Малко размишления върху фазите на метана?

Добави отговор


С помощта на CAPTCHA се убеждаваме, че сте човек, а не робот.
Усмивки
:bigboss: :blackeye: :blinkblink: :closed: :dancing: :ebay: :gamer: :google: :grin2: :haha: :heat: :helpme: :crazyeye: :confused2: :imsorry: :mafia: :chaingun: :cute: :Alvarin: :D :) :beroe: :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :cheers: :smoukin: :tongue: :angry: :spank:

BBCode е Включен
[img] е Включен
[url] е Изключено
Усмивките са Включени

Преглед на тема
   

Разгърни Преглед на тема: Малко размишления върху фазите на метана?

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от mupk0 » Нед Фев 24, 2013 23:56 pm

GLS написа:
mupk0 написа:Пробвал съм и с повече метан..става по-зле.Колата при загряло и студено положение си удря бетон смеси.При смес над 0.8-0.9V ускорението се спъва,защото сместа става много богата(под 10.5:1 по спомен).Единственото обяснение е с аванса,но така или иначе скоро ще дойде процесора....
Само широколентовата сонда може да "каже" на ЕКУ-то колко е бедна или богата сместа.ADR мотора няма такава.Неговата сонда "казва" само "богата" и ЕКУ-то почва да обеднява докато сондата не почне да казва "бедна" и то започва да обеднява.По волтовете не можеш да съдиш колко е богата или бедна сместа, нито дали е добра.(В някои режими на работа на двигателя Еку-то въбще не взема под внимание показанията от лмабдата-например когато е студена или когато ускоряваш с много газ и др.).Това можеш да го рабереш по корекциите които внася ЕКУ-то на инжекторните времена.
Иначе за проблема ти трябва диагностик, който знае какво прави.
Аз бас ловя,че няма такъв човек от нашият град.Иначе като решение на проблема,явно наистина трябва Аванс процесор.Когато е студена колата има 5 градуса аванс над загрял мотор и колата спира да върви точно когато си върне аванса(наблюдавах го с VCDS).В момента при работа на метан и на газ бензиновият компютър индикира еднакви смеси.Корекцията на място от бензиновият компютър и на метан(говоря за 2те горива) е около +10%.Общо взето изравних двете горива до максимум.

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от GLS » Нед Фев 24, 2013 21:32 pm

mupk0 написа:Пробвал съм и с повече метан..става по-зле.Колата при загряло и студено положение си удря бетон смеси.При смес над 0.8-0.9V ускорението се спъва,защото сместа става много богата(под 10.5:1 по спомен).Единственото обяснение е с аванса,но така или иначе скоро ще дойде процесора....
Само широколентовата сонда може да "каже" на ЕКУ-то колко е бедна или богата сместа.ADR мотора няма такава.Неговата сонда "казва" само "богата" и ЕКУ-то почва да обеднява докато сондата не почне да казва "бедна" и то започва да обеднява.По волтовете не можеш да съдиш колко е богата или бедна сместа, нито дали е добра.(В някои режими на работа на двигателя Еку-то въбще не взема под внимание показанията от лмабдата-например когато е студена или когато ускоряваш с много газ и др.).Това можеш да го рабереш по корекциите които внася ЕКУ-то на инжекторните времена.
Иначе за проблема ти трябва диагностик, който знае какво прави.

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от mupk0 » Чет Фев 21, 2013 2:29 am

dakatamen написа:Опа обърках се. Исках да кажя да не би да не и стига въздуха.
Няма логика.Колата е инжекция първо и си мери въздуха постоянно,дебитомера работи коректно към момента и колата не се захранва с топъл въздух..взима такъв свеж под налягане(скорост) зад емблемата на Ауди :D

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от dakatamen » Сря Фев 20, 2013 13:37 pm

Опа обърках се. Исках да кажя да не би да не и стига въздуха.

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от mupk0 » Сря Фев 20, 2013 2:29 am

Пробвал съм и с повече метан..става по-зле.Колата при загряло и студено положение си удря бетон смеси.При смес над 0.8-0.9V ускорението се спъва,защото сместа става много богата(под 10.5:1 по спомен).Единственото обяснение е с аванса,но така или иначе скоро ще дойде процесора....

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от dakatamen » Вто Фев 19, 2013 22:22 pm

Може да не и стига метана. Логиката е като при турбо колите. Когато колата загрее, въздухът който служи за изгаряне, е разширен и в единица обем има по малко молекули кислород.

Re: Малко размишления върху фазите на метана?

от realprofesora » Вто Фев 19, 2013 21:24 pm

Това е така ,защото когато колата е студена ЕКУ дава предварение, според зависи от датчика на температурата. Ако знаеш кой е датчика и да му замериш омовете когато е студена и топла, можеш да го манипулираш в твоя полза. За повече информация се налива бира до мезето. :cheers:

Малко размишления върху фазите на метана?

от mupk0 » Вто Фев 19, 2013 3:54 am

Абе едва ли някой ще дойде с идея и логично обяснение,но да си го кажа.Карам на метан и съм доста доволен от това което се получи като краен резултат.Дразни ме само едно нещо,което не мога да го преглътна на фона на това как върви колата и как се държи като цяло.Обяснявам: палиш колата,става 20гр и се обръща на метан.Започваш да я караш и има невероятен ряз от 2000 до 4000 оборота(сигурен съм,че е повече дори от бензин).Супер леко върви колата.При натискане на педала по-рязко за момент блъсква(богата смес се отчита за секунда) и колата си бие шута.През това време гледам на компютъра времаната/смесите и положението на картата.Колата загрява някъде до 70гр и леко окуцява(на фона на това което е била като е студена),но времаната,положението на картата и сместа си остава същата,като изчезва това леко прилашкване при по-рязка газ.При ускорение смесите варират от 0.7V до 0.9V (1V lambda) държи си празен ход идеално и колата потягля без да и се подава газ(има умна дроселна клапа и ако нещо смесите и не са на ред не може да потегли като дизел,а трябва).

Е питам се тогава как при еднакви времена,еднаква корекция,еднакви условия без температура,колата е леко по-куца?Това ме навява на мисълта,че метана(самият газ) като се стопли и се разрежда един вид?Защото това се наблюдава докато метана не мине 25-28гр.Каква е логиката когато метана е студен колата да е по-рязка отколкото когато е топъл?Нали той е постоянно газ и при него варианта да се обогатява/обеднява сместа от температурата не е възможен(е да ама не явно).Мисля да спра притока на вода към редуктора за проба някой ден с една клампа(за автомаркучи) и да видя какво ще се получи...

Нямам аванс процесор и на него отдавам мудноста на колата до 2000 оборота,но тя и на бензин не е стрела,защото е с простият обтегач на веригата на разпределителните валове,а не електрическият(псевдо Ви-тек,за ниските обороти).

Варианта с газаджии отпада,защото и те горките не знаят за какво иде реч,камоли да се мъчат да докарат някоя кола да е почти 1:1 с каквото и гориво да е.Няколко коли направих вече на газ и работят чудесно,но пустият метан се оказа по-труден за настройка(сега разбрах какво е да ти чука аванса и защо октановото число играе такава роля за детонациите в колекторите).Прекарах една нощ с поляка измислил компютъра ми,а дори и той не може да си обясни някой аномалии на това чудо(метана).Най-интересното примерно е ,че компютъра трябва да го нагласиш с голяма минусова корекция ,за да работи добре и да гори нормално на метан....

Колата ми харесва така,но защото е моята и защото лека полека навлизам в този бранш(макар и леко засега с опит на познати/приятели по колите),искам да изцедя максимума ,за да мога да придобия някви нови знания.

Ако има значение става въпрос за Ауди А4 Авант 1.8 20V ADR с електроника Бош и ГИ.Дюзите,налягането и рейките са точни(тоест работят в нормални режими).

Върнете се в началото