Ако искаме Стара Загора да продължи да расте и да се развива на по-високи обороти, това е верният път. Вижте например Пловдив, който беше от най-слабо развитите големи градове в държавата, каква хубава и голяма индустриална зона направиха с помощта на правителството, само защото имаха подходящ терен за тази цел. Летище Стара Загора е на кръстопът на два еврокоридора, между голям град и автомагистрала. Отделно представлява огромен и окрупнен парцел, равен като водна повърхност.
Сигурен съм, че в бъдеще Стара Загора пак ще има нужда от летище, когато държавата дръпне напред, тогава тъкмо може да се изгради доста по-модерно и голямо такова, някъде край града на АМ "Тракия" да речем.
За град с мащабите, силната икономика и претенциите на Стара Загора е най-добре да се работи върху следните неща:
1. Индустриална зона в кв. Зора и на мястото на летището.
2. Обновяване на централната градска част за повишаване на туристическия имидж.
3. Добавяне на няколко села за квартали и най-накрая градът да заеме заслуженото му 5-то място по население и официално.
4. На перфектният градски транспорт в града му лиспва само едно нещо, което може да се направи със средтсва от следващия програмен период след 2020 година. Това нещо е модерна трамвайна линия в направление изток - запад (Казански - Зора), с безшумни нископодови 3, 4 трамвая.
Как ги виждате вие нещата?
Ето статията, която провокира у мен отварянето на тази тема:
http://xn----7sbbfco0cwboccg7c4b.xn--80 ... %80%D0%B0/Предлагат летище Стара Загора да стане индустриално-икономическа зона
Министерство на икономиката обмисля превръщането на летище Стара Загора в индустриално-икономическа зона, по подобие на Икономическа зона София, която се изгражда на мястото на бившето летище в Божурище. Това става ясно от писмен отговор на икономическия министър Божидар Лукарски до депутат от опозицията.
Летището се намира на по-малко от пет километра от жп-трасе и магистрала, което е предимство, посочва още икономическият министър. През 2015 г. летище Стара Загора е реализирало приходи в размер на едва четвърт милион лева, което е с 16,8% спрямо 2014 г. Въпреки това, съоръжението не се ползва пълноценно. Лукарски припомня, че още през 2012 г. е стартирала програма за превръщането на летището в международен карго-терминал, който да обслужва Югоизточна Европа. Оказало се обаче, че в околността има много частни имоти и собствениците не били склонни да ги продадат.
Проектът за изграждането на карго-терминал край Стара Загора бил промотиран многократно на чуждестранни инвеститори, с него се е кандидатствало за финансиране и по плана “Юнкер”, но интерес досега няма. Това кара Лукарски да предложи превръщането на летището в Стара Загора в икономическа зона. След поредица от скандали в такава се превърна и летището в Божурище.
/БГНЕС