Гробището на Конзолите

Задавайте Вашите въпроси, коментари и всичко което се досетите относно игрите.
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Гробището на Конзолите

Мнение от SniperBeta »

Гробището на Конзолите



И така скъпи мой любопитковци, в следващите редове ще направя нещо като Hall Of Fame за тези конзоли, за които се сещам и на които всеки един е играл в даден етап от живота си. Тяхното време отдавна мина, но ще останат завинаги в сърцата ни. И разбира се неминуемо ще стигна и до последните видове в лицето на Тримата Големи.
Лек ъпдейт: Преди да съм казал каквото и да било, искам да се извиня за наистина голямата статия, която стана. Искаше ми се да сложа по-малко и по-малки картинки, за да може да не се натоварва чак толкова зареждането, но сметнах че на малки картинки нищо нямаше да се вижда, а и все пак форума си лети, тей че света няма да експлоадира ако го позадъхам леко. Като цяло нещата бяха замислени далеч по-малки и по-компактни, но в процес на работа идейте започнаха да валят, така че... това се роди в крайна сметка.




Кратка хронология на конзолните генерации:

First generation
Magnavox Odyssey • PONG • Coleco Telstar
Early second generation
Atari 2600 • Interton VC 4000 • Odyssey² • Intellivision
Later second generation
Atari 5200 • ColecoVision • Emerson Arcadia 2001 • Vectrex
Third generation
NES • Master System • Atari 7800
Fourth generation
TurboGrafx-16 • Mega Drive • Neo Geo • SNES
Fifth generation
3DO • Amiga CD32 • Jaguar • Saturn • PlayStation • Nintendo 64
Sixth generation
Dreamcast • PlayStation 2 • GameCube • Xbox
Seventh generation
Xbox 360 • PlayStation 3 • Wii









Atari 2600 (Октомври 1977г.) Изображение
Стартова цена: $199.00


Предполагам не са малко хората, докоснали се до една от първите (че да не кажа първата) конзола, която отвори сънени очички за света на технологийте в далечната 77-ма година и чийто "ъпдейт" пристъпи границите на нашата мила татковина някъде в началото на 80-те.


Техническа Информация:

* CPU: 1.19 MHz MOS Technology 6507
* Audio + Video processor: TIA. 160 x ~192 pixel, 128 colors (128 on screen. Max 4 per line without tricks), 2 channel mono sound.
* RAM (within a MOS Technology RIOT chip): 128 bytes (additional RAM may be included in the game cartridges)
* ROM (game cartridges): 4 KiB maximum capacity (32 KiB+ with bank switching)




Самата Конзола

Изображение


Джойстик

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение

Изображение


Дискети

Изображение


ТОП 16 Най-добри заглавия за конзолата:


1. Pitfall!
2. Cosmic Ark
3. Yar's Revenge
4. Missile Command
5. River Raid
6. H.E.R.O.
7. Defender
8. Kaboom!
9. Demon Attack
10.Adventure
11.Frostbite
12.Ms. Pac-Man
13.Space Invaders
14.Dig Dug
15.Haunted House
16.Star Riders






Nintendo (1983г.) Изображение
Стартова цена: $199.99-$249.99


Доколкото конзолата на Атари беше под въпрос, тук съм абсолютно убеден, че всеки един от нас е прекарвал немалко часове в компанията на отрочето на Nintendo. Това е така нареченото 3то поколение конзоли (8-bit). Само едно ми кажете - вий по-грозен джойпад виждали ли сте някога?
Продадени бройки по света: 60 000 000


Техническа Информация:

*CPU: Ricoh 8-bit processor based on MOS Technology 6502 core, custom sound hardware, and a restricted DMA controller on-die
o Region differences
+ NTSC version, named RP2A03, runs at 1.79 MHz
+ PAL version, named RP2A07, runs at 1.66 MHz
o Main RAM: 2 KiB
o ROM: Up to 49128 bytes (just shy of 48 KiB) for ROM
o Audio: Five sound channels
+ 2 pulse-wave channels, variable duty cycle (25%, 50%, 75%, 87.5%), 16-level volume control, hardware pitch-bend support, supporting frequencies from 54 Hz to 28 kHz.
+ 1 triangle-wave channel, fixed volume, supporting frequencies from 27 Hz to 56 kHz
+ 1 white-noise channel, 16-level volume control, supporting two modes (by adjusting inputs on a linear feedback shift register) at 16 preprogrammed frequencies
+ 1 delta pulse-code modulation (DPCM) channel with 6 bits of range, using 1-bit delta encoding at 16 preprogrammed sample rates from 4.2 kHz to 33.5 kHz, also capable of playing standard PCM sound by writing individual 7-bit values at timed intervals.
* Picture processing unit (PPU): Ricoh custom-made video processor
o Regional differences
+ NTSC version, named RP2C02, runs at 5.37 MHz and outputs composite video
+ PAL version, named RP2C07, runs at 5.32 MHz and outputs composite video




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение

Изображение


Дискети

Изображение



ТОП 25 Най-добри заглавия за конзолата


1. Double Dragon II: The Revenge
2. Tetris
3. Super Mario Bros. 3
4. Mega Man 3
5. Mega Man 2
6. Legend of Zelda, The
7. Kirby's Adventure
8. Crystalis
9. Ninja Gaiden
10.Maniac Mansion
11.Super Mario Bros.
12.Contra
13.Mega Man 5
14.Double Dragon III: The Sacred Stones
15.Castlevania
16.Super C
17.Battletoads
18.Metroid
19.Pac-Man
20.Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Arcade Game
21.Super Mario Bros. 2
22.Duck Tales
23.Mike Tyson's Punch-Out!!
24.StarTropics
25.Kid Icarus





SEGA Mega Drive 2 (1990г.) Изображение
Стартова цена: $190.00

16-bit чудо на SEGA излиза в различни формати и през различни години по цял свят. В Япония датата на премиерата е 1988г, в Северна Америка е 1989г. , а в Европа е 1990г. Точно по това време от SEGA правят и един малък update, който се изразява най-вече в намаляне на обема на конзолата и нейната PAL версия излиза като SEGA Mega Drive 2 (както я знаем ние). Ако щете ми вярвайте, но до ден днешен с приятелите сядаме да поразпуснем пред тази конзола на Street Fighter 2 и Street Of Rage 2


Техническа Информация:


Processor:

Motorola 68000

* Runs at 7.61 MHz in PAL consoles, 7.67 MHz in NTSC consoles.

Secondary processor:

Zilog Z80

* Runs at 3.55 MHz in PAL consoles, 3.58 MHz in NTSC consoles
* Used as sound CPU

Memory:
Boot ROM

* 2 KiB
* Познат още като "Trademark Security System" (TMSS)
* Когато конзолата се стартира, той проверява играта за код, който е даден от производителя.
* Нелицензираните игри без такъв код не се подкарват
* Ако играта е лицензирана, ще се изкара следния надпис: "Produced by or under license from Sega Enterprises Ltd."

Main RAM:

* 64 KiB


Video RAM:

* 64 KiB
* Не може да бъде директно достъпна от CPU, трябва първо да се прочете и запише чрез VDP (Video Display Processor)

Secondary RAM:

* 8 KiB

Audio RAM:

* 8 KiB

Graphics:

512 цвята

Screen resolution

* 256x224 (32Hx28V), 320x224 (40Hx28V), 256x240 (32Hx30V, PAL only), 320x240 (40Hx30V, PAL only)

Audio:

Yamaha YM2612

* Runs at 7.6 MHz







Самата Конзола

Изображение
Изображение


Джойпад

Изображение
Изображение


Как изглеждаха игрите


Изображение
Изображение



Дискети

Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Sonic the Hedgehog 2
2. Earthworm Jim
3. Ghouls 'N Ghosts
4. Sonic the Hedgehog
5. Flashback: The Quest for Identity
6. Ecco: The Tides of Time
7. Streets of Rage 2
8. Desert Strike: Return to the Gulf
9. Golden Axe
10.Sonic the Hedgehog 3
11.Out of this World
12.Landstalker: Treasure of King Nole
13.Sonic & Knuckles
14.Rocket Knight Adventures
15.Phantasy Star II
16.Gunstar Heroes
17.Micro Machines 2: Turbo Tournament
18.Shining Force: The Legacy of Great Intention
19.Pirates! Gold
20.Golden Axe II
21.Castle of Illusion starring Mickey Mouse
22.Dynamite Headdy
23.Phantasy Star III: Generations of Doom
24.Phantasy Star IV: The End of the Millennium
25.QuackShot starring Donald Duck






Nintendo SNES (21.11.1990г.) Изображение
Стартова цена: $210.00


Това е 16-bit конзола на Nintendo, която за пръв път се продава в Япония на 21 Ноември 1990г и всичките 300 000 бройки от предвидените се разграбват още през първите часове от премиерата. На 9 Септември същата година конзолата налазва и САЩ, а за Европа остава късната премиера през 11 Април 1992г.
Продадени бройки по света: 49 000 000


Техническа информация


# CPU

* Core: Nintendo custom '5A22', produced by Ricoh; based around a 16-bit CMD/GTE 65c816
* Speed: 2.68Mhz or 3.58MHz, depending on cartridge access time (SlowROM/FastROM). 1.5 MIPS using strictly 16-bit instructions. The theoretical peak speed is 1.79 million 16-bit adds per second.

# RAM

* 128 KiB

# Sound

* Sound Controller Chip: 8-bit Sony SPC700 CPU for controlling the DSP chips independent of the main 5A22 CPU. The main CPU communicates with this sound controller through a set of four memory mapped registers.
o Clock Speed: 1.024 MHz
o Sound RAM: 64 KiB shared between SPC700 and S-SMP
o Memory Cycle Time: 279 milliseconds
* Main Sound Chip: Sony S-SMP
o Hardware ADPCM decompression
o 8-channel PCM
o Hardware sound effects:
+ Pitch modulation;
+ 8-tap FIR filter (typically used for reverberation);
+ ADSR and 'GAIN' (discretely controlled) volume envelopes.
o Polyphony of 8 notes per voice
* SFx sound chip: Sony/Nintendo S-DSP
o 3-channel PCM

# Video Memory:

* Video RAM: 64 KiB SRAM, composed of two 32 KiB chips accessed in parallel to match the data width of the PPU's 16-bit bus.
o In addition to the background layers, this memory holds the tile sets for backgrounds and sprite objects. This memory is not directly accessible to the main CPU and therefore needs to be accessed through a set of memory mapped ports only during the blanking period or forced blanking. At any other time, this memory is being used by the PPU.
* 544 bytes of 'OAM' (Object Attribute Memory) for defining the sprite object's position, orientation, layering priority, palette, character map index, and size.
* 512 bytes of 'CGRAM' (Color Generator RAM) for palette data.

# Color Capability: 15-bit color depth (RGB555) for a total of 32,768 possible colors.





Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискети

Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Final Fantasy III
2. Chrono Trigger
3. The Legend of Zelda: A Link to the Past
4. Street Fighter II
5. Donkey Kong Country
6. Tales of Phantasia
7. Mortal Kombat 3
8. Mega Man X
9. Super Street Fighter II
10.Contra III: The Alien Wars
11.Smash T.V.
12.Earthworm Jim 2
13.Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team
14.Breath of Fire II
15.Super Mario World
16.Super Metroid
17.Lemmings
18.Super Mario All-Stars
19.Super Bomberman
20.EarthBound
21.Secret of Mana
22.Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
23.Earthworm Jim
24.Star Fox
25.Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest






SEGA Saturn (Ноември 1994г.) Изображение
Стартова Цена: $400

Сатурна е 32bit-овата конзола на SEGA, която излиза за пръв път в Япония през 1994г, следва премиерата в САЩ (11.05.1995г.) и Европа (08.07.1995г.). Още първия ден когато конзолата стъпва на японския пазар са продадени 170 000 бройки, а в САЩ - 80 000. За жалост в нашата мила страна конзолата почти не е позната, поради гигантската конкуренция в лицето на PlayStation, но това не променя факта, че и тя е допринесла с нещо за развитието на гейм-технологийте като цяло. А и хич да не, излезе преди PlayStation-а (в някои отношения дори го подминава. Например допълнителната видео-памет, с която разполага позволява да се зареждат по-големи нива от тези в PlayStation-а) и Virtua Fighter 2 е една доста доста добра игра! Но за добро или за зло, конзолата си отива бързо от пазара както казах заради конкуренцията от SONY (все пак тяхната стартова цена е $100 отдолу) и много от игрите, планувани за нея (включително и Shenmue) остават за близкото бъдеще.


Техническа Информация:


Processors:

* Two Hitachi SuperH-2 7604 32-Bit RISC processors at 28.63 MHz (50-MIPS) - each has 4 kB on-chip cache
* SH-1 32-bit RISC processor (controlling the CD-ROM)
* Custom VDP 1 32-bit video display processor (running at 7.1590 MHz on NTSC Systems, 6.7116 MHz for PAL Systems)
* Custom VDP 2 32-bit video display processor (running at 7.1590 MHz on NTSC Systems, 6.7116 MHz for PAL Systems)
* Custom Saturn Control Unit (SCU) with DSP for geometry processing and DMA controller (running at 14.3 MHz)
* Motorola 68EC000 sound controller (running at 11.3 MHz / 1,5 MIPS)
* Yamaha FH1 DSP sound processor, "Sega Custom Sound Processor" (SCSP), running at 22.6 MHz
* Hitachi 4-bit MCU, "System Manager & Peripheral Control" (SMPC)

Memory:

* 1 MB (8 Megabits) SDRAM
* 1 MB (8 Megabits) DRAM
* 1.5MB (12 Megabits) VRAM
* 4K VDP2 on-chip color RAM
* 512KB (4 Megabits) audio RAM
* 512KB (4 Megabits) CD-ROM cache
* 32KB nonvolatile RAM (battery backup)
* 512KB (4 Megabits) BIOS ROM

Audio:

* Saturn Custom Sound Processor

Video:

* VDP1 32-bit video display processor
* VDP2 32-bit background and scroll plane video display processor

Storage:

* Saturn double-speed CD-ROM drive




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение



Дискове


Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Resident Evil
2. Virtua Cop 2
3. Sega Rally Championship
4. Panzer Dragoon Saga
5. Lunar: Silver Star Story Complete
6. Panzer Dragoon
7. Burning Rangers
8. NiGHTS into Dreams...
9. Radiant Silvergun
10.Wipeout
11.Metal Slug: Super Vehicle - 001
12.The King of Fighters '95
13.Daytona USA
14.Shining Force III
15.Dragon Force
16.The King of Fighters '97
17.Guardian Heroes
18.The King of Fighters '96
19.Last Bronx
20.Panzer Dragoon II: Zwei
21.Saturn Bomberman
22.Daytona USA: Championship Circuit Edition
23.Fighters Megamix
24.Christmas NiGHTS into Dreams...
25.Phantasy Star Collection





PlayStation (03.12.1994г.) Изображение
Стартова цена: $299.00

За първи път сивата първа конзола на SONY се появява в Япония (разбира се) на 3 Декември 1994г. и всичките 100 000 налични бройки в магазините се разграбват още през първата седмица. Датите на релийза за САЩ и Европа са както следва 01.09.1995г. и 29.09.1995г. Животът на конзолата трае 11 години, като на 23 Март 2006г от SONY обявяват че спират производството на PlayStation 1.
Продадени бройки по света: 100 000 000


Техническа Информация:


CPU:

An early PlayStation motherboard
An early PlayStation motherboard

MIPS R3000A-compatible (R3051) 32bit RISC chip running at 33.8688 MHz

* Operating Performance of 30 MIPS
* Bus Bandwidth 132 Mbit/s
* Instruction Cache 4 KiB
* Data Cache 1 KiB (non associative, just 1024 bytes of mapped fast SRAM)

Geometry transformation engine:

This engine is inside the main CPU chip. It gives it additional (vector-)math instructions used for the 3D graphics.

Features:

* Operating performance of 66 MIPS
* 360,000 flat-shaded polygons per second
* 180,000 texture mapped and light-sourced polygons per second
* 1.5 million flat-shaded polygons per second;
* 500,000 texture mapped and light-sourced polygons per second.

Data decompression engine:

This engine is also inside the main CPU. It is responsible for decompressing images and video.

Features:

* Compatible with MJPEG and H.261 files
* Operating Performance of 80 MIPS
* Directly connected to CPU Bus

Graphics processing unit:

Features:

* Maximum of 16.7 million colors
* Resolutions from 256×224 to 640×480
* Adjustable frame buffer
* Unlimited color lookup tables
* Maximum of 24-bit color depth
* Maximum of 4000 8×8 pixel sprites with individual scaling and rotation
* Emulation of simultaneous backgrounds (for parallax scrolling)
* Flat or Gouraud shading, and texture mapping

Sound processing unit:

Features:

* Can handle ADPCM sources with up to 24 channels and up to 44.1 kHz sampling rate

Memory:

* Main RAM: 2 MiB
* Video RAM: 1 MiB
* Sound RAM: 512 KiB
* CD-ROM Buffer: 32 KiB
* Operating System ROM: 512 KiB
* PlayStation Memory Cards have 128 KiB of space in an EEPROM

CD-ROM drive:

Features:

* Double Speed, with a maximum data throughput of 300 kB/s
* XA Mode 2 Compliant
* CD-DA (CD-Digital Audio)





Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение

Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискове

Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Metal Gear Solid
2. Tony Hawk's Pro Skater
3. Final Fantasy VII
4. Tony Hawk's Pro Skater 2
5. Castlevania: Symphony of the Night
6. Breath of Fire IV
7. Dino Crisis 2
8. Spyro the Dragon
9. Final Fantasy IX
10.Final Fantasy VIII
11.Legacy of Kain: Soul Reaver
12.Walt Disney World Quest Magical Racing Tour
13.Blood Omen: Legacy of Kain
14.Oddworld: Abe's Oddysee
15.Silent Hill
16.Alundra
17.Twisted Metal 2
18.Wipeout
19.Resident Evil 2
20.Suikoden II
21.Xenogears
22.Parasite Eve
23.Star Ocean: The Second Story
24.Galerians
25.Chrono Cross






Nintendo 64 (23.06.1996г.) Изображение
Стартова Цена: $199.00

Ами както се подразбира по заглавието, това е 64-bit трета по реда си конзола на Nintendo, която също имаше малко разпространение у нас. Американската премиера е на 29 Септември същата година, а европейската е година по-късно - на 1 Март 1997г. Принципно конзолата не е лоша, като за времето си 64 битовата графика гали окото, но честно да си призная - по-неудобен джойпад aз до ден днешен не съм хващал!


Техническа Информация

Не успях да намеря точната техническа информация за конзолата, така че ще пресъздам с мой думи това, което намерих тук-там.
Nintendo 64 използва както се подразбира 64 битов CPU MIPS R4300i-based NEC VR4300, работещ на 93.75Mhz. VR4300 e 5-то ниво RISC процесор, който има интегриран в себе си модул за управление на операции с плаваща запетая. Процесора е 64 битов, което му позволява да използва 64 битови регистри, има 24Kib L1 кеш-памет, но няма L2 такава. Направен е от NEC по 0.35 микронна технология и съдържа 4.6 милиона транзистора.
За графичната част на Nintendo 64 се грижи 64 битовия SGI ко-процесор носещ името "Reallity Co-Processor". RCP е чип, работещ на честота 62.5Mhz и е разделен на два главни компонента:
1. "Reality Drawing Processor" (RDP)
2. "Reality Signal Processor" (RSP)
RSP e MIPS R4000 базиран 8 битов векторен процесор, като той може да обработва до 100 000 полигона за секунда
RDP от своя страна е растерен процесор, който обработва картината преди ние да я видим.
RCP разполага с:
# Z-buffering
# Anti-aliasing
# Texture mapping
* Bilinear filtering
* Mip-mapping
* Trilinear mip-map интерполация
* Environment mapping




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение



Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискети

Изображение



ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
2. Perfect Dark
3. Super Mario 64
4. GoldenEye 007
5. Star Wars: Rogue Squadron 3D
6. Super Smash Bros.
7. The New Tetris
8. Star Wars: Episode I - Racer
9. Banjo-Kazooie
10.Conker's Bad Fur Day
11.The Legend of Zelda: Majora's Mask
12.Mario Kart 64
13.Star Fox 64
14.F-Zero X
15.Mario Party
16.Diddy Kong Racing
17.Wave Race 64 Kawasaki Jet Ski
18.Tony Hawk's Pro Skater
19.Banjo-Tooie
20.Paper Mario
21.Mario Party 2
22.Jet Force Gemini
23.Body Harvest
24.Star Wars: Shadows of the Empire
25.Donkey Kong 64





SEGA Dreamcast (27.11.1998г.) Изображение
Стартова Цена: $300


Една от любимите ми конзоли. Въпреки че нещата се стекоха така, че Dreamcast остана в сянката на PlayStation 2, хардуерната мощ с която разполагаше конзолата на SEGA не беше никак за подценяване. Прекрасни игри като Shenmue, Resident Evil Code: VERONICA и Soul Calibur изглеждаха (че и до ден днешен) великолепно през очите на Dreamcast. От друга страна, самата платформа разполагаше с голям набор от "умения", включително и връзка към интернет, която беше достъпна дори тук, за България. И в крайна сметка великолепния дизайн на конзолата, ултра-удобния джойпад и не на последно място маняшката мемори карта, на която самостоятелно дори можеш да играеш игра (има си дисплей) превърнаха отрочето на SEGA в един недоизказан противник на PlayStation 2 и една от любимите ми развлекателни платформи ever.


Техническа информация


* CPU: Hitachi SH4 RISC CPU with an operating frequency of 200MHz at 360 MIPS/1.4GFLOPS.
* Graphics Sub-system: NEC PowerVR Second Generation (rendering capacity of more than 3 million polygons per second).
* Sound Processor: Yamaha Super Intelligent Sound Processor (simultaneously articulates 64 voices) with 3D environmental audio effects.
* Operating Systems: Customized Sega OS. Dreamcast is also designed to run a custom flavor of Microsoft Windows CE, and will display the official WinCE logo at startup if the game that's running utilizes it.
* Memory: 16MB main memory, 8MB video memory, 2MB sound memory. Total system memory: 26MB.
* CD-ROM Drive: 12x (Maximum) proprietary Yamaham GD-ROM (Gigabyte Disc) capable of holding up to 1GB of data.




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискове

Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Le Mans 24 Hours
2. Virtua Tennis
3. Marvel VS. Capcom: Clash of Super Heroes
4. Street Fighter III: 3rd Strike - Fight for the Future
5. MDK 2
6. Marvel vs Capcom 2: New Age of Heroes
7. Shenmue II
8. Crazy Taxi
9. Grandia II
10.Capcom VS. SNK: Millennium Fight 2000
11.Rez
12.Jet Grind Radio
13.Shenmue
14.Resident Evil: Code: Veronica
15.Soul Calibur
16.Space Channel 5
17.Rayman 2: The Great Escape
18.Phantasy Star Online
19.Headhunter
20.Tony Hawk's Pro Skater
21.Sonic Adventure
22.ChuChu Rocket!
23.NBA 2K
24.Daytona USA
25.Power Stone






PlayStation 2 (04.03.2000г.) Изображение
Стартова Цена: $299.99


И, разбира се, моят фаворит, който гордо заема 1во място в челната десятка. PlayStation 2, който се води шесто поколение конзоли, за пръв път излиза в Япония на 4 Март 2000г, в САЩ на 26 Октомври 2000г и в Европа респективно на 24 Ноември 2000г. Цената в САЩ е $299, а в Европа, като тук сме най-богати копелета - 250 Евро. За предимствата на конзолата няма да говоря, те са ясни, но факта, че в края на 2006 за САЩ са заминали още 37 100 000 бройки говори сам за себе си. През Септември 2004г, от SONY пускат олекотен и ъпгрейдван вариант на PlayStation 2, който се води "slim". В slim-ката има вграден Ethernet порт, по-малка е от лист А4 формат и около 3 пъти по-тънка от оригиналната конзола, а захранването е изведено в отделен захранващ блок (адаптор).
През 2006г от SONY издават още по-нов модел на PlayStation 2, който е отново slim и е оцветен в сребърен цвят (Silver Limited Edition), като самата конзола е с последен модел лазер, ъпдейтнат BIOS и нови драйвери.
Продадени бройки по света: 115 360 000


Техническа информация

# CPU: 128-bit "Emotion Engine" clocked at 294 MHz, 10.5 million transistors

* System Memory: 32 MiB Direct Rambus or RDRAM (note that some computers use this type of RAM)
* Memory bus Bandwidth: 3.2 Gigabyte per second
* Main processor: MIPS R5900 CPU core, 64 bit
* Coprocessor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator × 1, Floating Point Divider × 1)
* Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator × 9, Floating Point Divider × 1), 128 bit, at 150 MHz.
o VU0 typically used for physics and other gameplay type things
o VU1 typically used for polygon transformations, lighting and other visual based calculations
* Floating Point Performance: 6.2 gigaFLOPS (single precision 32-bit floating point)
o FPU 0.64 gigaFLOPS
o VU0 2.44 gigaFLOPS
o VU1 3.08 gigaFLOPS
* 3D CG Geometric transformation: 66 million polygons/sec
o 3D CG Geometric transformations under curved surfaces: 16 million polygons/sec
* Compressed Image Decoder: MPEG-2
* Cache memory: Instruction: 16 KiB, Data: 8 KiB + 16 KiB (ScrP)

# Graphics: "Graphics Synthesizer" clocked at 147 MHz

* Pixel pipelines: 16
* Video output resolution: variable from 256x224 to 1280x1024 pixels
* 4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 Gigabit per second (main system 32 MiB can be dedicated into vram)
* DRAM Bus bandwidth: 48.0 Gb per second
o Texture buffer bandwidth: 9.6 Gb/sec
o Frame buffer bandwidth: 38.4 Gb/sec
* DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)
* Pixel Configuration: RGB: Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer)
* Multi-pass rendering ability:
o Four passes = 300M pixels/second (300M pixel/sec divided by 32pixel = 9,375,000 triangle/sec lossed every four passes)


# Sound:

* Sampling Frequency: 44.1 kHz or 48 kHz (selectable)
* Output: Dolby Digital 5.1 Surround sound, DTS (Full motion video only), later games achieved analog 5.1 surround during gameplay through Dolby Pro Logic II


# I/O Processor

* CPU Core: Original PlayStation CPU (MIPS R3000A clocked at 33.8688 MHz or 37.5 MHz) (целия PlayStation One се побира в тази малка джиджавка)
* Sub Bus: 32 Bit
* Connection to: SPU and CD/DVD controller.




Самата Конзола

Изображение
Изображение
Изображение



Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискове

Изображение


ТОП 25 Най-добри игри за конзолата


1. Fatal Frame II: Crimson Butterfly
2. Silent Hill 3
3. Grand Theft Auto: San Andreas
4. LEGO Star Wars: The Video Game
5. Mortal Kombat: Deadly Alliance
6. Final Fantasy XII
7. Silent Hill 2: Restless Dreams
8. Burnout 3: Takedown
9. Activision Anthology
10.Silent Hill 2
11.God of War
12.Grand Theft Auto: Vice City
13.ICO
14.Metal Gear Solid 3: Snake Eater
15.Virtua Fighter 4: Evolution
16.Shadow of the Colossus
17.Tony Hawk's Pro Skater 3
18.Katamari Damacy
19.Guitar Hero
20.Karaoke Revolution
21.We Love Katamari
22.Devil May Cry
23.SoulCalibur II
24.Castlevania: Lament of Innocence
25.Rez








XBOX (15.11.2001г.) Изображение
Стартова Цена: $299.99


Конзолата на Microsoft е най-мощната от трите конкуриращи се конзоли на пазара (PlayStation 2, GameCube, XBOX). Въоръжен с Intel процесор и една от най-добрите видео-карти създавани някога (по моето скромно мнение) GeForce 3, XBOX откъм хардуерна мощ просто няма конкуренция. За първи път тя бива пусната (логично) в САЩ на 15 Ноември 2001г, а премиерата за Япония и за Европа остава както следва: 22 Февруари 2002г и 14 Март 2002г. ХВОХ е също така първата конзола, която правят от Microsoft, като единствения им предишен опит свързан с конзолите е портването на Windows CE за SEGA Dreamcast.
Продадени бройки по света: 24 000 000

Техническа информация


# CPU: 733 MHz Intel Coppermine-based IA-32 CPU. Micro-PGA2 package. 180 nm process.
* 133 MHz 64-bit GTL+ front side bus to GPU/chipset.
* 32 KiB L1 cache. 128 KiB on-die L2 Advanced Transfer Cache (256-bit bus).

# Shared memory subsystem

* 64 MiB DDR SDRAM at 200 MHz. 6.4 GB/s
* Supplied by Hynix or Samsung depending on manufacture date and location.

# Graphics processing unit (GPU) and system chipset: 233 MHz NV2A ASIC. Co-developed by Microsoft and NVIDIA.

* 4 pixel pipelines with 2 texture units each
* 932 megapixels/second (233 MHz x 4 pipelines), 1,864 megatexels/second (932 MP x 2 texture units) (peak)
o 115 million vertices/second, 125 million particles/second (peak)
o Peak triangle performance: around 30,000,000 32 pixel triangles/sec raw or w. 2 textures and lit.
* 4 textures per pass, texture compression, full scene anti-aliasing (NV Quincunx, supersampling, multisampling)
* Bilinear, trilinear, and anisotropic texture filtering
* Similar to the NV20 and NV25 PC GPUs.

# Storage media

* 2-5x (2.6 MB/s-6.6 MB/s) CAV DVD-ROM
* 8 or 10 GB 3.5-inch 5,400 RPM hard disk. Formatted to 8 GB. FATX file system.
* Optional 8 MB memory card for saved game file transfer.

# Audio processor : NVIDIA MCPX (a.k.a. SoundStorm NVAPU)

* 64 3D channels (up to 256 stereo voices)
* HRTF Sensaura 3D enhancement
* MIDI DLS2 Support
* Monaural, Stereo, Dolby Surround, and Dolby Digital Live 5.1 audio output options




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение



Дискове

Изображение


ТОП 25 най-добри игри за конзолата


1. The Lord of the Rings: The Return of the King
2. Psychonauts
3. Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
4. Prince of Persia: The Sands of Time
5. Panzer Dragoon Orta
6. Amped: Freestyle Snowboarding
7. Jade Empire (Limited Edition)
8. Halo: Combat Evolved
9. Star Wars: Battlefront
10.Star Wars: Knights of the Old Republic
11.Silent Hill 2: Restless Dreams
12.Oddworld: Munch's Oddysee
13.Ninja Gaiden
14.The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
15.The Elder Scrolls III: Morrowind
16.Broken Sword: The Sleeping Dragon
17.OutRun 2
18.SoulCalibur II
19.Oddworld: Stranger's Wrath
20.Mercenaries: Playground of Destruction
21.Indigo Prophecy
22.Burnout 3: Takedown
23.Tony Hawk's Pro Skater 4
24.Hitman 2: Silent Assassin
25.Crimson Skies: High Road to Revenge






Nintendo GameCube (14.09.2001г.) Изображение
Стартова Цена: $199.99


Nintendo GameCube е четвъртата конзола на Нинтендо, която принадлежи към ерата на шестата генерация конзоли. Тя е и както се вижда най-евтината конзола от тази ера. Стартовата дата на конзолата за Япония е 14 Септември 2001г, за 18 Ноември 2001г е за САЩ и аз Европа както винаги остава най-късната дата - 3 Май 2002г. За жалост на хората от Нинтендо, тяхната конзола се продава добре само в Япония, а за останалия свят по-добрия избор остава PlayStation 2 и XBOX поради редица причини, една от които е факта, че GameCube не може да върти DVD-та, а си използва негова медия. Другата главна причина е че много от фирмите разработчици на игри отказват сключени договори с Нинтендо, за да могат да правят игри за PS2 и ХВОХ. И така, за добро или за зло, единствените игри които си остават ексклузив за GameCube са си...мм неговите тийн такива- Марио, Зелда... Е да, в отчаян опит да се вдигнат продажбите на конзолата се пускат platinum edition-и на конзолата, като дизайна и е примерно с логото на Resident Evil 4, но... факта е че конкуренцията печели. Аз специално нямам кой знае какви лични наблюдения, но това което искам да кажа е че от Нинтендо ни сервираха за пореден път една ужасно грозна конзола (явно си им е запазена марка), а джойпада дори не искам да го коментирам.
Продадени бройки по света: 21 000 000


Техническа информация

CPU:

485 MHz IBM "Gekko" PowerPC CPU.

* PowerPC 750CXe based core.
* 180 nm IBM copper-wire process. 43-mm² die. 4.9 W dissipation.
* Roughly 50 new vector instructions.
* 32-bit ALU. 64-bit FPU, usable as 2x32-bit SIMD
* 64-bit enhanced PowerPC 60x front side bus to GPU/chipset. 162 MHz clock. 1.3 GB/s peak bandwidth.
* 64 KiB L1 cache (32 KiB I/32 KiB D). 8-way associative. 256 KiB on-die L2 cache. 2-way associative.
* 1125 DMIPS (dhrystone 2.1)


System Memory:

43 MiB total non-unified RAM

* 24 MiB MoSys 1T-SRAM (codenamed "Splash") main system RAM. 324 MHz, 64-bit bus. 2.7 GB/s bandwidth.
* 3 MiB embedded 1T-SRAM within "Flipper".
o Split into 1 MiB texture buffer and 2 MiB frame buffer.
o 10.4 GB/s texture bandwidth (peak). 7.6 GB/s framebuffer bandwidth (peak). ~6.2 ns latency.
* 16 MiB DRAM used as buffer for DVD drive and audio. 81 MHz, 8-bit bus. 81 MB/s bandwidth.


Graphics Processing Unit and System Chipset:

162 MHz "Flipper" LSI. 180 nm NEC eDRAM-compatible process. Co-developed by Nintendo and ArtX.

* 4 pixel pipelines with 1 texture unit each
* TEV "Texture EnVironment" engine (similar to "pixel shader")
* Fixed-function hardware transform and lighting (T&L). 12+ million polygons/s in-game.
* 648 megapixels/second (162 MHz x 4 pipelines), 648 megatexels/second (648 MP x 1 texture units) (peak)
o Peak triangle performance: 20,250,000 32pixel triangles/sec raw and with 1 texture and lit
* 8 texture layers per pass, texture compression, full scene anti-aliasing
* Bilinear, trilinear, and anisotropic texture filtering
* Multi-texturing, bump mapping, reflection mapping, 24-bit z-buffer
* 24-bit RGB / RGBA color depth.
* 640×480 interlaced or progressive scan
* Integrated audio processor: Custom 81 MHz Macronix DSP
o Instruction Memory: 8 KiB RAM, 8 KiB ROM
o Data Memory: 8 KiB RAM, 4 KiB ROM
o 64 channels 16-bit 48 kHz ADPCM[17]
o Dolby Pro Logic II, AC3 signal through "digital out" with D-Terminal cable

Storage Media:
* Matsushita (2.000 MB/s-3.125 MB/s) CAV mini-DVD-like 8 cm optical disk. Average access time 128 ms. 1.5 GB capacity.
* Memory cards of varying sizes for saved game storage.




Самата Конзола

Изображение


Джойпад

Изображение


Как изглеждаха игрите

Изображение
Изображение
Изображение


Дискове

Изображение


ТОП 25 най-добри игри за конзолата


1. Resident Evil
2. SoulCalibur II
3. Viewtiful Joe
4. Beyond Good & Evil
5. Resident Evil 4
6. Resident Evil 2
7. Ikaruga
8. The Legend of Zelda: The Wind Waker
9. Metroid Prime
10.Super Smash Bros.: Melee
11.Eternal Darkness: Sanity's Requiem
12.The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
13.Metroid Prime 2: Echoes
14.Pikmin
15.Animal Crossing
16.Star Wars: Rogue Squadron II - Rogue Leader
17.Paper Mario: The Thousand-Year Door
18.Sonic Mega Collection
19.F-Zero GX
20.Tales of Symphonia
21.Metal Gear Solid: The Twin Snakes
22.Super Mario Sunshine
23.The Legend of Zelda (Collector's Edition)
24.Prince of Persia: The Sands of Time
25.Spider-Man 2




С това слагам край на ревюто, като този край разбира се е отворен. Отворен за новото поколение конзоли, но тъй като PlayStation 3 все още го няма в Европа и като цяло за Тримата Големи има оскъдна информация, няма да си изсмуквам от пръстите нищо. Ще изчакаме и ще видим какви заглавия ще излезнат, как ще се продадат и живот и здраве ако имаме и лични впечатления. Но засега смятам нищо да не пиша за новата генерация.
Който иска обаче може да се чувства свободен да продължи темата с portable конзолите или с други думи Nintendo DS, GameBoy Advance, PSP... и въобще за каквото друго се сети.
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

CoolBOY (1990)

Мнение от DyO »

Изображение
coolboy e PORTABLE версия на 8-битовия ни нинтендо,съвсем същите рам,ром и други
:arrow:със Nintendo или дори дискети (нз. за коя конзола са,тия от картинката)


струва 39 лв. :smoukin:
дискета струва 2лв. или 4лв. (зависи от играта)
:cheers:
Аватар
niks
Потребител
Потребител
Мнения: 180
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 18:38 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от niks »

Така и така разтикахте тази стара тема.
Едно интересно клипче
Еволюцията на игрите
http://vbox7.com/play:641d4db1
Аватар
NightWolf`
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 565
Регистриран на: Чет Апр 08, 2004 17:30 pm
Местоположение: Из Стара Загора
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от NightWolf` »

Страхотна тема :)
Още от първата на Атари ( само един приятел имаше в махлата и опашки у тях да цъкаме) съм започнал...но вече почти приключих с игрите...:(
Просто спомените навлизат в главата ми....от първото ми Нинтендо...любимата ми игра беше GunDek и една, където имаш 3ма герой, като помня че единия беше самурай :)
От Сегата- Мортала си беше класика особенно Ултимата :)
Плейстешъните- Текен, Фифа и разбира се....най-великата поне за мен игра правена беше Resident Evil...
за съжаление не съм играл версийте и на DreamCast... :)
Now the magic has gone
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от DyO »

ХА!
Някой написа нещо,ма то не един...брао ве
спомням си как джойстика хвърка към TV-то докато играх на ATARI
като заговорих за тази марка се досетих още нещо
ATARI прави яки игри от 21 век...което е хубаво, например:
Ballance
RollerCoaster tycoon 3,2, ДОРИ И 1
абе хубави игри
ако не знаете,атари също така има и NINTENDOOOU игри
та,да се върнем към темата,нинтендо за мен е номер едно,нещо не ми допадат другите конзоли
НАЙ яки за мен нинтендо игри са
Super Mario (MAMMA-MIA,IT'S ME,MARRRIO)
CONTRA
Tanks
КОЙТО ИСКА ДА СЕ ВЪРНЕ НАЗАД ВЪВ ВРЕМЕТО И ДА ХВАНЕ ПЛЕЙСТЕИШЪН 1,2 ИЛИ НЯКОЯ ДРУГА КОНЗОЛА,ДА ПIШЕ НА dean1997@abv.bg
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от DyO »

всъщност от първия ми коментар картинката е ЕN
а BG версията на FC Mobile е:
http://www.youtube.com/watch?v=2N534cxwNUQ
само дето при нас дискетите изглеждат по друг начин (обикновени 30 пинови дискети,а не 75 пинови,като на видеото,там са американски,а при нас японски) :smoukin:
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите===>Game Cyube

Мнение от DyO »

чак толкова ли е зле джойстика?
то дори не иска да ми гу покаже,кой знае... :lol:
Аватар
vnmilen
Начинаещ
Начинаещ
Мнения: 55
Регистриран на: Вто Мар 09, 2010 23:00 pm
skype: vnmilen
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от vnmilen »

Много як пост!

1) Първо имах Rambo
2) след това си купих Terminator
3) след това Nintendo (8 битовото) - много яки джойстици имаше - нямат трошене! (на терминатора, сегата и т.н. се трошеха, но на нинтендото бяха "железни"!)
4) Sega Genesis II (с невероятните "Mortal Kombat II и III", "Streets of Rage II и III", "Asterix and the power of the gods", и т.н.) - невероятни игри - които бяха повече от 2D на моменти - особено първия опит за 3D-2D игра - "Sonic 3D", който е с рендирани 3D .png снимки, вместо рисуваните в 2D изометрия).
5) След това вече си свалих емулатора за Nintendo 64.

Играл съм и на Super Nintendo (с вечните "Donkey Kong" и "Zelda")! И Nintendo 64 със класиката "Super Mario 64".

Класиките на Nintendo са "Super Mario", "Zelda" и "Donkey Kong". За Sega са "Mortal Kombat", "Sonic" и "Streets of Rage". Вечните игри и по-точно игрите, които направиха конзолите известни! =) Друга невероятна игра за Sega са "Earth Worm Jim" и "Comix Zone".

Ще се радвам и други да споделят спомени от най-яките игри които са играли през живота си (на конзоли).

P.S. Ето линк към клипче с Donkey Kong Country: ЦЪК

Конзолно къртещ,
Милен Атанасов
Инфомационен портал за Новини, Снимки, Флаш игри, Вицове, Клипове и много други:
http://www.designbordeaux.com/bg/

Изображение
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от DyO »

vnmilen написа:Много як пост!

1) Първо имах Rambo
2) след това си купих Terminator
3) след това Nintendo (8 битовото) - много яки джойстици имаше - нямат трошене! (на терминатора, сегата и т.н. се трошеха, но на нинтендото бяха "железни"!)
4) Sega Genesis II (с невероятните "Mortal Kombat II и III", "Streets of Rage II и III", "Asterix and the power of the gods", и т.н.) - невероятни игри - които бяха повече от 2D на моменти - особено първия опит за 3D-2D игра - "Sonic 3D", който е с рендирани 3D .png снимки, вместо рисуваните в 2D изометрия).
5) След това вече си свалих емулатора за Nintendo 64.

Играл съм и на Super Nintendo (с вечните "Donkey Kong" и "Zelda")! И Nintendo 64 със класиката "Super Mario 64".

Класиките на Nintendo са "Super Mario", "Zelda" и "Donkey Kong". За Sega са "Mortal Kombat", "Sonic" и "Streets of Rage". Вечните игри и по-точно игрите, които направиха конзолите известни! =) Друга невероятна игра за Sega са "Earth Worm Jim" и "Comix Zone".

Ще се радвам и други да споделят спомени от най-яките игри които са играли през живота си (на конзоли).

P.S. Ето линк към клипче с Donkey Kong Country: ЦЪК

Конзолно къртещ,
Милен Атанасов

През 2005,все още се създаваха NES игри,ама NES без Super Mario Brozz НЕ Е NES

когато чичо ми беше купил PS 1 Играх Само На Crach 3 Warped

(NINTENDO)
Аватар
Tenebrus
Явно е шмиргел
Явно е шмиргел
Мнения: 555
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 16:27 pm

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от Tenebrus »

Без да звучи като фукня, от изброените конзоли не съм играл само на атаритата (и техните аналози от Coleco и т.н.) и XBOX 360. Всички други конзоли съм притежавал в един даден момент на живота ми, даже още притежавам :)
SNES-а и Gameboy-а не си ги давам за нищо на света :)
PS2-то замина, защото взех 3 :)
Wii-то е бял кашон с лайна (с извинение), а Sega Dreamcast беше готина, но с кратък живот за съжаление :)
Аватар
Princo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 588
Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 10:07 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от Princo »

Още помня разните SEGA,NINTENDO и такива с дискетки,които имах като бях малък.Помня дори как с приятели ходихме да си взимаме дискети под наем,щото нови струваха към 20 лв. :mrgreen:
But we're never gonna survive unless,
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ... :)
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от DyO »

не само добри спомени,спомних си,как SNES-а ми изпуши :mrgreen:
и за NES-а ми,като си изпусках платките от дискети вътре (дрънкащ NES??? )
и преди дискетите не 20,а 40 лева са стрували,я виж ся...дискети от 2,4,6 лв. 8O
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от sawo »

DyO написа:не само добри спомени,спомних си,как SNES-а ми изпуши :mrgreen:
и за NES-а ми,като си изпусках платките от дискети вътре (дрънкащ NES??? )
и преди дискетите не 20,а 40 лева са стрували,я виж ся...дискети от 2,4,6 лв. 8O
Сега има емулатори и на компютъра може да имаш всички игри за nes създавани някога :D Има и дискети с вграден четец за карти и съответно на една дискета може да имаш всички игри създавани някога :P
DyO
Потребител
Потребител
Мнения: 136
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 0:36 am
Обратна връзка:

sorry че пиша чак сега

Мнение от DyO »

и кво от това че има емулатори,и да вземеш нея якия,пак нема да почувстваш ретрото,класиката.тръпката,на нинтендо :)
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Гробището на Конзолите

Мнение от sawo »

Освен да ти прегрява адаптера и да имаш смущения в сигнала едва ли има чак толкова тръпка, която я няма на "42 телевизор с удобен джойстик, качествен звук, и малко или много по-приятна картина като цяло :)
Публикувай отговор