Шофиране на нулева предавка

Добави отговор


С помощта на CAPTCHA се убеждаваме, че сте човек, а не робот.
Усмивки
:bigboss: :blackeye: :blinkblink: :closed: :dancing: :ebay: :gamer: :google: :grin2: :haha: :heat: :helpme: :crazyeye: :confused2: :imsorry: :mafia: :chaingun: :cute: :Alvarin: :D :) :beroe: :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :cheers: :smoukin: :tongue: :angry: :spank:

BBCode е Включен
[img] е Включен
[url] е Изключено
Усмивките са Включени

Преглед на тема
   

Разгърни Преглед на тема: Шофиране на нулева предавка

Re: Шофиране на нулева предавка

от nefelen » Сря Сеп 07, 2011 16:13 pm

Това беше шега :mrgreen:
но принципно нали си имат двигателна спирачка, ретардер и т.н. (които си бачкат когато автобуса е на скорост :D )
Ако разчитат само на обикновените спирачките то след 1-2 спирания и ще трябва да сменя накладки и прочие, изобщо ако може да спре :lol:

Re: Шофиране на нулева предавка

от Lexx » Сря Сеп 07, 2011 12:19 pm

nefelen написа: А и виждали ли сте автобусен шофьор или на камион шофьор да изключва някога от скорост, а те всяка капка нафта пестят :lol: :cheers:
Те шофьорите на големи камиони и автобуси по друга причина не пускат по инерция.Не знам дали си карал го голямо превозно средство да видиш как се спира само със спирачка камион натоварен с 20 тона камънаци.

Re: Шофиране на нулева предавка

от nefelen » Нед Сеп 04, 2011 10:10 am

Никога не изключвам от предавка. Редовно намалям скоростта с двигателя.
Когато си на предавка и се спускаш, всичко абсолютно всичко, което трябва да се върти и движи под капака продължава да си го прави от самата инерция, която е набрал автомобила. Това е чистата печалба и разхода е една кръгла нула. (за дизеловите автомобили е така - имам много опит с тях и това съм го забелязал не един или два пъти)
А и виждали ли сте автобусен шофьор или на камион шофьор да изключва някога от скорост, а те всяка капка нафта пестят :lol: :cheers:

Re: Шофиране на нулева предавка

от wseobg » Нед Сеп 04, 2011 9:02 am

Според мен автомобилите след 1994 г. са произведени така, че да не се налага нулева предавка да се ползва - за пестене на гориво
Най-добре е умерено натискане на газчицата :)

Re: Шофиране на нулева предавка

от realprofesora » Сря Май 25, 2011 7:12 am

emzo написа:мултиджета на ФИАТ Груп, а точно този ползват Опел, не може да направи разход при 160км/ч на темпомпат под 5/100, ако ще и 7ма предавка да има :)
Toй човека е писал отначало ,че отишъл до Бургас с 5,4л.Ама за цялото разстояние(колко километра е това??) ли или за 100км не се знае.После на връщане му изгорила 4,8 на 100.Няма да споря ,той си зарежда нафтата и си знае най-добре.Ще гледам следващата ми кола да е Зафира :cheers:

Re: Шофиране на нулева предавка

от nasenceto » Вто Май 24, 2011 22:09 pm

ksdh написа:
като спирам винаги дърпам ръчната, щото съм виждал доста коли преместени на скорост.


Вземи си сложи и по една скоба на колелата, и вържи един синджир за близкото дърво, тъй ще си напълно спокоен, че няма да ти я избутат и с ръчната! И няма нужда да въртиш буталата наобратно по този начин, просто си включи задната! :D :D :D
Майтап ти се струва, ама на мен са ми го правили тоя номер колегите. Един път да забравя да я пусна и после се чудя как се е преместила колата.
Имам ръчна - дърпам. Ти като нямаш - изяш се :P

Re: Шофиране на нулева предавка

от emzo » Вто Май 24, 2011 20:00 pm

мултиджета на ФИАТ Груп, а точно този ползват Опел, не може да направи разход при 160км/ч на темпомпат под 5/100, ако ще и 7ма предавка да има :)

Re: Шофиране на нулева предавка

от ksdh » Вто Май 24, 2011 19:20 pm

като спирам винаги дърпам ръчната, щото съм виждал доста коли преместени на скорост.


Вземи си сложи и по една скоба на колелата, и вържи един синджир за близкото дърво, тъй ще си напълно спокоен, че няма да ти я избутат и с ръчната! И няма нужда да въртиш буталата наобратно по този начин, просто си включи задната! :D :D :D

Re: Шофиране на нулева предавка

от Exso » Вто Май 24, 2011 15:33 pm

realprofesora написа:
Exso написа:Аз карам дизел и точно това исках да изпитам .Пътувах преди 2 седмици до Бургас като на отиване и на места където можех пускам колата на свободна.Карам Опел зафира 2007 и на бордовия компютър ми изписва 1.3л/h, а в същото положение но в покой не в движение -(0.9 л/час )защото ми работят серво ,климатроник и спирачки естествено.До Бургас ми изгори 5.4 л. (дизел).На връщане направих обратния опит не съм изключвал от скорост. За новите дизели карането постоянно на предавка дори и по надолнище е икономия ,защото двигателя работи и задвижва допълнително съединител на климатроник ,поддържа налягане в спирачната система, кормилното серво и т.н, а до колкото знам и от дядо ми ,при всички автомобили е това ,както и да е колата ми изгори невероятните 4.8 л, на 100 км ,което е рекорд просто за мен извънградско, като даже до айтос на магистралата карах с около 160 постоянна скорост.
Та сами си направете изводите двигателя е 150 к.с 1,9cdti
Браво за "рекорда" , отначало и аз помислих ,че е истина ,но като прочетох разбрах ,че е "рекорд" по Бордови компютър.
nasenceto написа: .............
Сервото или е електронно или взима налягане от цилиндъра, ама под главата на буталото, т.е. за там гориво не ти трябва, след като колата е вече в обороти.
Направо ме разстреля с това изказване.Трябва да си го сложа в подписа, но във автомобилен форум...нека се учат инженерите как се прави автомобил.


Рекорда си е точен. Всеки път засичам колата понеже винаги я пълня до горе и разминаването е на 20 литра до 100 мл гориво ,така че не спори без да знаеш

Re: Шофиране на нулева предавка

от nasenceto » Вто Май 24, 2011 14:47 pm

ksdh написа:Май нещо все още недоразбирам нещо! Тука, някои люде се опитват да ни убеждават, че са открити нови физични закони! Как би работил един двигател, ако не се подава гориво? Все още не съм чувал, да се правят експлозии от чист въздух! И ако допуснем, че все пак не се подава гориво, това означава, че двигателят е изключен, загаснал, и т.н.! Каква инерция може да се поддържа с изгасен двигател, включен дори и на най-максималната предавка? Никаква,колата ще спре само от компресията на цилиндрите! И ако не знаете, точно тази компресия ползваме, паркирайки, и оставяйки на включена предавка! Ако пък тая компресия я няма, то тая кола няма да мръдне и на 10 метра, пък камо ли да се изкачи нейде нависоко, за да се спусне после по инерция!

И не съм съгласен, че спирачките работят по-ефективно при спускане с включен двигател, работят си по същия начин, само дето тогава се прибавя и спирачната сила на самия двигател, което подкрепя и по-горната ми теза! Като факт, ще ви кажа, че съм достигал разход от 6.2 на 100 газ, при напълно натоварена кола - 3 души и много багаж, даже по седалките, ползвайки метода да изключвам от скорост, при възможност да спускам по инерция, без да гася двигателя! При това, на сравнително равнинен терен(Унгария няма планини)! Апропо, двигателя ми не е малък, 1.8!
Ти глупав ли си? Колелета се въртят и задвижват цилиндрите по обратния път. Щом ти се отварят клапаните, ква компресия, кви пет лева?! Двигателя не е загаснал (ако може така да се нарече, щото тва не е ел.уред да има on и off). Свещите си пускат искра, но щом горивото не е наситено достатъчно, просто няма експлозия и на следващия такт - квото влязло, такова и излязло. Аз като спирам винаги дърпам ръчната, щото съм виждал доста коли преместени на скорост. Естествено че ти се намаля инерцията, ама ако е добро надолнището (като това към Ягода), нямаш никаквъ проблем. Точно снощо ходих пак до разколона за Ягода и нарочно я пуснах на скорост по надолнището без да докосвам педала. На по-равното отива да намалява скоростта, но на стръмното хвърчи без проблем. Нито веднъж не ми се наложи да подам газ и под 80 не паднах. Точно преди самия разклон ускори до 110.

Re: Шофиране на нулева предавка

от Гост » Вто Май 24, 2011 10:26 am

ksdh написа:Май нещо все още недоразбирам нещо! Тука, някои люде се опитват да ни убеждават, че са открити нови физични закони! Как би работил един двигател, ако не се подава гориво?
Изображение

Re: Шофиране на нулева предавка

от ksdh » Вто Май 24, 2011 10:06 am

Май нещо все още недоразбирам нещо! Тука, някои люде се опитват да ни убеждават, че са открити нови физични закони! Как би работил един двигател, ако не се подава гориво? Все още не съм чувал, да се правят експлозии от чист въздух! И ако допуснем, че все пак не се подава гориво, това означава, че двигателят е изключен, загаснал, и т.н.! Каква инерция може да се поддържа с изгасен двигател, включен дори и на най-максималната предавка? Никаква,колата ще спре само от компресията на цилиндрите! И ако не знаете, точно тази компресия ползваме, паркирайки, и оставяйки на включена предавка! Ако пък тая компресия я няма, то тая кола няма да мръдне и на 10 метра, пък камо ли да се изкачи нейде нависоко, за да се спусне после по инерция!

И не съм съгласен, че спирачките работят по-ефективно при спускане с включен двигател, работят си по същия начин, само дето тогава се прибавя и спирачната сила на самия двигател, което подкрепя и по-горната ми теза! Като факт, ще ви кажа, че съм достигал разход от 6.2 на 100 газ, при напълно натоварена кола - 3 души и много багаж, даже по седалките, ползвайки метода да изключвам от скорост, при възможност да спускам по инерция, без да гася двигателя! При това, на сравнително равнинен терен(Унгария няма планини)! Апропо, двигателя ми не е малък, 1.8!

Re: Шофиране на нулева предавка

от realprofesora » Вто Май 24, 2011 6:36 am

Exso написа:Аз карам дизел и точно това исках да изпитам .Пътувах преди 2 седмици до Бургас като на отиване и на места където можех пускам колата на свободна.Карам Опел зафира 2007 и на бордовия компютър ми изписва 1.3л/h, а в същото положение но в покой не в движение -(0.9 л/час )защото ми работят серво ,климатроник и спирачки естествено.До Бургас ми изгори 5.4 л. (дизел).На връщане направих обратния опит не съм изключвал от скорост. За новите дизели карането постоянно на предавка дори и по надолнище е икономия ,защото двигателя работи и задвижва допълнително съединител на климатроник ,поддържа налягане в спирачната система, кормилното серво и т.н, а до колкото знам и от дядо ми ,при всички автомобили е това ,както и да е колата ми изгори невероятните 4.8 л, на 100 км ,което е рекорд просто за мен извънградско, като даже до айтос на магистралата карах с около 160 постоянна скорост.
Та сами си направете изводите двигателя е 150 к.с 1,9cdti
Браво за "рекорда" , отначало и аз помислих ,че е истина ,но като прочетох разбрах ,че е "рекорд" по Бордови компютър.
nasenceto написа: .............
Сервото или е електронно или взима налягане от цилиндъра, ама под главата на буталото, т.е. за там гориво не ти трябва, след като колата е вече в обороти.
Направо ме разстреля с това изказване.Трябва да си го сложа в подписа, но във автомобилен форум...нека се учат инженерите как се прави автомобил.

Re: Шофиране на нулева предавка

от nasenceto » Нед Май 22, 2011 21:06 pm

Гост написа:
emzo написа:@nasenceto - и при печките е така.

@didka - нямам намерение да споря, само споделям.
Изтегли си един winols и отвори софтуера на някоя кола и го разгледай.
Чак пък нула ..... нали се сещате че има горене при тези обороти и точно определено количество въздух и гориво се смесват ... може да има вариация и е естествено при не натискане на газта сместа да обеднява максимално... но чак пък на такова нещо като чист въздух да минава през двигателя не бих повярвал :)
Maй само ти не разбра. Системата не подава НИКАКВО гориво към цилиндрите и за това е нула. Няма смесване. Минава само чист планински въздух. Замисли се защо ти е гориво, зада се въртят буталата, при положение че ги движат само колелата на набралата инерция кола.

Re: Шофиране на нулева предавка

от Princo » Нед Май 22, 2011 19:40 pm

didka написа:Големи разбирачи сте Браво!
Моята кола като е на скорост ел.блок се стреми да поддържа 900 оборота без да натискам педала.тва е за пълна инжекция за моно също.Карбуратори не останаха.насенцето разхода е нула единствено като върнеш контактния ключ и помпата спре да работи не пишете глупости да се излагате.
Аз съм с карбуратор. :wink: Имам и стрелка за моментния разход.На свободна показва средата,на скорост без газ,стрелката пада под минимума,разбирай - не се подава гориво.
пък и винаги е по-добре на скорост без газ - спирачките са в пъти по-ефективни.

Върнете се в началото