https://gradat.bg/infrastruktura/60-mln ... an-i-stara60 млн. лв. нyжни зa peмoнт нa дяcнoтo плaтнo нa AM "Tpaĸия" мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa
Cyмaтa e нeпocилнa зa бюджeтa нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa", зaяви peгиoнaлният миниcтъp Πeтя Aвpaмoвa
07 Февруари 2020
MPPБ cъвмecтнo c AΠИ пpeдпpиeмa нeoбxoдимитe cтъпĸи зa пoдгoтoвĸa нa дългooчaĸвaния peмoнт нa AM "Tpaĸия" в yчacтъĸa мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa. Ha тoзи пpoблeм нe ce глeдa фopмaлнo, нитo ce пoдцeнявa. Toвa ĸoмeнтиpa peгиoнaлният миниcтъp Πeтя Aвpaмoвa пo вpeмe нa пapлaмeнтapния ĸoнтpoл. Tpaceтo e c oбщa дължинa oĸoлo 40 ĸм и cтpoитeлcтвoтo e изпълнeнo пoeтaпнo. Двaтa пoдyчacтъĸa, нa ĸoитo e paздeлeнo, ca въвeдeни в eĸcплoaтaция cъoтвeтнo пpeз 2007 г. и 2011 г. C цeл oпaзвaнe живoтa и здpaвeтo нa пътyвaщитe e въвeдeнo oгpaничeниe нa cĸopocттa дo 90 ĸм/ч., ĸaтo cpoĸът нa дeйcтвиe нa зaпoвeдтa няĸoлĸo пъти бeшe yдължaвaн и пoнacтoящeм e дo 31 мapт 2020 г.
Πpeз aпpил 2019 г. Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“ възлoжи нa Инcтитyтa пo пътищa и мocтoвe дa извъpши oбcлeдвaнe нa cъcтoяниeтo нa пътнaтa нacтилĸa и пpилeжaщитe cъopъжeния пo диpeĸтнoтo тpace нa aвтoмaгиcтpaлaтa в yчacтъĸa oт ĸм 168+215 дo ĸм 208+181.
Πpи oбcлeдвaнeтo cпeциaлиcтитe ca ycтaнoвили cлeднитe пpoблeми в дяcнoтo плaтнo: нapyшeнa нocимocпocoбнocт; влoшeнo oтвoднявaнe; пoвpeди пo нacтилĸaтa – мpeжoвидни и eдинични пyĸнaтини, ycĸopeнo изнocвaнe, ĸoлoвoзи, cлягaнe и нaпpeчни вълни; paзминaвaния в paвнocттa нa пoĸpитиeтo в oтдeлнитe yчacтъци.
Ha бaзa нa peзyлтaтитe oт тoвa oбcлeдвaнe eĸcпepтитe oт Инcтитyтa пo пътищa и мocтoвe нaпpaвиxa пpeпopъĸи зa нeoбxoдимитe peмoнтни дeйнocти и типa изнocвaщo пoĸpитиe нa нacтилĸaтa и пpeдocтaвиxa изxoдни дaнни, ĸoитo дa пocлyжaт пpи изгoтвянe нa пpoeĸтa зa peмoнт нa AM „Tpaĸия“ в дяcнo плaтнo. Πpoeĸтът e в пpoцec нa пoдгoтoвĸa и пocлeдвaщo oдoбpeниe.
Ocнoвeн пpoблeм зa cтapтиpaнe нa peмoнтнитe дeйнocти пpoдължaвa дa ocтaвa нeocигypeнoтo финaнcиpaнe. Индиĸaтивнaтa cтoйнocт, cлeд нaпpaвeнoтo oбcлeдвaнe, caмo зa дяcнoтo плaтнo e пpиблизитeлнo oĸoлo 60 млн. лв. B тaзи cyмa ca вĸлючeни пoдмянaтa нa пътни пpинaдлeжнocти, oгpaничитeлни cиcтeми и дp.
"Cyмaтa e нeпocилнa зa бюджeтa нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“. Знaeтe, чe нa пpиxoди oт тoл cиcтeмaтa пpeз тaзи гoдинa мoжeм дa paзчитaмe в oгpaничeн paзмep. Чacт oт тeзи пpиxoди вeчe ca aнгaжиpaни зa изпълнeниeтo нa дpyги пpиopитeтни и вaжни cтpaтeгичecĸи пpoeĸти в дъpжaвaтa", oбяcни миниcтъp Aвpaмoвa.
Oбpъщaм внимaниe, чe пpeз пocлeднитe 5 гoдини yчacтъĸът oт AM „Tpaĸия“ мeждy Чиpпaн и Cтapa Зaгopa e oбeĸт нa пocтoяннo нaблюдeниe и гpижи. Πo пpoгpaмa „Teĸyщ peмoнт и пoддъpжaнe“ нa Aгeнция „Πътнa инфpacтpyĸтypa“ ca изпълнeни peдицa дeйнocти.
Бюджeтът нa AΠИ зa peмoнти пpoгpaми зa пътнa инфpacтpyĸтypa зa 2020 г. вce oщe нe e yтвъpдeн, нo cyмaтa oт 60 млн. лв., ĸoитo ca caмo зa дяcнoтo плaтнo, e пoвeчe oт пoлoвинaтa oт cpeдcтвaтa, пpeдвидeни зa тeĸyщия peмoнт и пoддъpжaнe нa цялaтa peпyблиĸaнcĸa пътнa мpeжa c oбщa дължинa oĸoлo 20 000 ĸм.
Πpoблeмът c ocигypявaнe нa финaнcиpaнe вce oщe cтoи пpeд нac и ниe тъpcим възмoжнocти зa нeгoвoтo peшaвaнe, пocoчи в зaĸлючeниe Πeтя Aвpaмoвa.
АМ Тракия (А1)
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
АМ Тракия (А1)
- creitars
- Потребител
- Мнения: 165
- Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 10:32 am
- skype: creitars
- Местоположение: Стара Загора
Re: АМ Тракия (А1)
За 30 километра магистрала дадоха 150 милиона , а сега само за ремонт на едното платно 60 милиона .Така че познай колко ще откраднат ГРОБАРИТЕ пак.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
И се хвалиха колко евтино била построена навремето, а то за какво било.
Но тук друго е притеснително.
На участъка около селския Пловдив без проблем дадоха 100 милиона директна субсидия, за да им стегнат настилката. А там даже нямаше коловози, а само беше грапаво.
Сега за реновиране на старозагорския участък изведнъж нямало пари и герберската калинка се оправдава с малкия бюджет на АПИ, сякаш за пловдивския участък не кихнаха директно от центалния бюджет...
Докога ще продължава апартейдът срещу 2-рата икономика в страната Стара Загора?
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: АМ Тракия (А1)
Докато никой не протестира ще е така.
Ако се блокира магистралата по време на летния сезон ще видиш как набързо ще намерят пари.
Защо строят нови магистрали, когато старите не могат да поддържат?!
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Ми той и Казанлък е яко обвързан със Стара Загора.
Складовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
А между другото Асеновград точно е един от градовете с най-слаба икономика в страната. Някъде четох, че е 3 пъти по-слаба от малко по-големия Казанлък.
Та не само гр.Пловдив, но и цялата Пловдивска област е доста по-изостанала от гр.Стара Загора и Старозагорска област съответно.
Без милиардите му държавни субсидии, гепени от Стара Загора, отдавна да е полуумрял и да е на нивото на Плевен и Видин.
Складовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
А между другото Асеновград точно е един от градовете с най-слаба икономика в страната. Някъде четох, че е 3 пъти по-слаба от малко по-големия Казанлък.
Та не само гр.Пловдив, но и цялата Пловдивска област е доста по-изостанала от гр.Стара Загора и Старозагорска област съответно.
Без милиардите му държавни субсидии, гепени от Стара Загора, отдавна да е полуумрял и да е на нивото на Плевен и Видин.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 614
- Регистриран на: Съб Яну 13, 2018 18:48 pm
- Местоположение: Великденски Острови
Re: АМ Тракия (А1)
Пловдив е глезеното дете , което се гледа от държавата като писано яйце-тука съм напълно съгласен с теб, че можем само да си мечтаем за сумите , изсипани наготово от държавата в Пловдив!Jeane Jack написа: ↑Съб Фев 08, 2020 14:16 pmКато стана въпрос, вчера минах участъка от Асеновград до Пловдив, не бях минавал от много години там... На практика, Асеновград е отдалечен квартал на Пловдив, свързан с магистрален път! Има построени много магазини, складове заведения и други фирми, което го прави изключително атрактивен, и показва, колко са дръпнали напред... На практика, Пловдив се превръща в умалено копие на София, с разгърнати площи по всички входове към града! Не знам как са по другите входни артерии, но знам, че в западната част, беше обособена зона Тракия, и то, преди вече доста години! Тука само можем да си мечтаем за тия мащаби и вложения...Но пък, нали си имаме "хубав", вносен, еврогейски боклук?На участъка около селския Пловдив
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Инвестират там, заряди по-голямо население особено в селата им и 20%-30% по-ниски заплати.
А и правителството реши да си прави ПР покрай изградените от преди това няколко ишлемарски производства и допълнително да насочва натам няколкото нови желаещи.
А и правителството реши да си прави ПР покрай изградените от преди това няколко ишлемарски производства и допълнително да насочва натам няколкото нови желаещи.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Да, но е по-широк от пътя Пловдив-Асеновград.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 14:57 pmПътят за Казанлък изобщо не може да се сравнява с тая магистрала!abc написа: ↑Съб Фев 08, 2020 14:53 pm Ми той и Казанлък е яко обвързан със Стара Загора.
Складовете и застроените терени продължават на 10-15 км след табелите на Стара Загора във всички посоки.
А между другото Асеновград точно е един от градовете с най-слаба икономика в страната. Някъде четох, че е 3 пъти по-слаба от малко по-големия Казанлък.
Та не само гр.Пловдив, но и цялата Пловдивска област е доста по-изостанала от гр.Стара Загора и Старозагорска област съответно.
Без милиардите му държавни субсидии, гепени от Стара Загора, отдавна да е полуумрял и да е на нивото на Плевен и Видин.
При Стара Загора е малко огледално обърнато положението - големият сателитен град е на северозапад, а не на югоизток.
В Асеновград се инвестира колкото в Нова Загора и е на на нейното ниво, макар и малко по-голям.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 14:57 pmА дали Асеновград е по-слаб не знам, ама там се инвестира далеч повече, отколкото дори тук!
НаселениеJeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 14:57 pmИ продължава да е доста по-голям дори от Казанлък, пък може и нас да догони, ако продължаваме така да изоставаме! Пък ако стане квартал на Пловдив, тогава вече отиде, та се не виде...
Казанлък - 68206; Асеновград - 60769
Разлика 1.12 пъти
Средна заплата
Казанлък - 998 лв.; Асеновград - 710 лв.
Разлика - 1.41 пъти
Брой наети лица
Казанлък - 27 379; Асеновград - 12 395
Разлика - 2.21 пъти
Платен Данък общ доход (2019)
Казанлък: 44 117 000 лв.; Асеновград - 14 195 000 лв.
Разлика - 3.11 пъти
Видно от статистиката по-горе наистина Асеновград е като Бурунди спрямо Казанлък, който пък е като Австрия.
Всичкото в пловдивско е такова - бедно, посредствено, изостанало, хаотично застроено и селско градоустроено.
От твоята родна пловдивска паланка може и да е по-голям, но от Стара Загора е 2 пъти по-малък.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 14:57 pmАпропо, Плевен може да е вече пред нас по население, там също се инвестира доста...нямат си тецове, да ги държат, да не се разпаднат...
Табелата на Стара Загора е на околовръстния път точно, където свършва Колю Ганчево. Т.е. споменатите километри започват да текат оттам нататък.
На север да кажем е 5 км само, защото след това вече се влиза в планинския проход и става невъзможно да се застроява и от двете страни на пътя.
Ми след Железник имаш само Студентски град, както и Баните, Малка Верея, Богомилово, Пряповец и т.н. все села от градски тип.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 14:57 pmНа изток се прескачат разни автокъщи, а пък на запад всичко свършва до Железник? Ти поне си оттам, не си ли забелязал досега?
Та километрите са и повече даже. На изток до средата на пътя между Стара Загора и Нова Загора продължават застрояванията.
По пътя за Раднево на югоизток също. Голям и разпилян град, та накрая и цялото Старозагорско поле ще се застрои сигурно...
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Я гледай ти, значи 3 пъти по-бедният и изостанал Асеновград преди 30 години е присъединил 2 села за квартали, за да "мине" Казанлък по население.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 20:28 pm В Асеновград влизат и кварталите Горни Воден и Долни Воден, които до 1986 г. са отделни села.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Пишеш пълни глупости - да не ти е на теб Асеновград родният град, че ходиш там толкова често?Jeane Jack написа: ↑Пон Фев 10, 2020 10:29 amНо дори и през социализма, Асеновград си беше пак най-големия неокръжен град...Могъл е, присъединил е, явно там не бягат като дявол от тамян от общинския си център, както е тук... Щото тука в околните села знаят, че веднага ще им вдигнат в пъти данъците и другите "екстри", ама селата им няма да идат в центъра на града...abc написа: ↑Нед Фев 09, 2020 21:08 pmЯ гледай ти, значи 3 пъти по-бедният и изостанал Асеновград преди 30 години е присъединил 2 села за квартали, за да "мине" Казанлък по население.Jeane Jack написа: ↑Нед Фев 09, 2020 20:28 pm В Асеновград влизат и кварталите Горни Воден и Долни Воден, които до 1986 г. са отделни села.
Между другото, защо да се натискат за квартал, примерно в Богомилово? Какво би им било като плюс? Сигурно ще им прекарат трамваи, както налудничаво дърдореше един индивид тука?
И през социализма Асеновград едва ли е бил повече от 35 хиляди души (сега е към 40 хиляди след присъединяване на няколко села), което го прави значително по-малък не само от най-големия и най-силен икономически необластен град Казанлък, но го слага и зад Димитровград, Горна Оряховица и Дупница.
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: АМ Тракия (А1)
И откога е това "открай време"? Отпреди да присъедини няколко села за квартали ли?
Я да видим през соца кво е било при големите необластни градове.
1985 г.:
Казанлък - 61 хиляди
Димитровград - 55 хиляди
Асеновград - 47 хиляди.
Но дори и сега се вижда, че разликата е огромна - Казанлък между другото е с по-силна икономика дори от Сливен, който е почти 100 хиляден град, а Асеновград е 3 пъти по-слаб икономически. Нещо повече - Асеновград е с по-слаба икономика дори от 10 хилядното Гълъбово.
Като град Асеновград ми харесва и съм ходил 3-4 пъти, но е икономическа пустиня там. Просто край Пловдив е така и трева на никне.
Я да видим през соца кво е било при големите необластни градове.
1985 г.:
Казанлък - 61 хиляди
Димитровград - 55 хиляди
Асеновград - 47 хиляди.
Но дори и сега се вижда, че разликата е огромна - Казанлък между другото е с по-силна икономика дори от Сливен, който е почти 100 хиляден град, а Асеновград е 3 пъти по-слаб икономически. Нещо повече - Асеновград е с по-слаба икономика дори от 10 хилядното Гълъбово.
Като град Асеновград ми харесва и съм ходил 3-4 пъти, но е икономическа пустиня там. Просто край Пловдив е така и трева на никне.
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: АМ Тракия (А1)
https://stzagora.net/2020/07/10/наесен- ... 0-км-от-а/Наесен започва ремонт на близо 50 км от АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора
юли 10, 2020
STZAGORA.NET
Агенция „Пътна инфраструктура“ има готовност след средата на септември да стартира ремонтни дейности в определени участъци от близо 50-километровата отсечка на АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Това съобщи тази сутрин председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в програмата на БНТ. Отсечката е в експлоатация от 2007 г., но поради лошото състояние на пътното платно и в двете посоки – неравности, коловози, пропадания, скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч, за да се повиши безопасността на движение. Терзийски уточни, че ремонтните работи ще се извършват поетапно и ще започнат от платното за Бургас.
Председателят на АПИ напомни, че през миналата година участъкът от АМ „Тракия“ е обследван, възложено е изготвянето на технологичен проект за ремонт на трасето, който е одобрен от Института по пътища и мостове и в момента се остойностява. По предварителни оценки ще са нужни около 60 млн. лв.
Георги Терзийски отбеляза, че на 1 юли завърши ремонтът на петте виадукта на АМ „Тракия“ от 13-ти до 20-ти км, като изцяло е обновена и асфалтовата настилка между мостовете. С приключването на строителните работи не се затруднява летният трафик към Южното Черноморие и по същата причина с временна организация на движението в неделя беше пуснато и движението по обхода на Поморие, което също улеснява пътуващите по направлението Бургас – Слънчев бряг.
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: АМ Тракия (А1)
Като знам, как за един виадукт им трябваше 2 години, няма да се учудя, ако този ремонт отиде в 2030г... пък и вече за ремонт е не само отсечката от Чирпан, ами още началото и, от самолетната писта... Да са живи и здрави господарите-колонизатори, че искат да се юскат до Черноморието ни по хубав път, иначе ремонт на куково лято...
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: АМ Тракия (А1)
https://www.monitor.bg/bg/a/view/zapoch ... ora-226593Започва ремонтът на вълните на магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора
29 Септември 2020
До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ „Тракия“. Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/. Отсечката е известна като "магистралата на вълни"
Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.
Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.
Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“ и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.
Автомагистрала „Струма“ трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала „Струма“. Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев.
Той напомни, че проектът за АМ „Струма“ е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата.
Процесът на избор на трасето на АМ „Струма“ е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
- admin
- Site Admin
- Мнения: 3580
- Регистриран на: Съб Май 11, 2002 9:43 am
- skype: john.doe.12
- Местоположение: Earth
- Обратна връзка:
Re: АМ Тракия (А1)
Браво, надяваме се да я направят добре и да пооткраднат с мярка.
"There is no 'patch' for stupidity."