Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Форум за всякакви дискусии свързани с МПС
Публикувай отговор
Аватар
The enD
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1065
Регистриран на: Пет Апр 24, 2009 16:11 pm

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от The enD »

Свиквай още от днес, пък да ти е мирна душата.
Аватар
Lexx
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 515
Регистриран на: Пет Авг 12, 2005 16:41 pm
Местоположение: Града на ЛИПИТЕ и красивите жени
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от Lexx »

realprofesora написа:
Lexx написа:С колегата сме монтирали няколко десетки вече от тях.Определено е доста добър вариант. На моята кола съм си сложил .

Ето това се получава

[video]https://www.youtube.com/watch?v=37cBaul ... ature=plcp[/video]
Чак на 18та секунда след запалването светнаха.Смятай ако тръгна веднага колко глоби мога да отнеса.Ако има вариант на 5 сек. го направете, че така е опасно.
Модула се настройва след колко време да светне след като засече нормално напрежение 13.2 волта.Просто собственика на тази кола го искаше така.
Аватар
stivans
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 816
Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 0:16 am
skype: stivans
Местоположение: Стара Загора

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от stivans »

Писаха по вестниците,че ще има бонус 1 седмица без глоби.След 15 август щели да започнат да санкционират.Дотогава само забележка и покана да си пуснем фаровете.
skype: stivans
Стара Загора
Аватар
gtabakov
Начинаещ
Начинаещ
Мнения: 44
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 19:55 pm
Местоположение: Sofia

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от gtabakov »

Допълнителните халогенни фарове за намалена видимост при мъгла, силен дъжд или снеговалеж, габаритите и дългите светлини остават забранени за употреба денем и при нормална пътна обстановка. Това обясниха експерти от КАТ вчера, след като влязоха в сила промените в Закона за движение по пътищата (ЗДП). С тях се задължават всички водачи да карат денонощно със запалени фарове през цялата година.

Разпоредбите важат от 7 август - деня, в който са публикувани в "Държавен вестник". Те предвиждат по светло да се шофира на къси светлини или на т.нар. дневни светлини, които имат някои по-нови модели автомобили. Условието е "дневните" да са поставени фабрично, а не допълнително в сервиз.

Санкциите в ЗДП за неправилно използване на светлини остават същите - 20 лв. или от 20 до 150 лв., ако с нарушението е създадена опасност от катастрофа. Същите глоби се налагат на водачите, които карат на фарове за мъгла, габарити или дълги светлини.

Без да имат изрична заповед, службите на "Пътна полиция-КАТ" в страната са решили до понеделник само да предупреждават шофьорите, които не карат на фарове. Те ще спират автомобила и ако водачът няма друго нарушение, ще му напомнят, че фаровете трябва да светят целогодишно. Практиката не е непозната - така катаджиите действаха и през есента на 2006 г., когато бе прието за първи път у нас да се кара задължително на фарове от 1 ноември до 1 март.


"'' Условието е "дневните" да са поставени фабрично, а не допълнително в сервиз.""' - и ко' прайм ся?
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от sawo »

Къде е това условие в закона? Не ми казвай, че цитираш поредната статия на малоумен вестник :) Нямаше как DRL модулите да получават сертификат в EU, щом не са за фабрично вграждане :)
Аватар
stivans
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 816
Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 0:16 am
skype: stivans
Местоположение: Стара Загора

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от stivans »

Закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата

УКАЗ № 295
На основание чл. 98, т. 4 от Конституцията на Република България
ПОСТАНОВЯВАМ:
Да се обнародва в „Държавен вестник“ Законът за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, приет от ХLI Народно събрание на 24 юли 2012 г.
Издаден в София на 31 юли 2012 г.
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата (обн., ДВ, бр. 20 от 1999 г.; изм., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г., бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 61, 64, 80, 82, 85 и 102 от 2006 г., бр. 22, 51, 53, 97 и 109 от 2007 г., бр. 36, 43, 69, 88 и 102 от 2008 г., бр. 74, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 54, 98 и 100 от 2010 г., бр. 10, 19, 39 и 48 от 2011 г.; Решение № 1 на Конституционния съд от 2012 г. – бр. 20 от 2012 г.; изм., бр. 47, 53 и 54 от 2012 г.)
§ 1. В чл. 12 се създава ал. 6:
„(6) На кръстовища с интензивно движение се поставят устройства за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал.“
§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“

Пише " светлини за движение през деня ''.Никъде не е упоменато "заводски монтирани".Но доколко това е измемение в конструкцията на авомобила и дали е законно поставянето им ,за това трябва да се изкажат експертите.Мисля че след като са поставени според изискванията би трябвало да е разрешено ползването на дневните светлини.
През години когато въведоха предпазнитете колани много автомобили нямаха такива и се наложи допълнително поставяне ,и никой не оспорваше тяхната законност.

Ето какво казват експертите:
Публикувана на 6 September 2010 от Tuning.BG

Шофирането на дневни светлини е разрешено от закона за движение по пътищата през деня през цялата година!

Разговаряме с Петър Павлов, управител на LUXIMA, който отговаря на най-важните въпроси, свързани със светлините за движение през деня (Daytime Running Lights) и хвърля яснота относно използването им в България.
Могат ли да се използват DRL – Дневни светлини в България?

Трябва да бъдат спазени определени правила. На официално запитване от страна на LUXIMA към ТехноТест беше отговорено следното:

„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.

Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.
В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.
Пълните текстове на Правилата могат да бъдат намерени на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html .

На 24 септември 2008 г. Европейската комисия издава Директива, в която се казва, че европейското законодателство трябва да бъде съобразено с Правило 48. Всички страни-членки трябва да съобразят одобрението на нови моторни превозни средства с това Правило, считано от 7 февруари 2011 г.
В Директивата се регламентира задължителното поставяне на Дневни светлини с цел повишаване на безопасността.

Пълният текст на Директивата може да бъде намерен тук:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 015:BG:PDF .

Всички светлини, които отговарят на тези изисквания, трябва да бъдат признавани за Дневни светлини.
Какво е българското законодателство за Дневните светлини?

През 2004 г. Министерството на транспорта и съобщенията издава Наредба № 86, която регламентира начина на одобряване на Дневни светлини. Последното изменение на Наредбата е от 25 Септември 2007г. Пълният текст на Наредбата може да бъде намерен на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/n ... ba_086.pdf .
Наредбата е напълно синхронизирана с Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на ООН. ( виж по-горе ) и в нея е описано какви характеристики и маркировки трябва да имат Дневните светлини, за да бъдат одобрени от Автомобилна администрация.
В Допълнителните разпоредби към Закона за движение по пътищата, който е в сила от 01.09.1999 г., е записано дословно следното: „59. (нова – ДВ, бр. 51 от 2007 г.) “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.”
В Закона за движение по пътищата, чл. 70 е записано: „(3) (Изм. – ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.”
Това изменение от 2006 г. узаконява шофирането САМО с Дневни светлини през деня, целогодишно, без да е задължително да бъдат включени късите светлини.

Законът за движение по пътищата може да бъде намерен на Интернет адрес: http://www.rta.government.bg/n_uredba/zdp.html .

Могат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини?

Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени „фарове за мъгла” или „нерегламентирани светлини”. Има такива случаи и техните оплаквания могат да бъдат намерени по форумите.
Бих препоръчал на всички да отпечатат отговорът на ТехноТест, заедно с Правилата на ООН, Директивите на ЕК, Наредбите на АА и Закона за движение по пътищата, да ги съхраняват в автомобила си и да ги показват на органите на КАТ в случай на нужда.
Логиката трябва да бъде следната:
1. В Закона за движение по пътищата е регламентиран терминът „Дневни светлини”. В чл. 70, ал.(3), изменена през 2006 г. е записано, че автомобилите имат право да се движат с включени Дневни светлини през деня.
2. В Наредба № 86 е описано обстойно какви са изискванията към Дневните светлини и има препратки към Правило 87 на ИКЕ на ООН.
3. В правило 87 на ИКЕ на ООН е описано какви трябва да бъдат характеристиките и маркировката на Дневните светлини. Ако те имат нужната маркировка и са сертифицирани в една Европейска държава, то би трябвало този сертификат да важи за всички държави-членки на Европейския съюз.
4. В правило 48 на ИКЕ на ООН е описано как и къде трябва да бъдат монтирани Дневните светлини.
5. В заключение – ако Вашите Дневни светлини имат нужните обозначения, доказващи, че са сертифицирани като „Дневни светлини” и са монтирани по стандарта, определен в Правило 48, то органите на КАТ нямат основание да констатират нарушение или, ако го направят, Вие можете да обжалвате този акт.

Цялата статия ТУК http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dn ... riya-23124
skype: stivans
Стара Загора
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от sawo »

Няма проблем да се монтират DRL, стига да са сертифицирани:


ЗА ПРИЕМАНЕ НА ЕДНАКВИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕДПИСАНИЯ ЗА КОЛЕСНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОБОРУДВАНЕ И ЧАСТИ, КОИТО МОГАТ ДА БЪДАТ МОНТИРАНИ И/ИЛИ ИЗПОЛЗВАНИ НА КОЛЕСНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И НА УСЛОВИЯ ЗА ВЗАИМНО ПРИЗНАВАНЕ НА ОДОБРЕНИЯ, ИЗДАВАНИ НА ОСНОВАТА
НА ТЕЗИ ПРЕДПИСАНИЯ *

(Преработка 2, включваща поправки, влезли в сила на 16 октомври 1995 г.)




Добавка 47: Правило № 48

Допълнение 7

Допълнение 7 към серия изменения 02 – Дата на влизане в сила: 12 Август 2004 г.




ЕДИННИ УСЛОВИЯ ОТНОСНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ОТНОШЕНИЕ НА МОНТИРАНИТЕ УСТРОЙСТВА ЗА ОСВЕТЛЕНИЕ И СВЕТЛИННА СИГНАЛИЗАЦИЯ



В параграф 6.1.2. се внасят изменения и допълнения, след които същият придобива следния вид:

„6.1.2. Номер
Две или четири

За превозни средства от категория N3:

Могат да се инсталират два допълнителни предни фара с основен сноп лъчи. В случаите, в които дадено превозно средство е комплектовано с ....”
В параграф 6.1.7.1. се внасят изменения и допълнения, след които същият придобива следния вид:

„6.1.7.1. Предните фарове с основен сноп лъчи могат да се включват по избор едновременно или по двойки. В случай, че са инсталирани два допълнителни предни фара с основен сноп лъчи, както е разрешено съгласно параграф 6.1.2. само за превозни средства от категория N3, едновременно не могат да бъдат запалени повече от две двойки предни фарове с основен сноп лъчи....”
В параграф 6.2.9. в последната подточка се внасят съответните изменения и допълнения, след което същата придобива следния вид (бележка под линия 4/ остава без изменения):

„......

Предни фарове за къси светлини със светлинен източник с обективен светлинен поток, който превишава 2 000 лумена, се инсталират само заедно с инсталирането на почистващо устройство (почистващи устройства) за предни фарове в съответствие с Регламент № 45. 4/ Освен това, по отношение на наклона по вертикала, не се прилагат разпоредбите от 6.2.6.2.2. по-горе.”


в) категория N3 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса над 12 т;
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от realprofesora »

sawo написа:Няма проблем да се монтират DRL, стига да са сертифицирани:


ЗА ПРИЕМАНЕ НА ЕДНАКВИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕДПИСАНИЯ ЗА КОЛЕСНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, ОБОРУДВАНЕ И ЧАСТИ, КОИТО МОГАТ ДА БЪДАТ МОНТИРАНИ И/ИЛИ ИЗПОЛЗВАНИ НА КОЛЕСНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И НА УСЛОВИЯ ЗА ВЗАИМНО ПРИЗНАВАНЕ НА ОДОБРЕНИЯ, ИЗДАВАНИ НА ОСНОВАТА
НА ТЕЗИ ПРЕДПИСАНИЯ *

(Преработка 2, включваща поправки, влезли в сила на 16 октомври 1995 г.)




Добавка 47: Правило № 48

Допълнение 7

Допълнение 7 към серия изменения 02 – Дата на влизане в сила: 12 Август 2004 г.




ЕДИННИ УСЛОВИЯ ОТНОСНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ОТНОШЕНИЕ НА МОНТИРАНИТЕ УСТРОЙСТВА ЗА ОСВЕТЛЕНИЕ И СВЕТЛИННА СИГНАЛИЗАЦИЯ



В параграф 6.1.2. се внасят изменения и допълнения, след които същият придобива следния вид:

„6.1.2. Номер
Две или четири

За превозни средства от категория N3:

Могат да се инсталират два допълнителни предни фара с основен сноп лъчи. В случаите, в които дадено превозно средство е комплектовано с ....”
В параграф 6.1.7.1. се внасят изменения и допълнения, след които същият придобива следния вид:

„6.1.7.1. Предните фарове с основен сноп лъчи могат да се включват по избор едновременно или по двойки. В случай, че са инсталирани два допълнителни предни фара с основен сноп лъчи, както е разрешено съгласно параграф 6.1.2. само за превозни средства от категория N3, едновременно не могат да бъдат запалени повече от две двойки предни фарове с основен сноп лъчи....”
В параграф 6.2.9. в последната подточка се внасят съответните изменения и допълнения, след което същата придобива следния вид (бележка под линия 4/ остава без изменения):

„......

Предни фарове за къси светлини със светлинен източник с обективен светлинен поток, който превишава 2 000 лумена, се инсталират само заедно с инсталирането на почистващо устройство (почистващи устройства) за предни фарове в съответствие с Регламент № 45. 4/ Освен това, по отношение на наклона по вертикала, не се прилагат разпоредбите от 6.2.6.2.2. по-горе.”


в) категория N3 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса над 12 т;
Саше тва е за камиони-N3
Иначе ще има борба с КАТаджиите докат си изучат законите и наредбите към тях.
Заредил съм жабката с документация и само чакам да ме спрат .
Popopopopo
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от sawo »

Целия текст не е само за тях, но има допълнение което ги касае (допълнителни фарове и т.н.)
Аватар
AGGRESSOR
Потребител
Потребител
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Фев 12, 2005 16:53 pm
skype: drago_t
Местоположение: STZ
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от AGGRESSOR »

Прясно инфо по темата. Отново ще цитирам Шкода форума (колегата Logrus):

"Гога относно проблемите с ченгетата - днес написаха акт на един мъж с Вектра В (и мен ме проверяваха, та станах неволен свидетел). Човекът беше с дневни светлини, диодни - подобни на твоите, но монтирани в прорези в бронята. Имаше и документ, който удостоверяваше, че съответните лампи отговарят на изискванията в ЕС (издаден от производителя май) - въпреки това милиционера (използвам го с цел обида) му написа акт за КОНСТРУКТИВНА ПРОМЯНА НА АВТОМОБИЛА !!! Бронята била елемент от колата, който нямал право да реже, за да си сложи светлини, освен ако няма фабрични отвори!!!
Когато зададох въпрос на милиционера, дали ако си сложа диодни дневни светлини вътре в оригиналните фарове и мен ще ме олепят, той ми каза, че нямало проблем - дали свети габарит или някакъв си диод било все тая. "
Имам новини! Вчера бях на кафе и имаше седнали господа от униформените - попитах ги за такива светлини ДРЛ , показах им сертификата обаче бях без колата и нямаше как да ги видят нагледно. Те казаха че или на КЪСИ или на ГАБАРИТ. При което аз се озадачих, ама ок .
Днеска на свършване от работа, на излизане от тунела на Мола, хоп патрулка. И аз право при тях. Питах ги директно, видяха ги и казаха че може и да си светят и те обаче задължително КЪСИ или ГАБАРИТ . При което аз ги питах пак "габарит"? те казаха че това се разбирало под "дневни светлини" . Та така- спасихме ксеноните - габаритчето и тия светулки долу и това мисля да е Wink Не ангажирам никой с менението си - просто разказах какво сами казали информация от първо лице! Лек ден
Няколко цитата от друг форум и какво се оказва че ДРЛ е непотребен и не върши работа :).
chamalin
Потребител
Потребител
Мнения: 122
Регистриран на: Пет Юни 08, 2012 12:20 pm

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от chamalin »

За мен това е пълна дивотия. Вместо всеки да си гледа работата, и да се занимава с това, с което може и разбира, сме тръгнали да се надхитряме с тоя или оня малоумен катаджия, чиято единствена цел е да изкара някой лев необлагаеми! Пълна идиотщина е да караш хората да пускат фарове и посред бял ден, особено през лятото, когато слънцето е толкова силно, че те на практика почти не се виждат. Всичко отново опира до нечии икономически интереси, и отново обикновените хора да ги плащат. Сега вече очаквам, съвсем сериозно, и следващата стъпка - всички коли да са с включени фарове, дори и когато са на паркинга или в гаража, зер, някой пияница може да не ги види в тъмното, и да се блъсне в тях. Дори и при комунизма нямаше такива простотии, там простичко беше казано ..."по преценка на водача..."
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от sawo »

AGGRESSOR написа:
Прясно инфо по темата. Отново ще цитирам Шкода форума (колегата Logrus):

"Гога относно проблемите с ченгетата - днес написаха акт на един мъж с Вектра В (и мен ме проверяваха, та станах неволен свидетел). Човекът беше с дневни светлини, диодни - подобни на твоите, но монтирани в прорези в бронята. Имаше и документ, който удостоверяваше, че съответните лампи отговарят на изискванията в ЕС (издаден от производителя май) - въпреки това милиционера (използвам го с цел обида) му написа акт за КОНСТРУКТИВНА ПРОМЯНА НА АВТОМОБИЛА !!! Бронята била елемент от колата, който нямал право да реже, за да си сложи светлини, освен ако няма фабрични отвори!!!
Когато зададох въпрос на милиционера, дали ако си сложа диодни дневни светлини вътре в оригиналните фарове и мен ще ме олепят, той ми каза, че нямало проблем - дали свети габарит или някакъв си диод било все тая. "
Имам новини! Вчера бях на кафе и имаше седнали господа от униформените - попитах ги за такива светлини ДРЛ , показах им сертификата обаче бях без колата и нямаше как да ги видят нагледно. Те казаха че или на КЪСИ или на ГАБАРИТ. При което аз се озадачих, ама ок .
Днеска на свършване от работа, на излизане от тунела на Мола, хоп патрулка. И аз право при тях. Питах ги директно, видяха ги и казаха че може и да си светят и те обаче задължително КЪСИ или ГАБАРИТ . При което аз ги питах пак "габарит"? те казаха че това се разбирало под "дневни светлини" . Та така- спасихме ксеноните - габаритчето и тия светулки долу и това мисля да е Wink Не ангажирам никой с менението си - просто разказах какво сами казали информация от първо лице! Лек ден
Няколко цитата от друг форум и какво се оказва че ДРЛ е непотребен и не върши работа :).
Скоро ще се обучат и полицаите. В поправката в закона никъде не пише, че габарита е дневна светлина. Съответно няма как да се признава като такава и карайки на габарити да избегнеш глобата. И на мен ми се иска да става с габарити, ама... Написано си е черно на бяло Къси или дневни светлини и точка. Няма габарити, няма глупости.
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от nasenceto »

chamalin написа:За мен това е пълна дивотия. Вместо всеки да си гледа работата, и да се занимава с това, с което може и разбира, сме тръгнали да се надхитряме с тоя или оня малоумен катаджия, чиято единствена цел е да изкара някой лев необлагаеми! Пълна идиотщина е да караш хората да пускат фарове и посред бял ден, особено през лятото, когато слънцето е толкова силно, че те на практика почти не се виждат. Всичко отново опира до нечии икономически интереси, и отново обикновените хора да ги плащат. Сега вече очаквам, съвсем сериозно, и следващата стъпка - всички коли да са с включени фарове, дори и когато са на паркинга или в гаража, зер, някой пияница може да не ги види в тъмното, и да се блъсне в тях. Дори и при комунизма нямаше такива простотии, там простичко беше казано ..."по преценка на водача..."
Ти до ся спа ли бе? Ние цяла тема 20 страници изписахме по темата, ти реши накрая да влезеш с изречение за първа страница.
Прочети я отново отначалото и тогава пиши коментар в нея, че се излагаш.

Относно тъпотията дето я изръси за катаджиите - дай направо да отменяме правилника, че да няма хич за кво да те закачат. Баси ненормалната логика....
PS: Забравих... за теб всичко е конспирация на военните, създадена с цел да ти правят крив живота...
Аватар
Bul-Dog
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет Фев 24, 2011 17:02 pm

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от Bul-Dog »

Е, като не е така, кажи що спряха "Мелодия на годината" бе, нали си голям отворко... :lol: :lol: :mrgreen:
http://www.kingsimeon.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Автомобилите ще са целодневно с включени фарове

Мнение от nasenceto »

Bul-Dog написа:Е, като не е така, кажи що спряха "Мелодия на годината" бе, нали си голям отворко... :lol: :lol: :mrgreen:
В Русия е. Не пише :roll:
Публикувай отговор