от mupk0 » Вто Фев 19, 2013 3:54 am
Абе едва ли някой ще дойде с идея и логично обяснение,но да си го кажа.Карам на метан и съм доста доволен от това което се получи като краен резултат.Дразни ме само едно нещо,което не мога да го преглътна на фона на това как върви колата и как се държи като цяло.Обяснявам: палиш колата,става 20гр и се обръща на метан.Започваш да я караш и има невероятен ряз от 2000 до 4000 оборота(сигурен съм,че е повече дори от бензин).Супер леко върви колата.При натискане на педала по-рязко за момент блъсква(богата смес се отчита за секунда) и колата си бие шута.През това време гледам на компютъра времаната/смесите и положението на картата.Колата загрява някъде до 70гр и леко окуцява(на фона на това което е била като е студена),но времаната,положението на картата и сместа си остава същата,като изчезва това леко прилашкване при по-рязка газ.При ускорение смесите варират от 0.7V до 0.9V (1V lambda) държи си празен ход идеално и колата потягля без да и се подава газ(има умна дроселна клапа и ако нещо смесите и не са на ред не може да потегли като дизел,а трябва).
Е питам се тогава как при еднакви времена,еднаква корекция,еднакви условия без температура,колата е леко по-куца?Това ме навява на мисълта,че метана(самият газ) като се стопли и се разрежда един вид?Защото това се наблюдава докато метана не мине 25-28гр.Каква е логиката когато метана е студен колата да е по-рязка отколкото когато е топъл?Нали той е постоянно газ и при него варианта да се обогатява/обеднява сместа от температурата не е възможен(е да ама не явно).Мисля да спра притока на вода към редуктора за проба някой ден с една клампа(за автомаркучи) и да видя какво ще се получи...
Нямам аванс процесор и на него отдавам мудноста на колата до 2000 оборота,но тя и на бензин не е стрела,защото е с простият обтегач на веригата на разпределителните валове,а не електрическият(псевдо Ви-тек,за ниските обороти).
Варианта с газаджии отпада,защото и те горките не знаят за какво иде реч,камоли да се мъчат да докарат някоя кола да е почти 1:1 с каквото и гориво да е.Няколко коли направих вече на газ и работят чудесно,но пустият метан се оказа по-труден за настройка(сега разбрах какво е да ти чука аванса и защо октановото число играе такава роля за детонациите в колекторите).Прекарах една нощ с поляка измислил компютъра ми,а дори и той не може да си обясни някой аномалии на това чудо(метана).Най-интересното примерно е ,че компютъра трябва да го нагласиш с голяма минусова корекция ,за да работи добре и да гори нормално на метан....
Колата ми харесва така,но защото е моята и защото лека полека навлизам в този бранш(макар и леко засега с опит на познати/приятели по колите),искам да изцедя максимума ,за да мога да придобия някви нови знания.
Ако има значение става въпрос за Ауди А4 Авант 1.8 20V ADR с електроника Бош и ГИ.Дюзите,налягането и рейките са точни(тоест работят в нормални режими).
Абе едва ли някой ще дойде с идея и логично обяснение,но да си го кажа.Карам на метан и съм доста доволен от това което се получи като краен резултат.Дразни ме само едно нещо,което не мога да го преглътна на фона на това как върви колата и как се държи като цяло.Обяснявам: палиш колата,става 20гр и се обръща на метан.Започваш да я караш и има невероятен ряз от 2000 до 4000 оборота(сигурен съм,че е повече дори от бензин).Супер леко върви колата.При натискане на педала по-рязко за момент блъсква(богата смес се отчита за секунда) и колата си бие шута.През това време гледам на компютъра времаната/смесите и положението на картата.Колата загрява някъде до 70гр и леко окуцява(на фона на това което е била като е студена),но времаната,положението на картата и сместа си остава същата,като изчезва това леко прилашкване при по-рязка газ.При ускорение смесите варират от 0.7V до 0.9V (1V lambda) държи си празен ход идеално и колата потягля без да и се подава газ(има умна дроселна клапа и ако нещо смесите и не са на ред не може да потегли като дизел,а трябва).
Е питам се тогава как при еднакви времена,еднаква корекция,еднакви условия без температура,колата е леко по-куца?Това ме навява на мисълта,че метана(самият газ) като се стопли и се разрежда един вид?Защото това се наблюдава докато метана не мине 25-28гр.Каква е логиката когато метана е студен колата да е по-рязка отколкото когато е топъл?Нали той е постоянно газ и при него варианта да се обогатява/обеднява сместа от температурата не е възможен(е да ама не явно).Мисля да спра притока на вода към редуктора за проба някой ден с една клампа(за автомаркучи) и да видя какво ще се получи...
Нямам аванс процесор и на него отдавам мудноста на колата до 2000 оборота,но тя и на бензин не е стрела,защото е с простият обтегач на веригата на разпределителните валове,а не електрическият(псевдо Ви-тек,за ниските обороти).
Варианта с газаджии отпада,защото и те горките не знаят за какво иде реч,камоли да се мъчат да докарат някоя кола да е почти 1:1 с каквото и гориво да е.Няколко коли направих вече на газ и работят чудесно,но пустият метан се оказа по-труден за настройка(сега разбрах какво е да ти чука аванса и защо октановото число играе такава роля за детонациите в колекторите).Прекарах една нощ с поляка измислил компютъра ми,а дори и той не може да си обясни някой аномалии на това чудо(метана).Най-интересното примерно е ,че компютъра трябва да го нагласиш с голяма минусова корекция ,за да работи добре и да гори нормално на метан....
Колата ми харесва така,но защото е моята и защото лека полека навлизам в този бранш(макар и леко засега с опит на познати/приятели по колите),искам да изцедя максимума ,за да мога да придобия някви нови знания.
Ако има значение става въпрос за Ауди А4 Авант 1.8 20V ADR с електроника Бош и ГИ.Дюзите,налягането и рейките са точни(тоест работят в нормални режими).