Painkiller - Страхотна игра. Две думи - просто, ясно. А ако треби да се изразя с повече ще започна от първото набиващо се на очи нещо - графиката. Тя е толкова добра, че CG-филмчетатa, които разказват историята бледнеят пред нея. Големи открити пространства, декорирани по най-реалистичен и професионален начин, тесни затворени пространства, където всичко е пипнато и до най-малък детайл. Чудовищата дори превъзхождат по детайлност и оригиналност тези от DooM III, а не товарят толкова много. Особенно блатното чудовище имаше размазващи ефекти. Физиката - леле физиката е нещото заради което ще се преиграва тази игра отново и отново. Както и ешкъна де. Но мисълта ми е за физиката, която ще изразя само с една дума - Havok. Може би най-добрият енджин създаван някога. За първи път се сблъскахме с този енджин в Max Payne 2, а за незапознатите - Havok е специално направен физичен енджин, който предоставя до момента най-реалистичното държание на обекти на терена. Смисъл - за всичко, което бива обстрелвано, бутано, дърпано или хвърляно Havok изчислява треакторията му, тежестта му, силата която е оказана върху него и в зависимост от това пресмята как то би се държало в реалния живот. Съединено това в общата картинка говори за нещо феноменално. Същият енджин се предполага и че използва Half-Life 2. Следващото нещо, което искам да засегна е музиката и звуковите ефекти - разкошни. Як метал по време на нивото, прекрасен звук от оръжията, предсмъртни агоний също не липсват. Gameplay - същият като в Serious Sam, само че наситен с още по-голяма доза адреналин. Или с една дума - перфектен. Последното ниво е най-страхотно анимираното и като цяло най-добре измисленото ниво в игра, което съм виждал до момента. В цялото ниво времето е спряло, води се война, но няма никой на терена. Една атомна бомба стои забита в земята и всичко наоколо е пометено. Или с няколко думи - това ниво представлява секундата преди атомната бомба да изпепели всичко. По бойното поле бягат призраци които разпъват кокалестите си пръсти в последен устрем да те сграбчат и да изсмучат и малкото живот, който ти е останал, чуват се агонии, писъци, по радиото умрял полковник дава заповеди на мъртвите си колеги, стрелбата от оръжията все още отеква в пространството, копия замръзнали във въздуха чакат времето да тръгне за да могат да паднат на земята...А крайната ми цел е да убия Лусифер. А да се биеш с Лусифер, означава да се изправиш срещу легион противници. Но както всичко хубаво има край, така и хубавите неща тук свършиха. Лошите не са толкова много, но въпреки това ги има на моменти. Първото нещо, което ми направи на този етап впечатление беше малоумността на сюжета. Но за такава игра - може и да мине,въпреки, че същество от "оня свят" пита от начало нашия какво оръжие му трябва. Добре, следващото нещо е - защо по дяволите косата на нашия пич се сменя постоянно? Веднъж черна, след това сива, оп - кафява. Та дори и лицето му в различните кът-сцени е различно. Хм... Нивото "Military Base" определено не ми хареса. Уж нещата се развиват в Ада или някъде там, а съм вече при едни самолети, едни летища и стрелям по неумрели пилоти. Доста глупаво, според мен. Но най-големият минус за мен е, че играта е неприлично трудна. Не самото стреляне по лошковците, а минаването на "лицензите". На първо място, за да можеш да минеш даден лиценз трябва да играеш на 2-ро ниво на трудност - Insomnia. До тук добре, но какво следва нататък. Лицензите са абсурдни. Избий всички в нивото само с едно оръжие. Наглед - лесно, на изпълнение - трудно. Но това се минава. По-сложното беше "Не събирай сама душа". ? Въри да разбираш. Най-големият ужас за мен дойде на нивото с летището, където лиценза беше да избия всички същества. Добре викам си аз, но като стигнах до края му видях, че съм избил 333 от 347. Три пъти се връщах назад и оглеждах цялото ниво, но не успях да намеря другите 14. И не успях по този начин да си взема карта (Black Tarot), която да ми позволи нещо специално. Иначе при гадовете нещата са малко по-лесни. Там успява човек някак си да вземе лицензите. Блатното чудовище например го претрепах за по-малко от 2 мин, а Guardian-а с чука - за минута. И си спечелих карта, позволяваща ми за известно време да бъда "invincible". Ето друг пример. На нивото със замъка се иска да събереш 95 муниций за да получиш карта. Аз събрах 94

И после търси минавай цялото ниво за да намериш едните останали НЯКЪДЕ СИ патрони. И пак не ги намерих. Да не говорим за неприлично дългото време за зареждане на нивото. Както и да е, в крайна сметка успях да спечеля само 10 карти от всичките.
Сдъвкано и...:
Не си мислете, че играта е лоша. Напротив, играта е великолепна и аз я изиграх с голямо удоволствие, въпреки явните недоразумения в нея. Страхотната графика, мега зарибяващият геймплей и озвучението веднага водят към оценка 10. Админа спомена нещо за бъгнат крак - няма такова нещо. Играта се играе и превърта без проблеми.
Производител:
People Can Fly/Dreamcatcher Interactive
Разпространител:
Dreamcatcher Interactive
ОЦЕНКА: 10/10
По молба на един мой приятел ще напиша неговата рецензия за играта Syberia II. Знам, че сме я дискутирали доста, но и той искаше да си даде мнението, но няма нет за да го напише направо.
Syberia II - В началото бях малко резервиран по отношение на тази игра... но после ми мина, защото пих хапчета от сушени жаби. Настроението ми рязко се подобри, щом видях най-красивото изписване на име на игра в геймърската ми кариера. Първото нещо, което ми направи впечатление, беше , че загадките се решаваха някак леко и сюжета на играта можеше да се следва без да вися 5 дни на някакъв пъзел и да забравя за какво аджеба са разправя в тая игра. Графиката не беше удар за мен, защото и в първата игра беше същата, тоест на едно много високо ниво. Честно ви казвам, имаше моменти, в които направо спирах да играя и просто зяпах красивите пейзажи.
Създателите на играта явно са били големи мераклии в началото, защото там куестовете бяха най-логични. Хе, вярно, че се помотах доста в първия град, ама нямаше някаква сериозна трудност, която да изисква намесата на доктор walktrough!
Хубу, големи надежди,след около 5 часа игране най-накрая напуснах първия град...за да се озова в пущинака. От това място все още изпитвам кошмари... Ах, този гаден самолет! Добре бе, Сокал, що тъй, бе?! К'ва беше гениалната логика да са сменени хоризонталата и вертикалата?!?!? Ма, хубу, окапаха ми очите, но нищо, не се сърдя. Простено ви е, все пак историята си я бива, нали. Няма да захвърлите една игра само заради една глупост в нея, я!
"Аз съм вашият среднощен кошмар", помните ли го? Е, това може да се каже за селото на Юколи ли к'ви бяха? Не стига ,че може да си обикаляш колкото за два "Riven"-а, ми и ме принудиха да ползвам walktrough. Ма то си е направо садизъм да поставят решението на проблемите ти всред стотици хиляди сталактити, досущ като този, дет'ти трябва. Освен това ми писна от този скапан pixel-hunting, сериозно!
Но да не лъха от мен само негативизъм и да не кажат, че само плюя по горката игра кат' селски кмет, ще кажа и някоя добра дума: DreamCatcher-ът. Елементът с малкото дървено произведение на изкуството ми допадна зверски много. Доста мистично, а? Освен това беше доста интересно как Оскар стана костюмче за Ханс. Напомня ми за Iron-Man! Coool!
Финалът си беше добър, но за съжаление очакван... и трябва да кажа доста набързо скалъпен. К'во стана с наш'та? Оня изяде ли го мечката? Ханс накъде отпраши? К'во стана с наш'та?
Не ме разбирайте погрешно,играта не е по-зле от предишната част. Но за съжаление не е и по-добра. Просто една доза от изтърканото "още от същото". Жалко!
Производител:
Benoit Socal/Microids
Разпространител:
Microids
ОЦЕНКА: 7.5/10
Powered by:
Muad'dib
American McGee's Alice - "...Старата книга тупна тежко на пода и се отвори сама на страница. На тази страница имаше нарисувано легло, а сенките на решетки се прокрадваха плахо из стаята. Малка, нежна, ръчичка се показа от страницата и сграбчи килима. Неясна фигура започна да излиза от страницата на книгата. Косата и - дълга, черна. Лицето и - бледо и намръщено. Престилката - оцапана с кръв, а дясната ръка беше зад гърба. Какво ли можеше да крие? Капки кръв падаха една след друга от зад на черната земя. "Коя си ти?"- попитах аз малкото момиченце. Тя наведе глава, отвори очи, усмихна се и каза: "Ще разбереш". След което дясната и ръка замахна към мен..."
Добре дошли в Алтернативният Свят. Свят на огледала, мъка, кръв и сълзи, свят на разбити надежди и погубени желания. Добре дошли в света на Алиса. Тя ми показа своя свят, разказа ми своята история. За няколко дни ние бяхме едно цяло. Тя ме запозна както с Лудият Шапкар (който наистина е доста откачен), така и с Близнаците, и с Дракона и с Орела и с всички същества присъстващи в книгата. Светът на Алиса ни е поднесен по страшно необичаен и същевременно изключително оригинален начин от момчетата и момичетата на Rogue Interactive и Electronic Arts. Графиката не е нещо кой знае какво, но за онези предишни стандарти си беше истиска еволюция. Но за сметка на това геймплейът е жесток. Удоволствие е да гледаш как Алиса припка из Огледалният Свят, държаща в дясната си ръка кухненския нож. Битките са страхотно направени, а изборът на оръжия е задоволително голям. Музиката и звуковете ефекти са на места странни, но за такова заглавие са си точно на мястото и са много добри. Въобще като цяло играта много ми допадна и, въпреки късно, се радвам, че успях да я изиграя цялата.
Производител:
Rogue Entertainment
Разпространител:
Electronic Arts
ОЦЕНКА: 9.5/10