от nasenceto » Нед Сеп 30, 2012 15:16 pm
За мен разликата е 5 към 1, че да не кажа и повече. Когато си на извънградско, двигателя работи в оптимален режим, особено ако не го пънеш. Мазането си е правилно, няма неравномерни натоварвания по компонентите му, мъчене на съединител (който има двумасов маховик като мен, не му блазя), няма използване на спирачки през 50 метра, демпферната шайба и ролките не откачат от постоянна смяна на обороти и още кви ли не подобни... Аз живея в Малкия Железник и бачкам в АТЗ-то, ама когато мога (не карам големия на градина), минавам по околовръстното. Минавам двойно повече разстояние, ама си спестявам висенето по светофари, минаване през гърбици и дупки, псуване на пешеходци и водачи и още кво ли не. Пера по околовръстното с няколко минути повече, ама си лепя на шеста, пускам темпомата и се наслаждавам на спокойното шосе. Моментния ми разход пада на полвина спрямо градското и в края на краища, общия ми разход е същия, без да броя спестяването на неколкократно по - бързата амортизация на мотора от градското каране. Особено градско като в нашия град. Моята барака и дават 4,7/5,8/6,1 на извънградски/смесен/градски цикъл. Извънградското го докарвам, ама градското ми е минимум 8,5. Колеги от други градове все се хвалят как правят градско под 7, ама шанс при нас тва да стане...
За мен разликата е 5 към 1, че да не кажа и повече. Когато си на извънградско, двигателя работи в оптимален режим, особено ако не го пънеш. Мазането си е правилно, няма неравномерни натоварвания по компонентите му, мъчене на съединител (който има двумасов маховик като мен, не му блазя), няма използване на спирачки през 50 метра, демпферната шайба и ролките не откачат от постоянна смяна на обороти и още кви ли не подобни... Аз живея в Малкия Железник и бачкам в АТЗ-то, ама когато мога (не карам големия на градина), минавам по околовръстното. Минавам двойно повече разстояние, ама си спестявам висенето по светофари, минаване през гърбици и дупки, псуване на пешеходци и водачи и още кво ли не. Пера по околовръстното с няколко минути повече, ама си лепя на шеста, пускам темпомата и се наслаждавам на спокойното шосе. Моментния ми разход пада на полвина спрямо градското и в края на краища, общия ми разход е същия, без да броя спестяването на неколкократно по - бързата амортизация на мотора от градското каране. Особено градско като в нашия град. Моята барака и дават 4,7/5,8/6,1 на извънградски/смесен/градски цикъл. Извънградското го докарвам, ама градското ми е минимум 8,5. Колеги от други градове все се хвалят как правят градско под 7, ама шанс при нас тва да стане...