Възкресението на два умиращи жанра

Задавайте Вашите въпроси, коментари и всичко което се досетите относно игрите.
Публикувай отговор
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Компютърния гейминг в основата си почти винаги се е свеждал до FPS-и, RPG-та и RTS-и. Конзолния гейминг от друга страна беше обхванал останалите жанрове като Racer-и, Fighting игри, JRPG-та и Horror-Adventure секцията. В последните години обаче утвърдените канони се поразмиха и конзолен и компютърен гейминг започнаха да предлагат от всичко + мултиплеър на две машини. Но именно през изминалите години, два стойностни жанра започнаха да издъхват при PC платформата. Хев ноу фиъ, лейдис и джентълмяни, 2008ма ще бележи началото на възкресението на тези 2 жанра. Става дума именно за Quest-овете и Fighting заглавията. Аз съм ентусиазиран до безобразие!

Fighting

King of Fithers XII
Изображение
Една изумителна игра във всяко едно нейно отношение. Новия Street Fither 4 требеше да изглежда като King of Fighters XII. Или поне така смятат доста хора. Едно не може да се отрече – от лошия скрийншот се вижда, че играта изглежда достатъчно добре. Като включим и новия енджин се очертава една доста размазваща доза пердах!


Street Fighter IV
Изображение
И да ти харесва и да не, играта използва триизмерни модели, така че се примири с това. Това обаче не променя факта, че това си е Street Fighter, а пичовете от CAPCOM знаят как да правят игра с бой! Осемте боеца от цял свят са отново тук. Това, съчетано с графиката на играта, която е някак рисувана, въпреки триизмерността си, зарежда заглавието с големи дози потенциял, който мисля, че няма да бъде прахосан. Затаяваме дъх!


BlazBlue
Изображение
Планирана първоначално като наследник на Guilty Gear поредицата, BlazBlue излиза като самостоятелна игра от тип двуизмерни скачащи спрайтчета, които изглеждат доста детайлно.


Tekken 6
Изображение
На първо място в класацията най-чакана игра за тази година! Изглежда меко казано разкошно. Какво друго да кажа...това е Tekken, маняците требе да знаят какво само по себе си означава това.


Sengoku Basara X
Изображение
Доста интригуваща игра зад която стоят CAPCOM и Arc System Works, които са едни от най-големите имена във въпросния жанр.


King of Fighters ’98 Ultimate Match
Изображение
Заклеймена като най-добрата игра от серията, сега се сдобива и с нови дрешки благодарение на по-модерните технологии.


Arcana Heart
Изображение
Двуизмерна аниме игра, в която всички герои са от женски пол. Яко а? Не? Oh, well…


Arcana Heart 2
Изображение
Продължение на Arcana Heart.


Virtua Fighter 5 Version D
Изображение
Ъпдейт на иначе добрата туплака.


Akatsuki Blitzkampf AC
Изображение
Тази популярна серия следва стъпките на Melty Blood. Това, което прави играта уникална е нейната простота. Натискаш и задържаш бутони в различни комбинации за да правиш серии, вместо да управляваш с джойпада и тогава да натискаш бутони.


Battle Fantasia
Изображение
Помните ли Battle Fantasia? Това беше една игра, която Arc System Works направиха в началото на миналата година и не беше особено популярна в Япония. Въпреки това сега ще се сдобие и с PlayStation 3 и XBOX 360 портове.



Adventure



The Whispered World
Изображение

SNK и Arc System Works не са единствениете, които злоупотребяват (в добрия смисъл на думата) с двуизмерните картинки през 2008ма. И да вярвате и да не вярвате, това, което се вижда на картинката е всъщност играта. Разработчиците са германци, а играта беше отменена веднъж, но вече е отново в разработка и самия и облик е малко по-възрастно ориентиран, както и дължината и е удължена с 4 (четири) пъти!
Очакваме скорошно издаване.


Gray Matter
Изображение
Моят личен фаворит, който чакам с нечовешко търпение. Това е новото приключение от Джейн Дженсън, създателка на Gabriel Knight серията. Феновете прехапваме конвулсивно устни чак до 2009та по някое време.


Vampire Story
Изображение
От хора, работили преди в Lucas Arts студиото (предимно от екипа работил върху Monkey Island). Излезна Май 2008-ма, някой който го е пробвал може да сподели.


Nikopol: The Carnival of Immortals
Изображение
Ново приключение от Benoit Sokal (Syberia), базирано на графичната новела на Enki Bilal.
Насрочено е за 20 Септември в САЩ.


Dracula 3
Изображение
Възкръсването на серията от Kheops. Играта също излезе, чакаме отзиви.


Mata Hari
Изображение
Приключенска игра от 4Head (познати от Европа 1400), написана и оформена от ветераните от LucasArts Hal Barwood и Noah Falstein (момчетата зад Indiana Jones and The Last Crusade и The Fate of Atlantis).
Играта е насрочена за третото тримесечие на тази година, което значи че трябва да излиза вече, ако все още не е.


Still Life 2
Изображение
Продължението на Still Life. Дали ще готвим курабийки този път или ще имаме напредък с някакво рататуи ще разберем след месец.


Alternativa
Изображение
Сайбърпънк приключение от създателите на Memento Mori, използващо стандартно кликане с мишката по предмети и решаване на загадки. Обещават ни нелинейна история и алтернативна фабула. Верно?
Уж ще излезе тази година...


So Blonde
Изображение
Една игра на Steven Ice (сценарист на Broken Sword и Broken Sword 3). Изглежда...тъпо. Дано поне е заредено с хумор, че от Broken Sword 3 нататака нещо го няма никак. Това ще разберем обаче след седмица.



Dracula: Origin
Изображение
Напоследък всички са се втурнали да правят Origin-и, та и Дракула да не изостане. Игра на Frogwares, създатели на Sherlock Holmes: the Awakened.
Играта излезе Юни, никой нищо не казва. И аз чух че била зле.


Simon The Sorcerer 4
Изображение
Любимите ни приключения на магьосника Саймън са отново на лице. Тази игра следва пътя на невероятните първа и втора част. Излезе в началото на тази година.


Machinarium
Изображение
Първото пълнометражно приключение от Amanita Design, създатели на Samorost 1-2. Изглежда...странно. Но определено привлича внимание. Анонсирано е чак за средата на 2009та. Освен да стискаме палци да се получи нещо интригуващо, което да си заслужава.


Perry Rhodan
Изображение
Знам само, че е базирано на някакви новели. Излезнало е още Май, чакаме някой да каже нещо по въпроса.


The Path
Изображение
От създателите на Endless Forest. Насрочено е за Пролет 2009.


Penumbra: Black Plague
Изображение
Продължението на хитовата игра. Излезна в началото на 2008ма и е доста добре прието от фенове и критика.


Treasure Island
Изображение
Изцяло триизмерно приключение от Rodanlabs, които работят още и по Drakensang. Излезе през Март тази година.


Art of Murder: FBI Confidential
Изображение
Ново приключение от хората, стоящи зад Schizm и Sentinel. Излезе Юли тази година.


Cassius Pearl
Изображение
Традиционно двуизмерно приключение в което се иска да кликаш насам-натам с мишката. Екипа работил по него е сформиран от хора, работещи в големи френски компании като Ubisoft, Eden Studios, Arkane Studios, Stormfront, и Pam Development. На мен лично ми напомня на Stupid Invaders.


Secret Files 2
Изображение
Продължението на Secret Files: Tunguska, която не беше особено лоша игра. Имаше си своите силни моменти. Излиза този месец, ще се пробва.


Abbey
Изображение
Анимационно приключение от Alcachofa Soft, създатели на Clever & Smart. Излезе тази година.


Heaven
Изображение
Другата игра, която чакам с несдържан интерес. Едно приключение от Stephan Martiniere (графичен режисьор в Cyan, където е работил над URU-тата и Myst 5), Dylan Cole (работил по филмите Superman Returns, Daredevil и The Chronicles of Riddick) както и бивши членове на Digital Domain (компанията за специални ефекти на Джеймс Камерън). Е тази игра ще е ХИТ!
Насрочена е за тази година.


Overclocked
Изображение
Приключенска игра описана като „модерна трилър игра за психологичните измерения на насилието” от House of Tales, създатели на Moment of Silance.
Излезе в средата на тази година.


Memento Mori
Изображение
Ново приключение от Anaconda Label. Би трябвало да излиза вече, ако все още не го е направило.


Nostradamus – The Last Prophecy
Изображение
Новата игра на Kheops. Излезе преди няколко дена.


The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure
Изображение
Туй просташко заглавие принадлежи на игра от създателя на малоумния DarkFall – Jonathan Boakes. Аз мисля да пропусна. Би трябвало да е излезнала вече междудругото.


Dead Mountaineer's Hotel
Изображение
Игра базирана на новелата на братя Щругацки, която ще предлага нелинеен геймплей и в която останалите хора в нея ще имат цели, задачи и ще щъкат насам-натам.
По последни данни требеше да излезе преди месец.


AGON: The Lost Sword of Toledo
Изображение
Четвъртия епизод на AGON. Последния беше приет добре.
Играта требе да е излязла Февруари тази година.


Mozart
Изображение
Насрочена за 2008ма.


Sinking Island
Изображение
Детективска история от Benoit Sokal (Syberia). Излезе Август тази година и не е никак лесна, смея да твърдя.


Това, което се вижда е, че хората, обичащи приключенията и биткаджийските игри като цяло няма да останат тази и следващата година на сухо и все пак има някой там някъде, който а) мисли за нас б) се е сетил, че може да спечели някой друг долар/евро от зажаднелите именно за тези два жанра геймъри.
"Е, приятни игрички" - Уди, Toy Story

източник: GameSpot
Аватар
^Sloopy^^
Потребител
Потребител
Мнения: 444
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 17:35 pm
Местоположение: Far Far Away
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от ^Sloopy^^ »

ехее Still Life 2 8O
Аватар
2fry
Потребител
Потребител
Мнения: 321
Регистриран на: Нед Яну 27, 2008 23:40 pm

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от 2fry »

Уау, верно излизат много. И ако все още беше жив едновремешният Уъркшоп (преди да ги купят от Хоумлан), се фащам на бас че 90% от тях щяха да намерят мястото си в рубриката "От Крак на Крак".
Уви адвенчъра (бтв адвенчър не е ли нещо като Принц оф Персиа, срамно ли е да им викаме куестове на тея игри) отдавна е попочинал леко и само се гаврят с трупа му. Качествените заглавия се броят на пръстите на едната ръка на сляп месар и от изброените (бтв кудос за огромния труда да го представиш толкова приятно подредено и спретнато) като че ли единствено Gray Matter и Heaven събудиха някакъв интерес. Тъжна работа, едно време бяха по-прости и приятни времена.
Aко не друго поне ме надъха да преиграя някой дърт куест, примерно Grim Fandango-то от бая време му се точа пак (бтв, Sniper, помниш ли колко висяхме на асансьора с шибаното мотокарче едно време, а).

А тукаможе да се полюбувате на изкрените мисли на един фен на старите (и вече безвъзвратно загубени) куестове, който си изкарва яда над един съвременен псевдо такъв
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Как няма да помня! Grim Fandango наред с Myst III, Neverhood, Gabriel Knight, Atlantis, Discworld Noir и FAUST изковаха бъдещето ни като куест-фенове.
Ех тези времена... никога няма да се върнат. Единственото което ни остава е да се надяваме, че все някой ден ще излезе достоен "конкурент" на горепосочените...съкровища.
Аватар
Zac
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 895
Регистриран на: Пет Яну 09, 2004 18:44 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от Zac »

Много чакам Tekken. А я кажете някъв куест от новите с красива графика който да може да се играе в момента и да е много як. С повече пъзели и някви такива изрудщени. :mrgreen: :smoukin:
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Аз успях само да пробвам Dead Mountaineer's Hotel, но тъй като беше на руски я мяхнах. Ся дали има изрудщини и дали се лей кръф и сополи на поразия - не знам. Но изглеждаше доста интригуващо. Започва като Syberia.
Аватар
Zac
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 895
Регистриран на: Пет Яну 09, 2004 18:44 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от Zac »

SniperBeta написа:Аз успях само да пробвам Dead Mountaineer's Hotel, но тъй като беше на руски я мяхнах. Ся дали има изрудщини и дали се лей кръф и сополи на поразия - не знам. Но изглеждаше доста интригуващо. Започва като Syberia.
Аз под изрудщени нямам впредвид, някакви зрелища, кървища и т.н, ами просто като дойде момента и като след 2 - 3 часа мислене (примерно) го мина да си кажа "Бах мааму как са я мислили тая игра" . Иначе ще я пробвам, но на руски .. то ефекта какъв е :mrgreen:
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Ами тя е руска игра. По-скоро на английски ефекта какъв ще е, все пак оригинала е на руски. Все едно да слушаш Вещера на английски и полски (при условие че ги знаеш и двата езика). Еми разбира се на родния си език играта ще звучи по-добре, но при условие че не знам никак руски и почти никак полски си залагам на английския.
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Мисля ей-тука да пиша ревю-тата на тези куестове, които вече съм минал, тей и тей темата е И за куестове


Dracula III - Path Of The Dragon


Изображение


В ерата на пуцалките и приключенията с орки, гоблини и елфи е истинско чудо, че все още някой се опитва да размести надгробните камъни, грубо затрупали неговата мечта, а именно да създава куестове, да излезе на повърхността и да поеме с пълни гърди прекалено комерсиален въздух. Това именно правят хората от Хеопс, продавайки ни билет за еднопосочно посещение на тъмните и мистириозни земи на Трансилвания, както и близки срещи с Влад.
Първото нещо, което ми направи приятно впечатление беше old-school системата на геймплея. Първо лице, движиш с мишката и намираш предмети. Или както обича да казва 2fry - pixel hunting. Другото нещо, което ми привлече вниманието беше раздвижеността на света. Статичните пеизажи от първите 2 Дракула вече ги няма. Тук си имаме горящи свещи, мърдащи се хора, пълзяща мъгла и още много други particle ефекти, които придават за цялостната атмосфера на играта. А атмосферата си е типична дракуловска такава, точно в духа на предните две игри. Проблема е, че за жалост не мога да се сетя за повече положителни черти на играта. Затова ще почна (и свърша) с отрицателните.
Първото нещо, което ме издразни беше, че румънците говореха перфектен английски (от личен опит знам, че румънците знаят толкова английски, колкото американците немски!)
И другото нещо, което е най-големия минус на играта, защото цялата нейна концепция се върти около това, са пъзелите. Повечето пъзели са НЕЧОВЕШКО трудни! Цялата трудност на играта варира от трудна до абсурдна. Не знам какъв болен мозък ги е мислил, но пъзелите, които бяха на ниво human се брояха на пръстите на едната ръка. За разрешаването на повечето пъзели требе да изчетеш цялата документация, с която NPC-тата те замяргат на всяка крачка (а туй си е доста четене и слушане, повярвай ми) и да имаш наистина развинтено въобръжение. А за останалата част трябва просто да имаш задълбочени познания в химията. Еми извинявам се, но куест не сядам да играя с надеждата да си пръсна главата с пепелника! То бива, бива загадки, обаче тези са user enemy!
И така, за жалост третата игра в света на Дракула не успя да се привърне в желан куест при все, че я минах (с цената на мнооооого псувни и изгризани нокти), за разлика от първата (която беше добра, но страдаше от геймплей за 3 годишни) и втората (която беше...просто окей).
Ако все пак изгаряш от желание да влезеш в неравен двубой със загадките, приготвени от Студио Хеопс (Zac, ти си на ход, определено ще си кажеш "Бах мааму как са я мислили тая игра") - be my guest. Аз се захващам с Nikopol, пък да видим.


Производител: Kheops Studio
Разпространител: Encore Games
Оценка: 4.5/10
Аватар
SniperBeta
Модератор
Модератор
Мнения: 1007
Регистриран на: Пон Юли 15, 2002 15:52 pm
Местоположение: Nosgoth
Обратна връзка:

Re: Възкресението на два умиращи жанра

Мнение от SniperBeta »

Nikopol - Secrets Of The Immortals


Изображение

Изображение
(открийте разликите)


Nikopol e новото предложение на Got Game Entertainment (да не се бърка с Gathering Of Developers (GOD Game)) - студио, сформирано от ветерани от Benoit Sokal (Syberia). Също така Nikopol е по трите graphic-новели на Енки Билал (Енес Билалович), режисьор и на филма Immortal (който междудругото изглежда 1:1 с горепосочената игра, явно пича си пада по летящи пирамиди) и художник на Beyond Good & Evil 2. За жалост обаче тези думи нямат ефекта, който би трябвало да имат, защото всички знаем колко добра е Syberia, колко странен и различен е Immortal (Immortel) и колко добър беше BG&E. Nikopol е една пренебрежимо къса игра, която заема скромните 4GB от харда ти, а в същото време ти дава ... нищо. Графиката на играта е добра, както и филмчетата, които са реализирани доста интересно. В началото те грабва с интрига, която в крайна сметка не се разгръща. Въобще като цяло нищо съществено не се случва в играта и останал с грешни впечатления от началото и, ти се чувстваш някак ограбен. Загадките варират от алогични до нормални с изключение на една, която беше геройски трудна. А цялостната концепция на играта (и туй е най-дразнещото нещо) е че трябва да имаш (пре)набито око, за да можеш да уловиш всеки един пиксел по екрана, в който евентуално може да ти се намира кий-айтъма за да продължиш напред! Което докарва единствено и само главоболие и никакво удовлетворение! Като цяло, колкото и да харесвам сайбър-пънк атмосферите, не мога да кажа че Енки Билал създава нещо интересно. Разбърква конфликти между хора и египетски богове в центъра на Франция. 8O
I don't get it. Но това не пречи да прегледам Immortal, че съм го забравил. Просто си спомням, че играта и филма имат 90% общо, сега остава да разбера какво.
В заключение: Със стабилната атмосфера и интересните герои, които предлага трилогията на сръбския французин, хората от Got Game са могли да направят нещо далеч по-мащабно и интересно, което да успява да разгърне света на Nikopol и да го покаже в пълната му красота. За сметка на това те са направили обще взето едно нищо като цялостния продукт оставя впечатлението за нещо недоизказано и претупано.



Производител: Got Game Entertainment
Разпространител: White Birds Prod.
Оценка: 3/10
Публикувай отговор