Страница 1 от 2
Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 14:36 pm
от sawo
Имам един дребен проблем - като напече слънцето и се загрее колата, копчето за ел стъклата в шофьорската врата започва да прави проблем - работи когато си иска и трябва да чакаш да се охлади за да работи пак. Чудех се дали има някакъв по-тънък топло изолационен материал, с който мога да го облепя откъм вътрешната част на вратата, за да не се загрява толкова?
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 14:38 pm
от emzo
По-скоро търси причината за проблема.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 14:49 pm
от sawo
Причината е че като се загрее платката с електрониката и не работи както трябва. С времето се появява такъв проблем, като взех колата заради това загряване беше изгоряла електрониката и беше изгорила и моторчето на ел стъклото, намерих си друго копче, но и то вече не е много в час и като се загрее спира да работи. Не ми се дават пак 50лв за копче дето и него не го знам колко е читаво затова предпочитам да си купя някаква вата или нещо подобно и да пробвам да го изолирам колкото мога от топлината...
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 15:11 pm
от emzo
Хмм виж я тая платка де, дай я някъде да я погледната.
Нали се сещаш, че няма как да стане това с изолацията

Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 16:46 pm
от sawo
Ако се ограничи топлината, която стига до нея няма да има проблем, носил съм я още старата и навсякъде са ми казвали, че няма оправяне, понеже едно реле като се загрее и престава да работи.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 19:34 pm
от dogo
виж изолациите на STP -
http://www.standartplast.lv/
може да ги намериш тук
http://www.avtozvuk-bg.com
Иначе ако не ти се дават толкова пари във Praktiker продават самозалепваща битумна изолация на парчета. Иначе и аз съм на мнение, че по-добре да се търси причината за проблема(едва ли е конструкционна грешка). С тая изолация ефекта е под въпрос.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 19:57 pm
от sawo
STP и битумната лента не са ли шумоизолация?
Проблема явно е фабричен и се появява на определен момент, старото копче го гледаха 2ма различни човека и ми казаха едно и също - една пластина на релето вътре като се нагрее спира да работи, лошото е че ако спре в момент в който спуска прозореца не спира да подава ток и моторчето изгаря. Интересното че проблема е почти само на копчето за шофьорската врата, явно там е малко по-различно управлението, въпреки че и за двете врати копчетата са на общ корпус. Странно защо точно платката на тези 2 копчета изглежда все едно съм взел нещо от руския пазар, докато останалите платки които съм виждал в колата нямат нищо общо на вид. По принцип мислех, че са ми сложили някакъв китайски боклук, с който са сменили оригиналното, ама като ми пратиха копчето от друга кола беше абсолютно същата платка - или и тя е менте, понеже оригиналните на всички правят проблем, или просто такива слагат. Общо взето вариантите са или ако знаете някой, който се занимава с такива електроники да хвърли един поглед ако има някаква надежда за оправяне, или да търся начин да изолирам платката от топлина колкото е възможно, или пак да търся друго копче, ама се съмнявам да е по-хубаво от моето в предвид, че вече съм го сменял един път и почти няма разлика.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Нед Окт 10, 2010 22:06 pm
от The enD
Каквато и изолация да сложиш не вярвам да има ефект. През летните жеги ламарините и купето стават адски горещи и малко трудно се спира повишаването на температурите.
Може да пробваш с едно малко вентилаторче, което да духа върху платката. Измисли някакси да взима от вън въздух, поне няма да е постоянно като в купето, 40 и няколко градуса.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 18:48 pm
от svetostz
Така както го описваш,прилича повече на биметална пластина, може да е сложена като вид защита. Товари се мотора... по-голям ток пластината се нагрява и изключва. Затова и като я нагрее слънцето тя сработва.
Реално, не може да я изолираш, просто ще увеличиш времето докато се нагрее от слънцето. Но пък всяка изолация ще пречи да се охлади по-бързо за да заработи пак... Ни тъй ни иначе

Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 18:54 pm
от sawo
Да точно биметална пластина - като я нагрее слънцето, тогава спира да работи копчето. Въпроса е защо точно тогава започва да го прави този проблем - какво точно и пречи? Можеби самото копче се омотва и не спира да подава ток към моторчето, от там пластината се загрява от тока, спира работа докато не се охлади и т.н. Другия вариант заради слънцето тя се загрява и си мисли че има някакъв проблем и спира да работи докато не се охлади?
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 19:17 pm
от svetostz
Имаш ли автоматично вдигане/сваляне на стъклата? С един "цък" да свали или качи целия джам, без да задържаш копчето. За каква кола става въпрос и година ?
Ми какво да и пречи, малко конструктивен бъг е това според мен. Хората от бая време слагат електронни схеми с който следят тока и изключват над определена стойност. А тука имаш един елемент, който покрай полезната работа е й температурно зависим, добре повлиян от летните жеги.
Колата ти ако е била за скандинавския пазар, няма какво да го мислиш вече

Трябва да разбереш каква функция изпълнява, за да е ясно дали може да я шунтираш.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 19:21 pm
от realprofesora
Kakва е колата точно да видя схемата в Аутодата.И ако може да помагам с нещо.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 19:31 pm
от sawo
Колата е mazda323F BA '96 година. По принцип понякога само като натисна копчето и се спуска до край джама, ама това е бъг на тая джаджа според мене, понеже на пътническото стъкло винаги като натисна 1 път копчето и се спуска малко, не до край. На шофьорската врата понякога се спуска малко, друг път до край. По вин колата е правена за Германия и е карана само там.
Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 19:49 pm
от svetostz
Изобщо не е бъг, даже е екстра. При натискане за кратко и сваля до край, като го задържиш работи докато го пуснеш...

Само твоето стъкло е с такава екстра

Re: Топлоизолация в автомобилна врата
Публикувано на: Пон Окт 11, 2010 19:59 pm
от sawo
Мисълта ми е, че при еднакво натискане понякога сваля малко, друг път докрай, мисля точно заради тази пластина.