Страница 1 от 4
Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пет Мар 23, 2012 19:24 pm
от sawo
Днес бях при стругар и ми направи 2 планки за монтаж върху бомбетата на амортисьорите, сега ми трябва тръба, която да заваря между планките, та въпроса е някой правил ли е такова нещо да каже откъде да си взема материал за тръбата и най-вече от какъв метал ще е най-добре да е?
Ето за какво става дума:

Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Съб Мар 24, 2012 8:18 am
от fantamaniaka
мисля че безшевна тръба би свършило работа

продават долу срещу ИТА сервиз
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Нед Мар 25, 2012 9:29 am
от realprofesora
Tърси belata oт форума. Той ще ти свърши работа.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Нед Мар 25, 2012 21:56 pm
от sawo
Супер, ще се чуем с него утре!
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Нед Мар 25, 2012 21:59 pm
от The enD
Пиши за резултата. И аз съм заинтересуван за моята кола.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Нед Мар 25, 2012 23:03 pm
от didka
Извън темата,с каква цел се монтира?

Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Нед Мар 25, 2012 23:07 pm
от Matrix_man
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 0:42 am
от realprofesora
didka написа:Извън темата,с каква цел се монтира?

Стабилизира окачването(При по-твърдо окачване се получава усукване(събиране на бомбетата на предните амортисьори)).Та разпънката ги предпазва от този ефект.
А по темата.Обаждате се на belata от форума(тела му е в подписа) и той ще ви изработи разпънки каквито поискате.Поне ще сте сигурни в тях, не като ментетата които продават.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 12:32 pm
от sawo
Не е толкова до мощността, а по-скоро до окачването, както каза професора. По извити пътища или завои, една такава разпънка върши отлична работа, защото при излизане от завоя се придава едно усукващо движение на купето. Всичко това обаче е при условие, че окачването ти позволява като цяло да си запазиш траекторията в завоя, купето не е се накланя сериозно и т.н.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 12:42 pm
от realprofesora
Рено Меганите-95-2000 са с разпънки серийно.
Така ,че слагайте смело.Само ще ви подобри стабилността на автомобила, нищо няма да навреди.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 13:04 pm
от sawo
Утре довършваме при belata и ще напиша колко излезе крайната цена

Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 13:18 pm
от realprofesora
Аз вдруги ден ще ида да ми направи разпънка на Корсата.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Пон Мар 26, 2012 15:17 pm
от sawo
Направи си и задна такава за багажника, на корсата поне е по-лесно да се закрепи там

Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Вто Мар 27, 2012 16:05 pm
от mupk0
За накланянето в завойте най-голяма роля има височината.Моята преди не се накланяше,но беше ниска.След като я вдигнах взе да се накланя,но нямам проблем в къра.Общо взето тази разпънка е само за гъзария,защото усукването от бомбетата което се компенсира от окачването,вече не се компенсира там,а долу на носачите.Там също се прави разпънка,а да не говорим,че на още по-истинските неща се прави и разпънка в калника.За отзад е същата работа...ако си с мост само на бомбетата,ако си с носачи и долу между тях.Като цяло си карайте колата и толкова.С или без разпънка колата няма да спре да се накланя

А да не говорим,че не на всички коли разпънките са прави.Ако искам на моята да сложа,ще се наложи да огъвам тръби и прочие,а цената на една за модела 2ра ръка е по 50тина лв(говоря за ФВ).Незнам защо искате да си правите колите каруци(ако се спъне с всичките възможни 3 до 5 спънки).Ако караш със спортно окачване(говоря за амортисьори с пружини,а не само пружини) тогава има смисъл,защото има вероятност да ти се сцепи купето с времето.
Re: Материал за изработка на разпънка?
Публикувано на: Вто Мар 27, 2012 20:54 pm
от sawo
Автомобила ми излиза серийно със долни стабилизиращи щанги отпред и отзад. По-големия двигател си има серийно разпънка горе /окачването е 90% същото/ и то при условие, че окачването му серийно е по-"хлабаво" от това, с което съм аз, но в България почти не се намират на части. Също така разпънката не е идеално права, ето как
изглежда. Колата я взех от Германия със спортно окачване, но е достатъчно висока да минавам навсякъде включително и по черни пътища, планински пътища и къде ли не. Накланянето в завои или където и да е си е минимално /а и не се оправя със разпънка/, по-скоро "проблема" беше този, който съм описал по-горе. Днес направихме нещата при belata, цялата разпънка със материали и всичко ми излезе 30лв. Минах по кръговото под стадион Берое, после на завоя след медицинския факултет към новия път над Билла, още 2-3 завоя по посока Железник и мога да кажа, че разпънката покри 90% от очакванията ми. Другите 10% ще се постигнат с още някои промени, които съм планирал за края на седмицата

По принцип и без разпънката колата е уникално стабилна в завои (почти 130 на връщане от баните на завоя на черния мост - не правете това с колата си! случи се инцидентно и не карах аз, радвам се, че съм жив!) но предполагам като сложих по-широки гуми отзад, предницата понася по-голямо натоварване отпред и тази разлика започна да се усеща в завоите.