Материал за изработка на разпънка?

Форум за всякакви дискусии свързани с МПС
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

Princo написа: Като сложиш отпред по-широки,а отзад по-тесни,задните ще имат по-малко сцепление с асфалта и задницата ти ще играе кючек.
Същата работа ако зимата отзад сложиш по-широки,а отпред по-тесни.На снега по-широката гума се пързаля и отново в такава ситуация,задницата ще ти играе кючек.
А аз дори гледам да карам с 4 еднакви по големина и марка гуми.А вие карайте с различни по-размери,ама по-бавно. :mrgreen:

П.П Да не говорим,че при 4х4 колите е пълен идиотизъм да караш с различен размер гуми. :wink:
Никой не слага отзад по-широки гуми в снега, нито караме 4х4 ;)
Аватар
mupk0
Потребител
Потребител
Мнения: 430
Регистриран на: Вто Дек 11, 2007 12:31 pm

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от mupk0 »

Ако по-добре беше да се кара с различен размер гуми(говорим за хубави примерно и точните за сезона гуми) всички коли щяха да излизат с различен размер гуми!При по-широки гуми отзад изчезва проблема с поднасянето,но се появява проблема с недозавиване!Да не говорим,че ако колата е 4х4 почти обизателно чупиш диф/раздатка.
nenoneno
Потребител
Потребител
Мнения: 267
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 10:51 am

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от nenoneno »

А тоя "проблем с недозавиването" какво според теб би трябвало да значи?
Като излиза от Железник със 160 няма да може да вземе завоя ли? :D

Изобщо голям проблем излезе пустото му недозавиване на таз мазда заради 1см по широка гума отзад.
Мен като ме е возил Сашо не съм забелязал да не завива нормално :D
Точността гарантира единствено, че ще направиш грешката си навреме.
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/99509
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

mupk0 Ако всички правеха каквото е по-добре, на личните ни карти нямаше да пише република България. Масово се кара с тотално различни предни и задни гуми - така по-добре ли е? - не. Следователно не е нужно винаги да гледаме другите :) Недозазиването в следствие на по-широките задни гуми е толкова минимално, че аз поне не съм усетил видима разлика, карал съм не един път по Шипка, пътя за баните, пътя за Костенец и куп други планински пътища и даже напротив - винаги си влизам и излизам точно по външната маркировка и много ме дразни обаче селските шофьори които влизат от края на своето платно и излизат през половината от насрещното :angry: Ето къде идва отново момента с какво правят другите - уж са с еднакви гуми, пък такова недозавиване имат, че винаги като отивам към баните ще се намери някой току що излязал от предния завой да си продължава доволно в половината от моята лента.
За сметка на това обаче, стабилността в завоите е осезаемо по-голяма, на магистралата стои достатъчно залепнала, че дори и в най-големите ветрове да не си и помисля да мръдне нанякъде, или при разминаване с тирове по пътищата, въпреки че купето е 1100кг.
Аватар
mupk0
Потребител
Потребител
Мнения: 430
Регистриран на: Вто Дек 11, 2007 12:31 pm

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от mupk0 »

Само ще добавя,че улиците не са писти и тва е.
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

С 2 думи цялото ти включване в темата беше за заяждане, както се и предполагаше. Като не можа да намериш кусур на разпънките, продължи с гумите и накрая мина на предназначението на пътищата. Важното е да се тролства няма как.
Не знам какъв проблем ти прави, ако нещо не пасва точно на твоя автомобил или на твоята представа за удоволствие от каране, ама не мисля че тук е мястото да ни налагаш мнението си за всичко.
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от realprofesora »

Днес сложих разпънка и завоите ги взимам много по остро и колата не мърда.Преди да я сложа, пак днес карах остро и колата се люлееше и беше малко неуправляема и от завоите се излизаше трудно .Изобщо доволен съм много от разпънката, сега ще гледам да сложа и отзад но нещо ще ми заема място в багажника.Но ще сложа все пак да видя дали ефекта ще е като с предницата.Вчера смених и зимните гуми с летни, в завоя влизам със скорост близка до поднасяне на предните гуми.
Popopopopo
Аватар
Princo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 588
Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 10:07 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от Princo »

Може би до няква степен си въобразявате с тая разпънка.Устойчивостта в завои идва най-вече от окачването-комплект амортисъори и пружини.Ако само с една разпънка нещата се подобряват толкоз,всеки в града щеше да си сложи,иначе нямаше хората да наливат пари в окачването. :wink:
But we're never gonna survive unless,
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ... :)
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

Те хората маслото се бият по .... да не сменят, ти за някакви разпънки говориш :D
Общо взето всяко малко по-сериозно окачване (от което зависи и какъв ще е ефекта на целия сетъп) включва и разпънки, както и един куп щанги в долната част, ако вече няма такива - ако разгледаш по чуждите форуми масово се слагат, просто в БГ доста неща се пропускат, защото на никой не му се чете :)

Към професора съвета ми е да си погледне отдолу колата дали има стабилизираща щанга, защото ако няма, ефекта за окачването му в дългосрочен план ще е отрицателен.
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от nasenceto »

Малко встрани от темата, ама е още рано за летни гуми. Сутринта термометъра на колата показваше 2 градуса. Ако на някой му се наложи да минава я Шипка, я Хаимбоаз, бая зор ще види с летни гуми, а по студения асфалт са като шейни. Моите чак към Май ще ги сменя (както винаги), пък и за 20-30 дена някви части от милиметтра няма да ми дойдат кой знае колко в загуба. И без тав повече от 4 сезона гума не е препоръчително да се кара. Както се казва - safety first.
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

Идват обаче дъждове, а зимната гума на мокра настилка и топло време става доста хлъзгава и си е повече от опасно да се кара така. Добре е да се прецени внимателно на какви температури ще се кара основно автомобила. Ако летните гуми са добри, според мен ще ти дадат по-добро сцепление при 5 градуса, отколкото зимните на 20-25, особено пък ако вали и дъжд.
Аватар
Princo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 588
Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 10:07 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от Princo »

Мисълта ми е друга.При тебе примерно има известна файда от разпънката щом окачването ти е по-ниско както каза по назад.Също че караш по планински пътища,пък и колата ти е сравнително голяма.
Друг е въпроса,че при професора няма абсолютно никакъв смисъл от разпънка,щото неговата корса е малка и едва ли ще тръгне с нея по планински път.Да не говорим,че е със стоково окачване и при него даже ще има обратния ефект.Корсата е градска кола и ако го блъснат от едната страна по калника ще му се сгъне и другата,заради разпънката.
Идеята е - разпънката се слага при коли с подходящо по-спортно ориентирано окачване(Дали заводско или допълнително слагано) и тогава вече разпънката ще играе полезна роля.Но в никакъв случай в града разпънката не играе някаква важна роля.По-скоро ще навреди при сблъсък. :wink:
But we're never gonna survive unless,
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ... :)
Аватар
sawo
Site Admin
Site Admin
Мнения: 5796
Регистриран на: Пон Юли 26, 2004 10:33 am
skype: sawo_1337
Местоположение: ./
Обратна връзка:

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от sawo »

Така е, дори при по-особено влизане в завой с ниска скорост може да има и обратен ефект, а и риска от страничен удар увеличава възможните щети.
Аз на професора му казах - да си смени пружините с читави къси такива, да си провери амортисьорите и евентуално да смени и тях, след това да види има ли отдолу стабилизиращи щанги да държат долната част на окачването и тогава вече да я прави стабилна на пътя :P
За корсата не знам как е точно, ама астрата направо никаква я няма в завои - като лодка е и едно такова ревизиране на окачването ще и дойде доста добре спрямо поведението на пътя. След това обаче излизат всички евентуални кусури по окачването като за начало тампони и т.н. това не е малка инвестиция - за да стане както трябва едно 800-1000лв ще отидат ако се ползват качествени части.
От там нататък излиза въпроса дали си струва цялото това нещо, защото проблема идва основно от малкото разстояние между осите т.е. самата кола си е тясна и ако съдя по "тунингованите" астри, каквото и да правиш по окачването пак ще издишаш в завоите, освен ако не направиш колата толкова ниска, че направо да се влачи по пътя....
Аватар
didka
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 2139
Регистриран на: Чет Юни 12, 2008 19:39 pm

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от didka »

Астрата наистина много се накланя по завоите.(комби)
Одеве се върнах от Габрово и за пореден път ми направи впечатление.
Та какво требе да се види по окачването дали е по реда си,че е леко дразнещо,или по начало са си така.
Иначе возията е много добра като ситроен с5 е :D
Dog drags - no tracks...
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Материал за изработка на разпънка?

Мнение от nasenceto »

Ми то там ти е проблема. Имаш меки пружини или амортисьорите вече не си вършат добре работата. Типично за комбита или за големи коли на малки бази (като мойта). Натисния близо до гумата и виж колко колебания прави. Ако я натиснеш и се дръпнеш би трябвало само да се върне до нормално положение. Ако продължи да се люлее, значи амортисьора е заминал.

А относно гумите - под 7 градуса е силно непрепоръчително да се кара лятна гума. Каучука става прекалено твърд и се пързаля по асфалта.
Последно промяна от nasenceto на Чет Мар 29, 2012 18:20 pm, променено общо 1 път.
Публикувай отговор