Страница 4 от 4

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:09 pm
от realprofesora
Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:22 pm
от nasenceto
realprofesora написа:Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!
Пак ли ще ми се правиш на остроумен и ще ме подиграваш?!!
Въпреки това ще ти отговоря, да видиш че не съм злонамерен, нищо че въпроса ти е риторичен. Ако ти си си карал жигулата със всесезонни гуми преди 20 години, сега сме 2012. Всесезонни гуми няма. (А аз карах москвич 8) )

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:36 pm
от realprofesora
nasenceto написа:
realprofesora написа:Насе да те питам нещо сериозно: Кажи нещо за всесезонните гуми. Моля!
Пак ли ще ми се правиш на остроумен и ще ме подиграваш?!!
Въпреки това ще ти отговоря, да видиш че не съм злонамерен, нищо че въпроса ти е риторичен. Ако ти си си карал жигулата със всесезонни гуми преди 20 години, сега сме 2012. Всесезонни гуми няма. (А аз карах москвич 8) )
Бе няма да се подиграмам , щото гледам поразбираш някои неща(клатиш амортисьори, а-у) та си рекох дали не разбираш и от всесезонни гуми.Имам един колега много ги хвали и само с такива кара, та постоянно споря с него че нема такова животно , ма човека неще и да чуе за друга гума.Слага си ги и кара докат му изтръпнат теловете :lol:
http://www.gumitebg.com/hankook/optimo- ... mo-4s-h730
Спрял съм се на няколко модела всесезонни и ако някой има впечатления да сподели.Пише че каучука им бил специален и ламелите също били нова разработка.
Понеже в СтЗагора снега не е много та човек може да се змисли за нещо такова , хем за сухо , хем за дъжд.

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:44 pm
от didka
nasenceto написа:Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.
Амортисьорите според мен не играят роля за накланя ето.
Те нали служат само като успокоители един вид да не се люлее,е имат и други функции но не и да ти държат автомобила прав на завоите.
По-скоро го отдавам на меки пру ини.адните амортисьори се помпят и става малко по-стабилна,но тогава пък друса повече и така.

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:50 pm
от realprofesora
didka написа:
nasenceto написа:Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.
Амортисьорите според мен не играят роля за накланя ето.
Те нали служат само като успокоители един вид да не се люлее,е имат и други функции но не и да ти държат автомобила прав на завоите.
По-скоро го отдавам на меки пру ини.адните амортисьори се помпят и става малко по-стабилна,но тогава пък друса повече и така.
Милене, не е точно така.Амортисьора и той има значение в завоя..Та в завоя в десен завой например лявата страна на колата ляга я дясната се надига , та точно десния влияе да не се надига по бързо колата , та ако е изтървал и колата става по-нестабилна.Даже Монро бяха измислили едни амортисьори с двойно действие до определен момент са по-меки(бабуни, дупки),но ако колата легне в завоя и стават по твърди-постигнато с канал на определено ниво на цилиндъра на амортисьора.

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 18:52 pm
от nasenceto
Прав е професора. Друг вариант е да погледнеш тампони на стабилизиращата щанга и биалетки. Ако някоя биалтека е заминала, може и от тва да е.

Re: Материал за изработка на разпънка?

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 19:46 pm
от sawo
Астрата е нестабилна в завоите по принцип, независимо дали е комби или не, нито дали окачването е отлично или не. Аз имах такава с 2 врати и със нови амортисьори навсякъде, проверено окачване и т.н. но в завои просто си е нестабилна. На магистралата положението е вятър те вее на бял кон. Естествено, ако нещо не ти е както трябва винаги може да е и по-зле, единствено казвам, че ако амортисьори, пружини, биалетки, щанги и т.н. са наред, единствено описаните по-горе от мен неща ще имат някакъв ефект върху стабилността на пътя.

@realprofesora не се занимавай с глупости за всесезонните гуми! Проверявал съм как стоят нещата и смея да твърдя, че си има основателна причина да има зимни и летни гуми. Няма магически каучук, който във всякакви условия да се държи перфектно, нито има някаква магическа шарка. Ако караш пенсионерската и приемем че няма никакви драматични климатични промени през годината може и да избуташ, ама през зимата ще падне една седмица сняг и няма да може да отлепиш с тези гуми.