Страница 1 от 2

Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Сря Май 01, 2013 19:47 pm
от System_error
Днес реших да си сменя накладките на кошницата (Сеник 2). Почвам от предните колела, продължавам с едното задно - няма проблем. Стигам на последно (задно ляво) и греда - не се прибира буталото. Натискам и въртя, но не ще и не ще да влезе. Свалих апарата, подпрях го на земята, чукнах буталото и после захапа и се навъртя до пълно прибиране.
При откачането обаче, естесвено, целия апарат се изпразни от спирачна течност. Забодам прозрачния маркуч, един помпи, друг завива, развива... Странно, че ми се стори, че не излезе никакъв въздух още от самото начало. Стягам щуцера, паля колата и пак греда. Педала се напомпва с няколко ритника, но като си задържа крака и опира пода, потъвайки баавно и плавно. Решавам да пробвам да я мръдна малко - добре че ми е ръчата, че да спра. Фанах се за главата. Пробвах и другото колело да обезвъздуша, 5 пъти претаках цялата система - нищо. Същата работа. Казанчето не е оставяно празно. Някой с идеи?

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Сря Май 01, 2013 20:25 pm
от realprofesora
Прегледай пак онова проблемното колело, да не би да пропуска нещо течност след тази интервенция с прибирането и разкачането на апарата.
След това ако няма текло-налей догоре казанчето и почни на запалена кола да обезвъздушаваш от най- далечния край -задно дясно, задно ляво, предно дясно , предно ляво. Ако пак няма промяна трябва да се види помпата да не е влязла мръсотия в нея. Едно време имах един казус, в помпата имаше мръсотия и беше подпушила една малка дупчица и не можеше да помпи нормално.
За спорта, мога да помогна на място.Тела ми е в подписа.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Сря Май 01, 2013 20:49 pm
от System_error
Пробвах и на запалена кола, ама нямаше разлика. Почти съм убеден, че въздуха в апарата е останал и не ще да се прогони, ама не съм сигурен. И за помпата си прав. Ще погледна и нея.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 6:41 am
от Mikk
Точно със спирачките най малко трябва да се ебава човек. Аз го минах тоя път, направих се на хитрец и със един приятел смених задните накладки, и се почна колата не спира, помпи обезвъздушавай, пробвай и така цял ден, накрая колата спира ама не съвсем. Накрая ми писна и я закарах в сервиз. Моя съвет е търси си читав майстор в тия почивни дни.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 9:09 am
от belata
Да не си скъсал о-пръстена на буталото като си го събирал?Няма как да остане въздух в апарата при правилно обезвъдушаване,друг вариант е помпата да прави номера.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 9:53 am
от System_error
И на мен ми мина на акъла за о-пръстена. Сега съм в Мотоексперт (срещу Метро, официалните на Рено) и дремя за диагноза.

PS: Не за първи път сменям накладки (все пак е елементарна процедура ако няма засечки). Първите 3 колелета бяха готови за 40 минути, ама тва пусто последно ми изяде спестената файда, че си ги сменям сам...

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 11:40 am
от System_error
След час и половина и 70 лв, съм с перфектни спирачки и сменена спирачна течност (беше и минало времето за смяна, така или иначе). Много се замотаха и много пари ми взеха гадовете. Опитват се да ме убедят, че съм монтирал неправилно апарата, което не виждам как ще стане, а и пружинте на предните накладки не били сложени както трябва. Не знам кво може да се обърка при монтаж/демонтаж на тея неща....

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 14:54 pm
от belata
System_error написа:След час и половина и 70 лв, съм с перфектни спирачки и сменена спирачна течност (беше и минало времето за смяна, така или иначе). Много се замотаха и много пари ми взеха гадовете. Опитват се да ме убедят, че съм монтирал неправилно апарата, което не виждам как ще стане, а и пружинте на предните накладки не били сложени както трябва. Не знам кво може да се обърка при монтаж/демонтаж на тея неща....
Пружинките не могат да се объркат,но дори и да ги няма,най много да трополят накладките,няма как да не ги натяга буталото....апаратите са фиксирани,как могат да се объркат?

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Чет Май 02, 2013 15:11 pm
от System_error
Ми а, де.. два болта за фискация, една пробка и един щуцер. Няма шанс да ги объркам, ако ще и със затворени очи да ги поставям... Пружините са ясни... Поне ми смениха течността и вече са обезвъздушени, надявам се на стенд.... Разликата е осезаема в коравината на педала. И преди спираха отлично, но сега лови малко по-нависоко...

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Пет Май 03, 2013 13:09 pm
от realprofesora
70 лв за смяна на накладки-е тва е стандарт. :lol:

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Пет Май 03, 2013 13:16 pm
от System_error
realprofesora написа:70 лв за смяна на накладки-е тва е стандарт. :lol:
И спирачна течност. И я водят, че са я ремонтирали час и половина.. Бах го в ремонта...

По принцип цената за смяна на спирачна течност е около 35 лв и не очаквах да ми вземат повече от това..

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Пет Май 03, 2013 17:03 pm
от mupk0
Тея часове не си ги измислят те.Има стандарт.Те и за 20мин да го направят от завода като пише 90мин тва е батко.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Пет Май 03, 2013 19:14 pm
от System_error
mupk0 написа:Тея часове не си ги измислят те.Има стандарт.Те и за 20мин да го направят от завода като пише 90мин тва е батко.
Щом чак жената на касата се учуди и им вика "- кво се замотахте толкова тоя път", сещай се.
На мен ми е нашълно ясно, че имат норма време за всяка операция и съответно цена за труд на час, ама ако са некадърни и се замотат, аз ква вина имам. Знам че за Пежо и Опел в техните сервизи взимат от сорта на 34-35 лв за същата операция и го правят за 20 минути.

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Съб Май 04, 2013 1:18 am
от mupk0
System_error написа:
mupk0 написа:Тея часове не си ги измислят те.Има стандарт.Те и за 20мин да го направят от завода като пише 90мин тва е батко.
Щом чак жената на касата се учуди и им вика "- кво се замотахте толкова тоя път", сещай се.
На мен ми е нашълно ясно, че имат норма време за всяка операция и съответно цена за труд на час, ама ако са некадърни и се замотат, аз ква вина имам. Знам че за Пежо и Опел в техните сервизи взимат от сорта на 34-35 лв за същата операция и го правят за 20 минути.
Еми другият път ползвай доверени сервизи,които не са официални,защото на няколко "официални" сервиза едно момче им прави колите дето са умряли

Re: Проблем с обезвъздушаването на спирачки.

Публикувано на: Съб Май 04, 2013 7:24 am
от System_error
Знам бе човек, просто нямах избор. Празници са и моите хора в 2-та сервиза, на които имам вяра, не бачкаха.