За такава система в съседните градове като Пловдив, Димитровград, Хасково, Ямбол, Сливен и Казанлък могат само да си мечтаят.
Градски транспорт
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: Градски транспорт
Да, направо си "мечтаят", за такива глупости... Твоята мечта сбъдна ли се?
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин
- Kundalini
- Потребител
- Мнения: 216
- Регистриран на: Съб Авг 10, 2019 0:30 am
- Местоположение: Стара Загора
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Както е тръгнало скоро в Пловдив няма да има градски транспорт въобще:
Пловдив напът да остане без градски транспорт
Градският транспорт в Пловдив пред фалит
Превозвачите в Пловдив: Приходите се сринаха с 80%, пред катастрофа сме
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Варна ни изпревари за леката градска железница:
https://www.economy.bg/bulgaria/view/41 ... etro-u-nas
https://www.economy.bg/bulgaria/view/41 ... etro-u-nas
-
- Старо куче медалист
- Мнения: 963
- Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 22:58 pm
Re: Градски транспорт
В Стара Загора още през 2011 г. имаше официално обявен проект за трамвай от международна консултанската фирма, наета да ни оптимизира градския транспорт.
Но от общината предпочетоха просто да обновят подвижния състав на тролейбусите и автобусите и да сложат електронни табла по спирките.
Та Варна не ни е изпреварила, тъй като при нас проектът е бил наличен още преди 10 години, но сами сме се отказали.
Но от общината предпочетоха просто да обновят подвижния състав на тролейбусите и автобусите и да сложат електронни табла по спирките.
Та Варна не ни е изпреварила, тъй като при нас проектът е бил наличен още преди 10 години, но сами сме се отказали.
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: Градски транспорт
А за метро нямаше ли?abc написа: ↑Пон Сеп 28, 2020 22:08 pm В Стара Загора още през 2011 г. имаше официално обявен проект за трамвай от международна консултанската фирма, наета да ни оптимизира градския транспорт.
Но от общината предпочетоха просто да обновят подвижния състав на тролейбусите и автобусите и да сложат електронни табла по спирките.
Та Варна не ни е изпреварила, тъй като при нас проектът е бил наличен още преди 10 години, но сами сме се отказали.
Но пък не разбирам, защо някои индивиди смятат, че трамвая е нещо хубаво и лесно? Къде ще се вкопават релсите? Ами мрежата за високо напрежение? При дублиране /а то няма как да се избегне/ с тролейната, кво прайм? И не на последно място - шума, който е живял в София до трамвайна линия, знае за какво иде реч... Само на Григоров, дето носа си не подава от железнишката панелка, всичко му се вижда достъпно, лесно и розово... Май, пак е почнал с розовката дрога?
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: Градски транспорт
Туй множествено число как го обичате соросоидите, направо не е истина... Ехо, НЕ СМЕ СЕ ОТКАЗАЛИ, защото никой не ни е питал, поне аз нямам спомен? Вас да не ви правиха допитване в сороската диаспора? Няма да се учудя, ако сами за себе си говорите в множествено число... нали имате статут на висши "ценности"...
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин
- admin
- Site Admin
- Мнения: 3586
- Регистриран на: Съб Май 11, 2002 9:43 am
- skype: john.doe.12
- Местоположение: Earth
- Обратна връзка:
Re: Градски транспорт
Вчера за първи път от 15 години се качих на градския транспорт. Хареса ми, машинката за билети не работеше, а и нямаше много хора в автобуса. Приятели казват, че за това ми е харесало.
"There is no 'patch' for stupidity."
- Kundalini
- Потребител
- Мнения: 216
- Регистриран на: Съб Авг 10, 2019 0:30 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Градски транспорт
На супермодерни испански електробуси ще се возят старозагорци
Обявеният за “Електробус на 2021 г.” “Irizar ie” победи в конкурса за доставка на 33 ековозила за градския транспорт в Стара Загора
февруари 25, 2021
STZAGORA.NET
Комисията за разглеждане и оценка на офертите за доставката на 33 нови 12-метрови електрически автобуса за обществения транспорт в Стара Загора с председател зам.-кмета Йордан Николов, назначена със заповед на Управителя на възложителя – “Тролейбусни и автобусни превози” ЕООД, е готова с доклада си за класирането на участниците.
Допуснати до оценка на техническото предложение, а след това и до отваряне на ценовите предложения, бяха трима участници.
На първо място е класиран участникът “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД с комплексна оценка 100 точки. Предложената от него цена е 40,92 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 38,47 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 165 883 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 2 445 858 лв. За една зарядна станция – 135 881 лв.
Като подизпълнител в офертата на “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД е посочен Irizar E-mobility SL. Това е испанска фирма, произвеждаща висококачествени електробуси, които се експлоатират от 2014 г. в различни европейски градове като Мадрид, Лондон, Марсилия, Генуа и Люксембург. Новото поколение 12-метров автобус Irizar ie спечели наградата за автобус на годината 2021 в Испания. Irizar произвежда също така трамваи и електрически камиони.
В 338-страничното техническо предложение положителна особеност на електробусите, доставяни от “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД е това, че двигателите им са с мощност 240 kW при минимално изискване 180 киловата от възложителя. Те са 6-фазови, което дава редица предимства пред стандартните 3-фазови – висока ефективност, по-презицно регулиране на скоростта, по-висока плътност на мощността, намален ток на намотката и редуцирана работна температура, високо съотношение на мощността към теглото на електробуса.
Предложението на “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД относно енергийните разходи за целия експлоатационен живот на предлаганите електробуси е с 25% по-благоприятно от средната стойност на предложенията на останалите участници по същия показател.
Предложените гаранционни срокове от класирания на първо място участник са както следва:
За автобуса и силовите агрегати: 48 месеца;
За монтираното електронно оборудване: 24 месеца;
За антикорозионното покритие и хидроизолацията: 90 месеца;
За тяговата акумулаторна батерия: 96 месеца;
За зарядните станции: 84 месеца;
За акумулаторите 12 V в електрическата система: 24 месеца.
Декларираният пробег след заряд до максимално ниво е 239,6 км. Декларираното време за заряд от минимално до максимално ниво е 135 минути.
Предложеният срок за изпълнение на всички дейности по договора (доставка на електрическите автобуси, оборудването към тях, зарядните станции и цялото допълнително оборудване със съоръжения и системи, доставката на всички присъдружни инструменти, принадлежности и документация, включително и провеждане на предвидените обучения) е 540 календарни дни (година и половина – бел. ред.).
Електрическите камиони на Irizar
На второ място е класиран участникът “Еурабус” ГмбХ (“Eurabus” GmbH) с комплексна оценка 76,73 точки. Предложената от него цена е 41 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 38,308 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 191 151,52 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 1 692 000 лв. За една зарядна станция – 94 000 лв.
На трето място е класиран участникът “Соларис Бус енд Коач” АД с комплексна оценка 68,46 точки. Предложената от него цена е 42,240 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 40,656 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 232 000 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 1 584 000 лв. За една зарядна станция – 88 000 лв.
Другите 8 фирми, които взеха участие в конкурса, са ДЗЗД “Тредекс-Икарус 5″, “Чериъ Моторс” АД, “Бозанкая Отомотив Макине Ималят Ихталят ве Ихраджат А.Ш.”, Консорциум “Екселор-Алфа”, Обединение “Контракс-Зонсън Смарт Ауто”, “Еуропеън Аутомотив Консорциум СЗ”, “Българска автомобилна индустрия” ЕАД и “Силвър Стар Моторс” ЕАД.
https://stzagora.net/2021/02/25/%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d1%83%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%bc%d0%be%d0%b4%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b8-%d0%b8%d1%81%d0%bf%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81/
Обявеният за “Електробус на 2021 г.” “Irizar ie” победи в конкурса за доставка на 33 ековозила за градския транспорт в Стара Загора
февруари 25, 2021
STZAGORA.NET
Комисията за разглеждане и оценка на офертите за доставката на 33 нови 12-метрови електрически автобуса за обществения транспорт в Стара Загора с председател зам.-кмета Йордан Николов, назначена със заповед на Управителя на възложителя – “Тролейбусни и автобусни превози” ЕООД, е готова с доклада си за класирането на участниците.
Допуснати до оценка на техническото предложение, а след това и до отваряне на ценовите предложения, бяха трима участници.
На първо място е класиран участникът “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД с комплексна оценка 100 точки. Предложената от него цена е 40,92 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 38,47 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 165 883 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 2 445 858 лв. За една зарядна станция – 135 881 лв.
Като подизпълнител в офертата на “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД е посочен Irizar E-mobility SL. Това е испанска фирма, произвеждаща висококачествени електробуси, които се експлоатират от 2014 г. в различни европейски градове като Мадрид, Лондон, Марсилия, Генуа и Люксембург. Новото поколение 12-метров автобус Irizar ie спечели наградата за автобус на годината 2021 в Испания. Irizar произвежда също така трамваи и електрически камиони.
В 338-страничното техническо предложение положителна особеност на електробусите, доставяни от “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД е това, че двигателите им са с мощност 240 kW при минимално изискване 180 киловата от възложителя. Те са 6-фазови, което дава редица предимства пред стандартните 3-фазови – висока ефективност, по-презицно регулиране на скоростта, по-висока плътност на мощността, намален ток на намотката и редуцирана работна температура, високо съотношение на мощността към теглото на електробуса.
Предложението на “ЕЛ БУС ТРАК ЕНД КОУЧ БЪЛГАРИЯ” ООД относно енергийните разходи за целия експлоатационен живот на предлаганите електробуси е с 25% по-благоприятно от средната стойност на предложенията на останалите участници по същия показател.
Предложените гаранционни срокове от класирания на първо място участник са както следва:
За автобуса и силовите агрегати: 48 месеца;
За монтираното електронно оборудване: 24 месеца;
За антикорозионното покритие и хидроизолацията: 90 месеца;
За тяговата акумулаторна батерия: 96 месеца;
За зарядните станции: 84 месеца;
За акумулаторите 12 V в електрическата система: 24 месеца.
Декларираният пробег след заряд до максимално ниво е 239,6 км. Декларираното време за заряд от минимално до максимално ниво е 135 минути.
Предложеният срок за изпълнение на всички дейности по договора (доставка на електрическите автобуси, оборудването към тях, зарядните станции и цялото допълнително оборудване със съоръжения и системи, доставката на всички присъдружни инструменти, принадлежности и документация, включително и провеждане на предвидените обучения) е 540 календарни дни (година и половина – бел. ред.).
Електрическите камиони на Irizar
На второ място е класиран участникът “Еурабус” ГмбХ (“Eurabus” GmbH) с комплексна оценка 76,73 точки. Предложената от него цена е 41 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 38,308 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 191 151,52 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 1 692 000 лв. За една зарядна станция – 94 000 лв.
На трето място е класиран участникът “Соларис Бус енд Коач” АД с комплексна оценка 68,46 точки. Предложената от него цена е 42,240 млн. лв. без ДДС. Цената само за 33-те електрически автобуса е 40,656 млн. лв. без ДДС. Единична цена – 1 232 000 лв.
Цената за доставка и въвеждане в експлоатация на 18 зарядни станции за електрическите автобуси е 1 584 000 лв. За една зарядна станция – 88 000 лв.
Другите 8 фирми, които взеха участие в конкурса, са ДЗЗД “Тредекс-Икарус 5″, “Чериъ Моторс” АД, “Бозанкая Отомотив Макине Ималят Ихталят ве Ихраджат А.Ш.”, Консорциум “Екселор-Алфа”, Обединение “Контракс-Зонсън Смарт Ауто”, “Еуропеън Аутомотив Консорциум СЗ”, “Българска автомобилна индустрия” ЕАД и “Силвър Стар Моторс” ЕАД.
https://stzagora.net/2021/02/25/%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d1%83%d0%bf%d0%b5%d1%80%d0%bc%d0%be%d0%b4%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b8-%d0%b8%d1%81%d0%bf%d0%b0%d0%bd%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81/
- slimarkov
- Старо куче медалист
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Нед Юни 01, 2008 0:03 am
Re: Градски транспорт
Добра новина като цяло.
Кога ще направят тролейбусната контактна мрежа обаче до Студенсткото градче и ИЗ Загоре/кв.Зора?
Кога ще направят тролейбусната контактна мрежа обаче до Студенсткото градче и ИЗ Загоре/кв.Зора?
- Kundalini
- Потребител
- Мнения: 216
- Регистриран на: Съб Авг 10, 2019 0:30 am
- Местоположение: Стара Загора
-
- Потребител
- Мнения: 347
- Регистриран на: Вто Юни 02, 2020 21:20 pm
Re: Градски транспорт
Тука като има две ненужни тролейни линии какво, по-добре ли сме?
"Я всегда думал что демократия - это власть народа, но вот товарищ Рузвельт мне доходчиво объяснил, что демократия - это власть американского народа".
Йосиф Сталин
Йосиф Сталин
- Kundalini
- Потребител
- Мнения: 216
- Регистриран на: Съб Авг 10, 2019 0:30 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Градски транспорт
Нито са две, нито са ненужни. Ако не ти харесват, ходи в Пловдив. Там за тролейбусен транспорт не са и мечтали.