Страница 5 от 6

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пет Ное 25, 2011 19:36 pm
от nasenceto
dushanov написа: Леле...да не заприличах на скандинавец?! :lol:
:lol: :cheers:
Да повторя - и аз предпочитам бензин, особено за града. Това което ме впечатлява в дизелите е мощността във високите скорости. Когато си със 120 и настъпиш педала- тогава разбраш кво е мощ, но пък бензинката няма равна във ниските скорости - настъпваш и веднага развърта. Пак да кажа - бензинка в града, дизилище междуградско.
Температурата на антифриза не е еднаква с тази на маслото, така че не е 100% критерий, а маслото на дизела е 5W40, a на бензина 10W40 (в по изтормозените двигатели 15W40).

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пет Ное 25, 2011 23:19 pm
от dushanov
Аз казах ''Така се усеща и част от загряването на ДВГ-то''. Не изцяло. Но определено си е показател! nasenceto, аз пък мисля, че е точно обратното: на дизела мощта е в ниските, а на бенз. двг във високите. Точно там е истината! И пак обратното! На дизела му трябва по-гъсто масло, отколкото на бенза! При дизела има по-малко движение. И иска по-гъсто масло. При бенза има повече движение-иска по-рядко масло. Ако даден бенз. и дизелов двигател са на едни километри, бенза винаги ще иска по-тънко масло. За това мога да споря до Панорама в събота вечер и обратно! :)
Ама нещо започва да ми се струва, че си пишем само 2-мата тук. Ако трябва ще си драскаме на лични тази тема, че... :) Нали весело и наздраве на всички!

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пет Ное 25, 2011 23:30 pm
от nasenceto
E, тея масла които съм показал са по книга. Дизелите са с голям въртящ момент. Лично за мен такова е усещането: карам с бензинката и съм оса в ниските скорости - бързо развъртам и се изстрелвам, а дизела го усещам по тромав - докато зацепи и айдееее... , обаче пък държи максималния въртящ момент от 1800 до 2400 оборота. И при 2400 е оптималната пресечна на кривата на мощността и въртящия. Ако карам със 130 с Пежото и го настъпя няма да е така осезателно ако настъпя дизела. Коренна разлика е. Все едно тепърва ще излитам. Знам че всички казват обратното, това си е само мой усет. Относно "тънките" масла - на турбината не и е много показателно "дебело" масло. :cheers:

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 10:21 am
от dushanov
Аз като карах dci–то имах подобни наблюдения. Настъпвам...колата започва да мисли... пак мисли... почва да се наема леко и изведнъж опъва! Все едно има турбина. Пък няма! :)

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 12:57 pm
от nasenceto
dushanov написа:Аз като карах dci–то имах подобни наблюдения. Настъпвам...колата започва да мисли... пак мисли... почва да се наема леко и изведнъж опъва! Все едно има турбина. Пък няма! :)
Тва dci - за коя марка коли иде реч?

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 16:55 pm
от dushanov
Renault Kangoo или 1,5 или 1,7 dCi.

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 18:58 pm
от nasenceto
dushanov написа:Renault Kangoo или 1,5 или 1,7 dCi.
Че те и двата двигателя са с турбина. Моя е 1,5 dci (Scenic 2 - 2008).

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 21:25 pm
от dushanov
Ново 20 за мен по отношение на познанията ми по dCi. То като се замисля наистина нали има и коман реал с-ма. Вярно бе Уйли! :) Понеже ми беше служебна, никога не съм и отварял капака...и не съм се интересувал от мотора.

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Съб Ное 26, 2011 23:06 pm
от nasenceto
То и да го отвориш, не се вижда много :lol: Освен това, турбината е навряна от задна страна.
Не знам тея в Рено как спят спокойно и дали нямат екзема на задниците от чесъне. На моята съм сменял крушка и с доста пластични ръце и повече нерви, МОГА да я сменя. Днес обаче гледах Пета предавка. Бяха посветили репортаж на смяна на крушката на фара на обикновен Меган. За сравнение имаше и един Голф. На Голфа - сещате се. 30 секунди и смяна с една ръка. За Мегана бяха извикали про. 45 минути мъка и се наложи да сваля гумата, щото пред нея има капак на подкалника, за достъп до фара. За справка звъняха и по разни сервизи да ги питат колко взимат за тая смешна операция. Най-евтиното беше 31 паунда. Идиоти.

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Нед Ное 27, 2011 9:50 am
от didka
nasenceto написа:
dushanov написа: Леле...да не заприличах на скандинавец?! :lol:
:lol: :cheers:
Да повторя - и аз предпочитам бензин, особено за града. Това което ме впечатлява в дизелите е мощността във високите скорости. Когато си със 120 и настъпиш педала- тогава разбраш кво е мощ, но пък бензинката няма равна във ниските скорости - настъпваш и веднага развърта. Пак да кажа - бензинка в града, дизилище междуградско.
Температурата на антифриза не е еднаква с тази на маслото, така че не е 100% критерий, а маслото на дизела е 5W40, a на бензина 10W40 (в по изтормозените двигатели 15W40).
Разликата не е при ниските и високите скорости,а в ниските и високите обороти.Дизела е с по-голям въртящ момент в низките,а бензиновия развърта по-добре при по-високи обороти. :roll:

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Нед Ное 27, 2011 11:04 am
от emzo
@nasenceto - в заблуда си, вземи два двигателя, в ниския сегмент, горе долу сходни като параметри.
Примерно 1.6 бензин 90к.с. и 1.6 дизел пак 90к.с., еднавко тегло.
Дизела има повече въртящ момент, по-къси скорости, тази драс
На старта ще е отпреде, вече след това бензина ще го настигне, понеже бензиновата кола ще си поддържа през по-голям диапазон от обороти въртащия момент, докато дизела не е така и докато сменя предавки ще губи врем.Накрая ще са наравно при тези условия, според мен :)

Иначе - да, турбо колата, била тя бензин или дизел, при 100км/ч (2000рпм примерно) само даваш газчица и се изстрелваш.

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Нед Ное 27, 2011 13:35 pm
от nasenceto
Аз за това написах, че само моето усещане е такова, а навсякъде пишат това което и ти. Може би си прав, щото аз сравнявам 1200 кг пежо бензин 90 к.с. със 1600 кг дизел 110 к.с.

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 14:10 pm
от besniaa
СМЪРТ НА ТЕЧНИТЕ ГОРИВА !!!!

ДА ЖИВЕЯТ ГАЗООБРАЗНИТЕ !!!!

Всяка кола на газ и метан гори винаги ПОВЕЧЕ !!!!

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 19:51 pm
от Matrix_man
nasenceto написа:То и да го отвориш, не се вижда много :lol: Освен това, турбината е навряна от задна страна.
Не знам тея в Рено как спят спокойно и дали нямат екзема на задниците от чесъне. На моята съм сменял крушка и с доста пластични ръце и повече нерви, МОГА да я сменя. Днес обаче гледах Пета предавка. Бяха посветили репортаж на смяна на крушката на фара на обикновен Меган. За сравнение имаше и един Голф. На Голфа - сещате се. 30 секунди и смяна с една ръка. За Мегана бяха извикали про. 45 минути мъка и се наложи да сваля гумата, щото пред нея има капак на подкалника, за достъп до фара. За справка звъняха и по разни сервизи да ги питат колко взимат за тая смешна операция. Най-евтиното беше 31 паунда. Идиоти.
Ами как да спят.... То на кой ли му се "прави" Рено:
Изображение


Иначе карам Kango 1,5 dci... 102 кс.... Ами...върви добре... само ляв мигач и ГАЗ до ламарината...

Re: Бензин или Дизел ? Вечната дилема ...

Публикувано на: Пон Ное 28, 2011 20:38 pm
от realprofesora
Одеве направих на газ от 0-100км/ч за 10 сек. Корса Б-1,6-75коня.Тегло-880кг.+шофера 80кг. :cheers:
1ва до 7000оборота >2ра до 100км/ч