АМ Тракия

Всичко свързано с град Стара Загора.
Публикувай отговор
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: АМ Тракия

Мнение от nasenceto »

"Срокът за завършване е 25 месеца. "
Брей, след 2 години и полвина няма да може да се говори с нас...
marin_007
Потребител
Потребител
Мнения: 233
Регистриран на: Чет Фев 16, 2006 11:30 am
skype: neron-marin1441

Re: АМ Тракия

Мнение от marin_007 »

Впрочем , се говори за Стара-Нова Загора и Нова Загора Сливен ли Ямбол ли там който град беше , но нищо не се говори за последният участък до Карнобат :)
ReSuRReCt
Потребител
Потребител
Мнения: 98
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 19:38 pm
Обратна връзка:

Re: АМ Тракия

Мнение от ReSuRReCt »

Deltas не си прав да обвиняваш хората,заради това,че не си имал техните възможности.Всеки гледа да си уреди някак живота.Ако твоите родители имаха възможността да го направят съм убеден,че биха го направили.
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Варненци дадоха най-ниска цена за надзор на отсечката Стара Загора - Нова Загора

Изображение

Варненското обединение "Национални транспортни оси" даде най-ниска цена за надзора на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Консорциумът от фирмите "Трафикконсулт БГ" и "Рубикон" оферира 940 572 лв. Това е 2.3 пъти по-малко от най-високата цена, дадена от обединението "Виа Тракия". За сравнение - прогнозната стойност на участъка, дадена от агенция "Пътна инфраструктура", беше 2.5 млн. лв., съобщи Дневник.

На отварянето на офертите нямаше представители на варненските фирми. "Трафикконсулт БГ" има опит в надзора на първокласни пътища, докато "Рубикон" е контролирала строителство на жп линии. До 24 март обединението ще трябва да даде обосновка на цената си, защото е с 30% повече от средната дадена от останалите участници, реши тръжната комисия.

Останалите участници прогнозираха, че цената за надзора ще е ниска, но коментираха, че не са очаквали да падне под един милион лева. Според тях на тази цена няма да има качествен контрол на магистралата.

Петима участници бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти. Заради неизпълнени технически и финансови изисквания комисията отстрани трима кандидати. Това са обединението между АДО, "Градиак консулт" и "Ен Ар консулт"; консорциумът "Тракия", съставен от испанската "Сипса" и българските - "Архитектура изпълнение" и "Мактерконсулт", както и испанската "Ептиса". Представители на чуждите фирми коментираха, че най-вероятно са отстранени заради непопълнени декларации за конфликт на интереси от всички управители на компанията майка.

Победителят в търга се определя по формула, в която освен ценовите оферти е включена и неустойка за изпълнение. Всички допуснати кандидати бяха дали максималната неустойка от 10%. Комисията ще излезе с решение за избор на надзорник до 26 март.

След това тече 10-дневен срок за становище на управляващия орган - оперативна програма "Транспорт", защото финансирането е с евросредства по програмата. След тяхното мнение пътната агенция в 3-дневен срок ще обяви победителя, обясни председателят на тръжната комисия.

За строител на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия" беше избрано българското обединение "Магистрали Трейс". С тях обаче все още не е сключен договор заради обжалването на процедурата от гръцката "Терна", която остана втора, и австрийската "Щрабаг", която беше дисквалифицирана.

19 март 2010 г.
http://news.stara-zagora.org/index.php? ... wsid=11284
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Набират се работници за ЛОТ 2 на АМ Тракия

23 март 2010


По повод започналото набиране на работна ръка за старта на изграждането на ЛОТ 2 на Автомагистрала Тракия и поетите от областния управител на Стара Загора Йордан Николов ангажименти, след срещата му с ръководството на дружеството, от пресцентъра на областна администрация съобщат, че в момента се набират работници за първия етап от изграждането й.

Молбите се подават лично в офиса на Трейс Груп Холд АД в Стара Загора. В момента се търсят само шофьори, тъй като до края на 2010 г. ще се извършват само дейности с тежки товарни машини, с които ще се подготвя трасето, като се отнема горния слой на земята. От офиса на компанията съобщават, че работници с други професии ще се търсят през 2011 г.
http://www.chambersz.com/novini/35-novi ... am-trakiya
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Йордан Николов: Лот 2 на автомагистрала Тракия ще окаже важна роля за икономическото развитие на регион Стара Загора

04 юни 2010


http://www.chambersz.com/novini/35-novi ... 1%80%D0%B0
Аватар
mITky
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 723
Регистриран на: Съб Дек 06, 2008 1:25 am
skype: addictedtoy0u
Местоположение: Стара Загора / ЖК. Казански
Обратна връзка:

Re: АМ Тракия

Мнение от mITky »

Докато аз взема книжка ,може и да го направят ЛОТ 2 :D
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Една снимка от кръговото на АМ Тракия край Стара Загора:

* Снимка на "starozagorec" от тук:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=219

Изображение
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

И все пак разумът надделя! :cheers:

02/08/2010

Стара Загора ще има западна връзка с магистралата

Автор: Светла ДОБРЕВА


Изображение

За изграждането на втори подход на Стара Загора към автомагистрала "Тракия" ще има отделен проект през 2011 г. Той ще се разглежда като самостоятелен обект, за да не спре строежът на аутобана. Това съобщи в Стара Загора министър Росен Плевнелиев.
Изграждането на западната връзка на града с "Тракия" и удвояването на участъка от път I-5 - от летището до кръговото кръстовище на лот 1, са от ключово значение за транспортното и икономическото развитие на Старозагорския регион.
Два са възможните варианти, по които се търси решение за втори подход от запад към магистралата.

Първият
предвижда пътната връзка да се осъществи чрез пътен възел, разположен на пресечната точка на "Тракия" с общинския път между селата Калояновец и Ракитница. За целта се налага препроектиране на сегашния надлез, който да се преустрои в пълноценен пътен възел. Трасето на пътната връзка дублира трасето на общинския път в посока на село Ракитница (около 2 км) и преди входа от изток за селото се ориентира на северозапад до включването в трасето на път II-66 в посока Стара Загора, като се използва традиционният подход откъм София – бул. "Цар Симеон Велики". Целият участък се предвижда като скоростен път с четири ленти в две платна с разделителна ивица между тях.

Вторият вариант
за западна връзка може да се осъществи през пътния възел до с. Свобода при пресичането на магистрала "Тракия" с път II-66 (Чирпан – Стара Загора). 20-километровият участък също е предвиден като скоростен път с 4 ленти в две платна с разделителна ивица, като е задължително проектирането на обходни пътища от запад на с. Ракитница и от изток на с. Богомилово.
Двата варианта за западна връзка, предложени от община Стара Загора, са включени в списъка на Агенция "Пътна инфраструктура" с искане да бъдат възложени предпроектни проучвания и след избора на вариант да се премине към разработване на технически проект, който да бъде готов до края на 2011 г. Очаква се през 2012 г. да се осигури финансиране за отчуждения и строителство.

За превръщане в скоростна отсечка
на единствената засега пътна връзка между Стара Загора и магистралата има изготвен технически проект, за който предстои да се възложи доклад за оценка на съответствието, и парцеларен план в процес на пресъгласуване. Предвижда се изграждане на второ платно на път I-5 в участъка летище Стара Загора – "Тракия" от км 236+323 до км 241+482.80. В момента това е една от най-натоварените отсечки в страната заради преминаващия транзитен поток от магистрала "Тракия" в посока Бургас и предназначението й като част от път I-5 Русе – Велико Търново - Стара Загора – Хасково – Кърджали.

След утвърждаване на проекта Агенция "Пътна инфраструктура" ще стартира отчуждителна процедура и подготовката на тръжна документация за провеждане на търг за избор на изпълнител.
Необходимите средства предстои да бъдат предвидени в програмите на Агенция "Пърна инфраструктура" за 2010 и 2011-2012 година. В проекта за актуализация на общия устройствен план на Стара Загора е заложена и трета връзка от изток при пресичането на магистралата с път II-57 за Раднево. Предвидено е изграждане на пътно съоръжение при село Могила с вход към Стара Загора покрай азотноторовия завод.
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=940919
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Някой питаше, от какъв вид ще бъде пътният възел на АМ Тракия край Стара Загора. :)

Ето схема отдолу:
Местата с високи подпочвени води в лот 2 на "Тракия" са 15

Автор: Строителство Градът

20/09/2010



http://sg.stroitelstvo.info/showimg.php ... 962710.jpg


Трасето на лот 2 Стара Загора – Нова Загора от 210+100 до км 241 +900 с дължина 31-32 км е разработено на основание на предварителни проучавния и предлагани много варианти. Проектът е правен през 2000-2001 г. за проектна скорост 140 км/час.
Инж. Румил Гърнев, главен проектант в "Пътпроект"ЕООД, напомня, че габаритът на магистралата е А29 км - 2х2 активни ленти по 3.75 м всяка, аварийни ленти 2х2.50 м, банкети 2х1.25 м, средна разделителна ивица от 3.50 м, четири водещи асфалтирани ивици по 0.75 м. Така разстоянието между външните ръбове на банкетите е общо 29 м.
Магистралата в този участък е разположена в равнинен терен и е повдигната на ниво 2-2.20 до 250 м, за да може да се отводнява земното легло.

Настилката е с обща дебелина 70 см, включително и износващ пласт сплит мастик 011/S с дебелина 4 см, биндер (неплътен асфалтобетон) – 6 см, битумизиран трошен камък – 12 см, циментова стабилизация – 20 см, несортиран трошен камък от 0.40 см фракции – 28 см.

Под тези 70 см във връзка с изпълнение на техническата спецификация има положен пласт с дебелина 50 см. Той се нарича зона А и се изпълнява от материали А-1-а – класификация на материал, близък до скален материал. Целта е да се подобри основата под настилката и да се получи модул върху този пласт от 45 мегапаскала. Под пласт А е насипът. От терена до асфалта (нивелетата) дълбочината е 2- 2.30-250 м.

В началото на обекта има предвидена пълна детелина при пресичането с път І-5 Стара Загора – Хасково – Димитровград (виж схемата).

В края нашият участък завършва с етапна връзка, следващият – лот 3, чийто проект е разработен от "Рутекс" за това място, предвижда полудетелина. Тъй като двата лота се сторят едновременно, вероятно на това място ще се изпълни направо полудетелината.

Кръговото кръстовище преди Стара Загора е временно решение. Кръгът беше направен по искане на възложителя. В бъдеще пътят Стара Загора – Хасково ще мине над магистралата с естакада, която е четириотворна. Крайните два отвора са по 16 м, а средните два - по 18 м. Замислено е така, че по пътния възел да се работи, без да се спира движението в кръга.

В края на обекта, преди Нова Загора, където се пресича жп линията Симеоноград – Нова Загора, има един канал и река, там насипът е над 8 м. За него е изготвен индивидуален план. Той се намира от км 240+220 до км 240+800 и е с дължина около 600 м.

В участъка на лот 2 след геоложки проучвания са констатирани места с високи подпочвени води близо до замочурено място. Те са около 15. Там се предвижда са да се изземе негодната преовлажнена почва и да се замени с баластови или трошенокаменни призми за стабилизиране на основата.

В участъка има предвидени около 5 моста – над реките Азмака, Бедечка, Бака, отново Азмака, Млада река, Блатница.

В участъка между Стара и Нова Загора магистралата пресича пътища от магистралната мрежа, без да бъдат възли. Магистралата е на долно ниво, а всички други пресичания са под нея. Това се отнася и за селскостопанските пътища, които са осем. Техните места са определени от земеразделителните планове и са съгласувани с кметовете по населените места.
Геотекстили биха могли да се използват, но вероятно би трябвало да се направи пробен участък. Геотекстилът няма да спре водата - тя се просмуква нагоре в противоречие на земното претегляне. Затова предпочитаме да бъде с трошен камък, който не позволява такова капилярно покачване нагоре.

По норми не може да се работи върху земна основа с модул по-малко от 30 мегапаскала, така се заздравява земната основа.

Надлезите са четириотворни. Те са общо 13 - те са от републаканската пътна мрежа, осем са селскостопански. Те минават над магистралата и са с отделни проекти.
Предвидени са три симетрични площадки за отдих.
Около село Боздуганово и на няколко други места има изкоп общо 730 хиляди кубика. Насипът е много голям - общо 3 милиона и 100 хиляди кубика. Това го различава от другите лотове. Добре е, че строителят има кариери за набавяне на този насип.

Откакто се строи магистралата, ние упражняваме авторски надзор. Проектът няма нужда от промяна - встрани сме от населени места, земите са отчуждени, резервирани са като терени за магистрала, не са забелязани паметници на културата, които евентуално да налагат промяна на трасето на магистралата. Като нивелета сме се придържали към минимума над терена, но така, че да се отводнява земното легло.

В проекта са изготвени всички подобекти – за организация на движението, за ландшафт, за еркутивация на полителни полета, за реконструкция на газопроводни полета.

Откосите на насипа ще се покрият с трева, мрежите се използват най-вече в изкопи, какъвто има при Боздуганово, преди пътя Стара Загора - Могила – Сърнево.

Връзката в западна посока на Стара Загора не е третирана в този проект. Западно от Стара Загора връзка беше предвидена в лот 1 на Тракия.

Връзката за летището на Стара Загора сме разработили в отделен проект - четирилентов път с разделителна ивица, той не е свързан с магистралата. Такъв габарит е предвиден на юг от кръговото при Стара Загора. Само трябва да има кой да го изпълни.

Всяко проектиране има проблеми. Проблемът тук е в това, че теренът е равнинен, канавките имат малък наклон, водата по-трудно ще се оттича. В проекта са предвидени изпарители - ями встрани от пътя, в които влиза водата и по естествен път се изпарява.
Източник: http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=962708
Аватар
klox
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 451
Регистриран на: Пет Май 08, 2009 19:26 pm
skype: klox_bg
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Re: АМ Тракия

Мнение от klox »

Магистралата в този участък е разположена в равнинен терен и е повдигната на ниво 2-2.20 до 250 м, за да може да се отводнява земното легло.
Ей това не мога да го разбера. Аман от репортерски грешки.
Звучи ми като:
[video]http://www.vbox7.com/play:adcf5ceb[/video]
Водно и лазерно рязане, Сито и дигитален печат - www.patchov.com
Изображение
Аватар
DMXDMX
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 553
Регистриран на: Нед Яну 15, 2006 23:47 pm

Re: АМ Тракия

Мнение от DMXDMX »

на някой, ако му е интересно може да види историята на една магистрала, която се строи 48 години :)
http://img826.imageshack.us/img826/5739/70249743.png
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

Стара Загора отново иска два допълнителни подхода към автомагистрала Тракия

07 декември 2010 г.


Изображение

42-ма общински съветници от всички политически партии гласуваха декларация до министър-председателя Бойко Борисов, в която апелират за втора и трета връзка на Стара Загора с автомагистрала "Тракия". Декларацията бе приета на заседанието на местния малък парламент на 2 декември.

Старейшините дадоха срок до 30 декември на кмета проф. Светлин Танчев и шефа на Общинския съвет Тенко Руканов да се срещнат с премиера и му връчат документа.

"Най-настоятелно Ви молим за Вашата лична ангажираност Министерският съвет на Република България да разгледа нашето искане за изграждане на връзка на град Стара Загора с АМ "Тракия" на мястото на пресичането на магистралата с път 57 - Стара Загора-Раднево. В момента там се изгражда надлез на път 57 над магистралата, а средствата за допълнителни съоръжения ще бъдат незначителни", пише в текста на декларацията.

С неграмотни декларации не можем да обръщаме внимание на министър-председателя; депутатите от ГЕРБ сториха повече от нужното през последната година, отбеляза скептично по време на дебатите адвокат Антоанета Масленска (ГЕРБ).

Тя визираше няколкото правописни грешки, които всеки по-грамотен човек би забелязал на текста на декларацията, сканиран и качен сред материалите за сесията на сайта на Общинския съвет.
Г-жа Масленска да се извини, че току-що обиди 42-ма съветници, скочи лидерът на лявата група доц. Бойчо Биволарски. Настояването му обаче срещна хладен ответ и председателят на ОбС Руканов продължи по дневния ред.

Информация: вестник Новината
http://www.chambersz.com/%D0%A1%D1%8A%D ... 0%B8%D1%8F
Аватар
slimarkov
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2979
Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am

Re: АМ Тракия

Мнение от slimarkov »

:cheers:
АПИ подписа за втора и трета връзка с АМ „Тракия“

януари 19, 2011

Стара Загора

STZAGORA.NET

Изображение


Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ) даде карт бланш за проектиране на втората и третата връзка на Стара Загора с Автомагистрала „Тракия“, съобщи за „Старозагорски новини“ зам.-кметът на Община Стара Загора проф. Димитър Динев.

Това не означава, че още утре това ще се случи, но е дадена зелена улица за работа, уточни професорът. По тази тема се проведоха редица разговори на общинското ръководство и депутатите от ПП ГЕРБ с Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

(СН)
http://stzagora.net/2011/01/19/%d0%b0%d ... %b0%d0%bc/
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: АМ Тракия

Мнение от sawo »

Най-накpая :)
Публикувай отговор