sawo написа:Голямо мрънкане, голямо нещо. Според мен хората които са в кофти положение някакси се успокояват, като оплюят всичко и всеки в България, та поне да са спокойни че не само те са така. Е да, ама не.
Вземете се качете на тази магистрала, минете няколко пъти, пробвайте и стария път и елате пак да говорите вече със някаква реална информация.
В Петък сутринта тръгнахме за морето по магистралата, в началото има някакви минимални неравности, които обаче са доста трудни за долавяне, особено ако колата ви има някакво смислено окачване. Това не е асфалт 5 сантиметра, няма утре да стане крив от камиони и освен ако нямате някакъв опит или познания в обработката на асфалт или полагането на пътища, не говорете глупости.
Пътуването по магистралата е песен - досега не съм се придвижвал толкова лесно до морето. Преди беше колони, гърч, джипове те засичат и т.н. - сега докато се усетихме и вече бяхме там. На връщане за проба минахме по стария път - до отсечката където почва магистралата беше натоварено, след това няма почти никакви автомобили - да ти е кеф да си караш.
Може би, в случая съм визиран аз, затова нека си го кажа. Не знам защо, всяка една критика тука, се възприема като мрънкане, каквото и да значи това? Може би, всички трябва да бъдем безкритични към нещо, за което вече е казано, че така, и точка. Е добре, ами ако все пак не е чак толкова хубаво?
Никога и никъде, не съм казал, че не трябва да има магистрали, напротив, трябва да има. Пътувал съм из Европа, и много добре мога да оценя достойнствата на този вид пътища. Въпросът тука опира до това, на каква цена стават (не говоря само за финансовите измерения), и кой ще има същинската полза от тях? Никой, оттук присъстващите магистрални фенове, не обясни по никакъв конкретен начин, как тия отсечки, ще допринесат за нещо ново, за по-нататъшно развитие на съответните региони? Само повтарят думите на оная мутра, че видите ли, сега вече ще се подобри поминъка, но КАК? Тия алабализми ги слушаме вече десетки години, , но нищо не се променя!
Както вече казах, около, и над 40% от хората, ще ползват тая магистрала един път в годината. Други 40% пък изобщо няма да стъпят на нея, по обективни причини. Значи, остават около 20%, които ще я ползват повече от веднъж годишно. Е, затова ли е тоя огромен възторг, че някаква малка част от хората, предимно професионално, ще ползват магистралата? Но пък, истината е малко по-друга. Строежът на магистралата се форсира, не защото на мутрата му е много домиляло за народа му, и дори за тия 20%, а по-скоро, защото изпълнява ангажимент към друга държава - Турция. Целта е, да се осигури скоростна пътна артерия, по която да се придвижват турските тирове, в посока западна Европа. Затова бяха отклонени средства от други фондове на държавата, като здравеопазването например, за да се строи път за чужда държава! Ето, това не одобрявам, не самия път! И не ми казвайте, че финансирането ще се поеме от ЕС, да, такава е опцията, но не се знае, колко и кога, може и нищо да не бъде възстановено.
Тука чета и едно откровение, че един наш колега, е готов да плаща и тол такса, стига да пътувал по такива пътища... Стана смешно и тъжно, до какво ниво вече падаме, сами да си нахлузваме ярема. Уважаеми колега, ако толкова ти се плаща тол такса, дай официално предложение където трябва, само имай предвид едно - никъде в Европа, а може би и в света, няма хем винетна система, хем тол такса, на едно място!
И малко да се върна на преамбюла на копирания от мен текст - не съм в кофти положение, а и няма нужда да съм в такова, каквото и да значи това, за да отчитам реалностите такива, каквито са! Ако да казваш истината е плюене, добре, така да бъде, приемам поправката, но ще кажа друго - няма нужда и тоя форум да се се слага някому, вече си има достатъчно наредени на тая опашка. Ако все пак сте решили, че тука ще се приемат само и единствено аплодисменти към властимащите, и нищо друго, кажете си, лошо няма, ще се съобразя с това!