, че такива големи заводи се нуждаят от огромна площ и затова се правят на десетки километри от големите градове. Парцелът на Кремиквоци е доста скъп. Нормално е от компанията да са се ориентирали към малките селища гравитиращи около Пловдив и магистрала Тракия, но откъм страната на другия голям град в региона - Стара Загора. Трявбат им много хора за служители - над 6 000 души + подизпълнители.
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от muhogon »

Иначе е ясно, че такива големи заводи се нуждаят от огромна площ и затова се правят на десетки километри от големите градове
Точно тъй, закриваме мините, и направо там, ще редим фауветата... Цялото място ще стигне ли?

Иначе хабер си нямаш, ама ръсиш акъли щедро... :lol: Иди виж как е в Чехия, завода "Шкода"? И определено ще е доста по-голям, от всяка автоманифактура, която ни курдисат тук за в бъдеще /ако има изобщо такава/!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от slimarkov »

Заводът ще е в България, а Б.Б. днес във Варна каза, че очаква добра новина през май месец.
Ако прочетете по-надолу за Словакия ще разберете, защо въобще Турция е обявена за наш конкурент, а именно за да може ЕС да не съди България, затова че дава финансова помощ на Фолксваген. Така обаче, когато е да не се изпусне да изтече инвестицията извън ЕС, няма да има проблеми.
На финалната права

Страната ни е почти сигурен домакин за новия завод на Volkswagen, но не всичко е предопределено

25 April 2019



След десетилетия на неуспешни опити в България да се създадат условия за дългосрочно и устойчиво производство на автомобили, може би най-накрая това ще се случи. В средата на април германската агенция ДПА съобщи, че Volkswagen е свел избора си за държава, където да изгради нов завод, до Турция и България, което даде поводи за оптимизъм въпреки липсата на официално потвърждение. Оказва се, че той не е бил напразен, защото три източника на "Икономист" от частния сектор и един от публичния съобщиха, че страната ни е почти сигурен избраник на германския концерн. Българските локации, подходящи за новата мощност, са две – "Кремиковци" до София и индycтpиaлнa зoнa "Paĸoвcĸи" край Пловдив.

Според информацията ни вече има подписани предварителни договори за закупуване на индустриален терен, а остава да се уточни подкрепата, която държавата ще окаже на реномирания инвеститор.

Въпреки, че окончателният избор се очаква в средата на май, водещи HR агенции вече набират български инженери, работещи в Германия с оферти да се завърнат.

За момента е известно, че в новия завод, с капацитет над 300 000 автомобила годишно, ще може да се произвеждат различни марки измежду притежаваните от бранда, но първоначално продукцията ще включва "Шкода" и "Сеат". Размерът на инвестицията, която се планира, може да надхвърли 1.4 милиарда евро, а разкритите работни места ще са между 4000 и 5000.

Според главния икономист на "Уникредит Булбанк" Кристофор Павлов подобна инвестиция може да добави повече от един процент към брутния вътрешен продукт на България, но крие и много допълнителни позитиви. Такъв е раздвижването на пазара на труда, защото по-качествените работни места ще привлекат хора, заети в други фирми, и те ще се принудят да повишат възнагражденията си, за да се предпазят от изтичането на кадри. "Почти всяка държава в региона може да се похвали с поне един привлечен международен концерн, а ние не. При нас три от десетте най-големи производителя на автокомпоненти имат мощности, но се набляга на нискотехнологични продукти, ниска технология и слабоплатени работни места. Шансът тези работни места да се загубят при следваща криза и миграция към още по-евтини доставчици бяха големи, но ако тук се настани сериозен автомобилостроител, средата ще се разглежда по съвсем нов начин", коментира той.

Подобно е и мнението на Десислава Николова, която е старши икономист в Института за пазарна икономика. "При големите инвеститори има т.нар. herding behavior (стадно поведение) – когато един голям инвеститор повлече крак, това е много силен сигнал и към други. Това е непрекият ефект от пристигането на голям инвеститор – че изпраща силен сигнал към другите за добри условия за бизнес тук. Другото, което е важно, е, че около големите предприятия се създава екосистема от малки и средни фирми, които ги обслужват и работят с тях, включително и в търговията и услугите", обяснява тя.

Предусловия
Оказва се обаче, че германската компания има редица условия, които надхвърлят чисто финансовите параметри. Така например сред поставените изисквания, освен задължителната електрическа и газова инфраструктура, се нареждат изграждането на жилищен комплекс, стадион, клиника, гара, медицинска станция, пожарна и полицейска служба. В това отношение и двете опции в България имат какво да предложат, но Индустриална зона "Тракия" сякаш е с по-силни позиции. Намираща се на изхода от Пловдив към Асеновград, тя граничи с добре устроените квартали "Люляците", "Хан Крум" и "Тракия", както и с жп линията от София до Бургас и Истанбул, а на няколкостотин метра от границите й се намира и жандармерията. В същото време площадката "Кремиковци" е близо до магистрала "Хемус", има жп инфраструктура, но е в съседство с гетото "Ботунец".

По информация на "Икономист" директорът на индустриалната зона е трябвало спешно да замине за преговори в Берлин миналата седмица.

Но везните може да се наклонят от австрийската компания за развитие на индустриални имоти Soravia, която придоби под условията на финансов лизинг 3.1 хиляди декара от площадката на "Кремиковци" в края на миналата година. Разполагайки с контакти, опит и репутация, фирмата е възможно да използва специфичното си ноу-хау и в крайна сметка да предопредели избора на Volkswagen към площадката край София.

Преди тази дилема обаче, трябва със сигурност да се преодолее конкуренцията на другите държави от региона, които също опитват да привлекат автопроизводителя. Надежди таят Турция, Сърбия, Румъния и Словакия. С най-малки шансове се оценява кандидатурата на Турция, която въпреки силната си автоиндустрия в момента е поле на икономическа и политическа нестабилност. Останалите не са се отказали, както стана ясно във вторник. В деня, в който Надзорният съвет на Volkswagen заседаваше, Сърбия съобщи, че е готова да построи 40-километрова метро линия от Инджия, където предлага терен за новия завод, до Белград. На тазседмичното си заседание надзорниците в концерна не дискутираха въпроса за новия завод, който се очаква да получи крайно решение през втората половина на годината.

Стимул в брой
Публична тайна е, че всички държави на Балканите, борещи се за новия завод на "Фолксваген", наддават в момента за инвеститора с пари в брой под формата на щедра държавна помощ. Още в началото на март т.г. шефът на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев обяви, че се работи по промени в Закона за насърчаване на инвестициите, чрез които най-големите вложения в българската икономика да си връщат гарантирано до 10% от разходите под формата на държавна помощ, без ограничения в крайната сума, когато става дума за инвестиции над 1 млрд евро. Действащото в момента законодателство слага таван на помощта от 37,5 млн. евро.

Около два месеца ключовата промяна в Закона за насърчаване на инвестициите обаче така и не се превръща в законопроект, който да бъде пуснат за публично обсъждане. Но източници на "Икономист" уточниха, че това не е повод за безпокойство, защото всеки отделен казус, който надхвърля границата, може да бъде защитен директно пред Брюксел. В този случай може да се надскочи и границата от 10 на сто, стига бюджетът да може да си позволи този харч.

Както "Икономист" писа, подобни държавни помощи вече са поискани и одобрени от други страни – членки на ЕС, за привличане на автомобилни гиганти. Словакия например предостави 125 млн. евро държавна помощ на "Ягуар Ленд Роувър" за инвестиция също от 1,4 млрд. евро. В този случай ЕК подчертава, че държавната помощ за построяването на завода в района на Нитра е била необходима, за да се предотврати изтичането на инвестицията в посока Мексико. "Ние установихме, че словашкото правителство създава условия за появата на нови работни места и икономическо развитие на региона с отпуснатите средства, без да се създават условия за нелоялна конкуренция”, коментира тогава решението Маргарете Вестагер, еврокомисар по конкуренцията.

Според различни информации в румънските медии северната ни съседка е готова да даде държавна помощ от 150 до 300 млн. евро, ако германският автомобилен гигант направи новия си завод там. Сърбия в битката за Volkswagen може да дава сериозни фискални облекчения и грантове на чуждестранните инвеститори, без да е необходимо да иска разрешения, защото е извън ЕС, което важи и за Турция. Според сръбския Закон за чуждестранните инвестиции при вложение в производствения сектор компанията може да получи като финансов стимул обратно от държавата до 25% от своите инвестиции. Така при потенциално вложение 1,4 млрд. евро германската компания може да си върне 350 млн. евро.

В началото на този месец премиерът Бойко Борисов посочи, че за да спечели Volkswagen, българското правителство е поело ангажимент да изгради жп линия и метро до завода и по този начин остави отворени и двете опции за евентуална база – Икономическа зона "Тракия" (където ще има нужда от жп връзка) и част от терена на бившия металургичен комбинат "Кремиковци", до който може да се удължи софийското метро. Най-голямото обещание на правителството обаче било "да бъдем по-тихи", защото "този, който вдига най-много шум, няма да получи нищо", заключи Борисов.

Кой може да продаде на Volkswagen?
Терен за потенциалния бъдещ завод на Volkswagen в България, и то върху руините на бившия металургичен гигант "Кремиковци" край София, може да отдаде SRED – подразделение за Централна и Източна Европа на австрийския гигант в недвижимите имоти и строителството Soravia. В началото на февруари т.г. дружеството постигна споразумение с Първа инвестиционна банка (ПИБ) за придобиване на част от площадката на фалиралия металургичен комбинат "Кремиковци". "Земята, която придобихме, е закупена чрез лизинг, а вече разговаряме с големи инвеститори, които проявяват интерес към нашия проект", коментира тогава пред “Икономист” Валери Атанасов, управляващ директор за България на SRED. Още тогава от компанията посочиха, че търсят за инвеститори в новия си имот международни производители от автомобилната индустрия, както и дружества от логистичния бизнес. След появата на повече медийни материали по темата Атанасов престана да коментира и посочи, че когато има потвърден инвеститор, ще говори отново.

Общата площ на площадката на "Кремиковци" е 7,7 млн. кв. м, а придобитата площ от SRED се явява 40% от нея, или 3,08 млн. квадрата, което прави малко над 3000 дка. Цената на сделката и параметрите по изплащането на финансовия лизинг се оказаха конфиденциални, но в отчета си за четвъртото тримесечие на м.г. пред КФН, депозиран на 30 януари т.г., ПИБ обявява приходи от продажба на активи в размер на 81,117 млн. лв. За сравнение това перо за 2017 година е било 10,6 млн. лв. Вероятно цялата сума от 81 млн. лв. не е с източник една конкретна сделка, но от финансовите отчети на банката става ясно, че над 70 милиона са постъпили в последното тримесечие на миналата година и най-вероятно те са именно вследствие от договорката за земята на "Кремиковци". От австрийската компания обясниха още, че предимствата на терена са, че е в затворен индустриален район с празно пространство, в непосредствена близост до голям град и уникален за целия ЕС. На място има голяма електрическа подстанция, както и газови връзки.

Източници на "Икономист" обясниха, че в процеса по договаряне на подкрепата, която държавата би оказала на германския автомобилен концерн, може да влезе и предоставяне на самия терен, което би означавало парцелът в "Кремиковци" за кратко да стане държавен. Такива детайли, както и пълният размер на държавната подкрепа обаче няма да станат известни, преди победителят да бъде избран и сделките да приключат.

Зeмятa в индycтpиaлнa зoнa "Paĸoвcĸи", част от Икономическа зона "Тракия", e coбcтвeнocт нa „Cиeнит xoлдинг“. В петте индустриални зони край Пловдив могат да се похвалят с опит с инвеститори от индустрията за авточасти. Очевидните предимства са бързият достъп до магистрала „Тракия“ и чистите терени, които няма да се нуждаят от подготовка преди строителството. Експерти твърдят, че тази локация отстъпва по отношение на газификацията и електрификацията, но това не би било непреодолима пречка при степента на отдаденост на държавните институции. От Икономическа зона „Тракия“ посочиха пред “Икономист”, че ще коментират какви стимули предлагат, ако Volkswagen избере терен при тях за реализацията на завода си, само ако сделката реално се случи.

Към момента, изглежда, нещата са в български ръце и в обществото цари невиждан консенсус по въпроса с привличането на гигантската инвестиция. А правителството изразява готовност да подслади сделката по всякакъв начин.
iconomist.bg/97409-На-финалната-права
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от muhogon »

Права, крива, все тая, поредния блъф на пропагандата! Но, дори да допуснем, че направят такъв "завод", той в никакъв случай няма да е в околностите на града ни! Второто, той ще е поредната "колосална" инвестиция, която ще гръмне, като пренадут балон! Защото, идват тук, заради по-ниските разходи за труд и данъци, а не защото сме им мили и драги! Третото, предвид типа на днешното автомобилостроене, това ще е нещо от типа на Либхер, всичко ще се доставя от доставчици и поддоставчици, а тука само ще става монтажа /това в добрия случай/ В не толкова добрия случай, ще е някоя манифактура за производство на определени възли, което задължително ще е съпътствано с екстрата "вредности"! Лично аз не очаквам нищо съществено от тоя "завод", просто поредното Язаки, което се раздира от текучество, и е символ на на робския труд!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от G7G »

Що робски труд?
Нали разпъваше локуми,че сме нямали мега-гига-хипер предприятия с по няколко хиляди?
Ето ти го!
6 хиляди парчета !
Последно изясни си тезите-лошо ли е да има огромни заводи-робски фабрики с по 5000-6000 роба на минимална заплата, както го определяш, или е прекрасно, както пак го определяш?
Много си противоречиш, другарю.
Тичпично за болшевик-противоречията са им в кръвта и любимата им идеология.
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от muhogon »

G7G написа: Пет Апр 26, 2019 12:45 pm Що робски труд?
Нали разпъваше локуми,че сме нямали мега-гига-хипер предприятия с по няколко хиляди?
Ето ти го!
6 хиляди парчета !
Последно изясни си тезите-лошо ли е да има огромни заводи-робски фабрики с по 5000-6000 роба на минимална заплата, както го определяш, или е прекрасно, както пак го определяш?
Много си противоречиш, другарю.
Тичпично за болшевик-противоречията са им в кръвта и любимата им идеология.
Защото всичко, което са благоволили да ни предоставят тук, са неатрактивни, вредни, нископлатени производства, както се полага на колонията! И няма никакво значение колко хора са вътре, ако ще и милион да са! Ама иначе соросоидите сте много ербап, да "откривате" заводи, ама нека другите да работят в тях, за минималната? Що сам не идеш в Язаки, нали е модерно, голямо предприятие, символ на еврогейската мечта? Поработи малко там на линиите, с пълните екстри от нощни смени, пък после пак прокламирай величието на еврогейския капитал? Защото и с ФВ ще е така, както беше и с Ауди тук, през 2009г! Или за тях, нещо вече не помниш? Удобна амнезия, поразпитай, какви хубави, чудесни условия предоставяха тия еврогейци, та се наложи, за няма и година, да пуснат кепенците? Ама соросоидите сте прави, те хората са лоши, че не искат вече да работят на господарите ви робски труд...
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от G7G »

Ами радвай се тогава,че градът ни не е от тези, които да привличат инвестиции тип Язаки.
Казах ти го пак-малките фирми са гръбнак на икономиката във всички най-развити и богати държави.
И много по-добре 1000 фирми с по 10 човека персонал , отколкото два кошера за роби с по 5000 роба в тях на минимална заплата.
Това ти написах и по-назад, ти написа точно обратното-че големите фирми дрън-дрън...
Сега обаче идваш на моята.
И сега след това мое мнение ,както се очаква, пак ще напишеш,че големите фирми с хиляди работници са най-прекрасното нещо на света.
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от muhogon »

G7G написа: Пет Апр 26, 2019 16:51 pm Ами радвай се тогава,че градът ни не е от тези, които да привличат инвестиции тип Язаки.
Казах ти го пак-малките фирми са гръбнак на икономиката във всички най-развити и богати държави.
И много по-добре 1000 фирми с по 10 човека персонал , отколкото два кошера за роби с по 5000 роба в тях на минимална заплата.
Това ти написах и по-назад, ти написа точно обратното-че големите фирми дрън-дрън...
Сега обаче идваш на моята.
И сега след това мое мнение ,както се очаква, пак ще напишеш,че големите фирми с хиляди работници са най-прекрасното нещо на света
Та нали сами драпате ФВ да дойде тук? С какво той ще е по-различен от Язаки? Шизофрения ли те гони вече, или навременна, удобна амнезия?

Пак ще ти го кажа, пък дано и невежа като тебе, накрая да го схване! Малките фирмички /гаражните/, че и малко по-големите, съществуват именно, за да обслужват по-големите! Без големите, изчезват и малките, това са закономерностите на капитализма! Освен това, самия капитализъм е в непрестанен стремеж да се разраства и окрупнява, за сметка на по-малките, които поглъща! Например, знаеш ли колко дребни фирми, са накачулени по гигантите Марица изток, и военни заводи? Идва момент, спират им договорите, и какво става - малките изчезват! Отдавна е минало времето на манифактурите, дето един занаятчия-обущар, ще прави по два чифта обувки на ден, и ще просперира! Големите заводи не са най-доброто, но само те могат да произвеждат най-много, бързо, и на по-ниска себестойност! Затова автомобилостроителите, военни заводи, и прочие, са все гиганти, защото се влага много в оборудване, трябват големи пространства, много инвестиране, и прочие! Как си представяш, някоя гаражна фирма, да прави коли? По една на седмица, или на месец? И къде ще ги реди, на тротоара отпред? Ще я скъсат от глоби, за неправилно паркиране... :lol: :lol: :lol:
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от slimarkov »

Димитър АВРАМОВ, политолог: В Стара Загора има най-високи нива на оптимизъм в България

27 април 2019


– Г-н Аврамов, каква е Вашата оценка за актуалната политическа ситуация в България, само дни преди старта на предизборната кампания за Европейски парламент?

– За поредни избори в национален мащаб изборната кампания ще се провежда в негативна политическа среда. Въпросът за това каква да бъде Европа и каква България в следващите 5-10 години е изместен от скандали за злоупотреба с влияние и служебно положение. Но в крайна сметка отговорността в политиката е каквато в живота – лична. Всеки, който е замърсил личната си биография, ще си понесе наказанието. Обратно, тези, които са се държали достойно, само ще спечелят от сравнението.

В локален мащаб Стара Загора изглежда добре, хората са настроени позитивно и харесват Европейския съюз. Мнозинството от старозагорци харесват града си, чувстват се добре у дома, не смятат да се местят и да емигрират и имат позитивни политически очаквания. В Стара Загора има най-високи нива на оптимизъм в България. Около 85% от запитаните в изследване на „Алфа Рисърч“ казват, че са оптимисти или по-скоро оптимисти за перспективите за живот и развитие в Стара Загора! Това е буквално феномен!

На фона на националните нагласи, където у хората се наблюдава предимно скептицизъм, отегчение и отвращение от публичната сфера и политическата ситуация, в Стара Загора има оптимизъм и позитивни очаквания. Стара Загора изглежда направо като град и регион от различна държава! Изглежда все едно, че Стара Загора е в Европейския съюз, а България не е! Никога досега в последните 12 години, след влизането ни в ЕС не съм виждал такъв социален феномен. Позитивните нагласи, очаквания за развитие, а не за застой са изключителен успех на всички старозагорци и несъмнено на кмета Ви и на хората в общината.

Като пловдивчанин Ви завиждам. Пловдив е Европейска столица на културата, а 2019 г. би трябвало да е годината на Пловдив. Пловдивчани са скептични към публичната среда в града и към хората, които го управляват града, и имат пълно право. Общественият климат и публичната среда в Стара Загора са изключително позитивни и това е много важно. Стара Загора ще се развива добре в следващото десетилетие.

...
http://www.nbp.bg/nbp/%D0%B4%D0%B8%D0%B ... %B0%D0%B3/
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от muhogon »

Сгрешено е заглавието - има най-оптимистични соросоиди, за които всичко дето хвърчи се яде, и прекаляват с розова дрога, та всичко им се вижда оптимистично... Само като видят, колко години им се строи централния, нацистки плац, докарва хората до депресия, оптимизма е само за дрогираните...
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център

Мнение от G7G »

Пишат,че правителството щяло да даде 20 млн за инфрата ,ако колата на Фюрера избере да прави завод в София.
https://www.vesti.bg/bulgaria/stroim-bu ... en-6094862
Публикувай отговор