Страница 5 от 7

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 10:28 am
от nasenceto
A сега де. Моя спрей е с един удължител 30-40 санта. Казаха ми че през филтъра на климатика (при рендетата е отпред под чистачките) бъркаш колкоти се може, по-навътре и изпръскваш целия. После чакаш да мине поне 30 мин и чак тогава палиш. При мен още наполовината започна да излиза пяна нагоре през отвора за филтъра и реших, че няма нужда да прускам повече. За всеки случай пръснах и през жалузите в купето.
PS: Купувах го от Практикер и първия флакон не щеше да пръска. Занесох им го обратно и веднага ми го смениха с нов без дума да обелят.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 10:30 am
от emzo
През филтъра е по-добрия вариант според мен.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 10:39 am
от sawo
Миризмата може да не идва само през филтъра. Въздуховодите понякога се уплътняват с дунапрен на меките връзки, особено ако в колата се пуши може и там да се задържи миризма. Цигарения дим залепва по всичко, дори по самите тръби, особено ако по тях се задържа и прах поради една или друга причина.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 14:28 pm
от didka
Вярно е за цигарения дим и затова си мисля,че варианта с циркулация ще е по-ефикасен,скоро ще пробвам и ще пиша за резултата.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 16:09 pm
от Vod0o
ronaldo7 написа:И аз ползвах един спрей на Nigrin за климатици и съм много доволен, миризмата изчезна.Купих го от Кауфланд преди години , но мисля че още го продават.Имаше много подробно обяснение на български.Значи взимаш спрея,и го поставяш на пода зад шоф.седалка,която буташ мах. напред.Палиш двг. и пускаш климатика(троника)на максимална сила и вентилатора на Мах.,натискаш бутона за рециркулация(да върти въздуха в купето,без да вкарва от вън). Натискаш бутона на спрея,който се чупи и повече не може да се изключи,т.е изпръсква се целия(като газова бомба),и веднага затваряш вратата(прозорците вдигнати).Чакаш до колата при работещ двг.и клима-10 минути -Пулверизираното от спрея се върти във системата през това време и дезенквицира и обезмирисява.
И още нещо- оттогава ползвам само филтри с активен въглен за климатик и не се е появявала никаква миризма.
Това е спреяhttp://1000volta.com/Pochistvasch-dezin ... p-171.html
точно същия пробвах...сякаш днес като пуснах климатика миризмата отначало се появи после сякаш изчезна или аз свикнах с нея :lol: В колата не е пушено никога. Мирише по-скоро на прах...Ще пробвам и другия вариант с тези дето са с трабичка да видим какво ще стане... Гледах в нета едно клипче, че се пръска с антибактериален спрей във въздуховодите под чистачките ама не съм срещал в БГ такъв точно спрей...Може да пробвам и там където е филтъра за купето да пръскам ама се чудя от влагата да не изгори нещо...

Иначе за профилактика какво ще кажете :?: При кого да ида :?:

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 6:50 am
от nasenceto
Абе народе, нещо ме съмнява, че климата не работи като хората. Понеже предишната ми кола нямаше климатик, та сега нямам база за сравнение. Всъщност жената реши, че не и "зима" вътре. Като е по-ниска температурата (22-25 градуса) се чуствам комфортно, обаче както беше вчера около 30, настройвам климатроника на минимум (показва 15 градуса) и вътре е приятно, ама някак си не се усеща достатъчно хладно. Като си сложа ръката на централните отвори....абе приятно хладно е, ама не студено (нямам с какво да замеря температурата). При вас как е?
Освен това забелязвам леко омасляване около черната пластмасова капачка - тази от която се зарежда системата. Предполагам, че тя всъщност е някакъв вид обратен клапан и ме съмнява да не е изтървал. Днес е неделя, пък утре имам натоварена програма и чак след тва ще мога да ида при този - Йонко. Някой с наблюдения дали това което описвам е нормално?

PS: ето една таблца от форума на рено:

Външна | Приемлива температура на въздуха,
температура | излизащ от централните вентилационни отвори

15°C | 4°C - 8°C
20°C | 6°C - 10°C
25°C | 8°C - 13°C
30°C | 12°C - 16°C
35°C | 17°C - 20°C
40°C | 21°C - 25°C

А ето и самата тема, която е изключително добре оформена и съдържателна, ама не ми стана ясно дали съм в норма: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=44548.0

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 7:19 am
от realprofesora
nasenceto написа:Абе народе, нещо ме съмнява, че климата не работи като хората. Понеже предишната ми кола нямаше климатик, та сега нямам база за сравнение. Всъщност жената реши, че не и "зима" вътре. Като е по-ниска температурата (22-25 градуса) се чуствам комфортно, обаче както беше вчера около 30, настройвам климатроника на минимум (показва 15 градуса) и вътре е приятно, ама някак си не се усеща достатъчно хладно. Като си сложа ръката на централните отвори....абе приятно хладно е, ама не студено (нямам с какво да замеря температурата). При вас как е?
Освен това забелязвам леко омасляване около черната пластмасова капачка - тази от която се зарежда системата. Предполагам, че тя всъщност е някакъв вид обратен клапан и ме съмнява да не е изтървал. Днес е неделя, пък утре имам натоварена програма и чак след тва ще мога да ида при този - Йонко. Някой с наблюдения дали това което описвам е нормално?

PS: ето една таблца от форума на рено:

Външна | Приемлива температура на въздуха,
температура | излизащ от централните вентилационни отвори

15°C | 4°C - 8°C
20°C | 6°C - 10°C
25°C | 8°C - 13°C
30°C | 12°C - 16°C
35°C | 17°C - 20°C
40°C | 21°C - 25°C

А ето и самата тема, която е изключително добре оформена и съдържателна, ама не ми стана ясно дали съм в норма: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=44548.0
Насе, отиваш при техник.Връзва ти системата с два маркуча-ниско налягане(изпарение) и високо налягане(кондензация).Прави ти замерване и ще ти каже за какво става дума-дали нямаш достатъчно фреон(поради доста причини), дали компресора ти се "прощава" с ресурса си или всичко е нормално и така трябва да си духа. Качеството на диагностиката и цената на услугата зависят от доста фактори -дали техника е на кеф, какво му е финансовото състояние в момента, техниката му дали е добра и не на последно място дали е кадърен и дали се е срещал с подобен род проблем.Така ,че Насе моли се богу да имаш късмет да мине всичко благополучно.Шурей ми ходи при този до изчислителния център-доволен е .Вчера идваха с баща си(тъст ми) да замерват на тъста колата ,но той не бацаше, та отидоха до този на Загорка, но нещо не го оправил даже по-зле станало и се оплака ,че техниката му била стара.Понеделник пак ще ходят но при този до Изчсл.център.На пътя за Еленино при Йонко съм ходил ,даже сагата съм я описвал-марцинар голям ,но много го хвалят.
Вчера на комшията свалях радиатора на климатроника(кондензатора) и да ви кажа като цена е 250 лв нов в магазина.На старо го намерихме 70лв като избирахме от 2 броя и 1вия се оказа спукан(след проба при техник).Монтирах му го и сега ще видим как ще се държи системата.Да не ви говоря за свалянето -цялата предница се разколачва.
Ето и снимки:..не се плашете това е Рено Лагуна 97ма не е луноход :lol: :lol: А на другата снимка се вижда как комшу се е опитвал да лепи с лепило Sunfix радиатора(кондензатора), но там има 20 бара налягане :oops: :oops:
http://upload-pictures.info/share-6A46_4FD40E79.html
http://upload-pictures.info/share-B15D_4FD40E79.html

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 7:58 am
от nasenceto
Eй ся се сетих че имам дървен термометър на терасата (не се смейте ... прекалено много). Та отивам при колата - двигателния отсек беше на сянка, както и огледалото, на което е датчика за външна температура. След минута и малко темрмометъра закова на 6 градуса, а на екране пише, че вън са 20 C. Ще си направя същия експеримент и по-късно през деня, като се постопли.


Oще малко от същата тема:
Също така не трябва да се забравя, че дори и при напълно изправна система, през маркучите се губи фреон – средно между 25 и 100 гр. годишно, според състоянието на системата. Затова е наложително да се направи профилактика – смяна на филтъра, смяна на маслото, дозареждане на фреон, премахване на евентуални утечки.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 10:17 am
от didka
Нищо не се губи...
Моята я взех 2007-ма и мималата година започна да не включва всеки път и се оказа разхлабени щофтове на захр.букса,но както и да е.
Мисълта ми беше,че първоначално я закарах до изчислителния център,където ми развиха теории от 1001 нощ.
Веднага го вързаха климатика за машината,понеже се губел фреон даже и да не се ползва...Е...не събра повече фреон от съществуващия.30 лева и довиждане.На загорка може и да са стари машините,но другаря Сивчо си разбира според мен :) още като ме изслуша и се ухили доволно,отне му 5 минути и 5 лева на мен.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 19:35 pm
от sawo
Всеки един производител си има допустими нива на изпускане на фреон, но на някои автомобили са толкова малки, че на практика са незабележими (немските не са едни от тях). Най-добре както казаха да се провери системата, може да има един куп проблеми, които обаче без диагностика почти няма как да се хванат.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 20:04 pm
от didka
Саше аз пиша от личен опит.
Нямаше и един грам за допълване фреон(след четири годишна експлоатация).Опел Астра.
А ти може да си четеш форумите и да си даваш пари за разни диагностики при разни специалисти колкото си искаш.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 20:41 pm
от nasenceto
Koлко взима този Йонко за диагностика? За допълването стана ясно. И колко време отнема?

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 21:58 pm
от sawo
didka написа:Саше аз пиша от личен опит.
Нямаше и един грам за допълване фреон(след четири годишна експлоатация).Опел Астра.
А ти може да си четеш форумите и да си даваш пари за разни диагностики при разни специалисти колкото си искаш.
Нито чета форумите, нито си давам парите за диагностики :) Всъщност, доколкото виждам ти си си дал парите за диагностики и сладки приказки. Ако пък беше прочел все пак малко било то и по форумите, щеше да знаеш, че проблема ти е нямал нищо общо с фреона и нямаше да си даваш парите за глупости.
Колегата nenoneno имаше подобен проблем - искаха му космическа сума за някакъв блок на климатроника, той реши да прочете тук-там, смени си един елемент, който струваше 40 стотинки и от тогава няма проблеми :)
Информацията я имам от хора, които 15 години с това се занимават и имат малко повече наблюдения отколкото аз или ти. Не знам защо си мислиш, че по твоята астра трябва да сравняваме всеки един автомобил, но не си прав. При теб не знам как точно са установили колко грама фреон имаш, но по принцип се изтегля всичко от системата, притегля се колко е точно и ако не е колкото е по каталог, се връща необходимото количество. Всякакви други методи са абсолютна глупост. Ако при теб са проверили фреона точно по този начин, поздравления за изправния климатик :)
nasenceto написа:Koлко взима този Йонко за диагностика? За допълването стана ясно. И колко време отнема?
По спомен миналото лято взе около 30лв за диагностика, допълване и смяна на един о-пръстен на климатичния радиатор, откъдето изпускаше по малко.

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 22:33 pm
от nasenceto
А дано и аз да се размина с толкоз кинти. А колко време долу - горе тея процедури, че да си преценя кога да отида....

Re: Сервиз за автоклиматици

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 23:00 pm
от sawo
По принцип 20тина минути ще ти стигнат, но зависи колко хора има преди теб :)