Всъщност оригинала не е японски, а тайландски.
Hancock (2008)
Гет реди фор съм псуване!
Ся нека първо да си поговорим за Акива Голдсмън. Тоя тип с минимални усилия успява да нанесе максимален брейн демидж със сценариите си. Той е единствената причина филми като
I, Robot и
I Am Legend да лоботомизират иначе прекрасните идеи на Айзък Азимов и Ричард Матсън. Както и да е, в тоя филм пича се явява продуцент. Лоша новина за всеки режисьор, решил да направи маааалко по различен филм, недай си боже да има и смислена идея. Акива вика "Кътвай сичко яко от сценария и да пускаме летния блокбъстър". Тряа се праят пачки!!!!
Хм, Ханкок можеше да е много готин филм. Сценария имаше някои страхотни идеи, примерно нашия праска няква мацка и се изпразва изведнъж, при което спермата общо взето перфорира мацката и отнася съседната стена. Да, ама тва не съвпада с потока на мисли на продуцента, затва зимаме ножицата и отнасяме сите по-груби шегички зам да гарантираме така бленувания
PG-Рейтинг. Щото тва означава още хора в киносалоните, нали
Та така, сценария на потенциален крапи блокбъстър е готов, ся само ни трябва една звезда и БУМ!, имаме хит. Уил Смит винаги идва на помощ в такива моменти с неговите уши като на слончето Дъмбо, смешки от типа чакайте-да-видите-са-ше-ви-срутя-от-смях и ръсещ анти-актьорски талант като пърхут. При все доказателства за обратното обаче, хората продължават да ми обясняват колко добър актьор бил и как сцената с кучето в
I Am Legend била н'ам си колко добра. Ми браво, то от 2 часа филм щом една сцена има дето за малко да му повярваме че е актьор, тва вече е гаранция за Оскар! И освен това пича заявил в някво интервю, че не се чувствал комфортн в малки продукции. Искал сичко да е големия бюджет, якия безмозъчен екшън и вълната от бокс офиси. Няма лошо ся да са правят пари, ок, разбираемо е. Ама по някое време вече си се замогнал и може така, от нямане кво да правиш, да земеш да направиш нещо смислено. Или може би просто щото хич не го бива като актьор и затва се играе във филми, дето не се изисква особена вещина в занаята. Пуси.
Аи стига глупости, за Ханкок кво да кажа. Почна добре, имаше шанс малко да поразчупи жанра, ама по едно време заби в некви толкова безумни истории, че чак ми стана неудобно. Не сериозно, някои хора какви ли не боклуци търпят само щото нали, аре, постарали са се хората, ама по едно време ти писва.
Актьорите (без Уил Смит тва) са си кадърни (Майкъл Блут от
Arrested Development и Шарлийз Терон все пак), ама то с такъв плачевен сценарий как да игаеш с достойнство, бате. Нула.
Ефекти ясно има, стават, не са нещо невиждано, като цяло сичко си е стандартно. Единствено не можах да разбера що като излита и под него сичко избухваше. Да се вдлъбваше земята под натиска му примерно ок, ама така някво много странно, секи път като литнеше и се едно пръдваше мощно.
Абе, с няколко думи филма има потенциал, ама се продава за парите накрая. В резултат получаваме полупритопленото ястие, което открай време си е специалитет на Холивуд. Крап.
Оценка: 4.5/10
The Incredible Hulk (2008)
Aаа, виждате ли какво правят ниските очаквания. Филмът имаше може би един от най-безумните трейлъри евър, наблъскан с клишета и щедро опитващ се да ни покаже че и той ги може тея номера от Матриците.За щастие това спомогна да бъда тотално безразличен към новото отроче на Марвъл. И за добро.
След абсолютното дъно на супергеройския жанр Хълк 1, сега 5 години по късно Марвъл решиха, че най-добре да рибуут-ната франчайза и да си почнат начисто. Тоя път са се въоражили с Ед Нортън, Лив Тайлър, Тим Рот и Уилям Хърт. Еди Нортън даже е правел финалните драфтове на сценария, пренаписвайки го буквално всеки ден и опитвайки се да направи максимално правдоподобен. Което в история за гигантски зелен култорист, чиито гащи никога не се разпорват в неподящия момент си е голямо предизвикателство. Както и да е, такъв състав просто няма как да сгреши и определено сички са на ниво, като специални адмирации отиват за Тим Рот, който не е просто поредния лош, който много да иска да убие нашия. Браво.
Историята почва с няколко рандом флашбеци, които ни обясняват набързо как така Брус Бенър може да става голям и зелен, след което кътваме към Бразилия (поне предполагам че е Бразилия, щото го гледах на САМ-версия (и пак ми хареса, тва е голям бонус))където нашия Брусчо се учи на капоейря и да контролира емоциите си и бачка във фабриката за Швепс. Междувременно обаче военните го надушват и решават да му минат на гости. Оттам се почва ешкъна и със задоволство мога да споделя че не спира до самия финал (бтв финалната битка е 20тина минути някъде).
Тоя филм е моркия сън на всеки комиксов фен. Тупалките са нон стоп, за сметка на това пък са адски ефектни, за кеото трябва да благодарим на Louis Leterrier (
Danny The Dog,
Transporter) за прекрасната режисура и най-вече че от тупалките се вижда сичко (не като примерно...
Трансформърс).
Ефектите са брутални. А щом в 2008ма, когато вече сме видели Властелини и Трафопости и сичко, похвалвам ефекти на филм, тва вече е нещо сериозно. Самият Хълк естествено е главната атракция. Няма го вече пуфкавия дебелак от предния филм. Тука имаме сурова мощ. Режисьорчето не е искал Хълк да е като някакъв култорист, а просто да е огромен, едър и много яко. Никакви мазнини, перфектната физика. Резултатът е меко казано впечатляващ. Хълк се появява три пъти във филма, но пък са страшно запомнящи се. Абе, просто трябва да се види. Музиакта не е революция, но е много на място, особено с тея рогове и барабани. Адски надъхваща и адреналинова.
Ся филма не е
Iron Man примерно, и не е наблъскан с шегички, но пак си е преживяване. Специално камео прави и Робърт Дауни Дж. в ролята на Тони Старк. тва като част от кампанията на Марвъл да направят накрая един филм за Avengers, в който да са наблъскани сичките им герои и да имат около 3 минути екранно време всеки. Както и да е, тва няма да направи
Iron Man и
The Incredible Hulk по-малко яки.
Оценка: 8/10
И хита на сезона:
WALL-E (2008)
Добре, погледнете плаката. Забележете го къв е симпатяга. Това може би е най-сладурското ... нещо което съм виждал евър. Пиксар продължават кръстоносния си поход да направят най-добрия филм евър... и мисля че с този успяха.
700 години в бъдещето Земята не е много приятно място. Всъщност синята планета вече не е толкова синя. Тя е бунище. световните отпадъци са с размери на планини. А човечеството отдавна си е обрало крушите и се е изнесло по тарлъци. Единствената корпорация на света Buy N Large е накачулила цялото човечество на един гигантски космически лайнер Аxiom и е оставила оправянето на кашата на родната ни планета в ръчичките на малки боклукджийски роботчета - Waste Allocation Load Lifter Earth-Class или WALL-E. Трудещи се неуморно да създадат ред в света на боклуците, те градят гигантски спретанати небостъргачи от пресиран боклук. Едно от тея роботчета обаче развива глич - след 700 години работа е развило характер. То и едно щурче (което потвърждава тезата,че хлебарките ще ни надживеят сички) като че ли са единствените движещи се обекти в цялтата планета.
Един ден обаче от космоса пристига кораб, който пуска пробата ЕVE (Extraterrestrial Vegetation Evaluator) и така WALL-E вече не е сам. Бидейки непоправим романтик, той я следва навсякъде, което за негов ужас означава и в Космоса. Оттам се почва и втората част на филма, за която обаче трейлърите упорите мълчат и която е може би една от най-бруталните (приятни де) изненади в киното евър. Затова и аз няма да ви кажа каква е
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Само ще кажа, че това филмче сто процента ще вземе Оскар за най-добър анимационен филм, а се надявам адски много да го наградят и за сценарий и режисура (кой знае може би и за най-добър филм).
Технически
WALL-E е съвършен филм. Анимацията е на ръба на технологичните възможности на съвременното кино, но това е нещо с което сме свикнали при Пиксар. Бидейки абсолютните перфекционисти Пиксар канят Роджър Дийкинс (
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, всички филми на братя Коен) за кинематографичен консултант, в резултат на което този филм може да се похвали като първият анимационен такъв, в който виждаме истинско операторско Майсторство (в този филм си заслужава да е с главна буква). Фокусиране, хенд-хелд камера, абе лудница. Мисля че този филм вече ще е стандарт.
Също така браво на Пиксарци за смелия ход да направят детско анимационно филмче в постапокалиптичен сетинг.
В типичен Пискарски маниер филмчето поставя доста сериозни въпроси, като например глобалното замърсяване и нарастващата зависимост на хората от технологията до степен на симбиотична връзка, но за разлика от много други взимащи се насериозно филми, тук това е направено толкова леко и елегантно, че не само не дразни никой, ами направо си радва.
Също така искам да спомена, че този филм има много повече общо с концепцията за бъдещето на Айзък Азимов от който и да е друг филм досега, и както за съжаление изглежда и за вбъдеще (е, поне до излизането на
Rama и
Avatar). Друга специална адмирация са респектиращите референции към
2001 (специално робота Хал и музиката на Рихард Щраус) и
Aliens (Сигорни Уийвър озвучаваше бордовия компютър).
Ако трябва да дам някакъв съвет как трябва да се гледа този филм, то това е през детски очи. Не ме разбирайте погрешно, това определено не е филм само за малки деца, но за да му се наслади исктински човек трябва да се отърси от цинизма трупан с години и просто да се потопи във един вълшебен и фантастичен свят.
Което в никакъв случай не означава че трябва да се толерират малките деца дето ги водят да гледат филма и опищяват цялата зала, чумата да ги тръшне дано, малки пеерасчета.
Оценка :10/10 (не се шегувам, наистина мисля че заслужава 10ка, просто този филм е перфектен във всяко отношение и ще наложи нови стандарти в анимациите)
EDIT: Личното ми мнение за
Cars е, че тва е най-тъпия филм на Пиксар и може би един от най-тъпите анимации (добре де, има сигурно и много по вдълбнати), кво са си мислели като са го правили и луд ли ги е плющял да му правят продължение (е, всъщност правят продължение заради около 600 млн. причини). Слава Богу
WALL-E е друга бира и от тотално друг екип.
Еми ако си гледал трейлъра, там се подразбира че няма общо със
Spirited Away, едно иначе прекрасно аниме (на мен ми беше скучно де, от една страна японска Алиса, от друга обаче японска Алиса).
WALL-E си е стабилен сай-фай, един от малкото напоследък, докато другото е по-скоро фентъзи. Ако най-точно трябва да го определя на някое друго филмче като фийлинг, то това определено е
Finding Nemo с тази разлика, че тук всичко, абсолютно всичко, е в пъти по-зряло и си личи че е мислено адски много (при това от творци) над всеки брутален мъничък детайл. Тук нищо не е излишно, всичко е поставено там с цел (включително и Рекс от
Toy Story (специално за SniperBeta, който това лято не чете форума един от следващите проекти на Пиксар е
Toy Story 3).
EDIT: Ето няколко интересни статийки за Пиксар:
Дизайнерският екип на WALL-E, a
това показва точно колко големи пичове Пиксарци са. Ето го и самото
видео, на което Кортни реве като гледа трейлъра. Знам, че разни песимисти ше рекат "айде поредната реклама", но в действителност Пиксар дума не са обелили за това нещо, просто са го направили от благодарност към момичето и ЗАЩОТО СА ТАКИВА ГОЛЕМИ ПИЧОВЕ!!!
EDIT v.2: Аз продължавам да издирвам доказателства, че
WALL-E е революция във всяко едно отношение.
Това е статия за двамата типове, дето според Роджър Дийкинс (който миналата година беше номиниран два път за Оскар (за Старците на Коен и за Джеси Джеймс)са отговорни за феноменалната визия на филма. Бтв дизайнера на iPod-а е правил дизайна на EVE от филма. Личи си доста, мхехе.
Ето и цитат от Дийкинс:
You really should congratulate everyone at Pixar. They have been moving in the direction of Wall-E for a while and my influence on that direction was quite minimal. Both the 'lighting director' and 'camera operator' on the film were and are quite brilliant.
The technology behind Wall-E will fundamentally change the way we make 'films' and in fact it already has. However, I don't see the end of live action any time soon. There is something so interesting and compulsive about watching a story inhabited by real actors playing real people. Perhaps, when we live in the world that is closer to the one that 'Wall-E' is predicting .....!