Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Форум за всякакви дискусии свързани с МПС
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

sawo написа:Естествено, че се ползва шублер с дълбокомер :) В днешно време почти не съм виждал шублер, който да няма вграден дълбокомер :) Ако нямаш 1.6мм, значи на практика все едно нямаш гума. Не знам какво ще натискаш, за да изкараш повече грайфер, най-много да си пробиеш гумата от глупости :)
Казах - ДЪЛБОКОМЕР, а не шублер с дълбокомер, двете са много различни неща! Дълбокомера на шублера не е надеждно средство, лесно може да се манипулира, и по тази причина /и не само тази/, не става за целта, още по-малко пък - за гума! Бас ловя, че поне половината тука, няма да знаят, нито как да премерят, нито пък могат да са сигурни, че са замерили вярно! И няма нужда да пробиваш каквото и да е, спокойно можеш да си изкараш грайферите с милиметър-два, по-големи! Както и някой милиционер, дето хабер си няма от тая техника, да ти изкара грайфера по-малък! Защото уловката тука е, че на такова нещо, като гумата, да слагаш фиксирани десети от милиметъра за допуск, е все едно, когато някой багер копае изкоп, или канал, да искаш да го прави с точност до сантиметър! Както казах, готов съм да се обзаложа, че от 5 замервания, няма да има и 2 еднакви, някой приема ли облога?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

От къде пък сега я извади тази статистика? И по никакъв начин не можете да ме убедите, че фаровете не влияят на безопасността, тъмна кола на тъмният асфалт със запалени фарове е видима от доста по- голямо разстояние, от колкото ако е без фарове. А да твърдиш че произшествията се увеличават защото се кара на фарове е несериозно, увеличават се защото е пълно с изоглавени идиоти, които карат като бесни и с износени летни гуми зимата .
Че то няма нужда, някой да убеждава някого, поне аз, не съм видял случай, в който фаровете са предотвратили произшествие, по-скоро обратното, бройката нараства! А пък ако не виждаш тъмна кола, на тъмен асфалт/той не е и толкова тъмен, избелява от жегите/, посред бял ден, в големите летни жеги, е, едва ли ще е, че не си е пуснал фаровете! Ако зимните катастрофи са заради летни гуми, то летните катастрофи от какво са, сигурно от износени зимни такива? Несериозно е да се разсъждава така, имало е години, когато не са се пускали дневни светлини, и не е било по.зле от сега, нали?
Много ми е интересно как със един и същи шублер различен човек ще премери друга стойност. Както ти казаха ако смяташ да натиснеш шублера да се впие в гумата е абсурдно. Просто тея шмекерии няма да минат като те спрът КАТ. Ще си отнесеш глобата по тяхна преценка, а после ако щеш ги съди. Пука им дреме на катаджиите те няма да спечелят нищо от теб както и ти нищо от тях.


Не искам да се заяждам с никой, но просто съм твърдо за за фаровете и зимните гуми. А колкото до дребнавите хора дет си мислят кой колко ще спечели от тях никога няма да са доволни и какъвто и закпн да се приеме.
Искаш ли да ти демонстрирам, как можеш да измериш различно? :D Няма да впиваме нищо, обещавам! А колкото до КАТ, отде ще си сигурен, че те изобщо ще умеят да боравят с такива инструменти? Аз съм сигурен, че са пълни аборигени, особено пък, като показаха някакви, дето замерваха грайфери с пластмасова имитация на шублер, купен от магазин за 1 лев! А за печалбата, аз го казах - буташ им двайсетачка, или петдесетачка, и ти пишат, че имаш грайфер, ако не бутнеш - нямаш! Никога ли не са ти искали рушвет на пътя, та толкоз сляпо им вярваш?

Ще има недоволни хора, не защото са дребнави, или едрави, а защото законите, се пишат от корумпирани/в демокрацията им казват - лобисти/, и са винаги в нечий интерес, на някоя едра, олигархична риба, но не и за обикновения човек! Щом си толкова доволен от закона, оставяй си фаровете и като стои колата на паркинга, току-виж, някой пак няма да я е видял, особено, ако е тъмна! Аз виждам в това, единствено корупционна схема, и няма как да съм доволен!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
nike718
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 539
Регистриран на: Пет Яну 07, 2011 9:53 am

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от nike718 »

Аве пич, що не вземеш да си сложиш износените гуми на колата, да угасиш фаровете и да се засилиш през някой мост, че белким се отървеш от всичко което те заобикаля. Ма то целият свят ти крив бе! Ай много ти здраве!
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

nike718 написа:Аве пич, що не вземеш да си сложиш износените гуми на колата, да угасиш фаровете и да се засилиш през някой мост, че белким се отървеш от всичко което те заобикаля. Ма то целият свят ти крив бе! Ай много ти здраве!
Това ли ти е последният "аргумент"? Светът не ми е крив, има много криви хора в него, на властови позиции, и просто се опитвам, да казвам това, което виждам и знам! Ако не ти отърва това, което казвам, не търси вината у мен, не аз го създавам! Розовите очила, никому не са помогнали още!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
nike718
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 539
Регистриран на: Пет Яну 07, 2011 9:53 am

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от nike718 »

muhogon написа:
nike718 написа:Аве пич, що не вземеш да си сложиш износените гуми на колата, да угасиш фаровете и да се засилиш през някой мост, че белким се отървеш от всичко което те заобикаля. Ма то целият свят ти крив бе! Ай много ти здраве!
Това ли ти е последният "аргумент"? Светът не ми е крив, има много криви хора в него, на властови позиции, и просто се опитвам, да казвам това, което виждам и знам! Ако не ти отърва това, което казвам, не търси вината у мен, не аз го създавам! Розовите очила, никому не са помогнали още!
И като казваш това каквото виждаш, с какво променяш нещата, освен да се тровиш с омраза?
Ти прави това което смяташ за правилно и морално, пък останалото което не можеш да промениш, не се трови с него.
Поне аз така разсъждавам.
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

И като казваш това каквото виждаш, с какво променяш нещата, освен да се тровиш с омраза?
Ти прави това което смяташ за правилно и морално, пък останалото което не можеш да промениш, не се трови с него.
Поне аз така разсъждавам.
Защо пък омраза, това, че го казвам с остър тон, не означава, че мразя когото и да е! Ключът към решаването на даден проблем, е неговото осъзнаване като такъв, ако се разсъждаваше така примиренчески, хората щяха да са още в пещерите! Най-малкото което, преди 30 години, сигурно пак е имало така да разсъждават, че нищо не може да се промени, а виж какво е днес? Жалкото е само, че е към по-лошо.

Правилно и морално, понякога са взаимно изключващи се понятия, да не кажа, че вече са си антиподи, и ако решиш да постъпиш морално, можеш да си го отнесеш, като неправилно! Абсурдите на "демокрацията", стават вече правило!

Впрочем, ето и още малко, за размисъл, да не го пускам в отделна тема! Вече се говори, и ни се набива, колко е "правилно", да бъде въведен данък, върху вредните храни! Тука вече, някои пишман-управници, са на път да бият всякакви рекорди по абсурдност, демагогия, и двуличие! Значи излиза, че първо ни се предлагат вредни храни /поне така го призна официално, недоразумението Москов/, после ще ги облагат, за да има пари за лечение на последствията от тях!?! Ами, щом има вредни храни, и те го знаят, защо просто не ги спрат, нали това е в задълженията на държавните органи? Абсурдът е пълен отвсякъде, гарниран с наглост и безочие! Ама съм сигурен, че пак ще има заблудени овце, да ръкопляскат, и да казват - да, така е правилно! Но не само че не е правилно, ами си е направо античовешко, мога да го оприлича на Средновековието - когато Инквизицията изгаряла някой човек, карали близките му, или самият осъден, да си донесе дървата за кладата, или да си ги плати!И сега се получава нещо подобно, само че, с милиони хора! Същото е и с гумите, фаровете, и други неща, за които не се сещам в момента, целта е, да сме безропотно стадо, и да одобряваме всички дивотии на Брюксел и САЩ!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от sawo »

muhogon написа:
sawo написа:Естествено, че се ползва шублер с дълбокомер :) В днешно време почти не съм виждал шублер, който да няма вграден дълбокомер :) Ако нямаш 1.6мм, значи на практика все едно нямаш гума. Не знам какво ще натискаш, за да изкараш повече грайфер, най-много да си пробиеш гумата от глупости :)
Казах - ДЪЛБОКОМЕР, а не шублер с дълбокомер, двете са много различни неща! Дълбокомера на шублера не е надеждно средство, лесно може да се манипулира, и по тази причина /и не само тази/, не става за целта, още по-малко пък - за гума! Бас ловя, че поне половината тука, няма да знаят, нито как да премерят, нито пък могат да са сигурни, че са замерили вярно! И няма нужда да пробиваш каквото и да е, спокойно можеш да си изкараш грайферите с милиметър-два, по-големи! Както и някой милиционер, дето хабер си няма от тая техника, да ти изкара грайфера по-малък! Защото уловката тука е, че на такова нещо, като гумата, да слагаш фиксирани десети от милиметъра за допуск, е все едно, когато някой багер копае изкоп, или канал, да искаш да го прави с точност до сантиметър! Както казах, готов съм да се обзаложа, че от 5 замервания, няма да има и 2 еднакви, някой приема ли облога?
Нещо тук вече ми се изгуби нишката за какво спорим точно ? За лични нужди шублера с дълбокомер е повече от достатъчен за да измериш гумите. Дори и да имаш 5 замервания на 1.6мм, две на 1.5мм, 3 на 1.4мм и т.н., за мен поне е все тая. Аз лично гуми под 4мм директно ги хвърлям, който иска да си ги кара. Полицията си имат одобрени дълбокомери, с които проверяват гумите. Ако те установят, че нямаш 1.6мм грайфер, просто те спират от движение. Всичките тези твои постове тука ако им ги наговориш, няма да се трогнат ни най-малко, а и така трябва. Закона е такъв (между другото е такъв в цяла Европа), те просто следят да се спазва. Ако искаш, стой си без кола с месеци, а може и с години докато се водят делата, накрая вземе пък да спечелиш и те пуснат обратно на пътя с 1.6мм гуми :) :)
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

Нещо тук вече ми се изгуби нишката за какво спорим точно ? За лични нужди шублера с дълбокомер е повече от достатъчен за да измериш гумите. Дори и да имаш 5 замервания на 1.6мм, две на 1.5мм, 3 на 1.4мм и т.н., за мен поне е все тая. Аз лично гуми под 4мм директно ги хвърлям, който иска да си ги кара. Полицията си имат одобрени дълбокомери, с които проверяват гумите. Ако те установят, че нямаш 1.6мм грайфер, просто те спират от движение. Всичките тези твои постове тука ако им ги наговориш, няма да се трогнат ни най-малко, а и така трябва. Закона е такъв (между другото е такъв в цяла Европа), те просто следят да се спазва. Ако искаш, стой си без кола с месеци, а може и с години докато се водят делата, накрая вземе пък да спечелиш и те пуснат обратно на пътя с 1.6мм гуми :) :)
Шублера с дълбокомер, може да е достатъчен да си измериш нещо за себе си, с любителски цели, но когато се повдига обвинение, с цел санкция, ще издиша отвсякъде, за това иде реч! А защо не допуснеш, че замерванията могат да са и на 1.7, 1.8, и т.н.? И самият факт, че дава различни стойности, означава, че замерването не е надеждно, дали от човека или инструмента, и не може да се приеме за достоверно! Ако аз имам чертеж, с даден размер 1.6 на него, без посочване на допускови отклонения, означава, на наш език, "свободен" размер, тоест, мога да се отклоня с около 2-3 десети от него, без да е фатално за детайла, обикновено, се прави в минус! Е, колко ще е "допуска" на тия 1.6, на гумите? Все пак, на света не съществуват абсолютни размери, след милиметър и десети, следват стотни, хилядни/микрони/, десетохилядни! Кво прайм тогава? Да впишат тогава в прословутия "закон" така - с допуск от минус 0,04 мм, до плюс безкрайност :D ! Полицията няма никакви дълбокомери, още по-малко пък - "одобрени", като не знам, какво разбираш под това! Дори съм сигурен, че полицията няма да различи дълбокомер от вътромер, или индикатор, и т.н. Другото което е, явно полицаите ще стават новатори, щото работещите в машиностроенето сме глупаци, та не мерим гумени, каучукови, та понякога дори и полиамидни и пластмасови изделия, с конвенционални измерватели, като шублер, дълбокомер, индикатор, микрометър, ами се прави по електронен път!

Няма нужда аз, или който и да е, да наговаря каквото и да е, на когото и да е, за каквото и да е! Лично аз, карам с два комплекта джанти с гуми, вече съм на зимни, които имат поне 5-6 мм грайфер, но въпреки това, смятам да сменям от догодина, почват да се втвърдяват. Имам достатъчно опит, като години и километри, та да чакам, някакви "измерватели" в униформи, с пластмасови измишльотини, да ми казват, колко милиметра гума имам, и дали е за смяна, или не!
Единственото, което се опитвам да разясня тука е, че тая схема на "замерване", с шублери, или каквото и да е там, е порочна, и корупционна, и дори и чисто технически - невъзможна, и това, което ще се опитват да правят, е имитация на дейност, с цел облагодетелстване!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от realprofesora »

Ще има ли закон за зимни гуми или да си карам с летните?
Popopopopo
niggaz_nature
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1567
Регистриран на: Чет Ное 17, 2005 15:12 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от niggaz_nature »

Слагай зимни
Ремонт на всякаква компютърна техника,навигации,GSM,препрограмиране и инсталиране на софтуер,смяна на части и др.За връзка skype niggaz_nature_stz

forum.stz-bg.com/viewtopic.php?f=45&t=40381

МОИТЕ ОБЯВИ
http://niggaznature.bazar.bg
Аватар
stivans
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 816
Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 0:16 am
skype: stivans
Местоположение: Стара Загора

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от stivans »

Няма нужда да откриваме Америка,топлата вода и колелото.Всяка държава решава за себе си кое е най добро за техните граждани. Не е необходимо да се намесват нечии интереси,марсианци и др. извънземни :-) .
Бърза справка ни показва, че в повечето държави в ЕС зимните гуми не са задължителни, но има и някои изключения.
В някои държави като Естония, Латвия, Швеция, Финландия и Словения използването на зимни гуми е задължително.
В други като Австрия, Румъния, Хърватска, Германия, Чехия, Словакия, Люксембург и Норвегия използването на зимни гуми е задължително, ако се изисква от метеорологичните условия – снеговалеж, поледица. В Италия, Испания и Франция употребата на зимни гуми е задължителна само при наличие на специален знак и в планинските райони.
Преди да тръгнете на почивка, би било полезно да получите преглед на ситуацията във всяка
европейска държава, Исландия и Норвегия. 28 ЕПЦ отговориха на следните въпроси:
 Задължително ли е ползването на зимни гуми?
 Ако не е, има ли обособени зони (или предупредителни знаци на пътя), които да изискват използването на зимни гуми?
 Разрешено ли е ползването на гуми с шипове?
Държави, където употребата на зимни гуми е задължителна по закон.
Естония
Зимните гуми са задължителни в Естония от 1-ви декември до 1-ви март. Допуска се употреба
на зимни гуми от 15-ти октомври до 31-ви март. При извънредни метереологични и пътни
обстоятелства се позволява ползването на гуми с шипове от 1-ви октомври до 30-ти април.
В периода от 1-ви май до 1-ви октомври е забранено да се използват гуми с шипове.
Разрешено е използването през цялата година на всесезонни гуми.
Финландия
Във Финландия зимните гуми са задължителни от 1-ви декември до края на февруари. Гуми с
шипове могат да се ползват от 1-ви ноември до първия понеделник след Великден.
Дълбочината на грайферите трябва да бъде поне 3 мм. Тези изисквания се прилагат и за коли с
чужда регистрация.
Словения
От 15 ноември до 15 март и извън тези дати при зимни метереологични условия (например
при снеговалеж и поледица) личните автомобили и превозните средства до 3.5 тона трябва да
имат следното оборудване за зима:
- зимни гуми на всичките четири колела или
- летни гуми на четирите колела и вериги за сняг в багажника.
И в двата случая минималната дълбочина на грайферите е 3 мм.
МПС с тегло над 3.5 тона трябва да имат зимни гуми поне на задвижващите колела или летни
гуми на четирите колела и вериги за сняг в багажника.
Зимните гуми в Европа,
Исландия и Норвегия

11-ти ноември
2013
Изключение: в крайморския район за достатъчно се счита летни гуми с минимална дълбочина
на грайфера от 3 мм, тоест без вериги за сняг. Но по време на снеговалеж и поледица вериги
трябва да бъдат поставени на задвижващите колела.
Тези изисквания се прилага и за МПС с чужда регистрация, но само при зимни условия.
Латвия
В Латвия в периода от 1 декември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат оборудвани с
гуми, които са подходящи за каране при зимни условия. В периода от 1 май до 1 октомври е
забранено да се използват гуми с шипове. Зимните гуми трябва да имат дълбочина на
грайфера поне 4 мм.
Швеция
Между 1 декември и 31 март е задължително да се ползват зимни гуми или еквивалентни.
През този период дълбочината на грайфера трябва да бъде поне 3 мм. Тези правила се
прилагат и по отношение на чуждите коли, които пътуват в Швеция. Всяко прикачено ремарке
трябва да следва същите правила.
Ако автомобилът има гуми с шипове, то и ремаркето трябва да има такива. Ако автомобилът е
с гуми с фрикционен кръг, то ремаркето може също да бъде с такива гуми или с гуми с шипове.
В Швеция гумите с шипове са разрешени между 1 октомври и 15 април, или при налични или
очаквани зимни условия.
От 1 януари 2013 година е задължително за камиони, автобуси и каравани с общо тегло над 3.5
тона да имат зимни гуми или еквивалент на задвижващите колела в случай на зимни условия в
периода от 1 декември до 31 март. Минималната дълбочина на грайфера през зимата е 5 мм.
За повече информация http://www.transportstyrelsen.se/en/roa ... ter-tyres/
 Държави, където използването на зимни гуми е
задължително, ако е необходимо от метереологичните
условия
Австрия
Зимни гуми
В Австрия от 1 ноември до 15 април автомобилите трябва да имат зимни гуми, ако го изискват
метереологичните условия. Те трябва да са поставени на всички колела, когато на пътя има
сняг или лед. Гумите трябва да са маркирани с M+S, M.S. или M&S и да имат поне 4 мм
грайфер, алтернативно автомобилите с летни трябва да са с вериги – вижте по-долу.
Стоманата на веригата не трябва да излиза на повече от 2 мм и трябва да е плътно прилепнала,
така че да не уврежда пътната настилка.
Задължението е на водача, така че трябва да се внимава при наемане на автомобил дали е
съответно оборудван. Правилата се прилагат и за местните и за чуждите превозни средства.
Гуми с шипове
Могат да се ползват от 1 октомври до 31 май на стоманени джанти и за автомобили с
максимална допустима маса от 3.5 тона. Трябва да са на всички колела. Ако теглещият
автомобил е оборудван с гуми с шипове, ремаркето също трябва да бъде снабдено.
Прилага се специално ограничение за автомобили с гуми с шипове (80 км/ч извънградско и,
100 км/ч на магистрала), трябва да има поставен отзад знак за одобрени „гуми с шипове“. Този
знак може да се получи от автомобилни клубове, бензиностанции и други.
Вериги за сняг
Употребата на вериги вместо зимни гуми се разрешава само ако пътят е постоянно или почти
постоянно под сняг или лед. При крайни зимни условия властите имат право да задължат
водачите да ползват вериги на задвижващите колела. Автомобилите с четири задвижващи
колела трябва да са снабдени с вериги поне на две колела на една ос. Ползва се утвърдения
знак и максималната препоръчителна скорост е 40 км/ч.
Повече информация на http://www.bmvit.gv.at/en/verkehr/roads ... tyres.html
А за шипове: https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd ... 02201.html
Германия
Водачите трябва да привеждат в съответствие гумите с метереологичните условия. Немското
право е прецизирано и сега в случая на сняг или поледица трябва да се ползват зимни гуми или
всесезонни с маркировка M+S.
Зимните гуми и всесезонните гуми трябва да са поставени и на четирите колела. За
двуколесните – мотоциклети и мотори например, също е задължително ползването на зимни
гуми. Зимните гуми трябва да имат минимум 1.6 мм дълбочина на грайфера.
И обратно, летните гуми са допустими, когато метереологичните условия са по-меки от
обикновени и ще останат такива през деня.
Обратно на разпространените слухове, особено в интернет, тези правила не уточняват нито
минимална температура, нито определен период, през който автомобилите трябва да са със
зимни гуми.
Немските власти искат да се избегнат рисковете в резултат не неподходящо екипирани
автомобили с атмосферните условия и да се избегнат инциденти на пътя. В случай на
нарушение се налагат глоби от 40 до 120 евро, като зависи от вида нарушение – например 120
евро при причинено ПТП. В случай на щети при неправилна употреба на гуми потребителят
може да има проблеми с получавана на обезщетение от застрахователите.
Гуми с шипове, които могат да повредят настилката не са позволени.
Румъния
В Румъния зимните гуми са задължителни по пътища покрити със сняг, лед или поледица от 1
ноември до 31 март. Тези гуми се поставят на всички колела. Трябва да са съответно
маркирани M+S или M&S. Зимните гуми трябва да имат поне 1.6 мм грайфер.
Гуми с шипове са разрешени, но трябва да бъдат одобрени, на обществени пътища покрити със
сняг или лед.
Чехия
От 1 ноември до 31 март автомобилите трябва да са снабдени със зимни гуми, ако има
значителен слой сняг или лед на пътя, или ако в съответствие с метереологичните условия
може да се предположи, че може да се появи такъв слой по пътя. Гуми с шипове не са
разрешени. Минималната дълбочина на грайфера на зимните гуми е 4 мм, а за МПС с маса над
3.5 тона поне 6 мм.
Хърватска
В Хърватска зимните гуми и допълнително зимно оборудване са задължителни при зимни
условия (това са тези условия, когато пътят е покрит със сняг или лед). А задължителното
оборудване за автомобили с маса до 3.5 тона е както следва:
- 4 зимни гуми (или M + S) или 4 летни гуми с минимален грайфер от 4 мм
- Вериги за сняг в багажника.
По време на зимни условия всички автомобили трябва да са с горното оборудване. Забранено
е шофирането на товарни автомобили с ремаркета.
В случай на нарушение на тези задължения при зимни условия, шофьорите могат да бъдат
глобени с глоба в размер от 95 евро.
Люксембург
От 1 октомври 2012 година зимните гуми са задължителни в случая на сняг или лед на пътя.
Норвегия
Няма такова задължение за зимни гуми, но трябва да се пригодят гумите за шофирани при
зимни условия. Ето защо може да се сметне, че всъщност е задължително да се използват
зимни гуми.
От 1 ноември (или 15 октомври в северна Норвегия), шофьорите имат право да използват гуми
с шипове без да бъдат глобени. Съответно има задължение за премахване на тези гуми от
първия понеделник след Великден. От 1 ноември 2013 година е задължително за
тежкотоварните автомобили да са със зимни гуми до втория ден на Великден.
Словакия
Ако изискват метереологичните условия, зимните гуми са задължително за автомобили са маса
под 3.5 тона – когато пътищата са покрити със сняг или лед.
Зимните гуми са задължителни за тежкотоварните автомобили и автобуси от 15 ноември до 31
март.
 Държави, където зимните гуми са задължителни само, ако
има поставен пътен знак

Франция
Зимните гуми по принцип не са задължителни, но ако има поставен специален пътен знак,
определен в нарочна наредба, те са задължителни.
Испания
Като цяло зимните гуми не са задължителни в Испания.
Те са задължителни само ако има специално разпореждане на местните власти или има
поставен специален знак, обикновено в планинските райони.
Гумите с шипове са разрешени и се считат за зимни гуми.
Италия
Зимните гуми не са задължителни в Италия, но ако има специален пътен знак, автомобилите
трябва да са оборудвани с вериги за сняг или зимни гуми по времето указано на знака.
 Държави, където зимните гуми не са задължителни
Белгия, Кипър, Малта, Португалия и Гърция
Зимните гуми не са задължителни.
България
Зимните гуми не са задължителни. Забранена е употребата на гуми с шипове. Зимните и
летните гуми трябва да са с минимална дълбочина на грайфера от 1.6 мм.
Унгария
В Унгария не е задължителна употребата на зимни гуми, но се препоръчва.
Дания
Зимните гуми не са задължителни. Ползването на гуми с шипове е разрешено от 1 ноември до
15 април.
Ирландия
Зимните гуми не са задължителни в Ирландия. Гумите с шипове не са незаконни, но могат да
се ползват при плътна снежна или ледена покривка.
Исландия
Зимните гуми не са задължително за определен период. Законът казва, че трябва да има
оборудване – вериги за сняг или други еквивалентно оборудване, когато има сняг или лед на
пътя. Ако зимата е мега, например в южните райони се ползват и летни гуми, но всесезонните
гуми са най-популярни в Исландия.
Гуми с шипове са разрешени през определено време на годината, но има дискусии да бъдат
забранени, особено в южните части.
Употребата на вериги е забранена при условие, че причинява щети на настилката.
Литва
Зимните гуми не са задължителни, но между 10 ноември и 1 април не могат да се ползват
летни гуми. Могат да се ползват всесезонни гуми. Не се разрешават гуми с шипове от 10 април
до 1 ноември. Съгласно законодателството минималната дълбочина на грайфера тряба да бъде
3 мм през зимния сезон.
Холадния
В Холандия зимните гуми за автомобили не са задължителни. Потребителите купуват зимни
гуми, защото пътуват до Франция, Германия и Австрия.
Употребата на гуми с шипове не е позволена в Холандия, защото уврежда настилките.
Полша
Законът не изисква използването на зимни гуми, но силно се препоръчва употребата на зимни
гуми или на всесезонни гуми през зимата, поради тежките условия.
Веригите са разрешени, в определени места са задължителни, като тези места са
предшествани от специален знак, като употребата става само при сняг или лед на пътя.
Употребата на гуми с шипове е строго забранена в Полша. Те могат да се ползват само повреме
на зимни състезания и ралита.
Великобритания
Зимните гуми не са задължителни, но се разрешава употребата им. Разрешена е употребата на
вериги за сняг, както и на гуми с шипове.

11 ноември 2013
skype: stivans
Стара Загора
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от realprofesora »

Смятам, че и тук ще го направят задължително с 4мм зимни гуми.
П.С. В Норвегия лятото се кара задължително с летни, а зимата задължително със зимни. Даже жена ми е с 2 чифта джанти с гуми....вчера е сложила зимните.
http://prikachi.com/images/548/8438548q.jpg
Popopopopo
Аватар
emzo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1274
Регистриран на: Вто Авг 17, 2004 22:05 pm
Местоположение: Over the net

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от emzo »

В белите страни гумите им като стигнат 4мм ги хвърлят , а в България тези гуми живеят втори живот.....

Интересно четиво, благодаря.
диагностика на автомобили
ремап/ OBD тунинг /EGR Off
ремонт на компютърна техника
профилактика на PS3/4
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от sawo »

muhogon написа:
Нещо тук вече ми се изгуби нишката за какво спорим точно ? За лични нужди шублера с дълбокомер е повече от достатъчен за да измериш гумите. Дори и да имаш 5 замервания на 1.6мм, две на 1.5мм, 3 на 1.4мм и т.н., за мен поне е все тая. Аз лично гуми под 4мм директно ги хвърлям, който иска да си ги кара. Полицията си имат одобрени дълбокомери, с които проверяват гумите. Ако те установят, че нямаш 1.6мм грайфер, просто те спират от движение. Всичките тези твои постове тука ако им ги наговориш, няма да се трогнат ни най-малко, а и така трябва. Закона е такъв (между другото е такъв в цяла Европа), те просто следят да се спазва. Ако искаш, стой си без кола с месеци, а може и с години докато се водят делата, накрая вземе пък да спечелиш и те пуснат обратно на пътя с 1.6мм гуми :) :)
............................
Шублера с дълбокомер го дадох за пример за едно нормално средство за измерване. Няма никаква нужда от по прецизна техника в домашни условия. Не знам какъв олигофрен трябва да е някой, за да мери до стотни дали има 1.6мм вместо да инвестира в живота си. Акциите на полицията, които съм виждал, се правят точно с дълбокомери, не знам ти откъде имаш информация какво има и какво няма полицията ? Не знам дали знаеш, но от скоро в Ст. Загора имат и шумомер, при нужда могат да проверяват на пътя и да налагат съответните наказания.
В европейското законодателство намерих точка, където пише, че изискването е гумата да има 1.6мм на поне 75% от площта. Най-вероятно България е възприела същите закони. Отново - ако полицая установи нарушение, просто налага наказанието, а ти ако си сигурен, че той е в грешка, може да се пробваш да ги съдиш :) Отново обаче просто се намираш на приказки и спориш за да се направиш на интересен.

Стари износени гуми не трябва да се карат през зимата - толкова е просто. Дори и при сухо време, достатъчно е летните ви гуми да спаднат (както става винаги при резки промени в температурите, от там вече твърдата гума се поврежда за отрицателно време и последствията са непредвидими. Вчера и днес пътувахме по магистралата и беше пълно с пръснати гуми - автомобили, тирове - всякакви превозни средства. Спада гумата, но понеже е студено вече е твърда, от там след някой друг километър материала не издържа на деформациите и просто се пръска. Днес по обяд избутвахме автомобила на две момичета, които бяха пръснали гума - колата се завърта, удрят се в мантинелата и за секунди вече нямат автомобил, за щастие нямаше пострадали.

Поддържайте си автомобилите, не се правете на тарикати - не заради полицията, а заради собствения ви живот поне.
Аватар
muhogon
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1941
Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm

Re: Закон за зимни гуми, кой туй животно и има ли то....

Мнение от muhogon »

Шублера с дълбокомер го дадох за пример за едно нормално средство за измерване. Няма никаква нужда от по прецизна техника в домашни условия. Не знам какъв олигофрен трябва да е някой, за да мери до стотни дали има 1.6мм вместо да инвестира в живота си. Акциите на полицията, които съм виждал, се правят точно с дълбокомери, не знам ти откъде имаш информация какво има и какво няма полицията ? Не знам дали знаеш, но от скоро в Ст. Загора имат и шумомер, при нужда могат да проверяват на пътя и да налагат съответните наказания.
В европейското законодателство намерих точка, където пише, че изискването е гумата да има 1.6мм на поне 75% от площта. Най-вероятно България е възприела същите закони. Отново - ако полицая установи нарушение, просто налага наказанието, а ти ако си сигурен, че той е в грешка, може да се пробваш да ги съдиш :) Отново обаче просто се намираш на приказки и спориш за да се направиш на интересен.
Не знам да има "ненормално" средство за измерване, за мен те са надеждни, и недотам надеждни! Доколкото знам, никъде не казвам, че трябва да се оставя гумата да отиде на капла, че тогава да се сменя, твърде съм далеч от тази идея. Но начинът, по който се опитват да налагат някакъв контрол, е комичен, и това се опитвам да изразя! Не знам откъде ти е информацията, че полицията има точно дълбокомери, след като довчера казваше, че са шублери с такива? Ти лично, би ли различил едното от другото? Ако да, кажи, в какво се изразяват, най-елементарните разлики?
Шумомерът е друга работа, там не ми се навлиза, не познавам тоя вид уреди.

Тоя пример, който даваш, с "европейското" законодателство, е още едно доказателство, колко могат да бъдат налудничави някои нормативни актове! 75% от площта на гумата, и как ще я изчислят? И коя площ, само тая, дето контактува с пътя, или страничната? Тука ще им трябват и бая други уреди, освен дълбокомери, както и доста задълбочени, математически познания! Ами, ако случайно се окаже, че процентът е 74,9, кво прайм тогава, пишем ли акт, или не? Разбира се, първо трябва да стигнат до това заключение, което не виждам, как ще стане!

Къде на шега, къде на сериозно, се опитвам да кажа, че залагането на някакви абсолютни стойности, и то на изделие от такъв материал, какъвто е гумата, си е чиста проба лудост! И ако наистина се случат такива дела, много ми се ще, да присъствам на някое такова, само заради сеира! Нито един акт няма да издържи, ако се поиска техническа експертиза, и практическо доказване, че е именно 1.4, 1.5, 1.2, а не 1.6, 1.7мм, и т.н. Само дето, законодателството ни е сбъркано и в друга насока - ако при обжалване на подобни актове, можеше да отправя обратен иск, за лична отговорност на съставителя, съм сигурен, че много внимателно биха подхождали, преди да седнат и да пишат, каквото и да е! Тогава няма "просто" да налага наказанието, а ще се старае да го прецизира отвсякъде, и ще е от полза за всички, дори и за тях!

Апропо, аз съм най-лесен в това отношение, мен не могат ме метна с някое "замерване", мога цяла лекция да им изнеса даже, как става практически! И то, с индикаторен шублер, с точност до 0.02мм :D ! Ама да му мислят тия, дето нямат хабер, могат да го отнесат и при повече от 1.6, според кефа на "измервателя" :mrgreen: !

Не знам какъв олигофрен трябва да е някой, за да мери до стотни дали има 1.6мм
"Олигофрените" не мерят до стотните за 1.6, а казват, че няма как да се премери това точно, има разлика!
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
Публикувай отговор