schnapps написа: Чет Фев 14, 2019 21:33 pm
Aбе вие нормални ли сте...
Пловдив е много пред Стара Загора,фирми,производство,всичко е там в Тракия - там са парите .
Тука работи енергетиката и селско-стопанството ,както и набедените собственици на комунистически предприятия от 90те.
В Бургас са мързеливи,там робуват на туризма.....даване под наем на апартаменти ,фитнес,плаж и т.н....добре че е Нефтохим да раздвижва средната класа.
Въпреки всичко на фона на цялта помия в България,тука е добре
Беше правена преди съпоставка между Пловдив и Стара Загора и се оказа основната разлика не е в производството (което всъщност в Стара Загора е по-мащабно), а в държавните служби.
27% от пловдивските работни места са държавни или общински структури, сиреч на издръжка от бюджета и данъците на хората.
В Стара Загора този процент беше 18%. Сиреч, Пловдив е с 50% повече на държавна хранилка и това му е основното предимство. Само да споменем някои скандални примери - БДЖ управлението за южна България е в Пловдив, при все че Стара Загора е 2 пъти по-важен ЖП възел. В Северна България няма такава перверзия и там БДЖ-то е в Горна Оряховица.
Наскоро агенция Митници за южна България я регионализираха в Пловдив, а според първоначалния план беше гласена Стара Загора. Ама онея гладни и крадливи майнички, свикнали яко на държавната хранилка, гракнаха и понеже са по-многобройни избиратели, пак ГЕРБ угодиха на ненаситната им паст за сметка на по-развитата Стара Загора.
Има и още десетки такива примери за небалансирано разпределение на институции, вузове и т.н., всички които са изцяло на държавна издръжка, а косвено от нашите данъци. Пловдив дава 30% повече данъци от Стара Загора, а в замяна получава в пъти повече държавни службици.
muhogon написа: Пет Фев 15, 2019 10:34 am
ъде ги тези предградия в Пловдив и Бургас? Ако говориш за крайпътните строежчета по входно-изходните пътища, точно в Стара Загора ги има непрекъснато в протечение на около 30 км от средата на пътя между Нова и Стара Загора та до края на Богомилово. И това е само по оста изток-запад. Аналогично е положението и по оста север-юг.

Нагоре
Точно пък по тия "оси" няма нищо ново, от поне 30 години!

Освен ако, не броиш за "крупни инвестиции" автокъщите, ама и те са от много време! На север до Казанлък, кое е новото? Или на юг, до летището? Както ти казах, гледай обявите за работа в джобса и други сайтове, като количество и като насоченост! За тебе може да са фалшиви, но не са, убедил съм се от опит! Дори, тука са доста повече фалшивите, веднага се сещам за поне 3 такива /като фирми/, течащи от години! Това е тъжната истина, че ако не е Марица-изток /като пряка и косвена заетост/, сме се наредили до градове като Враца, Кюстендил, Добрич...
И никак не съм убеден, че в Пловдив заплатите са по-ниски, дори напротив, в много сектори, поради по-доброто си развитие, изпреварват тукашните! Но, трябва да направим изричната уговорка, че ще сравняваме идентични длъжности, в един и същи сектор! Иначе ще е тъпо, да кажеш че чистачка в Пловдив, е на по-малко от секретарка тука...
Добре, кажи ми стимул да работиш нещо гаражно (примерно да сглобяваш хладилници), като имаш нещо грамадно като енергетиката, чийто продукт захранва половин България и цяла Европейска Турция?
Нормална селекция е това просто. Като можеш да се возиш на Мерцедес, защо ти е зорлем да се буташ на Трабант или Варбург?
Стара Загора явно е богата на природни ресурси и е логично да осребява това си предимство. Друг е проблемът тук. Че всичките грамадни печалби заминават към големи клиенти на НАП, където старозагорските печалби се преразпределят на произволен принцип незнайно къде. Примерно за поредната изгъзица в Бургас.