Материал за изработка на разпънка?

Добави отговор


С помощта на CAPTCHA се убеждаваме, че сте човек, а не робот.
Усмивки
:bigboss: :blackeye: :blinkblink: :closed: :dancing: :ebay: :gamer: :google: :grin2: :haha: :heat: :helpme: :crazyeye: :confused2: :imsorry: :mafia: :chaingun: :cute: :Alvarin: :D :) :beroe: :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :cheers: :smoukin: :tongue: :angry: :spank:

BBCode е Включен
[img] е Включен
[url] е Изключено
Усмивките са Включени

Преглед на тема
   

Разгърни Преглед на тема: Материал за изработка на разпънка?

Re: Материал за изработка на разпънка?

от sawo » Чет Мар 29, 2012 19:46 pm

Астрата е нестабилна в завоите по принцип, независимо дали е комби или не, нито дали окачването е отлично или не. Аз имах такава с 2 врати и със нови амортисьори навсякъде, проверено окачване и т.н. но в завои просто си е нестабилна. На магистралата положението е вятър те вее на бял кон. Естествено, ако нещо не ти е както трябва винаги може да е и по-зле, единствено казвам, че ако амортисьори, пружини, биалетки, щанги и т.н. са наред, единствено описаните по-горе от мен неща ще имат някакъв ефект върху стабилността на пътя.

@realprofesora не се занимавай с глупости за всесезонните гуми! Проверявал съм как стоят нещата и смея да твърдя, че си има основателна причина да има зимни и летни гуми. Няма магически каучук, който във всякакви условия да се държи перфектно, нито има някаква магическа шарка. Ако караш пенсионерската и приемем че няма никакви драматични климатични промени през годината може и да избуташ, ама през зимата ще падне една седмица сняг и няма да може да отлепиш с тези гуми.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от nasenceto » Чет Мар 29, 2012 18:52 pm

Прав е професора. Друг вариант е да погледнеш тампони на стабилизиращата щанга и биалетки. Ако някоя биалтека е заминала, може и от тва да е.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от realprofesora » Чет Мар 29, 2012 18:50 pm

didka написа:
nasenceto написа:Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.
Амортисьорите според мен не играят роля за накланя ето.
Те нали служат само като успокоители един вид да не се люлее,е имат и други функции но не и да ти държат автомобила прав на завоите.
По-скоро го отдавам на меки пру ини.адните амортисьори се помпят и става малко по-стабилна,но тогава пък друса повече и така.
Милене, не е точно така.Амортисьора и той има значение в завоя..Та в завоя в десен завой например лявата страна на колата ляга я дясната се надига , та точно десния влияе да не се надига по бързо колата , та ако е изтървал и колата става по-нестабилна.Даже Монро бяха измислили едни амортисьори с двойно действие до определен момент са по-меки(бабуни, дупки),но ако колата легне в завоя и стават по твърди-постигнато с канал на определено ниво на цилиндъра на амортисьора.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от didka » Чет Мар 29, 2012 18:44 pm

nasenceto написа:Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.
Амортисьорите според мен не играят роля за накланя ето.
Те нали служат само като успокоители един вид да не се люлее,е имат и други функции но не и да ти държат автомобила прав на завоите.
По-скоро го отдавам на меки пру ини.адните амортисьори се помпят и става малко по-стабилна,но тогава пък друса повече и така.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от realprofesora » Чет Мар 29, 2012 18:36 pm

nasenceto написа:
realprofesora написа:Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!
Пак ли ще ми се правиш на остроумен и ще ме подиграваш?!!
Въпреки това ще ти отговоря, да видиш че не съм злонамерен, нищо че въпроса ти е риторичен. Ако ти си си карал жигулата със всесезонни гуми преди 20 години, сега сме 2012. Всесезонни гуми няма. (А аз карах москвич 8) )
Бе няма да се подиграмам , щото гледам поразбираш някои неща(клатиш амортисьори, а-у) та си рекох дали не разбираш и от всесезонни гуми.Имам един колега много ги хвали и само с такива кара, та постоянно споря с него че нема такова животно , ма човека неще и да чуе за друга гума.Слага си ги и кара докат му изтръпнат теловете :lol:
http://www.gumitebg.com/hankook/optimo- ... mo-4s-h730
Спрял съм се на няколко модела всесезонни и ако някой има впечатления да сподели.Пише че каучука им бил специален и ламелите също били нова разработка.
Понеже в СтЗагора снега не е много та човек може да се змисли за нещо такова , хем за сухо , хем за дъжд.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от nasenceto » Чет Мар 29, 2012 18:22 pm

realprofesora написа:Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!
Пак ли ще ми се правиш на остроумен и ще ме подиграваш?!!
Въпреки това ще ти отговоря, да видиш че не съм злонамерен, нищо че въпроса ти е риторичен. Ако ти си си карал жигулата със всесезонни гуми преди 20 години, сега сме 2012. Всесезонни гуми няма. (А аз карах москвич 8) )

Re: Материал за изработка на разпънка?

от realprofesora » Чет Мар 29, 2012 18:09 pm

Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!

Re: Материал за изработка на разпънка?

от nasenceto » Чет Мар 29, 2012 18:06 pm

Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от didka » Чет Мар 29, 2012 17:29 pm

Астрата наистина много се накланя по завоите.(комби)
Одеве се върнах от Габрово и за пореден път ми направи впечатление.
Та какво требе да се види по окачването дали е по реда си,че е леко дразнещо,или по начало са си така.
Иначе возията е много добра като ситроен с5 е :D

Re: Материал за изработка на разпънка?

от sawo » Чет Мар 29, 2012 17:18 pm

Така е, дори при по-особено влизане в завой с ниска скорост може да има и обратен ефект, а и риска от страничен удар увеличава възможните щети.
Аз на професора му казах - да си смени пружините с читави къси такива, да си провери амортисьорите и евентуално да смени и тях, след това да види има ли отдолу стабилизиращи щанги да държат долната част на окачването и тогава вече да я прави стабилна на пътя :P
За корсата не знам как е точно, ама астрата направо никаква я няма в завои - като лодка е и едно такова ревизиране на окачването ще и дойде доста добре спрямо поведението на пътя. След това обаче излизат всички евентуални кусури по окачването като за начало тампони и т.н. това не е малка инвестиция - за да стане както трябва едно 800-1000лв ще отидат ако се ползват качествени части.
От там нататък излиза въпроса дали си струва цялото това нещо, защото проблема идва основно от малкото разстояние между осите т.е. самата кола си е тясна и ако съдя по "тунингованите" астри, каквото и да правиш по окачването пак ще издишаш в завоите, освен ако не направиш колата толкова ниска, че направо да се влачи по пътя....

Re: Материал за изработка на разпънка?

от Princo » Чет Мар 29, 2012 17:12 pm

Мисълта ми е друга.При тебе примерно има известна файда от разпънката щом окачването ти е по-ниско както каза по назад.Също че караш по планински пътища,пък и колата ти е сравнително голяма.
Друг е въпроса,че при професора няма абсолютно никакъв смисъл от разпънка,щото неговата корса е малка и едва ли ще тръгне с нея по планински път.Да не говорим,че е със стоково окачване и при него даже ще има обратния ефект.Корсата е градска кола и ако го блъснат от едната страна по калника ще му се сгъне и другата,заради разпънката.
Идеята е - разпънката се слага при коли с подходящо по-спортно ориентирано окачване(Дали заводско или допълнително слагано) и тогава вече разпънката ще играе полезна роля.Но в никакъв случай в града разпънката не играе някаква важна роля.По-скоро ще навреди при сблъсък. :wink:

Re: Материал за изработка на разпънка?

от sawo » Чет Мар 29, 2012 17:10 pm

Идват обаче дъждове, а зимната гума на мокра настилка и топло време става доста хлъзгава и си е повече от опасно да се кара така. Добре е да се прецени внимателно на какви температури ще се кара основно автомобила. Ако летните гуми са добри, според мен ще ти дадат по-добро сцепление при 5 градуса, отколкото зимните на 20-25, особено пък ако вали и дъжд.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от nasenceto » Чет Мар 29, 2012 17:01 pm

Малко встрани от темата, ама е още рано за летни гуми. Сутринта термометъра на колата показваше 2 градуса. Ако на някой му се наложи да минава я Шипка, я Хаимбоаз, бая зор ще види с летни гуми, а по студения асфалт са като шейни. Моите чак към Май ще ги сменя (както винаги), пък и за 20-30 дена някви части от милиметтра няма да ми дойдат кой знае колко в загуба. И без тав повече от 4 сезона гума не е препоръчително да се кара. Както се казва - safety first.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от sawo » Чет Мар 29, 2012 16:53 pm

Те хората маслото се бият по .... да не сменят, ти за някакви разпънки говориш :D
Общо взето всяко малко по-сериозно окачване (от което зависи и какъв ще е ефекта на целия сетъп) включва и разпънки, както и един куп щанги в долната част, ако вече няма такива - ако разгледаш по чуждите форуми масово се слагат, просто в БГ доста неща се пропускат, защото на никой не му се чете :)

Към професора съвета ми е да си погледне отдолу колата дали има стабилизираща щанга, защото ако няма, ефекта за окачването му в дългосрочен план ще е отрицателен.

Re: Материал за изработка на разпънка?

от Princo » Чет Мар 29, 2012 16:38 pm

Може би до няква степен си въобразявате с тая разпънка.Устойчивостта в завои идва най-вече от окачването-комплект амортисъори и пружини.Ако само с една разпънка нещата се подобряват толкоз,всеки в града щеше да си сложи,иначе нямаше хората да наливат пари в окачването. :wink:

Върнете се в началото