✈ Летище Стара Загора
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
Хм?
Ха сега, де?
До месец-два е възможно да има меморандум с инвеститор за летището в Стара Загора
Цитирам новината:
"В следващите 1-2 месеца е напълно възможно да бъде сключен меморандум за сътрудничество с конкретен инвеститор, възнамеряващ да превърне неработещото летище Стара Загора в логистичен център за карго полети между Европа, Азия и Африка. Ако това се случи, смятаме, че до 3 години товарното летище в Стара Загора може да бъде изградено". Това каза за "Капитал" Костадин Петков - един от директорите на Центъра за икономически стратегии и конкурентоспособност (ЦИСК) към Софийския университет, по повод изявлението по време на парламентарния контрол в петък на министъра на икономиката Емил Караниколов, че трима големи инвеститори оглеждат старозагорското летище. Преди 8 години ЦИСК беше ангажиран по поръчка на ръководството на община Стара Загора и на външни инвеститори с проучване на възможностите за възстановяване на старозагорското летище.
По предварителни разчети в изграждането на старозагорския карго хъб трябва да бъдат инвестирани 500 млн. долара, а строителните дейности ще бъдат ангажирани пряко и косвено във времето около 200 000 работници и служители. Подобна сума може да е по силите на много голям инвеститор или консорциум от компании и реално може да се окаже висока бариера. Например за софийското летище минималната инвестиция, която се изисква от бъдещия концесионер, е 600 млн. евро - и то за най-големия и работещ аеропорт.
"Започнахме работа по този проект преди 8 години. След това направихме и доста актуализации по него. За да се изгради карго летище в Стара Загора, пистата ще трябва да се удължи с около 500 м. Необходимо е и да се удебели настилката ѝ, както и да се обособят съответните терминали. Ще бъде необходимо митническо обслужване на стоките, както и изграждане на допълнителна жп линия в близост до летището", посочи Петков. И все пак, докато не се подпише договор, всички твърдения за осъществяването на тази инвестиция остават в сферата на предварителните разговори и на спекулациите, подчерта той.
Преди 8 години някои от чуждестранните инвеститори се интересуваха от летище София, други – от летище Пловдив. "След приключилия конкурс за концесия на летище София обаче някои от тях се преориентираха към Стара Загора като възможност за изграждане на товарен хъб", посочи Костадин Петков.
Интерес към летище Стара Загора в тези години прояви четвъртият по големина карго оператор в света – Държавната корпорация за управление на летищата на Република Корея. Тогава лично посланикът на Корея Чън-Бихо разгледа летището. Интерес за евентуална инвестиция проявиха и компании от Китай, Сингапур и Казахстан. "Логиката на едно такова летище е, че в Западна Европа свършват слотовете за самолети и големите потоци товари, които идват от Изток – Китай, Корея, Япония, трябва някъде да кацнат и след това да се разпределят към Европа, обясниха тогава представителите на Центъра за икономически стратегии и конкурентоспособност. Стара Загора е най-подходящ за такава инвестиция, защото е разположен върху 3 европейски коридора. Независимо от проявения интерес тогава до сделка така и не се стигна.
"Министерство на икономиката продължава да бъде много активно по този проект. Искаме нещата да се случат, защото тази сделка е с огромен потенциал за България", смята Костадин Петков. Според него летище Пловдив и летище Стара Загора имат съвсем различни възможности. Пловдивското е с приоритет за развитие като пътническо летище, докато старозагорското е много подходящо за карго превози. Директорът на ЦИСК отказа на този етап да съобщи имената на потенциалните инвеститори към старозагорското летище. Според източници на "Капитал" един от тези потенциални инвеститори е германската логистична компания DHL.
Според министър Караниколов съществува реална възможност съвсем скоро в министерството да бъде представен конкретен проект. Пред депутатите той каза, че потенциалните инвеститори са привлечени от добрата локация на старозагорското летище, което отдавна няма лиценз за извършване на полети поради нарушения в настилката на пистите, но пък разполага с отлична инфраструктура, канализация, водопровод и комуникации. Съоръжението е електрифицирано и газифицирано и заема площ от 2320 декара с дължина на пистата от 2.5 километра. Емил Караниколов посочи, че какъвто и инвестиционен проект да се появи, реализацията му първо ще бъде консултирана с обществеността на Стара Загора.
През август тази година бюрата на "Летище Стара Загора" ЕООД в Ямбол и Стара Загора спряха продажбите си на билети заради огромните натрупани загуби през последните месеци. С това на практика се преустанови основната дейност на старозагорското летище, което се издържаше от продажба на самолетни билети и отдаване на площи под наем, след като през 1995 г. гражданските полети бяха спрени, а през 2007 г. спряха и полетите на селскостопански самолети и вертолети, поради нарушената асфалтова настилка. Само за последните 6 месеца двете бюра за самолетни билети в Стара Загора и Ямбол са натрупали загуби от 21 000 лева.
Като най-губещо бюрото в Хасково е било закрито още през март тази година. Допреди десетина години трите бюра са правили месечен оборот от 18 000 лева, а годишната печалба на дружеството е достигала 50 000 лв. През 2018 г. обаче месечният оборот пада под 5000 лева. Заради негативната тенденция решението на Държавната консолидационна компания, част от структурата на която е "Летище Стара Загора" ЕООД, решава да прекрати съществуването му. След закриването през август летателната писта и съоръженията към нея преминаха на директно управление от Държавната консолидационна компания, която е на подчинение на Министерство на икономиката.
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... HkRa9xfPy8
Ха сега, де?
До месец-два е възможно да има меморандум с инвеститор за летището в Стара Загора
Цитирам новината:
"В следващите 1-2 месеца е напълно възможно да бъде сключен меморандум за сътрудничество с конкретен инвеститор, възнамеряващ да превърне неработещото летище Стара Загора в логистичен център за карго полети между Европа, Азия и Африка. Ако това се случи, смятаме, че до 3 години товарното летище в Стара Загора може да бъде изградено". Това каза за "Капитал" Костадин Петков - един от директорите на Центъра за икономически стратегии и конкурентоспособност (ЦИСК) към Софийския университет, по повод изявлението по време на парламентарния контрол в петък на министъра на икономиката Емил Караниколов, че трима големи инвеститори оглеждат старозагорското летище. Преди 8 години ЦИСК беше ангажиран по поръчка на ръководството на община Стара Загора и на външни инвеститори с проучване на възможностите за възстановяване на старозагорското летище.
По предварителни разчети в изграждането на старозагорския карго хъб трябва да бъдат инвестирани 500 млн. долара, а строителните дейности ще бъдат ангажирани пряко и косвено във времето около 200 000 работници и служители. Подобна сума може да е по силите на много голям инвеститор или консорциум от компании и реално може да се окаже висока бариера. Например за софийското летище минималната инвестиция, която се изисква от бъдещия концесионер, е 600 млн. евро - и то за най-големия и работещ аеропорт.
"Започнахме работа по този проект преди 8 години. След това направихме и доста актуализации по него. За да се изгради карго летище в Стара Загора, пистата ще трябва да се удължи с около 500 м. Необходимо е и да се удебели настилката ѝ, както и да се обособят съответните терминали. Ще бъде необходимо митническо обслужване на стоките, както и изграждане на допълнителна жп линия в близост до летището", посочи Петков. И все пак, докато не се подпише договор, всички твърдения за осъществяването на тази инвестиция остават в сферата на предварителните разговори и на спекулациите, подчерта той.
Преди 8 години някои от чуждестранните инвеститори се интересуваха от летище София, други – от летище Пловдив. "След приключилия конкурс за концесия на летище София обаче някои от тях се преориентираха към Стара Загора като възможност за изграждане на товарен хъб", посочи Костадин Петков.
Интерес към летище Стара Загора в тези години прояви четвъртият по големина карго оператор в света – Държавната корпорация за управление на летищата на Република Корея. Тогава лично посланикът на Корея Чън-Бихо разгледа летището. Интерес за евентуална инвестиция проявиха и компании от Китай, Сингапур и Казахстан. "Логиката на едно такова летище е, че в Западна Европа свършват слотовете за самолети и големите потоци товари, които идват от Изток – Китай, Корея, Япония, трябва някъде да кацнат и след това да се разпределят към Европа, обясниха тогава представителите на Центъра за икономически стратегии и конкурентоспособност. Стара Загора е най-подходящ за такава инвестиция, защото е разположен върху 3 европейски коридора. Независимо от проявения интерес тогава до сделка така и не се стигна.
"Министерство на икономиката продължава да бъде много активно по този проект. Искаме нещата да се случат, защото тази сделка е с огромен потенциал за България", смята Костадин Петков. Според него летище Пловдив и летище Стара Загора имат съвсем различни възможности. Пловдивското е с приоритет за развитие като пътническо летище, докато старозагорското е много подходящо за карго превози. Директорът на ЦИСК отказа на този етап да съобщи имената на потенциалните инвеститори към старозагорското летище. Според източници на "Капитал" един от тези потенциални инвеститори е германската логистична компания DHL.
Според министър Караниколов съществува реална възможност съвсем скоро в министерството да бъде представен конкретен проект. Пред депутатите той каза, че потенциалните инвеститори са привлечени от добрата локация на старозагорското летище, което отдавна няма лиценз за извършване на полети поради нарушения в настилката на пистите, но пък разполага с отлична инфраструктура, канализация, водопровод и комуникации. Съоръжението е електрифицирано и газифицирано и заема площ от 2320 декара с дължина на пистата от 2.5 километра. Емил Караниколов посочи, че какъвто и инвестиционен проект да се появи, реализацията му първо ще бъде консултирана с обществеността на Стара Загора.
През август тази година бюрата на "Летище Стара Загора" ЕООД в Ямбол и Стара Загора спряха продажбите си на билети заради огромните натрупани загуби през последните месеци. С това на практика се преустанови основната дейност на старозагорското летище, което се издържаше от продажба на самолетни билети и отдаване на площи под наем, след като през 1995 г. гражданските полети бяха спрени, а през 2007 г. спряха и полетите на селскостопански самолети и вертолети, поради нарушената асфалтова настилка. Само за последните 6 месеца двете бюра за самолетни билети в Стара Загора и Ямбол са натрупали загуби от 21 000 лева.
Като най-губещо бюрото в Хасково е било закрито още през март тази година. Допреди десетина години трите бюра са правили месечен оборот от 18 000 лева, а годишната печалба на дружеството е достигала 50 000 лв. През 2018 г. обаче месечният оборот пада под 5000 лева. Заради негативната тенденция решението на Държавната консолидационна компания, част от структурата на която е "Летище Стара Загора" ЕООД, решава да прекрати съществуването му. След закриването през август летателната писта и съоръженията към нея преминаха на директно управление от Държавната консолидационна компания, която е на подчинение на Министерство на икономиката.
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... HkRa9xfPy8
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Казах ви, че е по-добре летището да се запази, защото инвеститорите сами ще дойдат, защото няма друг областен град в България с по-стратегическо географско разположение от Стара Загора.
Щяха да го разпарчетосат с лека ръка това летище разни малоумни парчета...
Нали се сещате, че Летище Стара Загора може да изнася военна продукция на Арсенал за милиарди щатски долари годишно и в същото време може да бъде нискобюджетно летище за Слънчев бряг?
Няма по-перспективно неработещо летище в България.
Щяха да го разпарчетосат с лека ръка това летище разни малоумни парчета...
Нали се сещате, че Летище Стара Загора може да изнася военна продукция на Арсенал за милиарди щатски долари годишно и в същото време може да бъде нискобюджетно летище за Слънчев бряг?
Няма по-перспективно неработещо летище в България.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
Тодоров защо все бърза да плямпа?
Било нелогично в Ст. Загора да има каквото и да е летище-какви са тия приказки?
Как може кмет да говори така?
Да не сме някое село с 300 човека?
Абсурдни са тези негови приказки, а най-абсурдното ще е ,докато Тодоров си говори, каквото му падне, Бургас да получи второ, голямо каго летище, а ние да останем с пръст в уста!
Плевен и те искат голям терминал, Русе даже преди няколко дена направо са пратили писмо до директора на Бълг. Агенция за инвестиции с искане "летище Русе" да стане работещо.
Ако Тодоров и компания си мислят,че другите градове спат-много се лъже!
Действия трябват, а не само статии из медиите през няколко месеца и нелепи изказвания от кмета на един от най-големите и развити наши градове!
Било нелогично в Ст. Загора да има каквото и да е летище-какви са тия приказки?
Как може кмет да говори така?
Да не сме някое село с 300 човека?
Абсурдни са тези негови приказки, а най-абсурдното ще е ,докато Тодоров си говори, каквото му падне, Бургас да получи второ, голямо каго летище, а ние да останем с пръст в уста!
Плевен и те искат голям терминал, Русе даже преди няколко дена направо са пратили писмо до директора на Бълг. Агенция за инвестиции с искане "летище Русе" да стане работещо.
Ако Тодоров и компания си мислят,че другите градове спат-много се лъже!
Действия трябват, а не само статии из медиите през няколко месеца и нелепи изказвания от кмета на един от най-големите и развити наши градове!
Последно промяна от G7G на Пон Ное 25, 2019 17:37 pm, променено общо 1 път.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
Ето за тия негови приказки говоря:
"Той определи като утопия тезата на негови опоненти, че то може да приема полети. Аргументира се с това, че подобен проект е лишен от всякаква бизнес логика, затова не е имало и желаещи да инвестират – нито за пътническо, нито за карго летище. Подобно съоръжение би изисквало финансиране от около 100 милиона евро и необходимост от сериозно удължаване на пистата. Такъв проект означава и заличаването на едно от селата на юг от Стара Загора, значителен шум, замърсяване от изгорелите газове, а също и голям риск за града, защото никъде няма летище, което да се прави само на метри от границите на голямо населено място."
"Той определи като утопия тезата на негови опоненти, че то може да приема полети. Аргументира се с това, че подобен проект е лишен от всякаква бизнес логика, затова не е имало и желаещи да инвестират – нито за пътническо, нито за карго летище. Подобно съоръжение би изисквало финансиране от около 100 милиона евро и необходимост от сериозно удължаване на пистата. Такъв проект означава и заличаването на едно от селата на юг от Стара Загора, значителен шум, замърсяване от изгорелите газове, а също и голям риск за града, защото никъде няма летище, което да се прави само на метри от границите на голямо населено място."
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Крайно време е кметът да бъде кмет и да седне и да мисли как да привлече още и още инвестиции, а не да прави само градинки с цветя все едно сме на някое аграрно училище.G7G написа: ↑Пон Ное 25, 2019 17:20 pm Тодоров защо все бърза да плямпа?
Било нелогично в Ст. Загора да има каквото и да е летище-какви са тия приказки?
Как може кмет да говори така?
Да не сме някое село с 300 човека?
Абсурдни са тези негови приказки, а най-абсурдното ще е ,докато Тодоров си говори, каквото му падне, Бургас да получи второ, голямо каго летище, а ние да останем с пръст в уста!
Плевен и те искат голям терминал, Русе даже преди няколко дена направо са пратили писмо до директора на Бълг. Агенция за инвестиции с искане "летище Русе" да стане работещо.
Ако Тодоров и компания си мислят,че другите градове спат-много се лъже!
Действия трябват, а не само статии из медиите през няколко месеца и нелепи изказвания от кмета на един от най-големите и развити наши градове!
Работещо летище ще има. Мисля, че е ясно на всички вече. Ако се реализира със сигурност ще направят и пътя до магистралата. С един куршум, два заека.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Все повече се убеждавам, че ГЕРБ нямат и един читав кадър...G7G написа: ↑Пон Ное 25, 2019 17:36 pm Ето за тия негови приказки говоря:
"Той определи като утопия тезата на негови опоненти, че то може да приема полети. Аргументира се с това, че подобен проект е лишен от всякаква бизнес логика, затова не е имало и желаещи да инвестират – нито за пътническо, нито за карго летище. Подобно съоръжение би изисквало финансиране от около 100 милиона евро и необходимост от сериозно удължаване на пистата. Такъв проект означава и заличаването на едно от селата на юг от Стара Загора, значителен шум, замърсяване от изгорелите газове, а също и голям риск за града, защото никъде няма летище, което да се прави само на метри от границите на голямо населено място."
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
Мога да изброя поне 10 летища, които са в градове, по-малки от нашия.
И поне още толкова летища, които са на МЕТРИ от града, жилищни комплекси, даже плажове.
На много места из света самолетите си летят направо сред сградите и градовете.
Дай да ни е тихичко, спокойничко и да няма никакво развитие.
То бива-бива глезени истории,ама прекаляват.
И поне още толкова летища, които са на МЕТРИ от града, жилищни комплекси, даже плажове.
На много места из света самолетите си летят направо сред сградите и градовете.
Дай да ни е тихичко, спокойничко и да няма никакво развитие.
То бива-бива глезени истории,ама прекаляват.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Много ясно, че има големи летища в градове с мащабите на Стара Загора, че и в десетки пъти по-малки населени места. Кметът отлично знае това.G7G написа: ↑Пон Ное 25, 2019 17:50 pm Мога да изброя поне 10 летища, които са в градове, по-малки от нашия.
И поне още толкова летища, които са на МЕТРИ от града, жилищни комплекси, даже плажове.
На много места из света самолетите си летят направо сред сградите и градовете.
Дай да ни е тихичко, спокойничко и да няма никакво развитие.
То бива-бива глезени истории,ама прекаляват.
Цялата работа е, че ако дойде голям инвеститор, за да стегне летището, комисионната ще е една и ще я лапнат на държавно ниво, но ако летището мине в ръцете на общината и се разпарчетоса, ще се вземат комисионни за всяко едно парче земя (УПИ), което се продаде на инвеститор. Та такава е суровата истина...
- Веско
- Старо куче медалист
- Мнения: 454
- Регистриран на: Съб Юни 23, 2012 19:11 pm
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Какво трябва да гледаме тук?
Горе си го постнал вече този линк.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
Да, извинявам се на Веско.
Имах предвид, че е вече постнат линкът, а съм написал в бързината, че го е постнал вече.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: ✈ Летище Стара Загора
Не ми се мисли, ако нещата се задвижат и потръгнат, но след това има референдум например.
Каквито са мрънкалници в града, като нищо могат да кажат: ами не щем летища, щото много шум ще има.
Направо се махам от тоя град, окончателно.
Като чета някои ,особено във Фейса, и се отчайвам какви смешници има.
Не искат да има нищо-ни летища, ни големи зали, ни нищо.
Ей така да си стоим, а в другите градове да наливат стотици милиони, докато ние спим.
После-ама защо тоя или оня били много напред от нас.
Каквито са мрънкалници в града, като нищо могат да кажат: ами не щем летища, щото много шум ще има.
Направо се махам от тоя град, окончателно.
Като чета някои ,особено във Фейса, и се отчайвам какви смешници има.
Не искат да има нищо-ни летища, ни големи зали, ни нищо.
Ей така да си стоим, а в другите градове да наливат стотици милиони, докато ние спим.
После-ама защо тоя или оня били много напред от нас.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: ✈ Летище Стара Загора
В никакъв случай не трябва да се допуска референдум по такива теми. Това е тема за експерти в областта.G7G написа: ↑Сря Ное 27, 2019 17:01 pm Не ми се мисли, ако нещата се задвижат и потръгнат, но след това има референдум например.
Каквито са мрънкалници в града, като нищо могат да кажат: ами не щем летища, щото много шум ще има.
Направо се махам от тоя град, окончателно.
Като чета някои ,особено във Фейса, и се отчайвам какви смешници има.
Не искат да има нищо-ни летища, ни големи зали, ни нищо.
Ей така да си стоим, а в другите градове да наливат стотици милиони, докато ние спим.
После-ама защо тоя или оня били много напред от нас.
Референдум може да се организира за превръщането на Богомилово и Хрищени в квартали на Стара Загора.
Последно промяна от slimarkov на Сря Ное 27, 2019 22:54 pm, променено общо 1 път.