Отвор на джанта
- Chakala
- Новак
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря Юни 15, 2011 14:07 pm
Отвор на джанта
Скоро си взех мазда 323f и забелязах че централния отвор на джантата е 58мм а на колата е 54мм искам да разбера дали задалжително трябва да сложа втулка за да оплатни луфта.Вазможно ли е да стана осложнение при тази разлика?
-
- Начинаещ
- Мнения: 57
- Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am
Re: Отвор на джанта
Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Sparow написа:Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?




- Matrix_man
- Потребител
- Мнения: 325
- Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
- Местоположение: Ст.Загора
- Обратна връзка:
Re: Отвор на джанта
Не го слушай те Насенцето, може и да ми се сърди, но без втулка в средния отвор, ще ти "тресе".... Ако някой не вярва, да извади 10 зографки и да го кача в колата да види разлика с втулки и без втулки. Централната част на джантата носи по-големия товар и "центрова" колелата на колата. Който не е сменял никога гуми, той не знае. На всяка желязна джанта, оригинална за съответния модел автомобил си личи най-добре. 

Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
- Princo
- Старо куче медалист
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 10:07 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Отвор на джанта
Познай без втулки,как тея болтове ше станат на кайма.nasenceto написа:Sparow написа:Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?![]()
![]()
Какво общо има центрапния отвор бе, стругарчето.... Нали болтовете определят окончателното разположение на колелото спрямо оста. Все пак за това има конуси в частта, в която затягат. Жалко, че си толкова неграмотен, ДАЖЕ в областта, в която се подвизаваш "професионално" (ако тази дума изобщо може да се каже за теб).

Естествено,че ти трябва втулка.

But we're never gonna survive unless,
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ...
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ...

- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Не се сърдяMatrix_man написа:Не го слушай те Насенцето, може и да ми се сърди, но без втулка в средния отвор, ще ти "тресе"....:

Между другото, все съм мислил, че след като болтовете стегнат, то втулката и остта остават на разстояние радилално една от друга. Би трябвало между двете да е слгобка с хлабина, която да гарантира, че след стягане на болтовете, няма да опре някъде тангнециално диаметър с диаметър... Каква е другата логика (може и аз да не зацепвам в момента).
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Оказва се, че има и двата вида захващане. Едните разчитат на това, централния отвор да легне на главината точно, като така се намаляват вибрациите (hubcentric), a при другия начин на монтаж се разчита на затягането от гайките/болтовете (lugcentric).
http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_sizing
Ето и какво представляват тея подложки: http://www.hubcentric-rings.com/why_hub_centric_rings/
(изчакайте gif-а да смени кадрите)
PS: И още веднъж същото, от друг сайт: http://www.tirerack.com/wheels/tech/tec ... ?techid=91
http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_sizing
Centerbore
The centerbore of a wheel is the size of the hole in the back of the wheel that centers it over the mounting hub of the car. Some factory wheels have a centerbore that matches exactly with the hub to reduce vibration by keeping the wheel centered. Wheels with the correct centerbore to the car they will be mounted on are known as hubcentric. Hubcentric wheels take the stress off the lug nuts, reducing the job of the lug nuts to center the wheel to the car. Wheels that are not hubcentric are known as lugcentric, as the job of centering is done by the lug nuts assuming they are properly torqued down.
"Centerbore on aftermarket wheels must be equal to or greater than that of the hub, otherwise the wheel cannot be mounted on the car. Many aftermarket wheels come with "hubcentric rings" that lock or slide into the back of the wheel to adapt a wheel with a larger centerbore to a smaller hub.[3] These adapters are usually made of plastic but also in aluminum.
Ето и какво представляват тея подложки: http://www.hubcentric-rings.com/why_hub_centric_rings/
(изчакайте gif-а да смени кадрите)
PS: И още веднъж същото, от друг сайт: http://www.tirerack.com/wheels/tech/tec ... ?techid=91
- Matrix_man
- Потребител
- Мнения: 325
- Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
- Местоположение: Ст.Загора
- Обратна връзка:
Re: Отвор на джанта
Само с болтовете не става, не може да се центрова джанта само с техните "конуси". Като си взимах колата миналата година, бе със 17"-ки без втулки... "Голям ужас"... Имах чувството, че ще ми се отворят пръстите, докато стискам волана, /е малко пресилено го казах де/nasenceto написа:....Яд ме хвана на оня глупак и реших да го подразня.
![]()
![]()
![]()
![]()
Между другото, все съм мислил, че след като болтовете стегнат, то втулката и остта остават на разстояние радилално една от друга. ......


Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Тея подложки, така като ги гледам няма да струват някви пари. Въпроса е дали се продават наоколо, че човека да се "обзаведе". Другия вариант е oня философ Sparow, да му спретне едни.
- Matrix_man
- Потребител
- Мнения: 325
- Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
- Местоположение: Ст.Загора
- Обратна връзка:
Re: Отвор на джанта
Не помня името на гумаджийницата срещу магазин Зора в железник, но имаха доста богат асортимен от втулки. Мисля, че на мен ми излязоха към 24 лева, по 6 лева парчето. Не вярвам да намери стругар да му ги направи по евтино...
Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Е тва му трябва на човека.Matrix_man написа:Не помня името на гумаджийницата срещу магазин Зора в железник, но имаха доста богат асортимен от втулки. Мисля, че на мен ми излязоха към 24 лева, по 6 лева парчето. Не вярвам да намери стругар да му ги направи по евтино...


Живея съвсем наблизо, така че мога да ида ги питам за конкретняи размер, ако колегата има желание.
-
- Начинаещ
- Мнения: 57
- Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am
Re: Отвор на джанта
Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите!
Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете!

Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...




Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
- nasenceto
- келеш
- Мнения: 2242
- Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm
Re: Отвор на джанта
Ако беше отворил линковете, щеше да видиш, че има. Освен това, щеше да видиш, че не откривам нова технология, а такава си има (lug-centric). Никой не говори за конуси на джантите, а за конуси на гайките, които са минимум 4 и се самонагаждат при затягане. Щом има и таъв начин на монтаж (според Wiki, не според мен), то значи си има и чалъмите.Sparow написа:Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите!Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете!
![]()
![]()
Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
Аз пиша, ама кой да чете. Нали е по-лесно да се говори наизуст.
- realprofesora
- Старо куче медалист
- Мнения: 3275
- Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
- Местоположение: Стара Загора
-
- Начинаещ
- Мнения: 57
- Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am
Re: Отвор на джанта
Там е работата, че изобщо не говоря наизуст, а от личен опит, съвсем наскоро се сблъсках с подобен проблем! Как ще се довериш на центровка, крепяща се на 4 или 5 болта, чиято допирна повърхност към джантата е малко по-голяма от косъм? Аз не бих го направил, за теб не знам, ако си вярваш на уики, дерзай!nasenceto написа:Ако беше отворил линковете, щеше да видиш, че има. Освен това, щеше да видиш, че не откривам нова технология, а такава си има (lug-centric). Никой не говори за конуси на джантите, а за конуси на гайките, които са минимум 4 и се самонагаждат при затягане. Щом има и таъв начин на монтаж (според Wiki, не според мен), то значи си има и чалъмите.Sparow написа:Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите!Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете!
![]()
![]()
Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
Аз пиша, ама кой да чете. Нали е по-лесно да се говори наизуст.