Износване на ДВГ
- AquiLA^
- Старо куче медалист
- Мнения: 559
- Регистриран на: Съб Ное 15, 2003 0:48 am
- skype: aqu1la
- Местоположение: Стара Загора
Износване на ДВГ
Вдъхновен от пиянски спорове, реших да ви попитам какво мислите и вие по въпроса. А именно има ли разлики в износване на ДВГ в градско и извънградско каране и долу горе как бихте ги изразили процентно (при наличие). Надявам се да се получи една хубава дискусия, а не да се псуваме като каруцари. Лек ден.
- realprofesora
- Старо куче медалист
- Мнения: 3275
- Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
- Местоположение: Стара Загора
Re: Износване на ДВГ
Ако караш извънградско без да "шпориш" колата , с да речем 100км/ч и караш градско , пак без да я напъваш, бих казал ,че процентно при каране градско- двигателя пък и доста други агрегати(ск.кутия, съединител, главно предаване, полуоски и др) биха се износили поне с 40% по-бързо .
Или с думи прости, ако извънградско караш 1 000 000 км и станеш за основен ремонт, то в града ще минеш най -много
600 000км.
Но нали разбирате сами ,че тук не може да се спори за нещо очевадно и само можем да предполагаме.
Хрумна ми и следната закономерност: Щом автомобила ти извънградско харчи 7на 100 ,а в града харчи 10 на 100- означава че 30-40% на двигателя "не му е хубаво"
Само за пример ще ви дам колко пъти натискам съединителя на колата В ГРАДА за 2,5км разстояние(От нас до Загорка) и това само на отиване за работа , всеки ден. Минавам 2 стопа, 2 светофара, 2 гърбици, излизане и влизане в паркинг.
Общо 30 пъти само в едната посока.
В двете посоки
на ден-60 пъти,
в месеца -1200пъти,
в годината-14400 пъти
Или с думи прости, ако извънградско караш 1 000 000 км и станеш за основен ремонт, то в града ще минеш най -много
600 000км.
Но нали разбирате сами ,че тук не може да се спори за нещо очевадно и само можем да предполагаме.
Хрумна ми и следната закономерност: Щом автомобила ти извънградско харчи 7на 100 ,а в града харчи 10 на 100- означава че 30-40% на двигателя "не му е хубаво"


Само за пример ще ви дам колко пъти натискам съединителя на колата В ГРАДА за 2,5км разстояние(От нас до Загорка) и това само на отиване за работа , всеки ден. Минавам 2 стопа, 2 светофара, 2 гърбици, излизане и влизане в паркинг.
Общо 30 пъти само в едната посока.
В двете посоки
на ден-60 пъти,
в месеца -1200пъти,
в годината-14400 пъти
Popopopopo
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Износване на ДВГ
За мен разликата е 5 към 1, че да не кажа и повече. Когато си на извънградско, двигателя работи в оптимален режим, особено ако не го пънеш. Мазането си е правилно, няма неравномерни натоварвания по компонентите му, мъчене на съединител (който има двумасов маховик като мен, не му блазя), няма използване на спирачки през 50 метра, демпферната шайба и ролките не откачат от постоянна смяна на обороти и още кви ли не подобни... Аз живея в Малкия Железник и бачкам в АТЗ-то, ама когато мога (не карам големия на градина), минавам по околовръстното. Минавам двойно повече разстояние, ама си спестявам висенето по светофари, минаване през гърбици и дупки, псуване на пешеходци и водачи и още кво ли не. Пера по околовръстното с няколко минути повече, ама си лепя на шеста, пускам темпомата и се наслаждавам на спокойното шосе. Моментния ми разход пада на полвина спрямо градското и в края на краища, общия ми разход е същия, без да броя спестяването на неколкократно по - бързата амортизация на мотора от градското каране. Особено градско като в нашия град. Моята барака и дават 4,7/5,8/6,1 на извънградски/смесен/градски цикъл. Извънградското го докарвам, ама градското ми е минимум 8,5. Колеги от други градове все се хвалят как правят градско под 7, ама шанс при нас тва да стане...