Градски транспорт
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: Градски транспорт
Походът на електробусите
През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... trobusite/
В Бургас това, което прави впечатление, е типът на процедурата по избор на изпълнител, която е от вида "договаряне с предварителна покана за участие". Често срещан вариант в западните държави, при който възложителят провежда преговори с кандидати след проведен предварителен подбор. Там обновяването на градския транспорт е сериозно - очаква се следващата година да бъдат доставени 56 нови електробуса на стойност 65 млн. лв. Подобна сума е защитила и Варна - 70 млн. лв. за 60 нови електробуса. В Стара Загора също се очаква голяма промяна - общината е разполага с 45 млн. лв. за нови електрически бусове.
Най-малко са средствата за Перник - едва 6 млн. лв.
Близо половината от наличното европейско финансиране, или 218 млн. лв., са за София...
През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... trobusite/
В Бургас това, което прави впечатление, е типът на процедурата по избор на изпълнител, която е от вида "договаряне с предварителна покана за участие". Често срещан вариант в западните държави, при който възложителят провежда преговори с кандидати след проведен предварителен подбор. Там обновяването на градския транспорт е сериозно - очаква се следващата година да бъдат доставени 56 нови електробуса на стойност 65 млн. лв. Подобна сума е защитила и Варна - 70 млн. лв. за 60 нови електробуса. В Стара Загора също се очаква голяма промяна - общината е разполага с 45 млн. лв. за нови електрически бусове.
Най-малко са средствата за Перник - едва 6 млн. лв.
Близо половината от наличното европейско финансиране, или 218 млн. лв., са за София...
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Не, че електорбусите са лошо нещо, но за 90 млн лева можехме да имаме трамвайна линия и трамваи от кв.Зора до Тракийския университет.G7G написа: ↑Пон Дек 16, 2019 12:41 pm Походът на електробусите
През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... trobusite/
В Бургас това, което прави впечатление, е типът на процедурата по избор на изпълнител, която е от вида "договаряне с предварителна покана за участие". Често срещан вариант в западните държави, при който възложителят провежда преговори с кандидати след проведен предварителен подбор. Там обновяването на градския транспорт е сериозно - очаква се следващата година да бъдат доставени 56 нови електробуса на стойност 65 млн. лв. Подобна сума е защитила и Варна - 70 млн. лв. за 60 нови електробуса. В Стара Загора също се очаква голяма промяна - общината е разполага с 45 млн. лв. за нови електрически бусове.
Най-малко са средствата за Перник - едва 6 млн. лв.
Близо половината от наличното европейско финансиране, или 218 млн. лв., са за София...
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: Градски транспорт
То даже сумата минава 100 млн.
30 млн за проекта за модернизация, 30 млн от Европа за 50 чисто нови автобуса и тролея, сега още 45 млн.
105 млн.
Аз мисля,че няма накъде вече да влагат повече в автобусен/тролейбусен транспорт, ще имаме транспорт на едно много хубаво ниво и не е лошо да се замислят за трамвай след години.
30 млн за проекта за модернизация, 30 млн от Европа за 50 чисто нови автобуса и тролея, сега още 45 млн.
105 млн.
Аз мисля,че няма накъде вече да влагат повече в автобусен/тролейбусен транспорт, ще имаме транспорт на едно много хубаво ниво и не е лошо да се замислят за трамвай след години.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Трамвайните проекти са сложни и скъпи, затова отнемат може би няколко години в проектна и предпроектна фаза.G7G написа: ↑Пон Дек 16, 2019 15:38 pm То даже сумата минава 100 млн.
30 млн за проекта за модернизация, 30 млн от Европа за 50 чисто нови автобуса и тролея, сега още 45 млн.
105 млн.
Аз мисля,че няма накъде вече да влагат повече в автобусен/тролейбусен транспорт, ще имаме транспорт на едно много хубаво ниво и не е лошо да се замислят за трамвай след години.
Добре е да се започне с идейни проекти отсега, за да сме готови да ги финансираме с пари от новия програмен период за финансиране на ЕС.
Трябва задължително да изпреварим Пловдив и Варна с техните тромави и неефективни общински администрации.
Ще е срамота ако не го направим. Честно!
Няма голям и разиващ се град в света, където да не се работи по проекти за градски транспорт с релсов транспорт.
Въпросът е, искаме ли Стара Загора да стане още по-голям и развит европейски град или не?
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: Градски транспорт
Започна усвояването на парите за електрически автобуси.
https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... i-v-sofiia
И гледайте в каква държава живеем:
"Няколко месеца по-рано екоминистерството реши да пренасочи 390 млн. лв. от мерки по оперативната програма "Околна среда", по които няма интерес, към закупуване на електровозила за обществения транспорт за намалявате замърсяването на въздуха. Всъщност столицата получи почти две трети от финансовия ресурс, предназначен принципно за проекти и на общините Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Сливен, Стара Загора, Хасково и Шумен."
https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... i-v-sofiia
И гледайте в каква държава живеем:
"Няколко месеца по-рано екоминистерството реши да пренасочи 390 млн. лв. от мерки по оперативната програма "Околна среда", по които няма интерес, към закупуване на електровозила за обществения транспорт за намалявате замърсяването на въздуха. Всъщност столицата получи почти две трети от финансовия ресурс, предназначен принципно за проекти и на общините Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Сливен, Стара Загора, Хасково и Шумен."
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Бях сигурен,че ще врътнат такъв номер, като знам какви меки Мари са в общината. Не смеят да се опълчат на Бойко Борисов, който подхвърля 4,5 млн. лв. за залата с едната ръка, а ти взема 20 млн. лв. за път до магистралата и 20 млн. лв. за електробуси в Стара Загора с другата ръка.G7G написа: ↑Сря Яну 08, 2020 10:44 am Започна усвояването на парите за електрически автобуси.
https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... i-v-sofiia
И гледайте в каква държава живеем:
"Няколко месеца по-рано екоминистерството реши да пренасочи 390 млн. лв. от мерки по оперативната програма "Околна среда", по които няма интерес, към закупуване на електровозила за обществения транспорт за намалявате замърсяването на въздуха. Всъщност столицата получи почти две трети от финансовия ресурс, предназначен принципно за проекти и на общините Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Сливен, Стара Загора, Хасково и Шумен."
- spiralkinda
- Потребител
- Мнения: 380
- Регистриран на: Пон Май 03, 2004 10:51 am
Re: Градски транспорт
Някой ползвал ли е приложението за билети за градски транспорт http://transport.starazagora.bg/ ? След вчера вече може и да се запаметява карта, а не всеки път да си вкарваш данните. Който го е ползвал дали лелките се пулят ако им покажеш билета?
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Много е удобно и практично. Като реплика е на това във Виена и Торонто.spiralkinda написа: ↑Сря Яну 29, 2020 23:53 pm Някой ползвал ли е приложението за билети за градски транспорт http://transport.starazagora.bg/ ? След вчера вече може и да се запаметява карта, а не всеки път да си вкарваш данните. Който го е ползвал дали лелките се пулят ако им покажеш билета?
Поне по едно нещо да сме номер 1 в България. Авто-паркът на ГТ, плюс програмното (софтуерното) осигуряване нямат равни.
https://stzagora.net/2020/02/04/%d0%bf% ... %b3%d1%80/Промениха мобилното приложение за градския транспорт в Стара Загора да запомня данните на потребителя
февруари 4, 2020
STZAGORA.NET
Градски транспортБезплатното мобилно приложение за закупуване на билети за градския транспорт в Стара Загора беше обновено.
„В новата версия е добавено запаметяване на името на потребителя и данните на дебитната карта, когато купува електронен билет за пътуване. При желание за закупуване на нов билет се появява бутон „Запази за бъдещи пътувания“, уточни Борислав Горов от фирмата-разработчик „Телелинк“. Това допълнително ще улесни ползвателите на услугата. Горов допълни, че от стартиране на апликацията до момента тя има над 4500 изтегляния от платформите App Store & Google play.
Припомняме, че гражданите и гостите на Стара Загора могат да използват възможността за закупуване на електронен билет чрез мобилното приложение. Той се активира в момента на качване в превозното средство и важи за 60 мин, което означава, че може да бъде използвано на повече от една линия на градския транспорт. Необходимо е пътникът да го покаже на контрольора.
В момента се работи по възможността приложението „Градски транспорт – Стара Загора“ да е достъпно и на други езици, за да бъдат улеснени чуждоговорящите жители и посетители на областния град.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: Градски транспорт
Статия за новите ни 33 електрически автобуси и 18 зарядни станции
https://stz7.com/%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0% ... vywYVKjDiM
https://stz7.com/%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0% ... vywYVKjDiM
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Днес четох, че в Люксембург градският транспорт и дори междуградските влаковете стават безплатни. Ако община Стара Загора направи само тролейбусния транспорт ако не безплатен то поне със сравнително евтина годишна абонаментна карта и го доспонсорира, то градът ще бъде още по-атрактивен за младите семейства, които се преместват в града от други краища на страната и чужбина. После те ще заплащат данъците си на местно ниво и така ще се компенсират пари.G7G написа: ↑Сря Фев 26, 2020 11:13 am Статия за новите ни 33 електрически автобуси и 18 зарядни станции
https://stz7.com/%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0% ... vywYVKjDiM
Последно промяна от slimarkov на Сря Фев 26, 2020 12:00 pm, променено общо 1 път.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: Градски транспорт
Факт, но градовете из България не са свикнали да вадят от джоба си за безплатни неща.
Наполовина да намалят цената-пак ще е много добре.
Наполовина да намалят цената-пак ще е много добре.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
- Kundalini
- Потребител
- Мнения: 216
- Регистриран на: Съб Авг 10, 2019 0:30 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Градски транспорт
От 1 октомври стартира автоматичната система за таксуване на пътници в обществения автобусен и тролейбусен транспорт на Община Стара Загора
септември 10, 2020
STZAGORA.NET
От 1 октомври жителите и гостите на Стара Загора ще могат да се възползват от предимствата на изградената автоматична система за таксуване на пътниците по проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора – II фаза“, финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020. Това стана ясно по време на проведения днес информационен ден. Той започна в изцяло рехабилитираното работно хале на тролейбусното депо, където е подменена дограмата и външните индустриални врати. Извършено е топлинно саниране на сградата и покрива.
Зам.-кметът Йордан Николов и представители на фирмата изпълнител демонстрираха начините за използване на автоматичната система за таксуване на пътници в тролейбусния и автобусния транспорт на Община Стара Загора.
„Електронната система за таксуване представлява технологичен модел, който предлага гъвкавост и управление в реално време. То напомня банковите профили или акаунти, чрез които се създава персонален индификационен код, съхраняващ базата данни на потребителя“,обясни Борислав Горов, представител на фирма „Телелинк“. „Това дава предимство, защото дори физически картата за транспорт да липсва, то акаунтът пази всичко необходимо“, подчерта той. От фирмата представиха нагледно как може лесно да бъде управлявана цялата система, което ще улеснява, както потребителите на градския транспорт, така и транспортния оператор.
В рамките на проекта има оборудвани три пункта за издаване/активиране на билетни продукти и карти. Те се намират на бул. „Патриарх Евтимий“ № 81, бул. “Руски” № 1 и в кв. “Железник”, ул. Загорка №1. В тях гражданите ще могат да си закупуват и презареждат карти за пътуване. Ще бъдат въведени три вида електронни безконтактни карти. Първият вид са- Персонализирани- картите ще бъдат поименни и на тях ще бъде отпечатано името и снимката на лицето на което е издадена картата. Вторият вид ще бъдат- неперсонализирани- при тях няма да се изписва и отпечатва име и снимка на притежателя. Те ще могат да се зареждат периодично с избран продукт. Третият вид карти са нискостойностните- те ще позволяват осъществяването на няколко пътувания в обществения транспорт. За ползващите градския транспорт с отстъпки – пенсионери, ученици, студенти и др., електронните карти ще са персонифицирани, със снимка на ползвателя им. Те ще бъдат издавани единствено в трита билетни центъра.
На 10 спирки в града вече са поставени билетни машини, където гражданите ще могат сами да си закупуват билети и да презареждат електронните си карти.
От 1 октомври ще могат да бъдат използвани и 77 машини за продажба на билети, които са монтирани на борда на превозните средства. Те са снабдени със специализирани принтери и за секунди отпечатват избрания билет. Автоматите са снабдени със 7 инчови, чувствителни на допир (touch) екрани, предназначен за избор на тарифа и закупуване на билет. Настроени са да приемат български монети с номинал от 10 ст., 20ст.,50 ст. 1 лв. и 2 лв. Устройствата не връщат ресто.
Гражданите и гостите на града могат да си закупят билет или пакет от билети за пътуване и чрез мобилното приложение „Градски транспорт Стара Загора“.
Веднага след качване в превозното средство пътникът трябва да валидира своята карта или билет за пътуване. Това ще се извършва чрез доближаване на съответния превозен документ до мястото на четеца на някои от валидаторите, с които са оборудвани автобусите и тролейбусите. Щом бъде отчетена регистрацията на монитора на устройството се изписва часа на използване.
Зам.-кметът Николов припомни, че със закупуване на абонаментните електронните карти стойността на пътуването ще бъде по-ниско от 1 лев. Например, ако се закупи абонаментна електронна карта за една градска линия за 30 пътувания в рамките на месец ще бъде с цена 24 лева, т.е. 80 стотинки на пътуване.
На събитието присъстваха още Димитър Авджиев, управител на общинската фирма „Автобусни и тролейбусни превози“, както и ръководителят на проекта Мирослава Шопова от Община Стара Загора.
https://stzagora.net/2020/09/10/%d0%be% ... b0-%d1%81/
септември 10, 2020
STZAGORA.NET
От 1 октомври жителите и гостите на Стара Загора ще могат да се възползват от предимствата на изградената автоматична система за таксуване на пътниците по проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора – II фаза“, финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020. Това стана ясно по време на проведения днес информационен ден. Той започна в изцяло рехабилитираното работно хале на тролейбусното депо, където е подменена дограмата и външните индустриални врати. Извършено е топлинно саниране на сградата и покрива.
Зам.-кметът Йордан Николов и представители на фирмата изпълнител демонстрираха начините за използване на автоматичната система за таксуване на пътници в тролейбусния и автобусния транспорт на Община Стара Загора.
„Електронната система за таксуване представлява технологичен модел, който предлага гъвкавост и управление в реално време. То напомня банковите профили или акаунти, чрез които се създава персонален индификационен код, съхраняващ базата данни на потребителя“,обясни Борислав Горов, представител на фирма „Телелинк“. „Това дава предимство, защото дори физически картата за транспорт да липсва, то акаунтът пази всичко необходимо“, подчерта той. От фирмата представиха нагледно как може лесно да бъде управлявана цялата система, което ще улеснява, както потребителите на градския транспорт, така и транспортния оператор.
В рамките на проекта има оборудвани три пункта за издаване/активиране на билетни продукти и карти. Те се намират на бул. „Патриарх Евтимий“ № 81, бул. “Руски” № 1 и в кв. “Железник”, ул. Загорка №1. В тях гражданите ще могат да си закупуват и презареждат карти за пътуване. Ще бъдат въведени три вида електронни безконтактни карти. Първият вид са- Персонализирани- картите ще бъдат поименни и на тях ще бъде отпечатано името и снимката на лицето на което е издадена картата. Вторият вид ще бъдат- неперсонализирани- при тях няма да се изписва и отпечатва име и снимка на притежателя. Те ще могат да се зареждат периодично с избран продукт. Третият вид карти са нискостойностните- те ще позволяват осъществяването на няколко пътувания в обществения транспорт. За ползващите градския транспорт с отстъпки – пенсионери, ученици, студенти и др., електронните карти ще са персонифицирани, със снимка на ползвателя им. Те ще бъдат издавани единствено в трита билетни центъра.
На 10 спирки в града вече са поставени билетни машини, където гражданите ще могат сами да си закупуват билети и да презареждат електронните си карти.
От 1 октомври ще могат да бъдат използвани и 77 машини за продажба на билети, които са монтирани на борда на превозните средства. Те са снабдени със специализирани принтери и за секунди отпечатват избрания билет. Автоматите са снабдени със 7 инчови, чувствителни на допир (touch) екрани, предназначен за избор на тарифа и закупуване на билет. Настроени са да приемат български монети с номинал от 10 ст., 20ст.,50 ст. 1 лв. и 2 лв. Устройствата не връщат ресто.
Гражданите и гостите на града могат да си закупят билет или пакет от билети за пътуване и чрез мобилното приложение „Градски транспорт Стара Загора“.
Веднага след качване в превозното средство пътникът трябва да валидира своята карта или билет за пътуване. Това ще се извършва чрез доближаване на съответния превозен документ до мястото на четеца на някои от валидаторите, с които са оборудвани автобусите и тролейбусите. Щом бъде отчетена регистрацията на монитора на устройството се изписва часа на използване.
Зам.-кметът Николов припомни, че със закупуване на абонаментните електронните карти стойността на пътуването ще бъде по-ниско от 1 лев. Например, ако се закупи абонаментна електронна карта за една градска линия за 30 пътувания в рамките на месец ще бъде с цена 24 лева, т.е. 80 стотинки на пътуване.
На събитието присъстваха още Димитър Авджиев, управител на общинската фирма „Автобусни и тролейбусни превози“, както и ръководителят на проекта Мирослава Шопова от Община Стара Загора.
https://stzagora.net/2020/09/10/%d0%be% ... b0-%d1%81/
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Крайно време беше да инсталират и пуснат апаратите за самотаксуване.
Браво!
Браво!
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: Градски транспорт
Сега е време и за апарати за самобичуване и самое...да не продължавам... Все отбор висши, еврогейски "ценности"...
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин