от sawo » Вто Мар 25, 2014 1:56 am
Ами събирам мнения, защото проблема с ремонта на скоростни кутии е, че първо трябва да свалиш кутията, да я разглобиш, да нанесеш каквито корекции са необходими, да я качиш на автомобила и чак тогава да разбереш реално какво си свършил. Затова повечето сервизи не се наемат, защото имат 1-2 дни работа и ако няма ефект от ремонта трябва да направят всичко отначало този път за тяхна сметка или поне е така ако са коректни. Тези които са коректни обикновено просто ти отказват, а тези които не са ще ти вземат парите и ако не е успешен ремонта ще те пратят да пиеш една студена вода

Самия ремонт отнема време, монтаж и демонтаж също, поръчването и доставка на части също, както разбира се и не е никак евтино.
В конкретния случай сме сменили всички лагери, доста зъбни колела по предавките, но сме забравили един лагер на вторичния вал който принципно не е толкова фатален, но има останало едно виене когато върнеш газта на скорост, което не можем да преценим дали е от него, дали е от паднала циментация на зъбни колела (почти изключено) или от самия диференциал. Ако свалим кутията и сменим само лагера, а се окаже диференциала всичко отива на вятъра и трябва пак да сваляме кутия, да разглобяваме всичко, да сменяме диференциала и т.н. Ако пък диференциала си е наред, а ние разглобим кутия и сменим и него е още повече работа, която не е сигурно, че е необходима... И в двата случая ще станат нещата, ама в единия е много повече хамалогия

Ами събирам мнения, защото проблема с ремонта на скоростни кутии е, че първо трябва да свалиш кутията, да я разглобиш, да нанесеш каквито корекции са необходими, да я качиш на автомобила и чак тогава да разбереш реално какво си свършил. Затова повечето сервизи не се наемат, защото имат 1-2 дни работа и ако няма ефект от ремонта трябва да направят всичко отначало този път за тяхна сметка или поне е така ако са коректни. Тези които са коректни обикновено просто ти отказват, а тези които не са ще ти вземат парите и ако не е успешен ремонта ще те пратят да пиеш една студена вода :)
Самия ремонт отнема време, монтаж и демонтаж също, поръчването и доставка на части също, както разбира се и не е никак евтино.
В конкретния случай сме сменили всички лагери, доста зъбни колела по предавките, но сме забравили един лагер на вторичния вал който принципно не е толкова фатален, но има останало едно виене когато върнеш газта на скорост, което не можем да преценим дали е от него, дали е от паднала циментация на зъбни колела (почти изключено) или от самия диференциал. Ако свалим кутията и сменим само лагера, а се окаже диференциала всичко отива на вятъра и трябва пак да сваляме кутия, да разглобяваме всичко, да сменяме диференциала и т.н. Ако пък диференциала си е наред, а ние разглобим кутия и сменим и него е още повече работа, която не е сигурно, че е необходима... И в двата случая ще станат нещата, ама в единия е много повече хамалогия :)