Регионално развитие
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Тази инвестиция осъществи ли се?
https://money.bg/investments/bradars-ko ... agora.html
Сега научих, че Фантастико имат мераци да правят логистична база в Стара Загора, защото искали да покриват цялата страна със супермаркети. Засега имат 42 магазина, почти всички в София, но и по един в градовете Кюстендил и Елин Пелин.
https://www.fantastico.bg/shops
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
https://money.bg/investments/bradars-ko ... agora.html
Сега научих, че Фантастико имат мераци да правят логистична база в Стара Загора, защото искали да покриват цялата страна със супермаркети. Засега имат 42 магазина, почти всички в София, но и по един в градовете Кюстендил и Елин Пелин.
https://www.fantastico.bg/shops
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
Последно промяна от slimarkov на Нед Фев 17, 2019 11:26 am, променено общо 2 пъти.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Принципно добра новина. Стара Загора е най-централният град в България и е най-подходяща за логистични центрове.
В Стара Загора има 10 CBS магазина, които като бизнес модел много приличат на Фантастико. Така че конкуренцията е сериозна и в момента.
Другата голяма верига Самара има 9 магазина, но там повече залагат на класически супермаркет. Билла би трябвало да е третата по големина верига с 7 магазина.
В Стара Загора има 10 CBS магазина, които като бизнес модел много приличат на Фантастико. Така че конкуренцията е сериозна и в момента.
Другата голяма верига Самара има 9 магазина, но там повече залагат на класически супермаркет. Билла би трябвало да е третата по големина верига с 7 магазина.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
https://www.kmeta.bg/nsi-v-sofiya-i-sta ... -naj-dobreНСИ: В София и Стара Загора се живее най-добре
08 февруари 2019
Софиянци живеят два пъти по-добре от варненци и пловдивчани, стана ясно от проучване на Националния статистически институт, което сравнява данните за брутния вътрешен продукт на човек от населението. В столицата той е над 30 000 лева.
Спрямо по-бедните области в страната, благосъстоянието в София е над четири пъти по-високо.
На второ място по размер на брутен вътрешен продукт на човек от населението, изненадващо се нарежда Стара Загора - със 17 500 лв. Причината е, че общината се стреми да привлича инвеститори, които да дават високи заплати, а безработицата в града на липите е много ниска, посочва bgonair.bg. През миналата година Стара Загора беше класиран на първо място в международна класация за инвестиционна дестинация. На трето място се нарежда София-област с 15 500 лв. Това се дължи на близостта до столицата.
Варна остава на четвърто място. След това се нареждат Габрово и Бургас. В Габрово бяха направени много инвестиции, а индустрията, също както в Стара Загора, има по-голяма роля от услугите.
След това са Пловдив, Враца и Русе.
Във всички останали области стандартът на живот е поне три пъти по-нисък отколкото в София, а брутния вътрешен продукт на глава от населението е под 10 хиляди лева.
Въпреки ръста на икономиката през последните години, България остана на последно място в Европейския съюз със средно 7300 евро на човек от населението - четири и половина пъти по-малко от средното за Общността - от 30 000 евро на човек.
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
Последно промяна от slimarkov на Нед Фев 17, 2019 11:26 am, променено общо 2 пъти.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
https://www.kmeta.bg/bum-na-stroitelstv ... ara-zagoraБум на строителство на нови жилища в Стара Загора
15 февруари 2019
Расте броят на въведените в експлоатация жилищни сгради в област Стара Загора през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщиха от Териториално статистическо бюро Югоизток. Въведени в експлоатация са 45 нови сгради със 113 новопостроени жилища в тях. Спрямо четвъртото тримесечие на 2017 г. сградите са с 18 повече, или с 66.7%, а жилищата в тях се увеличават с 54, или с 91.5%.
Освен това през четвъртото тримесечие са издадени разрешителни за строеж на 69 жилищни сгради с 616 жилища в тях и на 121 други сгради. Започнал е строежът на 52 жилищни сгради с 327 жилища в тях и на 47 други сгради.
От въведените в експлоатация сгради със стоманобетонна конструкция са 97.8% и с тухлена – 2.2%.
Най-висок е делът на новопостроените жилища с четири стаи (47.8%), следват тези с три стаи (26.6%), а най-нисък е делът на жилищата с пет стаи - 8.8%.
Най-много жилищни сгради са въведени в експлоатация в областите Варна - 102 сгради с 413 жилища в тях, Пловдив - 88 сгради с 330 жилища и Бургас - 74 сгради с 414 жилища.
Общата полезна площ на всички новопостроени жилища в област Стара Загора през четвъртото тримесечие на 2018 г. е 15 585 кв. м, което е със 115.0% повече в сравнение със същото тримесечие на 2017 г., а жилищната площ се увеличава със 164.4% и достига 14 604 кв. метра.
Същевременно средната полезна площ на едно новопостроено жилище нараства от 122.9 кв. м през четвъртото тримесечие на 2017 г. на 137.9 кв. м през същото тримесечие на 2018 година.
Най-голяма средна полезна площ на едно новопостроено жилище е регистрирана в областите Разград - 166.3 кв. м и Ямбол - 151.9 кв. м, а най-малка - в областите Плевен – 73.3 кв. м, и Шумен - 76.1 кв. метра.
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
http://www.nsi.bg/bg/content/3925/%D1%8 ... 1%81%D1%82НАЕТИ ЛИЦА 2018 / годишно изменение (%)
София - 9 857 852 / +1,4%
Пловдив - 2 668 776 / +1,2%
Варна - 1 847 987 / +0,3%
Бургас - 1 470 544 / -1,4%
Стара Загора - 1 263 837 / +0,6%
Русе - 811 891 / -0,7%
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
ТЕЦ-овете ще минат на газ и няма да се спират.
https://www.youtube.com/watch?v=OoC85981E-Q
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
https://www.youtube.com/watch?v=OoC85981E-Q
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
Последно промяна от slimarkov на Сря Фев 27, 2019 2:11 am, променено общо 1 път.
- muhogon
- Старо куче медалист
- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
На втечнен газ от САЩ ли? За който нямаме още терминал? Колко танкера ще идват на година, ще стигне ли да захрани лампите? Киловатът колко ще стане, 5 лева ли?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
https://www.capital.bg/specialni_izdani ... lgarskite/Стара Загора - неочакваният шампион сред българските региони
На 1 март излиза специалното издание за Стара Загора и региона. Разберете кои са причините за бързото им развитие
Автор: Капитал
26 фев 2019
2019 г. ще бъде белязана от избори и това ще се отрази на начина, по който различни политици говорят за състоянието на българските градове. Някои ще се хвалят (предимно ГЕРБ, защото владеят голяма част от областите), други ще посочват всички слабости на последните десет години.
Целта на "Капитал Градове" и през тази година ще бъде да гледа отвъд политиката, защото бъдещето не се измерва в хоризонта на един мандат.
Има няколко важни измерителя, които правят едно място по-желано от друго. Наличието на работа, заплатите, чистотата на въздуха, количеството зеленина, застрояването и все повече - колко умни са даден град и неговите управници. Всички системи на един град да функционират поне приемливо, за да могат хората да искат да живеят там.
Стара Загора има добри предпоставки за това. Тя е зелен град, уникалната ѝ структура (наподобяваща американски град с прави улици) позволява бързо да "поумнее" с трафик системи, транспортно свързана е с всички части на страната, а икономиката ѝ се развива чудесно. Като област тук има много интересни истории. В това издание ще прочетете за строителния пазар в града, за няколко малки и бързи компании с интересни ниши, за чудесния клъстер на лютиерите в Казанлък, за рисковете и успехите на Стефан Шоселов, за новата звезда на детските книги Никола Райков, за възхода на операта и още много.
С две думи, отвъд комините на тецовете, в може би най-перспективната област на България има много, което да се види, чуе и прочете.
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- muhogon
- Старо куче медалист
- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Напомня по-скоро за Алепо и Идлиб, същите разорани, като от бомби...
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Стара Загора оглявява за пореден път класацията за търговска площ в цялата страна, но пък тази статистика оправдава хилядите пловдивски, бургаски, сливенски, хасковски, плевенски, търновски, ямболски и други регистрации на автопарка паркиран пред старозагорските молове.
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- muhogon
- Старо куче медалист
- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Голям кеф, всичко живо да тръгва на мол, задължително! А какво ще правят хилядите наши регистрации пред софийските и други молове?
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
На Стара Загора ѝ трябва някоя знакова сграда или монумент на централно или възлово място.
Може в кръгово движение или край булeвард също така.
Ето, нещо в Исперих, България:
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
Може в кръгово движение или край булeвард също така.
Ето, нещо в Исперих, България:
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- didka
- Старо куче медалист
- Мнения: 2138
- Регистриран на: Чет Юни 12, 2008 19:39 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Каква стана тя?
http://hotpoint-news.com/%D0%BD%D0%BE%D ... %BE%D0%B4/
http://hotpoint-news.com/%D0%BD%D0%BE%D ... %BE%D0%B4/
Dog drags - no tracks...
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
В Сърбия има тотална истерия относно надпреварата с България за бъдещата фабрика на Фолксваген.didka написа: ↑Сря Мар 06, 2019 16:52 pm Каква стана тя?
http://hotpoint-news.com/%D0%BD%D0%BE%D ... %BE%D0%B4/
Пишат се десетки материали, като пропагандата е огромна, особено от държавните медии.
Твърдят, че Сърбия е избрана, но от Фолксваген не са казали още такова нещо.
Ето, четете и се забавлявайте.
Статията е от оня ден и е преведена с Google Translate:
https://diepresse.com/home/wirtschaft/i ... den-Balkan
Междувременно в Сърбия...VW electrifies the Balkans
VW wants to invest over one billion euros in a multi-car plant in southeastern Europe. The race of states has begun. Who can offer something?
Belgrade / Sofia. Excited, the Serbian "Novosti" already reported the execution. "Serbia is facing an economic earthquake!" Announced the government-friendly state gaiters on the weekend happily to their readers. With Volkswagen, the world's largest car manufacturer has decided to settle its major plant in Serbia despite fierce competition. The "performance of the Serbian economy", but also the friendly relations of the domestic state leadership to "the colleagues from Germany" had been the "tip of the balance to our benefit".
The VW plans for a new multi-brand plant in southeastern Europe disturb the works council of the car giant - and not only electrify the press of potential Balkan location states. Together with the EU members Bulgaria and Romania as well as the EU contenders North Macedonia, Serbia and Turkey, several countries feel right at home as the location for the new VW plant. But with a decision is probably only expected in May.
5000 jobs are to be created
At 1.4 billion euros, the amount of the planned VW investment is estimated. While the VW plants in Emden and Hanover are to concentrate on the production of electric vehicles in the future, could be manufactured in the new plant in the southeast starting from 2023 with a capacity of 300,000 vehicles in the year across VW,? Koda and Seat models. Around 5000 employees are to employ the new plant directly. Thousands more new jobs are likely to be created by suppliers and service companies.
In addition to the transport links and the logistical requirements for a possible factory site, the availability of qualified workers and the level of state incentives are the most important factors in the location decision. Strikingly enough, industry favorite Hungary does not seem to play a role in the VW plans: not only strongly rising wages, but also the increasing shortage of workers in the Danube state, the Wolfsburg prefer to squint further to the southeast. Turkey (Ford, Hyundai, Honda), Rumania (Ford, Dacia) and with cuts Serbia (Fiat) in the VW Hatz can lead a relatively strong automotive sector there.
The respective advantages and disadvantages
The tense relationship between the EU and Ankara speaks against a new VW plant in Turkey. Romania, on the other hand, is missing highways, a slightly higher wage level and, in some regions, the tense job market. In boom regions such as Timişoara (Temeswar) or Cluj (Cluj), the staff for a major investor like VW should be difficult to find. Structurally weak regions such as the eastern Romanian Iaşi have the human resources but are poorly connected.
The slightly favored Bulgaria, with the site of the Kremikowtzi steelworks, which has been shut down since 2008, has an almost perfect location for the new VW plant around which the booming city of Plovdiv also competes. As an EU member, Bulgaria can also score with relatively stable conditions and very narrow trade ties with Germany. Serbia and outsiders Northern Macedonia could also attract with greater financial incentives, in addition to lower labor costs: as EU candidates, they are not yet fully subject to strict state aid conditions. On the other hand, Serbia's free trade agreement with Russia is unlikely to play a role: from duty-free export to the Brudernation, Fiat models manufactured in Kragujevac are excluded.
Change in the blood picture
Still, the VW site race is considered open - and lets all parties hope. Investing on such a scale would change the "blood picture of our economy," raves Serbia's all-powerful leader Aleksandar Vucic. A VW settlement would have a "very helpful signal effect" for the location Turkey, says Alper Kancer, President of the Turkish industry association Taysad. The VW investment would "correspond to all foreign investment in Bulgaria in one and a half years" and promote the country in the top ten of the EU automotive nations, calculates the Bulgarian business newspaper "capital" before its readers.
https://i.ibb.co/qdwnSxR/190304-srpski-telegraf.jpg
Едно от мненията тук разбива сръбската опция отвсякъде, въпреки, че ако ФВ наистина купят фабриката на Фиат в Крагуевац, може би има логика:
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1512322
Dajte ljudi ne zanosite se:
-Nismo u EU
-Nismo u NATO
-Politika nam nije usklađena sa EU
-Ližemo se sa rusima
-Imamo carine i čekanje na istim koje traje od 12-24h
-Nemamo puteve
-Nemamo luku
-Korupcija
-Visoka cena rada
Sve se ovo uzima u razmatranje prilikom odlučivanja gde će biti fabrika.
Ето, още нещо забавно:
Žestoka trka Bugarske i Srbije: Imamo jači adut za Folksvagen VIDEO
https://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1512907
и това е интересно:Bugarska:
-Članica EU
-Članica NATO-a
-Nemaju granice i carinu samim tim i čekanje od 12-24h na graničnom prelazu
-Imaju luku (Varna)
-Važe EU zakoni
-Niža cena rada
-Stabilnost ulaganja zbog članstva u EU
Srbija:
-Nije članica EU
-Nije članica NATO
-Politika nije usklađena sa EU
-Liže se sa rusima
-Korupcija
-Nema puteve
-Nema luku
-Ima granice i carinu i čekanja na istoj od 12-24h
-Visoka cena rada
Mislim da je prilično jasno ko je u prednosti
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1511928
-----------------------------------------------------------------------------------
Искаме модерна трамвайна линия в Стара Загора
- Веско
- Старо куче медалист
- Мнения: 454
- Регистриран на: Съб Юни 23, 2012 19:11 pm
Re: Регионално развитие - Стара Загора регионален център
Много е вероятно да изберат Сърбия,поради факта че не са в Европейския(педалски) съюз , който буквално ни е*а мамата на нас.