АМ Тракия
- System_error
- Старо куче медалист

- Мнения: 1815
- Регистриран на: Вто Окт 30, 2012 8:00 am
Re: АМ Тракия
Още на са минаки разрешителните за строеж през съответните общини, иначе се чува, че има доста готови проекти...
- muhogon
- Старо куче медалист

- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: АМ Тракия
Не се срамувам, няма за какво, само че, така ще навлезем много надълбоко в тематиката. Но пък мисля, че ако твоя дограмаджия се беше преместил в Казанлък примерно, едва ли разликата му щеше да е видима. Все пак, говорим за градове от сходна категория, едва ли някой от Варна или Пловдив би се преместил тука по такива причини. Което пък, отново не би било изключение, ако се касае за конкретна оферта, която не би получил на друго място. Мисля, че всичко опира най-вече до конкретните възможности и политика на предприятията, а не до местонахождението.Ами дай го този пример, не се срамувайАз например мога да дам за пример монтирането на ПВЦ дограма - човека, който ми монтира дограмата в стаята се беше преместил със семейството си от Димитровград, защото разликата в заплащането за същата работа била в пъти...
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- muhogon
- Старо куче медалист

- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: АМ Тракия
А ето и едно интересно, реалистично виждане по въпроса.
http://dnes.bg/blogini/2013/07/23/autob ... iia.194449
http://dnes.bg/blogini/2013/07/23/autob ... iia.194449
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- System_error
- Старо куче медалист

- Мнения: 1815
- Регистриран на: Вто Окт 30, 2012 8:00 am
Re: АМ Тракия
По тая логика директни да забраним автомобилния транспорт?!?
Магистралите се правят основно за бизнеса, защото това са артериите на икономиката (За това в последно време се набляга и на ЖП-линиите). В това число включвам и туризма. Като знаеш, че с магистрала ще отидеш да си топнеш задника за 50 минути няма да му мислиш много, в сравенение с преди, когато знаеш какви задръствания и извращения ставаха, особено около Карнобат и петолъчката. И колко хора се изтрепаха, изнервени от ужасния трафик. Влаковете ги имаше и тогава и сега, ама за лично не познавам много хора, които с кеф ще се натоварят на родните смърдящи и лепнещи железници, да се поблъскат 3 часа да стигнат до Бургас и после да дадат една камара пари за маршрутка до заветното курортно селище. Не е нужно да си обясняваме колко отблъскващо звучи само докато си го говорим.... А колко пари ще спести на бизнеса, е съвсем друга тема. Вчера правихме един транспорт до Лукойл, а предишния ден бях и командировка там. Имах чуство, че отивам до Казанлък. Та аз си пътувам за 20 минути от АТЗ-то до Железник, а в Бургас бях за под час... По евтино ми дойде и самаат доставка на стоката до клиента. Като го умножа по всичкия карго трафик, ми то май за няма и година и тая магистрала ще си платила инвестицията, която впрочем дори я плащат ЕС. Не разбирам що трябва да се държим като ощипани, някой да ни дава баница, а ние се дърпаме...
Разберете едно - магистралата не се прави за баба, дядо и внуче. Прави се, за да спести пари, пък било то и на НЗОК от по-малко ликувани в болниците от катастрофи, които вече няма да са данъкоплатци, а доживотни инвалиди и обекти на субсидия от касата и парите на останалите работещи.
Относно екологията, пък... там няма кво да го коментираме. Едно е да висиш в тапа с часове, докато мотора работи и друго е да се изпънеш с най-благоприятната за двигателя на колата скорост. Отделените вредни емисии за единица пропътувано разстояние е в пъти по-малко.
Нито един от горните аргументи не издържа според мен, така че не знам кое му е реалистичното.
Магистралите се правят основно за бизнеса, защото това са артериите на икономиката (За това в последно време се набляга и на ЖП-линиите). В това число включвам и туризма. Като знаеш, че с магистрала ще отидеш да си топнеш задника за 50 минути няма да му мислиш много, в сравенение с преди, когато знаеш какви задръствания и извращения ставаха, особено около Карнобат и петолъчката. И колко хора се изтрепаха, изнервени от ужасния трафик. Влаковете ги имаше и тогава и сега, ама за лично не познавам много хора, които с кеф ще се натоварят на родните смърдящи и лепнещи железници, да се поблъскат 3 часа да стигнат до Бургас и после да дадат една камара пари за маршрутка до заветното курортно селище. Не е нужно да си обясняваме колко отблъскващо звучи само докато си го говорим.... А колко пари ще спести на бизнеса, е съвсем друга тема. Вчера правихме един транспорт до Лукойл, а предишния ден бях и командировка там. Имах чуство, че отивам до Казанлък. Та аз си пътувам за 20 минути от АТЗ-то до Железник, а в Бургас бях за под час... По евтино ми дойде и самаат доставка на стоката до клиента. Като го умножа по всичкия карго трафик, ми то май за няма и година и тая магистрала ще си платила инвестицията, която впрочем дори я плащат ЕС. Не разбирам що трябва да се държим като ощипани, някой да ни дава баница, а ние се дърпаме...
Разберете едно - магистралата не се прави за баба, дядо и внуче. Прави се, за да спести пари, пък било то и на НЗОК от по-малко ликувани в болниците от катастрофи, които вече няма да са данъкоплатци, а доживотни инвалиди и обекти на субсидия от касата и парите на останалите работещи.
Относно екологията, пък... там няма кво да го коментираме. Едно е да висиш в тапа с часове, докато мотора работи и друго е да се изпънеш с най-благоприятната за двигателя на колата скорост. Отделените вредни емисии за единица пропътувано разстояние е в пъти по-малко.
Нито един от горните аргументи не издържа според мен, така че не знам кое му е реалистичното.
-
Salamura
- Потребител

- Мнения: 160
- Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 22:36 pm
Re: АМ Тракия
И на мен ми свърши газта ми свърши навръщане на 5-6км от отбивката за Стара Загора. Явно при по-високи скорости влизам в преразход....
След като я завършиха успешно магистралата най-накрая добре е и да отворят 1-2 бензиностанции да можем да си зареждаме нормално. Да видим колко години ще отидат докато това стане!
След като я завършиха успешно магистралата най-накрая добре е и да отворят 1-2 бензиностанции да можем да си зареждаме нормално. Да видим колко години ще отидат докато това стане!
- System_error
- Старо куче медалист

- Мнения: 1815
- Регистриран на: Вто Окт 30, 2012 8:00 am
Re: АМ Тракия
Всички компании имат огромен интерес. А, първите ще намажат най-много. Не мисля че ще чакаме дълго.Salamura написа:И на мен ми свърши газта ми свърши навръщане на 5-6км от отбивката за Стара Загора. Явно при по-високи скорости влизам в преразход....
След като я завършиха успешно магистралата най-накрая добре е и да отворят 1-2 бензиностанции да можем да си зареждаме нормално. Да видим колко години ще отидат докато това стане!
-
abc
- Старо куче медалист

- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия
Естествено, че нямам предвид Чирпан, Казанлък, Раднево, а Пловдив, Варна, Търново, Русе, може би дори и София, но тя вече е град от друг ранг и има достатъчно предимства, които успяват да компенсират недостатъците пред Стара Загора.muhogon написа:По-релевантният въпрос е кого не водим!?
И не само откъм доходи, средна заплата, молове и БВП, но и откъм инфраструктура, подреденост, планираност, зеленина и като цяло цивилизованост на градската среда.
Мръдваш само мааалко встрани от Зарата и веднага може да ти се повърне от неподредени, разпръснати, хаотично застроени, грозни и мизерни градове.
Може би си прав, не знам откъде черпиш цялата тая глобална информация, но според мен, е доста силно и тенденциозно, преувеличена.
За доходите, най-вероятно съдиш по себе си. За средната заплата добре, но както вече многократно се подчертава, тя е силно повлияна от Марица-изток, което пък означава, че в самия град, и околностите, не е по-различно, от който и да е друг, близък до нас град. Дори мога да дам пример, за идентична работа и длъжност, в напълно припокриващ се сектор, където далеч отстъпваме по заплащане. И като иде реч за средна заплата, нека видим как са нещата и откъм цени? Едва ли ще учудя някого, ако кажа, че сме с едни от най-високите цени в страната! Но това е друга тема.
За моловете ще премълча, само ще кажа, че ако с молове, и то полупразни откъм магазини и хора, се измерваше благосъстоянието на една страна, отдавна да сме неоспорими първенци.
И накрая, какво визираш с това, малко встрани от Зарата? Ако се касае за Чирпан, Казанлък, Раднево, какво пък, те нали са си от областта? Толкова по-зле тогава, защото, не може да благоустрояваш (което също е доста спорно) областния център, а периферията да отива по дяволите!
- muhogon
- Старо куче медалист

- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: АМ Тракия
Че какво му е на Пловдив, що смяташ, че не е уреден? Давам Пловдив като пример, понеже Варна, Търново и Русе ги знам съвсем бегло, но за мен, Пловдив си е добре устроен град, и не виждам с нещо да е по-лош.Естествено, че нямам предвид Чирпан, Казанлък, Раднево, а Пловдив, Варна, Търново, Русе, може би дори и София, но тя вече е град от друг ранг и има достатъчно предимства, които успяват да компенсират недостатъците пред Стара Загора.
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- sawo
- Site Admin

- Мнения: 5796
- Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
- skype: sawo_1337
- Местоположение: ./
- Обратна връзка:
Re: АМ Тракия
Според мен не е реалистично това виждане, защото гледа само една част от нещата които играят роля. Реално за транспорта на хора плюсовете са по-голямо удобство от там повече хора по моретата ни, по-малко жертви на пътя заради по-малкото катастрофи, което значи по-малко разходи за държавата.muhogon написа:А ето и едно интересно, реалистично виждане по въпроса.
http://dnes.bg/blogini/2013/07/23/autob ... iia.194449
Също така тези цифри по графиките може и да изглеждат добре, но на практика с моя автомобил(далеч от икономичен) на бензин и пуснат климатик с 3ма пътници в едната посока излиза около 15-16лв на човек. Групов билет с влак излиза 11лв в едната посока, като се прибавят и цените на градски транспорт... кой изобщо ще хукне да гони влакове, за да спести 2-3лв на ПОЧИВКА? Ако се сметне от София, тогава влака излиза с 5лв по-скъп само за едната посока. Ако се кара по-икономичен автомобил и на газ изобщо няма място за сравнение.
По-важното обаче е да има достъпен и най-вече бърз маршрут за превоз на стоки. Това е което тласка икономиката напред. Като се връщах видях доста камиони по магистралата - явно има смисъл от нея. Движението обаче беше песен - нямаше ги познатите колони по стария път.
Това е бъдещето - магистрали и скоростни пътища, а не разбити междуградски калдъръми по които понякога е късмет ако изобщо стигнеш, да не говорим за бързо. Преди години заради огромно задръстване до петолъчката решихме да се върнем от Бургас по обходен маршрут - през Средец, Елхово, Раднево и обратно в Ст. Загора. Още нямах толкова минати километри зад волана колкото сега и си казахме - какво толкова, 30км повече на фона на часове висене в колоната... ГОЛЯМА грешка! Минахме по някои от най-скапаните пътища които съм виждал и до ден днешен, прибрахме се 5 часа по-късно с една пробита гума. Ако тръгна да описвам подробно цялото пътуване сигурно ще намеря поне 100 причини защо магистралата е милион пъти по-добър вариант от който и да е скапан междуградски път с каквито е пълна България - то не бяха необозначени участъци в ремонт в които буквално влиташ като по филмите, пътища без никаква маркировка по които е кошмар да се шофира през нощта, особено ако ти се изблещи някой на дълги отсреща, а ти не знаеш идва ли завой или нещо друго и т.н. и т.н.
Зареждаш на изхода от Бургас на Лукойл или ОМВ до горе, до първата бензиностанция в Ст. Загора са около 160км - ако една бутилка не стига за толкова - лошо, много лошоSalamura написа:И на мен ми свърши газта ми свърши навръщане на 5-6км от отбивката за Стара Загора. Явно при по-високи скорости влизам в преразход....
След като я завършиха успешно магистралата най-накрая добре е и да отворят 1-2 бензиностанции да можем да си зареждаме нормално. Да видим колко години ще отидат докато това стане!
Малко в страни от темата, но от това което видях за няколко дни Бургас например е доста по-добре уреден откъм инфраструктура спрямо нашия град. Пълно е с нови булеварди с по няколко платна в едната посока, докато в Ст. Загора реално има май само един. Дори в 17:30ч се придвижих от центъра до Изгрев без никакви задръствания, чак не можах да повярвам. Явно като има по-широки улици хората шофират по-адекватно, защото никъде не видях някой да се мота по 10 минути докато се включи в главен път, никой не се моташе с 20-30км/ч в пиков час. Тук 2-3 неправилно паркирали малоумника парализират движението по главни улици - Цар Симеон например. С други думи всеки град си има предимства и така трябва да бъде, за да не се получава проблема на северозападнала България например, където алтернативата е София или нищо.
-
abc
- Старо куче медалист

- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия
Ама какво му е?muhogon написа:Че какво му е на Пловдив, що смяташ, че не е уреден? Давам Пловдив като пример, понеже Варна, Търново и Русе ги знам съвсем бегло, но за мен, Пловдив си е добре устроен град, и не виждам с нещо да е по-лош.Естествено, че нямам предвид Чирпан, Казанлък, Раднево, а Пловдив, Варна, Търново, Русе, може би дори и София, но тя вече е град от друг ранг и има достатъчно предимства, които успяват да компенсират недостатъците пред Стара Загора.
Размятани сгради във всички посоки, никаква подреденост и композиция, лоша инфраструктура, големи, най-често буренясали, пространства между сградите, кърища между кварталите, комарник гльол Марица.
Центърът му някаква ориенталска какафония, минарета стърчат от всеки ъгъл и за капак проскубани баири.
Пълен потрес просто.
София е 5 пъти по-добре, Стара Загора 10.
- besniaa
- Старо куче медалист

- Мнения: 1295
- Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 22:08 pm
Re: АМ Тракия
Абе, АБЦ, икономически сравнения ли правим или естетически ? Защото единия пост е за едното, а отговора му за другото.abc написа:Ама какво му е?muhogon написа:Че какво му е на Пловдив, що смяташ, че не е уреден? Давам Пловдив като пример, понеже Варна, Търново и Русе ги знам съвсем бегло, но за мен, Пловдив си е добре устроен град, и не виждам с нещо да е по-лош.Естествено, че нямам предвид Чирпан, Казанлък, Раднево, а Пловдив, Варна, Търново, Русе, може би дори и София, но тя вече е град от друг ранг и има достатъчно предимства, които успяват да компенсират недостатъците пред Стара Загора.
Размятани сгради във всички посоки, никаква подреденост и композиция, лоша инфраструктура, големи, най-често буренясали, пространства между сградите, кърища между кварталите, комарник гльол Марица.
Центърът му някаква ориенталска какафония, минарета стърчат от всеки ъгъл и за капак проскубани баири.
Пълен потрес просто.
София е 5 пъти по-добре, Стара Загора 10.
Забравете бизнесa, всичко на този свят е лично!
-
abc
- Старо куче медалист

- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия
Тук се доказва превъзходството на Зарата във всяко едно отношение, ако не си разбрал още.
Икономическите съпоставки вече всички добре ги знаят, затова сега е дошъл ред и на естетестическите, които не са по-маловажни.
Икономическите съпоставки вече всички добре ги знаят, затова сега е дошъл ред и на естетестическите, които не са по-маловажни.
- muhogon
- Старо куче медалист

- Мнения: 1941
- Регистриран на: Пон Май 20, 2013 19:55 pm
Re: АМ Тракия
Не знам къде, и какво превъзходство виждаш, но бях доскоро в Пловдив, два месеца, и имах възможност доста да опозная града и хората.abc написа:Тук се доказва превъзходството на Зарата във всяко едно отношение, ако не си разбрал още.
Икономическите съпоставки вече всички добре ги знаят, затова сега е дошъл ред и на естетестическите, които не са по-маловажни.
Първо, естетиката на всеки град е различна, и точно това му е хубавото, иначе, щяхме да сме като от матрица, еднакви, това ли смяташ за превъзходство? Вгледай се в историята, и там ще разбереш, защо сме доста по-различни от други градове. Практически, Ст. Загора е нов град, на век и нещо, и е естествено, да е по-подреден от другите. Възстановен е от пълно унищожение, и няма стари сгради, даже и от 19 век. Докато, при Пловдив, нещата са други, той е напълно запазен, няма как да е с нашата подреденост и прави улици. Но пък там има други хубави неща, стария град, и т.н. Доста е по-голям и като мащаби и хора, и центъра съвсем не е лош, просто е по-различен, и по-голям от нашия. Ако това, че е различен, го смяташ за минус, си е твоя работа, ама ако всички градове бяха еднакви, пък било и да са като нашия, щеше да е ужас!
Колкото до икономиката, не съм много в течение, но е истина, че в последните години е дръпнал доста напред, като в случая говоря не за заведения и услуги, а в реално производство.
"Демокрация е 2 вълка и 1 овца, които гласуват какво ще има за вечеря. Свобода - това е една добре въоръжена овца, която оспорва резултата"
- besniaa
- Старо куче медалист

- Мнения: 1295
- Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 22:08 pm
Re: АМ Тракия
Не бях разбрал. На мен баба ми живее в Стара Загора и поради тази причина града задминава Ню Йорк , Токио и Лондон.abc написа:Тук се доказва превъзходството на Зарата във всяко едно отношение, ако не си разбрал още.
Икономическите съпоставки вече всички добре ги знаят, затова сега е дошъл ред и на естетестическите, които не са по-маловажни.
Забравете бизнесa, всичко на този свят е лично!
- realprofesora
- Старо куче медалист

- Мнения: 3275
- Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
- Местоположение: Стара Загора
Re: АМ Тракия
И аз така мисля ,но все пак си оставам гладен блокаджияbesniaa написа:Не бях разбрал. На мен баба ми живее в Стара Загора и поради тази причина града задминава Ню Йорк , Токио и Лондон.abc написа:Тук се доказва превъзходството на Зарата във всяко едно отношение, ако не си разбрал още.
Икономическите съпоставки вече всички добре ги знаят, затова сега е дошъл ред и на естетестическите, които не са по-маловажни.
Popopopopo