Страница 1 от 3
Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Съб Май 21, 2011 10:55 am
от Da Edd
Изключвате ли от скорост при шофиране? Аз съм забелязал, че при по-новите двигатели карането по инерция на включена предавка е по-икономично от това с изключена - идеята е, че при включена предавка двигателят се задвижва от колелата, докато при нулева предавка се поддържат минималните обороти, за да не изгасне двигателят.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Съб Май 21, 2011 11:25 am
от Tenebrus
Не само при новите, при повечето е така. Докато си на скорост движението на колата по обратната верига (колела > ск. кутия > двигател) пречи на двигателя да се изгаси, само заради механичното усилие, докато изключвайки от скорост двигателя трябва да си подава гориво за да се държи на празни обороти.
И въпреки че знам това, все още съм често на неутрална. Лош навик...но не колкото завиването ми със натиснат съединител...още не мога да се отуча
Карайте през някой проход 1-2 пъти и ще се отучите (че там неутралната е опасна)
едит : бтв има едно нещо дето ме съмнява обаче. Дросела отгоре има лека дупчица, която е предвидена именно да подава въздух когато си запалил колата и я държиш на неутрални обороти. ще си противореча сега като кажа, че май двигателя дори и на скорост без подаване на газ си взима същото количество въздух (и гориво) за да не се изгаси.
Това при бензинките бтв. За дизел е съвсем друга схема, и там съм сигурен че карайки на скорост, и на моторна спирачка гориво не се ползва.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Съб Май 21, 2011 11:34 am
от emzo
В съвременните автомобили, при спускане по инерция се впръсква гориво, точно за поддържане на обороти на празен ход (idle)
Докато при спускане на скорост, разхода е абсолютно 0, при обороти над 1100 някъде.
Това се вижда най-лесно на кола с трип комп, която показва разхода, а сложния начин е като се отвори софтуера на колата с подходящ софтуер

Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Съб Май 21, 2011 12:26 pm
от nasenceto
Така е, Tenebrus е абсолютно прав. Освен това е много опасно карането на свободна, особено в сняг, дъжд и пясък по завоите.
Първо, защото на свободна нямаш достатъчно налягане за сервото (освен ако не е електрическо) и освен това ако ти е прецакан ABS-а или не съществува такъв, колелата блокират и си шейна, а иначе плюс изброеното, си в обороти, които ти позволяват моментално подаване на ускорение, за да изведеш автомобила от опасна ситуация (особено ако си с предно).
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Съб Май 21, 2011 23:37 pm
от realprofesora
За проходите съм напълно съгласен, но за дълги и не толкова опасни надолнища ,не виждам причина да не освободя от скорост.Например като ходя до Ягода и обратно там пътя е широк и има доста такива места.
А някой, ако иска да пробваме кой метод е по-икономичен може да пробваме.С една и съща кола , по един и същи маршрут.Слагаме бензин и единия път карам аз, единия път претендента.За мен на свободна ще е по икономична колата , защото двигателя няма да действа като спирачка и ще развива по -голяма скорост за по-дълго време.

Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 9:25 am
от nasenceto
Да ама като изкочи едно куче от храстите, ще те питам как ще се въртиш, като чукнеш спирачката, колкото и "равно" да е.
Ако колата ти е на скорост разхода е 0 (нула) (Подаването на гориво от инжекциона е 0. През двигателя минава чист въздуг). Ако си на свободно се подава гориво за поддържане на минимални обороти (обикновено 850-950).
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:24 am
от Exso
Аз карам дизел и точно това исках да изпитам .Пътувах преди 2 седмици до Бургас като на отиване и на места където можех пускам колата на свободна.Карам Опел зафира 2007 и на бордовия компютър ми изписва 1.3л/h, а в същото положение но в покой не в движение -(0.9 л/час )защото ми работят серво ,климатроник и спирачки естествено.До Бургас ми изгори 5.4 л. (дизел).На връщане направих обратния опит не съм изключвал от скорост. За новите дизели карането постоянно на предавка дори и по надолнище е икономия ,защото двигателя работи и задвижва допълнително съединител на климатроник ,поддържа налягане в спирачната система, кормилното серво и т.н, а до колкото знам и от дядо ми ,при всички автомобили е това ,както и да е колата ми изгори невероятните 4.8 л, на 100 км ,което е рекорд просто за мен извънградско, като даже до айтос на магистралата карах с около 160 постоянна скорост.
Та сами си направете изводите двигателя е 150 к.с 1,9cdti
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:33 am
от didka
Големи разбирачи сте Браво!
Моята кола като е на скорост ел.блок се стреми да поддържа 900 оборота без да натискам педала.тва е за пълна инжекция за моно също.Карбуратори не останаха.насенцето разхода е нула единствено като върнеш контактния ключ и помпата спре да работи не пишете глупости да се излагате.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:37 am
от ksdh
Никой не казва обаче, как ще се движиш по инерция, с включена предавка? Та нали самата предавка ще убие инерцията? Или пък, трябва да поддържаш обороти за съответната скорост, то тогава, какво движение по инерция е?
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:44 am
от Exso
ами то няма понятие като инерция с вкючена предавка. А ти си регулираш чрез скоростта - Висока предавка- по-висока скорост на спускане, по-ниска предавка - намаляш.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:45 am
от Da Edd
Професоре, зависи колко е натоварен пътят за Ягода

Икономия на гориво от една страна, но от друга износване на накладки, спирачни дискове и рязко натоварване на цилиндрите при включване на скорост.
Най-вече зависи от терена - наклон, завои, наличие на дупки и натовареност на движението - това са основните фактори, които трябва да вземем предвид.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 10:45 am
от Exso
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 11:08 am
от emzo
На всичко след 99г. при обороти над 1100 и спускане на предавка, без подаване на газ - разхода е 0.
Замислете се обаче над следното:
спускате се към Ягода на предавка, 5та примерно, за колко време скоростта ви ще падне ?
И пак ще натиснете газта, за да ускорите.
И като направите равносметка горивото, впръскано ще е горе долу, толкова колкото ако я бяхте оставили на свободна, за да поддържа Об.Пр.Ход, но скоростта нямаше да падне, дори щеше да се увеличи.
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 12:11 pm
от didka
Няма такъв разход нула като не натискаш педала ЕКУ-то се стреми да подържа 900 оборота ела да ти демонстрирам как върви колата без да гасне(е не по нагорнищеде)Още малко ще изкарате свещите да бацат на сухо без да се подава гориво
Re: Шофиране на нулева предавка
Публикувано на: Нед Май 22, 2011 12:38 pm
от nasenceto
didka написа:Няма такъв разход нула като не натискаш педала ЕКУ-то се стреми да подържа 900 оборота ела да ти демонстрирам как върви колата без да гасне(е не по нагорнищеде)Още малко ще изкарате свещите да бацат на сухо без да се подава гориво
Има. Точно ЕКУ-то ти казва, че оборотите ти са над минималните и не подава нищо. Аз не мога да си представя как ще си на скорост и оборотите ще са под 1500?!? Освен ако си на 6-та и караш с 30.
С моето каталясало Пежо от Върха до Ягода карам само на 5-а и НИТО веднъж не докосвам педала на газта.
Всичко което казвам се отнася само за бензинови коли. За дизелите не знам как е.
Сервото или е електронно или взима налягане от цилиндъра, ама под главата на буталото, т.е. за там гориво не ти трябва, след като колата е вече в обороти.
didka написа:Големи разбирачи сте Браво!
Моята кола като е на скорост ел.блок се стреми да поддържа 900 оборота без да натискам педала.тва е за пълна инжекция за моно също.Карбуратори не останаха.насенцето разхода е нула единствено като върнеш контактния ключ и помпата спре да работи не пишете глупости да се излагате.
Помпата работи постоянно, а горивото което не се употреби се байпасира и се връща обратно в резервоара.
Не знам кой е лаика в случая.
PS: Бил съм със Волга, която тръгна на 3-та по нагорнището пред ДНА-то. Пича си мислеше че е на първа и вика - Бе кво и е на тая кола, нещо и падна мощността. И чак като ускори се плясна по челото.