Final Fantasy Universe

Задавайте Вашите въпроси, коментари и всичко което се досетите относно игрите.
Публикувай отговор
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Final Fantasy Universe

Мнение от SniperBeta »

Всъщност вече писах това в "Критиките", но смятам, че поредицата Final Fantasy заслужава нещо повече от просто едно мнение някъде из страниците на този форум, (а и защото нямам какво да правя) затова ето ви една чисто нова (но не до там) тема, в която ще се дискутира всичко за всички Final Fantasy-та, излизали до този момент. Разбира се, за хората, които имат желание да пишат по въпроса, защото честно да си призная ще ми е малко тъпичко да си говоря сам. Затова ще прехвърля това, което написах за Final Fantasy XII тук (с малък update) и...ами хайде момчета и момичета! Едва ли се ограничавате само с Heroes.





Final Fantasy XII



Ае нидей си игра е, ебати кокошката. Копеле, казвам ти, станал съм некаф ултра-мега терминатор 13 левъл, минавам през нивото като багер през кофичка от кисело мляко, коля и беся де що видя, убивам вълци, гиганти, босове, мосове и изведнъж от близкия храст ми се измазули една селска кокошка-нинджа заедно с четиритяхто си пиленца и ме уби от бой. Майка и и мокан! Пет пъти ме убива шибаната кокошка, не мога да я утепам. Е кажи ми ся туй не е ли гавра с мойта крехка детска натура...
Мм... мааай не требеше точно по този начин да започна статията си, но просто конвенционалния уседнал начин на започване на дадена статия ми дойде до гуша а в момента на преден план си стои проклетата кокошка, която съумява да ми избие цялото парти с няколко клъввания.
Добре де!

Предполагам че все пак и все още има хора, които не са се докосвали до завладяващата магическа вселена на Final Fantasy. Но пък за сметка на това не вярвам, че има хора, които поне да не са гледали филмите. Първия няма нищо общо с играта, а втория продължава историята на Клоуд от едноименната игра. Това, разбира се, няма никакво значение, защото не мисля да ви говоря за филмите, а за света на "Реалната Фантазия" такъв, какъвто никога, в никоя друга игра няма да го видиш. Така! Фрапиращия момент за теб вероятно би дошъл непосредствено след прочитане на заглавието Final Fantasy XII и по-специално след XII и ако не си запознат с гореупоменатата игра, вероятно ще ти се стори като сериал тип Дързост и Красота (а.к.а. Дъртост и Простота), но ще бъдеш в грешка. Всяка една игра от поредицата следва своя собствена история, която няма нищо общо с останалите. Изключение правят само Final Fantasy VII, където историята продължава да се разгръща и във филма и в играта Final Fantasy VII - Dirge of Cerberus (където се преставят факти около колоритния Винсент Валънтайн) и Final Fantasy X, където всички въпроси, останали без отговори намират последните във Final Fantasy X-2. Но както и да е, сега говорим за една от най-прекрасните игри, излизали някога - Final Fantasy XII.




A warrior takes sword in hand,
Clasping a gem to his heart.
Engraving vanishing memories into the sword,
He places finely honed skills into the stone.
Spoken from the sword, handed down from the stone...
Now the story can be told...



Царство Далмаска.
Силното кралство познато като Аркадийската Империя, която владее континента Валентия и Розалийската Империя, която владее континента Ордалия са непрекъснато във война от десетилетия. В мъглите на войната, Аркадийската Империя напада кралсто Далмаска и настава геноцид. Под ударите на Аркадийската Империя, царство Далмаска приема поражението, но принцеса Аше, законната наследница на трона на Далмаска се присъединява към сформиралата се съпротива, за да се бие срещу Империята. Въпреки трудните години, които настават за Аше (а и не само), тя не се предава, щото е яка мацка. И точно, когато всичко изглежда, че не може да стане по-зле, тя среща едно обикновенно момче. Ваан. Сирак, комуто родители са били избити още преди империята да нахлуе в Далмаска. Сирак, който е приел съдбата си и сега е готов да се бие срещу империята.
Това е общо взето историята на играта и типично за всички игри от поредицата, тя се развива до самия и край, където настъпва някакъв сублимен емблематичен баснословен момент, който ти не си очаквал. Или поне така си мисля, съдейки от игрите досега.
Първото нещо, което се набива на очи непосредствено след завъртане на диска на кое да е от Final Fantasy-тата е стилът. Стилът, който момчетата и момичетата от далечната японска компания за игри (SquareSoft (в последствие Square-Enix) са заложили както в самото меню, така и в цялостната игра. Много малко игри могат да се похвалят с подобен стил и именно той превръща всяка една игра от поредицата в нещо уникално. Final Fantasy XII не прави изключение.
Второто нещо, което задължително прави впечатление е новата система за водене на бой. Тя е тотално различна от всички Final Fantasy-та до този момент, като REE (Random Event Encounter) е заменено с ADB (Active Dimension Battle), а именно - битките вече не се водят в стил...ммм... айде ще го нарека Heroes (скачат всички бойци на отделен екран и се бият един след друг). Тук битките са напълно разчупени, като например това ти позволява едновременно да удряш и да бягаш. Всъщност е малко трудно да се обасни, защото такъв тип на битка не присъства в друга игра...освен емблематичния за мен (а надявам се не само) шедьовър на SquareSoft - Vagrant Story, който излезе в далечната 2000 година. И като стана дума за тази игра, Final Fantasy XII до голяма степен прилича на Vagrant Story което от своя страна беше нещо като духовен оргазъм за мен. И това не е случайно. В XII-тата част гордо зад режисьорското столче е приседнал не кой друг да е а самия Hiroshi Minagawa - главния отговорник за появата на Vagrant Story на бял свят. Човекът пък отговорен за начина на водене на битките (както вероятно ако си фен се досещаш) е Kazutoyo Maehiro, работил и върху Vagrant Story. Музилакните теми в тази част вече не са на Uematsu Nobuo, както на всички други Final Fantasy-та, но не бързай да се тюхкаш, има и негови парчета. Зад композиторското столче пък е приклекнал Hayato Matsuo. Дам, това име е много вероятно да не ти говори нищо, но аз ще те светна все пак - това е човека, творил музиката за Shenmue, Shenmue 2.
Тези налични данни бяха напълно достатъчни, за да бъда сигурен, че играта ще е шедьовър. И така, позволи ми сега да те запозная с главните герои, които сформират всъщност твоето парти.

Vaan
Изображение

Години: 17
Раса: човек

Ваан е момче, живеещо в царство Далмаска и което един ден иска да стане въздушен пират. Той е изгубил семейстото си в един от множеството конфликти между двете империй и сега мечтае да управлява свой собствен въздушен кораб. Той се присъединява към съпротивата, за да се бие срещу Империята и да освободи гражданите на Далмаска.




Ashe
Изображение

Години: 19
Раса: човек

Принцеса Аше е дъщеря на крал Далмаска, който умира при инвазията на Аркадийската Империя и е законната наследничка на кралсто Далмаска. Когато Империята стъпва на територията на Далмаска, тя избягва и се присъединява към съпротивата, надявайки се да освободи хората на Далмаска от това владичество.



Balthier
Изображение

Години: 22
Раса: човек

Балтиер е въздушен пират и управлява малък въздушен кораб в небето над Ивелис. Заедно с Фран, двамата предпочитат да не застават на ничия страна...типично за всички пирати.



Fran
Изображение

Години: -
Раса: Виера

Фран е от расата Виера и обикаля света заедно със своя приятел Балтиер. В битка е незаменима, като се осланя единствено на собствените си инстинкти и вяра. Тя е добра както с магийте, така и със всякакъв вид далекобойни оръжия.



Penelo
Изображение

Години: 16
Раса: човек

Пенело специално е моята любимка. Тя е момиче, което желае мир сред народа. Тя живее заедно със своя приятел Ваан (и двамата са сираци) в град Рабанастре (в Далмаска) и работи на пазара. Нейната философия се свежда общо взето до "Докато не се предаваш, нещата ще се оправят". Тя обожава да пее и да танцува. Умее да се бие благодарение на по-големия си брат, който е рицар.




Basch
Изображение

Години: 36
Раса: човек

Баш веднъж е бил предан рицар, но стечение на обстоятелствата са го обвинили за изменник. Бил е главен генерал на Далмаска, но когато е разбрал, че самият крал на Далмаска стои зад предаването на хората си го е убил. Баш също така е убил по-големия брат на Ваан (Рекс) когато е разбрал истината. Баш е войнствена личност, много полезен като цяло за развоя на битката...всъщност жизненоважен, за да има битката успешен край. Той пътува с Ваан и компания, но намеренията му са неясни.

Те това са главните пресонажи съставляващи партито ти. Подобно на другите игри, по време на битка сте само 3ма, така че избирай мъдро. А сега да обърнем малко внимание и на техническата част. Брилянтна е. Красива околна среда в стил Vagrant Story, страхотен motion caprutring и толкова реални лицеви анимаций, че понякога се чудиш дали това което гледаш всъщност не е намърдан в телевизора жив човек! И това при все, че главните персонажи са изградени от по-малко полигони, отколкото във Final Fantasy X. Феноменално! Цялостната графика на играта е толкова добра, че на моменти ми се е случвало да сбъркам филмче с in-game такова. Чесно, няма майтап. И като стана дума за филмчета, копелетата от Square-Enix отново са сътворили нещо невиждано в стил Advent Children. Не знам. Просто не знам как успяват тези хора всеки път да ни изненадат с нещо толкова прекрасно и различно. Шапки доло!
Геймплейя като гледам така нещата, е с продължителност от чисти 100 часа, които могат да се умножат ако изпълняваш и сайд-куестовете и изучаваш нивата. И като стана дума за нива - те са просто нещо, което спира дъха. Въпреки, че играта използва енджина на десятката, тук нещата изглеждат меко казано съвършенни. Не може да не останеш с виснала до петите джука, когато видиш пясъчната буря в източната част на Далмаска. Или снежната буря, която се развихря на Mt. Bur-Omisace. Просто всичко е пипнато до най-малка подробност.

И като теглим чертата...
Това е една игра, която ще те пристрасти по онзи наркоманичен начин, познат само на заклетите фенове на WoW. Тя е повече от задължителна за хората, които играят игри и които не се ограничават само до Quake 3 и Counter-Strike и една от най-ярките звезди в красивото съзвездие наречено Final Fantasy.





Производител: Square-Enix
Разпространител: Square-Enix
Платформа: PlayStation 2
Оценка: 10/10
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Мнение от SniperBeta »

Final Fantasy XII (Tips & Tricks)



И така, след като съм вече на един доста напреднал стадий на игра, бих желал да споделя малко лични впечатления за тези, които тепърва ще се захващат с играта.

Персонажи:

В следващите редове ще представя моето виждане за развитието на персонажите. Отново подчертавам, че това е моето виждане, което не означава, че е оптимално добро развитие на персонажите, но самата игра е толкова странна, че задължително (като мен) ще ги развиете в началото на играта в грешна посока.
Преди да започна с персонажите е нужно да направя следното уточнение – всички възможни опций за развитие са разделени в две главни шахматни полета наречени License. На пръв поглед ситуацията е доста фрапираща дори и за човек, занимавал се с Final Fantasy, но с времето нещата улягат. Ммм да – тази игра определено иска време. Не може просто да си я включиш и да започнеш да мачкаш наред. Така. В горното поле са разположени единствено магий (наляво горе), умения (Fire, Blizzard, Lightning ; Steal, First Aid… и т.н.(надясно горе/долу)) и бонуси (+200 HP, Ether-а вдига повече мана, physical damage… (надолу у лево) а в долното поле са брони, щитове и оръжия (във всички посоки).



Vaan

Ван е нещо като универсален войник. Чудесно се справя както с оръжията, така и с магийте. Така че предлагам развитието му да включва меч за една ръка, щит и heavy armor. С всеки левъл Ван вдига както кръв така и мана, така че му вдигнете меч, щит, задължително White Magic, Black Magic и там кръвта и демиджа.


Fran

Фран е добра за летящи гадини. Използва само лък, така че опцийте за нея не са много. Също така може да я специализирате във всички видове магий, за да може да бъде допълнителна опора при пълнене на кръв или когато съответното чудовище е с Protect (/|\ defence).


Balthier

За тоя оръфляк нямам никаква идея, аз не играя с него. Ползвам го само за да пълни партито и да вкарва Dark Magic. Принципно използва патлак, така че и за него опцийте не са особенно много. Но ако някой има идея за развитието му – нека сподели. Аз нямам никаква. Предполагам, че е добър срещу летящи противници и срещу такива с heavy armor, защото както казах – използва патлак и вероятно на висок левъл ще е доста полезен.



Penelo

Пенело задължително е магьосницата на партито. При всеки левъл качва доста мана, така че развитието и задължително требе да се върти около всички видове магий, мана, време за реакция, кръв и стафове.


Ashe

Принцеса Аше е като Ван. Така че вдигнете на меч + щит (алтернативата е катана без щит или нинджа меч без щит), сносен армор, кръв, шанс за блок със щит (ако има такъв), всички видове магия, защото на левъл качва солидно количество мана. Даже понякога съм се чудил защо и тя е бъхтарка, но мисля, че призата „battle mage” и отива. С катана изглежда великолепно, но защитата и пада ужасно много, а тя като цяло няма много кръв.


Basch

Баш разбира се е бъхтара на партито. Нищо не му пречи да му вдигнете White Magic колкото да пълни с кръв, но като цяло неговото развитие предлагам да включва heavy armor, меч за две ръце (катана, ninja sword, great sword), а от горното поле – кръв, physical damage, време за реакция, няколко умения (techniques).


Ами това са наблюденията ми върху персонажите. Аз съм ги направил така, че да може освен всички да бият (с изключение на Пенело), всички и да heal-ват. Въпреки, че имам някой забележки отностно развитието ми. Както и да е, сега мисля да кажа нещо и за чудовища и ала-бала, което ще се ъпдейтва във времето, защото играта не съм я свършил все още.


Чудовища:

Чудовищата са много и различни, всяко е за специфичното място и не може да се срещне другаде. Няма да ги изброявам сега, защото наистина са прекалено много. Най-полезното нещо срещу тях е да притежаваш умението Libra. То ти позволява да видиш кръвта на съответния противник (ако не е boss) и къде е най-уязвим. Така например има едни птичкоподобни създания, които са доволно силни и поемат по 100-120 damage и при една бърза справка с Libra-та забелязваш, че са уязвими към Air магия. Удряш ги съответно с Air и им правиш по 1000 damage. Така че Libra-та е повече от задължителна.
В играта съществуват така наречените „chains” техники. Това е когато убиваш същества само от един и същи тип (примерно прилепи). Ако убиеш 10 прилепа едно след друго ще видиш че пише 10 – Chains. Тези „вериги” на пръв поглед нищо особенно не правят, но ако успееш да убиеш достатъчно от въпросните същества едно след друго, дропът става добър. Така например има едно място от което може да станеш милионер. Намерих го снощи и това, което спечелих си беше доволно.
Мястото се казва Hanne Mines и се намира отдясно на входа на джунглата (минава се само с Choccobo). Но то там ти е и куеста, така че няма как да не го минеш. Та в тези мини има 7 коридора, пълни само с прилепи. Така че ако поседиш достатъчно време и се връщаш до входа на мините, за да можеш отново да го минеш (чудовищата са се респоунали вече) може да си спечелиш (както аз направих) 300 – Chains. Дропът става наистина добър. Пуска ти Ice Shield в индустриални количества, който дори да не ти требе, може да го продадеш за солидна сума. Пуска ти и различни скъпоценни камъни за продажба, Blood Sword и още много неща, които също струват скъпо. Така че отдели 1 час за тези мини и ще спечелиш доста пари. А парите в тази игра са всичко, защото само с пари можеш да си купиш магийте, оръжията и пълнилките. Та от мините може да събереш към 50-60 000 Gil. Само внимавай да не убиеш нещо различно от прилеп, че ще се прекъсне веригата. На коридор има някъде към 10-на прилепи. Демек – не е невъзможно.
Засега това имам да кажа, ако открия нещо друго интересно – ще пиша.
(last update: 02.03.2007)





И така – открих нещо друго интересно. Отново става дума за гореупоменатите „вериги”. Новото грухащо място се нарича Stilshrine of Miriam и е отново по пътя ти. Всъщност, само леко да добавя нещо – в тази игра може още от началото да стигнеш на последния boss. Още на 1ви левъл. Отделен е факта, че ще те убие само с поглед. Така че местата, където все още не ти е работата са претрупани с чудовища, на които имената са кръв червени и те убиват за отрицателно време (ала Lineage II). Или с други думи – колкото и да е гигантски света – не може да се объркаш.
И така, да се върна на въпросното място. След като влезеш в Stilshrine-а и се поразходиш малко, неминуемо ще стигнеш до един зелен кристал. Докосни го, той ще започне да се бие. Убий го и ще се превърне в син кристал за save. От там нататака слизаш надолу по стълбите и всичко, което има са зомбита (не се качвай все още на 3тия етаж, защото има и други създания. Придържай се към етаж 1 и 2). Така че от тези два етажа може да получиш солидно количество „вериги”, а дропа наистина си заслужава. Той включва множество скъпоценни камъни, няколко телепорт-камъка (може би най-важното нещо в играта за да се развиеш както трябва) и леден меч. Оръжието е доста силно, така че ти предлагам ако успееш да получиш 2 меча (и все още нямаш в инвентара такива), веднага да си ги сложиш на Vaan и Ashe. Нататака противниците стават уязвими към вода/лед, а този меч ти позволява да им нанасяш солидни щети. Което ми напомня, че малко по-навътре в това светилище ще се сблъскаш с Mateus и ако си с въпросния меч, вместо да му взимаш кръв, ще го пълниш при удар, защото той е „леден бос”. Така че си дръж в инвентара и друг вид меч (предполагам, че това ще е Flametongue). И въобще като цяло отново идва на ход Libra-та, която ти позволява да видиш даденото чудовище към какво е уязвимо, за да не стават грешки като при мен, където го бих бих и смених на Vaan и Ashe като по-силни, цапнах го 2 пъти (Vaan на всичкото отгоре направи и серия) и го напълних с 5000 кръв. За сметка на това пък при него ще ти е повече от задължитено да си с Ice Shield и с броня, която дава Protect. Но както и да е де, това е вече boss-а, а аз бях тръгнал да говоря за самото място. Еми – това е мястото, пробвай се там да направиш към 60-70 вериги и възнаграждението ще е голямо.
Всъщност…сега като се позамисля, може и да съм пообъркал малко мястото, но като цяло се слиза по една стълба, а в самата арена няма нищо друго освен зомбита, така че няма как да я объркаш. Ако имаш equip-ната Libra, в една квадратна стая ще видиш точно по средата капан. Е – от там нататака е.

(last update: 04.03.2007)
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Final Fantasy Universe

Мнение от SniperBeta »

Well I'm not using my computer at the moment, so I'm stuck with the english language. Anyway, I just wanted to show you my ... pride! I just couldn't resist.
:twisted:

Изображение

Изображение

Изображение


Cheers!
Публикувай отговор