Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Форум за всякакви дискусии свързани с МПС
Аватар
niks
Потребител
Потребител
Мнения: 180
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 18:38 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от niks »

besniaa написа:
emzo написа: Астра 2.0 DTI 101 коня и същата 1.6 с ГИ.... градско първата е 7-9, извън града 6.... ГИ градско 10-11, извън 8... в пари...
Таз астра нещо на мноко K километри ще да е била :D
Вектра 2.0 dti 4.5 извън при 90 , 5 при 100
градско 7 при нормално каране 8 при по нервно.
Пак наново смятай в пари ;)
При всички положения газта е по икономична, а с един инжекцион работата заспива, но е цифра.
Аватар
besniaa
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1295
Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 22:08 pm

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от besniaa »

niks написа:
besniaa написа:
emzo написа: Астра 2.0 DTI 101 коня и същата 1.6 с ГИ.... градско първата е 7-9, извън града 6.... ГИ градско 10-11, извън 8... в пари...
Таз астра нещо на мноко K километри ще да е била :D
Вектра 2.0 dti 4.5 извън при 90 , 5 при 100
градско 7 при нормално каране 8 при по нервно.
Пак наново смятай в пари ;)
При всички положения газта е по икономична, а с един инжекцион работата заспива, но е цифра.
Еми същото е... 5 при 100 / 6 при 120 да кажем... Говоря средно... Нафта по 1,80 вече рядко има, още повече , че ако колата или горивото ти минава през фирма - идва на 2лв без ДДС :mrgreen: спирам, че станахме като таксиметрови шофьори :cheers:
Забравете бизнесa, всичко на този свят е лично!
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от realprofesora »

Eeeeee ,що спирате сега , давайте.Тя тази обширна тема само с 3-4 страници не може да се коментира.Очаквах да излезат и екоавтомобилите по 4л на 100 и 5 градско.
Има теми за горене по 35 страници тука на 4тата се отказвате.
Като заключение ще ви кажа , че горенето зависи от маниера на каране.Мойта Корса като я карам аз гори едно , като я кара жена ми качва с полвин до 1 литър , а като я кара сина качва още малко.
Ето ви храна за мозъците ,спокойно може да налюскате още 1-2 страници.
Popopopopo
Аватар
niks
Потребител
Потребител
Мнения: 180
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 18:38 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от niks »

Заключението е да ги ограничаваш, за да не се получават тези разлики :D
Аватар
besniaa
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1295
Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 22:08 pm

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от besniaa »

realprofesora написа:Eeeeee ,що спирате сега , давайте.Тя тази обширна тема само с 3-4 страници не може да се коментира.Очаквах да излезат и екоавтомобилите по 4л на 100 и 5 градско.
Има теми за горене по 35 страници тука на 4тата се отказвате.
Като заключение ще ви кажа , че горенето зависи от маниера на каране.Мойта Корса като я карам аз гори едно , като я кара жена ми качва с полвин до 1 литър , а като я кара сина качва още малко.
Ето ви храна за мозъците ,спокойно може да налюскате още 1-2 страници.

Дай малко и аз да я покарам, ама ако може ми я зареди преди това...
Забравете бизнесa, всичко на този свят е лично!
Аватар
dushanov
Потребител
Потребител
Мнения: 331
Регистриран на: Пон Ное 05, 2007 17:42 pm
skype: kalin-dushanov
Местоположение: Stara Zagora

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от dushanov »

Колеги, нека да разчопля темата. Все пак от лятото не е бутана. Макар и с малко шоф. стаж от 10г имам следните заключения:
1. най-съществено. Всичко зависи от Джоба! (Освен ако имаш пари, но си скръндза). Никой не може да ме убеди, че ако има пари за бенз. мотор и подръжката му, ще кара нещо друго.
2. Бензин. Супер и скъпо.
3. Дизел. Тракащо, претенциозно, бавнозагряващо и по-евтино от бензина. Обаче като се направи равносметката, дизела е поне 2 пъти по-скъп от за подръжка. (Ако говорим за коли, класа, кубатура и коне от една и съща година).
4. Пропан-бутан. По-евтино от горните 2, иска светкавична подръжка на запалителната с-ма. Обаче зимата дали ще караш на газ или дизел... цената излиза еднаква. Най-интересното е, че при притежателите на тези автомобили всеки се пита "А бе колата ми не харчи ли прекалено много!?". Почва се тогава ходене по мъките и се дават едни грешни пари...(Лично аз с 1,4 мотор на опел съм стигал разход лятото 17л градско при абс. изправна газова уредба).
5. Метан. Сиромашийо.... Най-евтино от горните 3, иска светкавична подръжка на запалителната с-ма. Понижаване на мощността на автомобила. Къде ми е багажника? Мощността се понижава минимално. Основното, което чувства шофьора е по-бавното ускорение и времето до развъртане до нютон-метрите. Въпроса с бутилките всеки си ги решава според джоба. Зимата метана не е като пропан-бутана. Разхода е единтичен с този от лятото.

Сега и малко личен опит. За да изкажа изводите си 2,3,4 и 5 съм имал коли на 4-те горива и все още имам 2: Опел Корса Б 1,4 60к.с. 1997 на газ и Голф 3 1,6 101к.с 1996 на метан. Двигателя на гошо трети е с многоточков инж. Обаче нещеш ли 1999г италианеца решил да сложи метан. И слага конвенционална (обикновена) метанова уредба. Обаче с всичките му ел. играчки както му е реда! И така моя гошко си пере здраво! Вече е на 263 000км колко са реални не знам. Колко са карани на метан пак не знам. Но знам, че 30 000 си ги има от мен за 2-те години от както го имам. Някой колега се беше изказал нещо, че не можел да изпревари и т.н. Ами възможно е, но ако колата или метановата уредба са се родили умрели още от завода или някой "кадърен" газаджия не им е прочел молитвата както трябва. Друг колега беше написал нещо за износване. ВЯРНО! НО САМО ПРИ НЯКОИ ВИДОВЕ И МАРКИ ДВИГАТЕЛИ. Не съм запознат точно с кои. Преди време имаше точно такава статия в нета. Лично на мен разхода ми е 6кг х 1,59лв=9,54лв на 100 градско и 4кг х 1,59лв=6,36лв на 100 извънградско. Карам си тук в СТЗ и всички знаете какъв е трафика. Метан станциите доста се развиха. Отделно моята бутилка е 14кг+ с което не ме е грижа много къде има метанстанция и къде не. Ако се наложи да карам 20-30км в планината на бенз... ми няма проблеми, то нека са само 20-30! :)

Знам, че така с последното едва ли не възхвалявам метана като алтернативно гориво, но лично на мен ми е най-евтино! Хайде със здраве! :cheers:

п.с. Понеже темата се казва "Бензин или Дизел ? Вечната дилема ..." нека да кажа така: ако ще карам до 7-8к км годишно бензин, ако ще е повече - дизел!
GSM: 0896891102
Skype: Kalin-Dushanov
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от nasenceto »

Айде да чоплим :wink:

Във аванс да кажа, че с изключение на настоящата ми кола, всички предишни са били бензин.
1. - съгласен съм. Дизела е скъп за поддръжка както и да го гледаш.
2. И аз предпочитам бензин, ама не смятам че е скъпо. Пежото ми (306 - 1,6) повече от 8 градско не ми прави, дори и зимата, а рендето (1,5 dci) ми прави над 8,5. Говоря за градско каране от сорта - тръгни спри и угаси.
3. Шумо - да. Ако сравняваш нов дизел и стар бензин, разлика няма. Ако обаче сравняваме нов дизел и нов бензи - осезаемо се усеща. Оня ден се возих в едно 308 и на светофаеите все питах - абе тоя двигател работи ли?
Бавнозагряващ дизел? Моя след 30-35 секунди духа топло, а двигателя е загрял след километър. За сравенение Пежото закрява чак като стигна до работа (след 10-на км).
4. Пропан- бутан никога няма да си сложа. Не ми обяснявайте ползите - така съм си решил, колкото и неаргументирано да ви се струва. Предишните ми коли също са били чисти бензини.
5. Метан - леле майко. Вярно, без пари излиза, обаче трябва да си самоубиец да караш през проходи или натоварени междуградски пътища. Карал съм и знам какъв е кошмар ако решип да изпревариш....трактор в Хаинбоаза. Относно липсата на багажник - без коментар.

Аз лично бих карал бензинова кола с голяма кубатура. Ако не събаряха данъци и поддръжка, щях да карам някъв малък бензин за градско и някъв голям дизел за извънградско.
Аватар
dushanov
Потребител
Потребител
Мнения: 331
Регистриран на: Пон Ное 05, 2007 17:42 pm
skype: kalin-dushanov
Местоположение: Stara Zagora

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от dushanov »

30-35 сек. топло? Тона за dci-то ли? Не се заяждам, чисто приятелски те питам дали имаш някакви нагревателни приспособления в арм. табло? А за метана, явно не си улучил колата.
GSM: 0896891102
Skype: Kalin-Dushanov
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от nasenceto »

nasenceto написа: 30-35 секунди духа топло, а двигателя е загрял след километър. За сравенение Пежото закрява чак като стигна до работа (след 10-на км).
Тва с подгряването е ясно. Вече стъкла не стържа - те сами се стапят за минута. Обърни внимание на следващото изречение за Пежото.
Метанова кола съм карал още преди 5 години, когато приятеля, който я има ходеше редовно до Пловдив да зарежда, щото само там имаха метан-станции. От 90 коня VW Passat имах чуство че се е превърнало в няква каруца с 90 магарета, полвината от които куци с единия крак.
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от realprofesora »

Някой чул ли е фразата ,че "не може хем хуя в путката , хем душата в рая".Та хем да ти е евтино , хем да върви бързо , хем да ти е удобно и луксозно.Е нема такава кола.Мойта например гори толкова колкото и заредя. :lol: :lol:
Popopopopo
Аватар
niks
Потребител
Потребител
Мнения: 180
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 18:38 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от niks »

Нали, никога не остава артък :D:D
Аватар
emzo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 1269
Регистриран на: Вто Авг 17, 2004 22:05 pm
Местоположение: Over the net

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от emzo »

Новите дизели имат електрически нагревател в купето, след има няма 2-3 минути духат топло, без стрелката на антифриза да е отлепила.
диагностика на автомобили
ремап/ OBD тунинг /EGR Off
ремонт на компютърна техника
профилактика на PS3/4
Аватар
dushanov
Потребител
Потребител
Мнения: 331
Регистриран на: Пон Ное 05, 2007 17:42 pm
skype: kalin-dushanov
Местоположение: Stara Zagora

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от dushanov »

Да де да, това ми е ясно. Аз говоря предимно за ДВГ отсека! Но така или иначе нито старите дизели (преди 1999г) нито новите след (2000) могат да се карат веднага след запалването за разлика от бензина зимата а и попринцип. Не, че не може, ами е крайно НЕ препоръчително. Факторите за това ги знаят повече шофьорите на нафта. Просто си е по-голямо неудобство зимата. Карах една Бора 2 месеца мин. зима. TDI 110к.с. Супер поддържана, ама зимата поне 3-4 мин трябваше да я подгрявам всяка сутрин преди тръгване...
GSM: 0896891102
Skype: Kalin-Dushanov
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от nasenceto »

Всяка кола трябва да се подгрява преди тръгване, защото 80-90% от износването на двигателя се случва при палене и първите няколко развъртания на буталата. Дали е дизел или бензин, все има масло, което трябва да стопли и да се "разбие". Иначе кой те спира да тръгнеш? Та аз Пежото винаги го подгрявам по една минута и то ако не е много студено. Само лятото си чакам 20 секунди. Не разбирам кво значение има подграването, от това дали е бензин или дизел. Единствената логика, която виждам е да развъри малко помпата горивото, че некачествения дизел (какъвто е нашенския) има навика да се разлага на фракции и рискуваш да си задъниш филтрите и горивната система (особено дюзите). За това и дизелова кола трябва да се държи с по-пълен резервоар.
Аватар
dushanov
Потребител
Потребител
Мнения: 331
Регистриран на: Пон Ное 05, 2007 17:42 pm
skype: kalin-dushanov
Местоположение: Stara Zagora

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Мнение от dushanov »

nasenceto, да така си е като цяло. Просто ми е направило впечатление, че дизелаците ги държат повече да загряват зимата. Аз си мисля, че е за да има по-добра компресия когато вече се тръгне да се кара с колата. Не съм на дълбоко запознат с дизеловия двигател. Но имам представа. И все пак ми е набито в главата, че дизелите трябва повечко време да бачкат на място зимата. Може и да греша де. Обаче е безспорен факта за загряването на самия двигател! Личния ми опит е с Рено 1,7 или 1,5 dci, голф 1,9 td и Бора 1,9TDI. От нас до работа (10 мин път) при еднакви условия само голфа 1,9 td леко почваше да подухва леко топъл въздух когато паркирах пред работа. Другите 2 дизелака не бяха и чули. Но бензинките (моите 2 коли от поста ми по-горе, една дачия и един Форд) до работа наполовината започваха да духат топло. Така се усеща и част от загряването на ДВГ-то. Хм... май само за зима говоря. Леле...да не заприличах на скандинавец?! :lol:
GSM: 0896891102
Skype: Kalin-Dushanov
Публикувай отговор