Страница 2 от 4

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 21, 2011 14:25 pm
от mupk0
Това не е дизел,че да кажеш ,че я мъчиш чак толкова много.Все пак бензина е доста по-оборотен мотор и отделно масово при по-спортно каране се карат в "критични" за двигателя обороти.Все пак всеки агрегат се произвежда с резерв.Тоест ако моят мотор може да си работи спокойно при 7000,за да се счупи от обороти трябва да дигне примерно 9000.Да не говорим,че атмосферни бензини работят и до 20 000.А дали ще даваш газ или не с нищо не може да попречи на една кола.Масово явление при дизелови коли е при каране с ниски обороти да им се запушват изхабените катализатори и прочие.След 20-30км по магистралата с яко газ изведнъж им олеква и ПХ и всичко :Д
Дали е внушение не знам,но преди когато си взех колата вървеше много стегнато и не можеше да се форсира.След малко намеси всичко се промени :)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 21, 2011 14:49 pm
от Tenebrus
2-ра, 100, обороти не си спомням, щото скоро не съм я тормозил (около 5000) за около 10 сек. Преди да сложа газта, сега е леко по-тежка, но надали ще и се отрази толкова :)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 21, 2011 14:51 pm
от emzo
mupk0 написа:Масово явление при дизелови коли е при каране с ниски обороти да им се запушват изхабените катализатори и прочие.
Чул недочул си Миро.
Това важи за турбините с променлива геометрия, зацапва се геометрията.
Но ако 1 път на 2-3 месеца се продухва няма проблеми.

И пак нотка на негативизъм срещу дизелите.
Точно пък при тях има ограничение и на торк и на fuel и на duration във високите обороти.
Друг е въпроса, че някои ги махат :lol:

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 21, 2011 14:51 pm
от nasenceto
mupk0 написа:...
Бе аз много добре ги знам тея неща, дето ми ги обясняваш, ама в общия случай края е такъв като описания от fantamaniaka. Все пак говорим за коли, които са произведени преди доста време с идеята да бъдата карани нормално, а не като спортни такива, търкаляни по български пътища, ремонтирани от български майстори със резервни части и консумативи продавани в България. А относно запасите за които говориш, мисля че отдавна са дали фира... :twisted: Все пак са били предназначени за 7-8 години каране максимум.

PS: Внимавайте къде ви пренощуват колите, че оня ден един пич ме наплаши. През нощта му откраднали катализатора. Вика - все едно с флекс е рязан. Оплакал се в полицията, а онези само го успокоили, че е 20-я до момента.

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 21, 2011 15:19 pm
от mupk0
С едно като въже го режат.Метално е с забравих какви кристали вътре.Нещо от типа на диамантен диск.Аз отдавна нямам катализатор,а гърне.


@емо няма значение,факт е че се зацапват.Отделно тея екологии там допълнително мажат сажди в колектора.После пък и поддръжката е по-скъпа и те така.Няма смисъл да се спори,има доста писано относно цената на поддръжките на 2та типа автомобили.Въпрос на вкус е какво ще караш вече :tongue:




Отделно не намирам нищо спортно в това чат пат да си изцеждаш предавка на колата.Не става въпрос за планинско каране или слалом между колите.

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 0:24 am
от realprofesora
nasenceto написа:Не разбирам що си мъчите колите. На мен щеше да ми се скъса сърцето, ако причиня тва на някоя от моите...
Щот сме мъже и колите да са станали попове да пеят в църква, да не са ставали коли да ги тормозят...удри куме таа мачка не е наща. :cheers:

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 13:17 pm
от Matrix_man
realprofesora написа:
nasenceto написа:Не разбирам що си мъчите колите. На мен щеше да ми се скъса сърцето, ако причиня тва на някоя от моите...
Щот сме мъже и колите да са станали попове да пеят в църква, да не са ставали коли да ги тормозят...удри куме таа мачка не е наща. :cheers:
Ми нали са за това... Да ги "мъчим"... Не само да седят в гаража и след всяка капка вода да бършем с хавлията... Мъчим --> Чупим --> "Правим"...

P.S. Старата Аскона на около 10000-11000 об/м ми счупи кобиличка :twisted: ... Половин час след това бе сменена... 8) с "нова" от багажника. :roll:

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 14:39 pm
от nasenceto
Много богат тва българина бе. Бол пари за глупости има, а после само се оплаква.
А ако смятате тва за проява на "мъжество"... наистина съвсем не ви разбирам...

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 15:20 pm
от Tenebrus
Насе не си прав бе човек. Тея агрегати са направени да издържат на 120% че и повече товар. Ние дори не им задаваме 100%. Ако не се прекалява, няма нищо лошо в това да и стопиш малко лагерите. За по-дълго време си има ковани бутала, спортни валове и т.н. :)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Чет Дек 22, 2011 18:42 pm
от nasenceto
Виж какво съм написал в предишния си пост относно тея 120%. :cheers: Пък стопените лагери и смяната им също костват пари и нерви. Ваша воля. Всеки да си ръчка колата както смята за добре. Аз лично внимавам с моята. (Колкото и да внимавам, оня ден успях да придам аеродинамична форма на единия праг в един по висок от очаквано бордюр и още се псувам)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 1:56 am
от sawo
Всеки автомобил е различен, нека даваме информация единствено за нашите :). Карал съм спортни коли без регулатори направени почти само за състезания, съвета на опитните им шофьори винаги е бил да не минавам с много границата на оригиналния регулатор, още повече пък за продължително време, защото ще стане лошо. И това за автомобили в перфектно техническо състояние, не 15-20 годишни гробници ремонтирани редовно при кварталния майстор.
Все пак нека се придържаме към темата, без да спорим за глупости :)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Пет Дек 23, 2011 9:41 am
от mupk0
Вчера ми се наложи да спра в един теглич на една кола,заради куп фактори(дори и моя грешка от несъобразена дистанция,макар че 50тина метра не ми стигнаха за реакция според пътните условия).Та равносметката е броня,греда,решетка и леко крива очиларка.Снощи изправихме очиларката,рога на колата и другото е здраво.Та за 15лв си взех броня с греда и решетка в почти идеални условия.Та затова има един фактор дето е колко скъп е автомобила.Масово българина взима кола за фукане,а не за каране.В моят случей е второто и когато и да се счупи все има пари за ремонт.

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 28, 2011 11:32 am
от dogo
Ами принципно е така, лошото е, че като изключим разните голфчета марк 1-3 и астри ф-г, всичко останало е доста по-скъпо за поддръжка и в крайна сметка в един момент се питаш дали си мазохист да караш 20 годишна кола и да даваш 2000лв за ремонти годишно.

Моята Астра Ф 1.6 моно с Ф13-ка скоростна кутия:

Изображение

Това е резултат от 7000об/мин на първа и някъде около 60км/ч.

В пари е около 300лв при нелизензиран майстор.

Така че друг път се замислете дали ще си карайте 20 годишния мотор в лютеницата. Има едни неща като ковани бутала, олекотени маховици, спортни валове и подобряване на смазочната система, които позволяват да караш един мотор в 9000об/мин за кратко.

На C16NZ регулатора му е на 6200.

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 28, 2011 19:38 pm
от sawo
Доста добро нагледно обяснение какво може да се случи като се напъват автомобили отвъд възможностите им :)

Re: 0-100 за колко ги правите и как(обороти, предавка...)

Публикувано на: Сря Дек 28, 2011 21:04 pm
от nenoneno
Ей заради подобни на Миро спортисти сериозно се замислям да сложа теглич... Два пъти вече ме удрят отзад, добре че се оказа здраво пежото.
Относно темата - 100 ги вдигат Астри и Голфове - да. Ама до там. От 100 нататък - нито стабилност, нито доускоряване на висока предавка, пък и разхода скача до небесата. Еле пък разните му там газови и метанови изпълнения.