Renault Grand Scenic - наблюдения?
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Renault Grand Scenic - наблюдения?
Имам доста изгодно предложения за такава кола, модел 2008. Не знам нищо обаче за това как се държат тея рендета. Някой ако има впечатления, ще съм благодарен ако сподели.
- realprofesora
- Старо куче медалист
- Мнения: 3275
- Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
- Местоположение: Стара Загора
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Renault Grand Scenic - наблюдения?
Не ми се чоплят форуми. Още повече този на рено, в който всички са пристрастни. Някой ако кара такава кола, ако може да сподели с 2-3 думи. Чичо гугъл и аз го познавам.
- realprofesora
- Старо куче медалист
- Мнения: 3275
- Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
- Местоположение: Стара Загора
Re: Renault Grand Scenic - наблюдения?
"Публикация от Рено форума"
Здравейте!
След 10 месеца и 20 000 км каране на новата ми кола, реших да изложа моите мнения и наблюдения върху нея.
Кратко описание:
Renault Grand Scenic II 1.9 dCi Privilege Comfort, 120 конски сили, 300 Nm въртящ момент при 2000 оборота. 6 степенна механична скоростна кутия.
Като екстри какво и набутах:
16 цолови лети джанти - гумите са 205/60/16
стъклен панорамен покрив с отваряща се предна половина - нещо невероятно;
миячки на фаровете /ксенон не сложих, защото от ПроМобил ми подсказаха цената на резервна крушка/леща и ме отказаха/
парктроник - незаменима екстра за този камион;
отопляеми предни седалки;
круиз контрол + ограничител на скоростта.
напречни релси за багажник на покрива + мрежа за отделяне на багажното отделение;
елетрически прибиращи се странични огледала.
електрохромно огледало за обратно виждане.
Иначе в пакета си имаше 4 ел.стъкла всички със система против прищипване на пръсти, всички с двустепенни бутони за вдигане/сваляне, полу-кожен светлобежов салон, ABS + EBD + AFU (АБС + електронно разпределение на спирачното усилие + система за аварийно спиране), 6 въздушни възглавници, 4 пиро-колана, отопляеми странични огледала, автоматичен климатик, моно CD с 4 колони + 2 туитъра и управление от волана и мокетени стелки.
Като че ли е това. Не включих CD чейнджър и отваряемо стъкло на 5-ата врата и за двете съжалявам малко.
И така:
- изключително удобна и фунционална семейна кола, която в същото време се кара като лека кола.
- прекрасна видимост при шофиране - предното стъкло е над 1.6 квадратни метра, стъкленият покрив се оказа голяма глезотия, особено като съм спрял под светофар.
- много добра динамика, въпреки че можеше една идея по-добре на ниските предавки. Ще преценя, като живот и здраве и направя чип-тунинг. Яде асфалта и така де. 300-те нютонметра са нещо страхотно. Преди това не бях карал комън рейл турбодизел, но сега не знам дали ще искам друг някога. Изпреварам на 6-та наравно, по баир с 4 човека и на 5-та върви като пушка. Страхотна еластичност при високите скорости - 80-120 на 5-та особено. По магистралата спокойно си спринтирам на 6-та, като динамиката е предостатъчна дори и при ускоряване от 120 до 140 например. След 170 започва да се усеща, че конете все пак са само 120. Най-много я пробвах до 195 онзи ден, но малко ме достраша, че беше малко влажна магистралата.
- никога не съм имал/карал по-практична кола - всеки вариант за возене на хора, багаж, дребни джунджурии и какво ли още не, се решава за секунди. На втория ред и трите седалки се регулират напред-назад, както и наклона на облегалките им се регулира индивидуално. Въпреки, че са малко високи, задните седалки са удобни и за дълъг път, особено като ги дръпна малко напред и леко отпусна облегалката. Иначе, ако така стане, че отзад да трябва да се возят трима мъже по 180-190 см, става, но вече не е много комфортно. По принцип отзад високите хора (аз - 188 см) се чувстват малко странно, като в автобус, но не виждам много през страничното стъкло, понеже нивото на очите идва малко по високо от стъклото. Средната задна седалка е по-малокалибрена от страничните две. Страшен кеф са двете тип самолетни масички на гърба на предните седалки!
Третият ред седалки е компромис - там е за хора с максимален ръст около 170 см, не повече, просто не е възможно физически. Но пък децата се избиват да седят на този ред, така че две семейства си се возят идеално. Механизмът на седалките с номер 6 и 7 е лесен за използване, но не е толкова добър, колкото на някои конкуренти марки (Тойота Корола Версо и новата Зафира). Най-неудобното е, че за да извадят, трябва първо да се махне мокета от дъното на багажника. Освен това, след морето как съм чистил всички кухини отдолу от пясък само аз си знам.
Шофьорската седалка се настройва по височина, има и лумбална опора, но няма настройване на ъгъла на седалката, което би било много полезно. Хубаво е, че воланът се настройва и в дълбочина - в моя случай издърпан докарай назад.
В колата има толкова кутии, джабки, джобове и какви ли не тайници, че можеш да се изгубиш. Има 4 кутии в двойния под, две чекмеджета под предните седалки (в късия Сценик има и под задните), големи джобове и в 4-те врати, две кутии в подлакътниците на самите предни врати, голяма 11 + 3 литра кутия с подлакътници между предните седалки, 17 литра климатизирана джабка + един тайник, който бях пропуснал и открих случайно, но няма да кажа къде е, нали е тайник
Задните седалки могат или да се сгъват или да се демонтират, ако трябва допълнителен багажник. Всичко е бързо и лесно. На мен ми отне малко повече време да окрия как се връща средната задна седалка в нормално положение, след като е била сгъната напред, но проблемът си е мой
Разходът на гориво в града в задръстванията е около 7.8 - 8.0 на сто, но извънградско може да падне и под 5 литра, но не и при моя стил на каране. Пробвал съм го от София до Пловдив и обратно със среден разход 4,6 но при скорост до 110. С мойто каране обаче, т.е. където може 150-160, средният разход извънградско е около 6,4. Не е най-икономичният дизел, но пък е много голяма кола.
Пътувахме 5 човека до морето, като ние носехме багажа, съпровождащ всяко семейство с 1,5 годишно дете, отиващи на бунгала - кажи речи половината покъщнина, количка, басейнче, сгъваемо креватче и всичко друго, багаж на всичките 4-ма възрастни, фотографски такъми на 3-ма от пътуващите + още една детска количка, която карахме на едни приятлеи. Всичко това се побра в колата, без да се налага монтиране на външен багажник и без хората да пътуват с багаж в краката и скута.
При возене на 7 човека - до плажа, отзад все още остава багажник за плажните чанти и чадърите.
Ами накратко всички щеше да е идеално, но за съжаление колата си има и някои проблеми, пък били те и несериозни.
- Подвижната част на стъкления покрив се раздрънка нещо през есента - вибрира като двигателят е на ниски обороти от някакъв резонанс, но мен ме побърква. В сервиза го оправиха веднъж, казаха, че някакъв водач са сменяли, но сега пак дрънка и пак е при тях. Дано го оправят, защото дрънчи ужасно, особено на студен двигател.
- След около 10 000 км воланът започна да чука странно при завъртане в крайно ляво или крайно дясно положение. От ПроМобил ме увериха, че това е проблем с всички Сценици от новите и не е страшно от гледна точка на сигурността, била някаква шапка на някаква гайка. Каквото и да е - дразни ме.
- През първите си 8000-10000 км задните спирачки при паркиране ревяха като на стар КАМАЗ пълен с камъни. Будех съседите като паркирах. Казаха ми че ще изчезне това скърцане - вярно е, изчезна.
- При висока скорост (над 160км/ч) шибидахът явно вече не уплътнява както трябва и въздухът започва да бучи свирепо. Не знам дали има някаква връзка с хлопането, защото преди докато беше по-нова колата не я бях засилвал много.
- Тук-там поскърцват пластмаси, което е МНОГО гадно, тъй като всичко в интериора изглежда качествено, солидно и от хубави материали. Корите на вратите обаче, от известно време скърцат при потегляне или при неравности по пътя, които усукват купето. Задните седалки тропаха много неприятно при преминаване по павета, но аз им направих едни шайби и вече не тропат.
- Колата като цяло е много тиха, и дори при 140 км/ч двигателят не се чува, но ми се струва, че започна да работи по-шумно в последно време и доста неспокойно. Има едно трептене на ниски обороти, което не си спомням дали го имаше в началото. Имам чувството, че го нямаше, въпреки че от сервиза казват, че на диагностиката всичко излглеждало нормално. Пак ще ги тормозя, ако намеря още някой с такава кола да сравня.
- През зимата добре че беше ел. подгряването на седалките, че в града тоя дизел така и не загряваше, особено в задръстване. Ако имаш писта, да го покараш 4-5 минути в оптимален режим, загрява страшно бързо, но при нормалното градско каране за София беше ужас. Открих, че известна вина за това има и автоматичния климатик, който май не се държеше много адекватно през зимата. Двигателят още студен, но аз съм му задал примерно 26 градуса и вентилаторите духат ли духат здравата, като само влошават нещата. Открих, че ако мина на ръчно управление и изключа духалката, двигателят загряваше по-бързо.
- Едната чистачка - те са от тези "модерните" без шарнири на перата, реши по едно време, че няма да прилепва плътно в долната част на стъклото и това си е. Добре че е в най-десния долен ъгъл, та не ми пречи.
- Струва ми се че фаровете са регулирани малко по-ниско, отколкото трябва още фабрично.
За друго не се сещам в момента. Иначе му сменям маслото и филтрите на 10 000, вместо на 15 000, щото у нас нафтата е тотален ад, освен това и като карам предимно градско си е за предпочитане. Между другото, една вметка. Карах известно време с ОМВ Спринт Дизел - някъде около два месеца и след като колата направо вървеше като спънат кон, се върнах на многомразените Шел и откакто си карам с V-Power Дизел нямам проблеми. Странно ми е, защото всички плюят Шел, а този двигател явно с техния Ви-Пауър дизел се чувства най-добре.
Имах щастието (или по-скоро нещастието) да изпитам прехвалената пластмаса на броните. Два пъти ме блъскаха отзад и двата пъти без никакви поражения! Браво на Рено за хубавия полимер! Между другото открих, че предните калници не са метални, а са от същия материал, което за мен беше изненада.
Зарбравих да спомена добрите думи за спирачната система. Желязна! Не съм карал кола с такива спирачки. Малко трябва време да се свикне с мекия бипец, който а си го понатиснал, а си си изплюл дробчетата, но после - бетон. Веднъж мисля че ме спаси системата за подпомагане при рязко спиране (AFU). На кръстовище, на което пресичах на чисто зелено, един бакшиш реши, че и на него му е зелено и въпреки скоростта около 55-60 км/ч, просто почти заковах. Засече ме на по-малко от 20 метра, доколкото мога да преценя, но спирачният път беше феноменално кратък. Струва ми се, обаче, че цената на тези добри спирачки ще бъдат по-бързо износващите се дискове. На 20 000 км вече има ръбче и то добро.
Здравейте!
След 10 месеца и 20 000 км каране на новата ми кола, реших да изложа моите мнения и наблюдения върху нея.
Кратко описание:
Renault Grand Scenic II 1.9 dCi Privilege Comfort, 120 конски сили, 300 Nm въртящ момент при 2000 оборота. 6 степенна механична скоростна кутия.
Като екстри какво и набутах:
16 цолови лети джанти - гумите са 205/60/16
стъклен панорамен покрив с отваряща се предна половина - нещо невероятно;
миячки на фаровете /ксенон не сложих, защото от ПроМобил ми подсказаха цената на резервна крушка/леща и ме отказаха/
парктроник - незаменима екстра за този камион;
отопляеми предни седалки;
круиз контрол + ограничител на скоростта.
напречни релси за багажник на покрива + мрежа за отделяне на багажното отделение;
елетрически прибиращи се странични огледала.
електрохромно огледало за обратно виждане.
Иначе в пакета си имаше 4 ел.стъкла всички със система против прищипване на пръсти, всички с двустепенни бутони за вдигане/сваляне, полу-кожен светлобежов салон, ABS + EBD + AFU (АБС + електронно разпределение на спирачното усилие + система за аварийно спиране), 6 въздушни възглавници, 4 пиро-колана, отопляеми странични огледала, автоматичен климатик, моно CD с 4 колони + 2 туитъра и управление от волана и мокетени стелки.
Като че ли е това. Не включих CD чейнджър и отваряемо стъкло на 5-ата врата и за двете съжалявам малко.
И така:
- изключително удобна и фунционална семейна кола, която в същото време се кара като лека кола.
- прекрасна видимост при шофиране - предното стъкло е над 1.6 квадратни метра, стъкленият покрив се оказа голяма глезотия, особено като съм спрял под светофар.
- много добра динамика, въпреки че можеше една идея по-добре на ниските предавки. Ще преценя, като живот и здраве и направя чип-тунинг. Яде асфалта и така де. 300-те нютонметра са нещо страхотно. Преди това не бях карал комън рейл турбодизел, но сега не знам дали ще искам друг някога. Изпреварам на 6-та наравно, по баир с 4 човека и на 5-та върви като пушка. Страхотна еластичност при високите скорости - 80-120 на 5-та особено. По магистралата спокойно си спринтирам на 6-та, като динамиката е предостатъчна дори и при ускоряване от 120 до 140 например. След 170 започва да се усеща, че конете все пак са само 120. Най-много я пробвах до 195 онзи ден, но малко ме достраша, че беше малко влажна магистралата.
- никога не съм имал/карал по-практична кола - всеки вариант за возене на хора, багаж, дребни джунджурии и какво ли още не, се решава за секунди. На втория ред и трите седалки се регулират напред-назад, както и наклона на облегалките им се регулира индивидуално. Въпреки, че са малко високи, задните седалки са удобни и за дълъг път, особено като ги дръпна малко напред и леко отпусна облегалката. Иначе, ако така стане, че отзад да трябва да се возят трима мъже по 180-190 см, става, но вече не е много комфортно. По принцип отзад високите хора (аз - 188 см) се чувстват малко странно, като в автобус, но не виждам много през страничното стъкло, понеже нивото на очите идва малко по високо от стъклото. Средната задна седалка е по-малокалибрена от страничните две. Страшен кеф са двете тип самолетни масички на гърба на предните седалки!
Третият ред седалки е компромис - там е за хора с максимален ръст около 170 см, не повече, просто не е възможно физически. Но пък децата се избиват да седят на този ред, така че две семейства си се возят идеално. Механизмът на седалките с номер 6 и 7 е лесен за използване, но не е толкова добър, колкото на някои конкуренти марки (Тойота Корола Версо и новата Зафира). Най-неудобното е, че за да извадят, трябва първо да се махне мокета от дъното на багажника. Освен това, след морето как съм чистил всички кухини отдолу от пясък само аз си знам.
Шофьорската седалка се настройва по височина, има и лумбална опора, но няма настройване на ъгъла на седалката, което би било много полезно. Хубаво е, че воланът се настройва и в дълбочина - в моя случай издърпан докарай назад.
В колата има толкова кутии, джабки, джобове и какви ли не тайници, че можеш да се изгубиш. Има 4 кутии в двойния под, две чекмеджета под предните седалки (в късия Сценик има и под задните), големи джобове и в 4-те врати, две кутии в подлакътниците на самите предни врати, голяма 11 + 3 литра кутия с подлакътници между предните седалки, 17 литра климатизирана джабка + един тайник, който бях пропуснал и открих случайно, но няма да кажа къде е, нали е тайник

Задните седалки могат или да се сгъват или да се демонтират, ако трябва допълнителен багажник. Всичко е бързо и лесно. На мен ми отне малко повече време да окрия как се връща средната задна седалка в нормално положение, след като е била сгъната напред, но проблемът си е мой

Разходът на гориво в града в задръстванията е около 7.8 - 8.0 на сто, но извънградско може да падне и под 5 литра, но не и при моя стил на каране. Пробвал съм го от София до Пловдив и обратно със среден разход 4,6 но при скорост до 110. С мойто каране обаче, т.е. където може 150-160, средният разход извънградско е около 6,4. Не е най-икономичният дизел, но пък е много голяма кола.
Пътувахме 5 човека до морето, като ние носехме багажа, съпровождащ всяко семейство с 1,5 годишно дете, отиващи на бунгала - кажи речи половината покъщнина, количка, басейнче, сгъваемо креватче и всичко друго, багаж на всичките 4-ма възрастни, фотографски такъми на 3-ма от пътуващите + още една детска количка, която карахме на едни приятлеи. Всичко това се побра в колата, без да се налага монтиране на външен багажник и без хората да пътуват с багаж в краката и скута.
При возене на 7 човека - до плажа, отзад все още остава багажник за плажните чанти и чадърите.
Ами накратко всички щеше да е идеално, но за съжаление колата си има и някои проблеми, пък били те и несериозни.
- Подвижната част на стъкления покрив се раздрънка нещо през есента - вибрира като двигателят е на ниски обороти от някакъв резонанс, но мен ме побърква. В сервиза го оправиха веднъж, казаха, че някакъв водач са сменяли, но сега пак дрънка и пак е при тях. Дано го оправят, защото дрънчи ужасно, особено на студен двигател.
- След около 10 000 км воланът започна да чука странно при завъртане в крайно ляво или крайно дясно положение. От ПроМобил ме увериха, че това е проблем с всички Сценици от новите и не е страшно от гледна точка на сигурността, била някаква шапка на някаква гайка. Каквото и да е - дразни ме.
- През първите си 8000-10000 км задните спирачки при паркиране ревяха като на стар КАМАЗ пълен с камъни. Будех съседите като паркирах. Казаха ми че ще изчезне това скърцане - вярно е, изчезна.
- При висока скорост (над 160км/ч) шибидахът явно вече не уплътнява както трябва и въздухът започва да бучи свирепо. Не знам дали има някаква връзка с хлопането, защото преди докато беше по-нова колата не я бях засилвал много.
- Тук-там поскърцват пластмаси, което е МНОГО гадно, тъй като всичко в интериора изглежда качествено, солидно и от хубави материали. Корите на вратите обаче, от известно време скърцат при потегляне или при неравности по пътя, които усукват купето. Задните седалки тропаха много неприятно при преминаване по павета, но аз им направих едни шайби и вече не тропат.
- Колата като цяло е много тиха, и дори при 140 км/ч двигателят не се чува, но ми се струва, че започна да работи по-шумно в последно време и доста неспокойно. Има едно трептене на ниски обороти, което не си спомням дали го имаше в началото. Имам чувството, че го нямаше, въпреки че от сервиза казват, че на диагностиката всичко излглеждало нормално. Пак ще ги тормозя, ако намеря още някой с такава кола да сравня.
- През зимата добре че беше ел. подгряването на седалките, че в града тоя дизел така и не загряваше, особено в задръстване. Ако имаш писта, да го покараш 4-5 минути в оптимален режим, загрява страшно бързо, но при нормалното градско каране за София беше ужас. Открих, че известна вина за това има и автоматичния климатик, който май не се държеше много адекватно през зимата. Двигателят още студен, но аз съм му задал примерно 26 градуса и вентилаторите духат ли духат здравата, като само влошават нещата. Открих, че ако мина на ръчно управление и изключа духалката, двигателят загряваше по-бързо.
- Едната чистачка - те са от тези "модерните" без шарнири на перата, реши по едно време, че няма да прилепва плътно в долната част на стъклото и това си е. Добре че е в най-десния долен ъгъл, та не ми пречи.
- Струва ми се че фаровете са регулирани малко по-ниско, отколкото трябва още фабрично.
За друго не се сещам в момента. Иначе му сменям маслото и филтрите на 10 000, вместо на 15 000, щото у нас нафтата е тотален ад, освен това и като карам предимно градско си е за предпочитане. Между другото, една вметка. Карах известно време с ОМВ Спринт Дизел - някъде около два месеца и след като колата направо вървеше като спънат кон, се върнах на многомразените Шел и откакто си карам с V-Power Дизел нямам проблеми. Странно ми е, защото всички плюят Шел, а този двигател явно с техния Ви-Пауър дизел се чувства най-добре.
Имах щастието (или по-скоро нещастието) да изпитам прехвалената пластмаса на броните. Два пъти ме блъскаха отзад и двата пъти без никакви поражения! Браво на Рено за хубавия полимер! Между другото открих, че предните калници не са метални, а са от същия материал, което за мен беше изненада.
Зарбравих да спомена добрите думи за спирачната система. Желязна! Не съм карал кола с такива спирачки. Малко трябва време да се свикне с мекия бипец, който а си го понатиснал, а си си изплюл дробчетата, но после - бетон. Веднъж мисля че ме спаси системата за подпомагане при рязко спиране (AFU). На кръстовище, на което пресичах на чисто зелено, един бакшиш реши, че и на него му е зелено и въпреки скоростта около 55-60 км/ч, просто почти заковах. Засече ме на по-малко от 20 метра, доколкото мога да преценя, но спирачният път беше феноменално кратък. Струва ми се, обаче, че цената на тези добри спирачки ще бъдат по-бързо износващите се дискове. На 20 000 км вече има ръбче и то добро.
Popopopopo
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Renault Grand Scenic - наблюдения?
Мерси за инфото. Дано наистина не е притрастно.