АМ Тракия (А1)

Всичко свързано с град Стара Загора.
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

АМ Тракия (А1)

Мнение от slimarkov »

60 млн. лв. нyжни зa peмoнт нa дяcнoтo плaтнo нa AM "Tpaĸия" мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa

Cyмaтa e нeпocилнa зa бюджeтa нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa", зaяви peгиoнaлният миниcтъp Πeтя Aвpaмoвa

07 Февруари 2020



Изображение

MPPБ cъвмecтнo c AΠИ пpeдпpиeмa нeoбxoдимитe cтъпĸи зa пoдгoтoвĸa нa дългooчaĸвaния peмoнт нa AM "Tpaĸия" в yчacтъĸa мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa. Ha тoзи пpoблeм нe ce глeдa фopмaлнo, нитo ce пoдцeнявa. Toвa ĸoмeнтиpa peгиoнaлният миниcтъp Πeтя Aвpaмoвa пo вpeмe нa пapлaмeнтapния ĸoнтpoл. Tpaceтo e c oбщa дължинa oĸoлo 40 ĸм и cтpoитeлcтвoтo e изпълнeнo пoeтaпнo. Двaтa пoдyчacтъĸa, нa ĸoитo e paздeлeнo, ca въвeдeни в eĸcплoaтaция cъoтвeтнo пpeз 2007 г. и 2011 г. C цeл oпaзвaнe живoтa и здpaвeтo нa пътyвaщитe e въвeдeнo oгpaничeниe нa cĸopocттa дo 90 ĸм/ч., ĸaтo cpoĸът нa дeйcтвиe нa зaпoвeдтa няĸoлĸo пъти бeшe yдължaвaн и пoнacтoящeм e дo 31 мapт 2020 г.

Πpeз aпpил 2019 г. Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“ възлoжи нa Инcтитyтa пo пътищa и мocтoвe дa извъpши oбcлeдвaнe нa cъcтoяниeтo нa пътнaтa нacтилĸa и пpилeжaщитe cъopъжeния пo диpeĸтнoтo тpace нa aвтoмaгиcтpaлaтa в yчacтъĸa oт ĸм 168+215 дo ĸм 208+181.

Πpи oбcлeдвaнeтo cпeциaлиcтитe ca ycтaнoвили cлeднитe пpoблeми в дяcнoтo плaтнo: нapyшeнa нocимocпocoбнocт; влoшeнo oтвoднявaнe; пoвpeди пo нacтилĸaтa – мpeжoвидни и eдинични пyĸнaтини, ycĸopeнo изнocвaнe, ĸoлoвoзи, cлягaнe и нaпpeчни вълни; paзминaвaния в paвнocттa нa пoĸpитиeтo в oтдeлнитe yчacтъци.

Ha бaзa нa peзyлтaтитe oт тoвa oбcлeдвaнe eĸcпepтитe oт Инcтитyтa пo пътищa и мocтoвe нaпpaвиxa пpeпopъĸи зa нeoбxoдимитe peмoнтни дeйнocти и типa изнocвaщo пoĸpитиe нa нacтилĸaтa и пpeдocтaвиxa изxoдни дaнни, ĸoитo дa пocлyжaт пpи изгoтвянe нa пpoeĸтa зa peмoнт нa AM „Tpaĸия“ в дяcнo плaтнo. Πpoeĸтът e в пpoцec нa пoдгoтoвĸa и пocлeдвaщo oдoбpeниe.

Ocнoвeн пpoблeм зa cтapтиpaнe нa peмoнтнитe дeйнocти пpoдължaвa дa ocтaвa нeocигypeнoтo финaнcиpaнe. Индиĸaтивнaтa cтoйнocт, cлeд нaпpaвeнoтo oбcлeдвaнe, caмo зa дяcнoтo плaтнo e пpиблизитeлнo oĸoлo 60 млн. лв. B тaзи cyмa ca вĸлючeни пoдмянaтa нa пътни пpинaдлeжнocти, oгpaничитeлни cиcтeми и дp.

"Cyмaтa e нeпocилнa зa бюджeтa нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“. Знaeтe, чe нa пpиxoди oт тoл cиcтeмaтa пpeз тaзи гoдинa мoжeм дa paзчитaмe в oгpaничeн paзмep. Чacт oт тeзи пpиxoди вeчe ca aнгaжиpaни зa изпълнeниeтo нa дpyги пpиopитeтни и вaжни cтpaтeгичecĸи пpoeĸти в дъpжaвaтa", oбяcни миниcтъp Aвpaмoвa.

Oбpъщaм внимaниe, чe пpeз пocлeднитe 5 гoдини yчacтъĸът oт AM „Tpaĸия“ мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa e oбeĸт нa пocтoяннo нaблюдeниe и гpижи. Πo пpoгpaмa „Teĸyщ peмoнт и пoддъpжaнe“ нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“ ca изпълнeни peдицa дeйнocти.

Бюджeтът нa AΠИ зa peмoнти пpoгpaми зa пътнa инфpacтpyĸтypa зa 2020 г. вce oщe нe e yтвъpдeн, нo cyмaтa oт 60 млн. лв., ĸoитo ca caмo зa дяcнoтo плaтнo, e пoвeчe oт пoлoвинaтa oт cpeдcтвaтa, пpeдвидeни зa тeĸyщия peмoнт и пoддъpжaнe нa цялaтa peпyблиĸaнcĸa пътнa мpeжa c oбщa дължинa oĸoлo 20 000 ĸм.

Πpoблeмът c ocигypявaнe нa финaнcиpaнe вce oщe cтoи пpeд нac и ниe тъpcим възмoжнocти зa нeгoвoтo peшaвaнe, пocoчи в зaĸлючeниe Πeтя Aвpaмoвa.
https://gradat.bg/infrastruktura/60-mln ... an-i-stara
Аватар
creitars
Потребител
Потребител
Мнения: 165
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 10:32 am
skype: creitars
Местоположение: Стара Загора

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от creitars »

За 30 километра магистрала дадоха 150 милиона , а сега само за ремонт на едното платно 60 милиона .Така че познай колко ще откраднат ГРОБАРИТЕ пак.
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

creitars написа: Съб Фев 08, 2020 0:48 am За 30 километра магистрала дадоха 150 милиона , а сега само за ремонт на едното платно 60 милиона .Така че познай колко ще откраднат ГРОБАРИТЕ пак.
И се хвалиха колко евтино била построена навремето, а то за какво било.

Но тук друго е притеснително.
На участъка около селския Пловдив без проблем дадоха 100 милиона директна субсидия, за да им стегнат настилката. А там даже нямаше коловози, а само беше грапаво.

Сега за реновиране на старозагорския участък изведнъж нямало пари и герберската калинка се оправдава с малкия бюджет на АПИ, сякаш за пловдивския участък не кихнаха директно от центалния бюджет...

Докога ще продължава апартейдът срещу 2-рата икономика в страната Стара Загора?
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от slimarkov »

abc написа: Съб Фев 08, 2020 1:12 am
Докога ще продължава апартейдът срещу 2-рата икономика в страната Стара Загора?
Докато никой не протестира ще е така.
Ако се блокира магистралата по време на летния сезон ще видиш как набързо ще намерят пари.
Защо строят нови магистрали, когато старите не могат да поддържат?! :D
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

Ми той и Казанлък е яко обвързан със Стара Загора.
Складовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
А между другото Асеновград точно е един от градовете с най-слаба икономика в страната. Някъде четох, че е 3 пъти по-слаба от малко по-големия Казанлък.
Та не само гр.Пловдив, но и цялата Пловдивска област е доста по-изостанала от гр.Стара Загора и Старозагорска област съответно.

Без милиардите му държавни субсидии, гепени от Стара Загора, отдавна да е полуумрял и да е на нивото на Плевен и Видин.
G7G
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
Местоположение: Великденски Острови

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от G7G »

Jeane Jack написа: Съб Фев 08, 2020 14:16 pm
На участъка около селския Пловдив
Като стана въпрос, вчера минах участъка от Асеновград до Пловдив, не бях минавал от много години там... На практика, Асеновград е отдалечен квартал на Пловдив, свързан с магистрален път! Има построени много магазини, складове заведения и други фирми, което го прави изключително атрактивен, и показва, колко са дръпнали напред... На практика, Пловдив се превръща в умалено копие на София, с разгърнати площи по всички входове към града! Не знам как са по другите входни артерии, но знам, че в западната част, беше обособена зона Тракия, и то, преди вече доста години! Тука само можем да си мечтаем за тия мащаби и вложения...Но пък, нали си имаме "хубав", вносен, еврогейски боклук?
Пловдив е глезеното дете , което се гледа от държавата като писано яйце-тука съм напълно съгласен с теб, че можем само да си мечтаем за сумите , изсипани наготово от държавата в Пловдив!
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

Инвестират там, заряди по-голямо население особено в селата им и 20%-30% по-ниски заплати.
А и правителството реши да си прави ПР покрай изградените от преди това няколко ишлемарски производства и допълнително да насочва натам няколкото нови желаещи.
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pm
abc написа: Съб Фев 08, 2020 14:53 pm Ми той и Казанлък е яко обвързан със Стара Загора.
Складовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
А между другото Асеновград точно е един от градовете с най-слаба икономика в страната. Някъде четох, че е 3 пъти по-слаба от малко по-големия Казанлък.
Та не само гр.Пловдив, но и цялата Пловдивска област е доста по-изостанала от гр.Стара Загора и Старозагорска област съответно.

Без милиардите му държавни субсидии, гепени от Стара Загора, отдавна да е полуумрял и да е на нивото на Плевен и Видин.
Пътят за Казанлък изобщо не може да се сравнява с тая магистрала!
Да, но е по-широк от пътя Пловдив-Асеновград.
При Стара Загора е малко огледално обърнато положението - големият сателитен град е на северозапад, а не на югоизток.
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmА дали Асеновград е по-слаб не знам, ама там се инвестира далеч повече, отколкото дори тук!
В Асеновград се инвестира колкото в Нова Загора и е на на нейното ниво, макар и малко по-голям.
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmИ продължава да е доста по-голям дори от Казанлък, пък може и нас да догони, ако продължаваме така да изоставаме! Пък ако стане квартал на Пловдив, тогава вече отиде, та се не виде...
Население
Казанлък - 68206; Асеновград - 60769
Разлика 1.12 пъти

Средна заплата
Казанлък - 998 лв.; Асеновград - 710 лв.
Разлика - 1.41 пъти

Брой наети лица
Казанлък - 27 379; Асеновград - 12 395
Разлика - 2.21 пъти

Платен Данък общ доход (2019)
Казанлък: 44 117 000 лв.; Асеновград - 14 195 000 лв.
Разлика - 3.11 пъти
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmИ ако там са изостанали, то тук сме направо в Конго...
Видно от статистиката по-горе наистина Асеновград е като Бурунди спрямо Казанлък, който пък е като Австрия.
Всичкото в пловдивско е такова - бедно, посредствено, изостанало, хаотично застроено и селско градоустроено. :Alvarin:
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmАпропо, Плевен може да е вече пред нас по население, там също се инвестира доста...нямат си тецове, да ги държат, да не се разпаднат...
От твоята родна пловдивска паланка може и да е по-голям, но от Стара Загора е 2 пъти по-малък.
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pm
abc написа: Съб Фев 08, 2020 14:53 pmСкладовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
Къде точно, в Колю Ганчево ли?
Табелата на Стара Загора е на околовръстния път точно, където свършва Колю Ганчево. Т.е. споменатите километри започват да текат оттам нататък.
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmЩото на север, до Тулово няма нищо?
На север да кажем е 5 км само, защото след това вече се влиза в планинския проход и става невъзможно да се застроява и от двете страни на пътя. :cute:
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 14:57 pmНа изток се прескачат разни автокъщи, а пък на запад всичко свършва до Железник? Ти поне си оттам, не си ли забелязал досега?
Ми след Железник имаш само Студентски град, както и Баните, Малка Верея, Богомилово, Пряповец и т.н. все села от градски тип.
Та километрите са и повече даже. На изток до средата на пътя между Стара Загора и Нова Загора продължават застрояванията.
По пътя за Раднево на югоизток също. Голям и разпилян град, та накрая и цялото Старозагорско поле ще се застрои сигурно...
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 20:28 pm В Асеновград влизат и кварталите Горни Воден и Долни Воден, които до 1986 г. са отделни села.
Я гледай ти, значи 3 пъти по-бедният и изостанал Асеновград преди 30 години е присъединил 2 села за квартали, за да "мине" Казанлък по население. :haha:
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

Jeane Jack написа: Пон Фев 10, 2020 10:29 am
abc написа: Нед Фев 09, 2020 21:08 pm
Jeane Jack написа: Нед Фев 09, 2020 20:28 pm В Асеновград влизат и кварталите Горни Воден и Долни Воден, които до 1986 г. са отделни села.
Я гледай ти, значи 3 пъти по-бедният и изостанал Асеновград преди 30 години е присъединил 2 села за квартали, за да "мине" Казанлък по население. :haha:
Но дори и през социализма, Асеновград си беше пак най-големия неокръжен град...Могъл е, присъединил е, явно там не бягат като дявол от тамян от общинския си център, както е тук... Щото тука в околните села знаят, че веднага ще им вдигнат в пъти данъците и другите "екстри", ама селата им няма да идат в центъра на града...

Между другото, защо да се натискат за квартал, примерно в Богомилово? Какво би им било като плюс? Сигурно ще им прекарат трамваи, както налудничаво дърдореше един индивид тука?
Пишеш пълни глупости - да не ти е на теб Асеновград родният град, че ходиш там толкова често? :cute:
И през социализма Асеновград едва ли е бил повече от 35 хиляди души (сега е към 40 хиляди след присъединяване на няколко села), което го прави значително по-малък не само от най-големия и най-силен икономически необластен град Казанлък, но го слага и зад Димитровград, Горна Оряховица и Дупница. :mafia:
abc
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 963
Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от abc »

И откога е това "открай време"? Отпреди да присъедини няколко села за квартали ли? :crazyeye:
Я да видим през соца кво е било при големите необластни градове.
1985 г.:
Казанлък - 61 хиляди
Димитровград - 55 хиляди
Асеновград - 47 хиляди.

Но дори и сега се вижда, че разликата е огромна - Казанлък между другото е с по-силна икономика дори от Сливен, който е почти 100 хиляден град, а Асеновград е 3 пъти по-слаб икономически. Нещо повече - Асеновград е с по-слаба икономика дори от 10 хилядното Гълъбово. :D

Като град Асеновград ми харесва и съм ходил 3-4 пъти, но е икономическа пустиня там. Просто край Пловдив е така и трева на никне.
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от slimarkov »

Наесен започва ремонт на близо 50 км от АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора

юли 10, 2020

STZAGORA.NET



Изображение

Агенция „Пътна инфраструктура“ има готовност след средата на септември да стартира ремонтни дейности в определени участъци от близо 50-километровата отсечка на АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Това съобщи тази сутрин председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в програмата на БНТ. Отсечката е в експлоатация от 2007 г., но поради лошото състояние на пътното платно и в двете посоки – неравности, коловози, пропадания, скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч, за да се повиши безопасността на движение. Терзийски уточни, че ремонтните работи ще се извършват поетапно и ще започнат от платното за Бургас.

Председателят на АПИ напомни, че през миналата година участъкът от АМ „Тракия“ е обследван, възложено е изготвянето на технологичен проект за ремонт на трасето, който е одобрен от Института по пътища и мостове и в момента се остойностява. По предварителни оценки ще са нужни около 60 млн. лв.

Георги Терзийски отбеляза, че на 1 юли завърши ремонтът на петте виадукта на АМ „Тракия“ от 13-ти до 20-ти км, като изцяло е обновена и асфалтовата настилка между мостовете. С приключването на строителните работи не се затруднява летният трафик към Южното Черноморие и по същата причина с временна организация на движението в неделя беше пуснато и движението по обхода на Поморие, което също улеснява пътуващите по направлението Бургас – Слънчев бряг.
https://stzagora.net/2020/07/10/наесен- ... 0-км-от-а/
Jino
Потребител
Потребител
Мнения: 347
Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от Jino »

Като знам, как за един виадукт им трябваше 2 години, няма да се учудя, ако този ремонт отиде в 2030г... пък и вече за ремонт е не само отсечката от Чирпан, ами още началото и, от самолетната писта... Да са живи и здрави господарите-колонизатори, че искат да се юскат до Черноморието ни по хубав път, иначе ремонт на куково лято...
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".

Йосиф Сталин
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от slimarkov »

Започва ремонтът на вълните на магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора

29 Септември 2020



До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ „Тракия“. Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/. Отсечката е известна като "магистралата на вълни"

Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.

Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.

Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“ и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.

Автомагистрала „Струма“ трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала „Струма“. Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев.

Той напомни, че проектът за АМ „Струма“ е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата.

Процесът на избор на трасето на АМ „Струма“ е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/zapoch ... ora-226593
Аватар
admin
Site Admin
Site Admin
Мнения: 3580
Регистриран на: Съб Май 11, 2002 9:43 am
skype: john.doe.12
Местоположение: Earth
Обратна връзка:

Re: АМ Тракия (А1)

Мнение от admin »

Браво, надяваме се да я направят добре и да пооткраднат с мярка.
"There is no 'patch' for stupidity."
Публикувай отговор