Отвор на джанта

Форум за всякакви дискусии свързани с МПС
Аватар
Chakala
Новак
Новак
Мнения: 27
Регистриран на: Сря Юни 15, 2011 14:07 pm

Отвор на джанта

Мнение от Chakala »

Скоро си взех мазда 323f и забелязах че централния отвор на джантата е 58мм а на колата е 54мм искам да разбера дали задалжително трябва да сложа втулка за да оплатни луфта.Вазможно ли е да стана осложнение при тази разлика?
Sparow
Начинаещ
Начинаещ
Мнения: 57
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am

Re: Отвор на джанта

Мнение от Sparow »

Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Sparow написа:Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?
:lol: :lol: :lol: Какво общо има центрапния отвор бе, стругарчето.... Нали болтовете определят окончателното разположение на колелото спрямо оста. Все пак за това има конуси в частта, в която затягат. Жалко, че си толкова неграмотен, ДАЖЕ в областта, в която се подвизаваш "професионално" (ако тази дума изобщо може да се каже за теб). :lol:
Аватар
Matrix_man
Потребител
Потребител
Мнения: 325
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
Местоположение: Ст.Загора
Обратна връзка:

Re: Отвор на джанта

Мнение от Matrix_man »

Не го слушай те Насенцето, може и да ми се сърди, но без втулка в средния отвор, ще ти "тресе".... Ако някой не вярва, да извади 10 зографки и да го кача в колата да види разлика с втулки и без втулки. Централната част на джантата носи по-големия товар и "центрова" колелата на колата. Който не е сменял никога гуми, той не знае. На всяка желязна джанта, оригинална за съответния модел автомобил си личи най-добре. :cheers:
Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
Аватар
Princo
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 588
Регистриран на: Чет Юли 02, 2009 10:07 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Отвор на джанта

Мнение от Princo »

nasenceto написа:
Sparow написа:Че как ще има такава голяма разлика, какви джанти си сложил, не са ли от същата марка?
:lol: :lol: :lol: Какво общо има центрапния отвор бе, стругарчето.... Нали болтовете определят окончателното разположение на колелото спрямо оста. Все пак за това има конуси в частта, в която затягат. Жалко, че си толкова неграмотен, ДАЖЕ в областта, в която се подвизаваш "професионално" (ако тази дума изобщо може да се каже за теб). :lol:
Познай без втулки,как тея болтове ше станат на кайма. :mrgreen:
Естествено,че ти трябва втулка. :cheers:
But we're never gonna survive unless,
We get a little crazy,
No we're never gonna survive unless,
We are a little,
Cray cray crazy ... :)
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Matrix_man написа:Не го слушай те Насенцето, може и да ми се сърди, но без втулка в средния отвор, ще ти "тресе"....:
Не се сърдя :wink: . Не знам наистина и не съм се замислял по въпроса. Яд ме хвана на оня глупак и реших да го подразня.
Между другото, все съм мислил, че след като болтовете стегнат, то втулката и остта остават на разстояние радилално една от друга. Би трябвало между двете да е слгобка с хлабина, която да гарантира, че след стягане на болтовете, няма да опре някъде тангнециално диаметър с диаметър... Каква е другата логика (може и аз да не зацепвам в момента).
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Оказва се, че има и двата вида захващане. Едните разчитат на това, централния отвор да легне на главината точно, като така се намаляват вибрациите (hubcentric), a при другия начин на монтаж се разчита на затягането от гайките/болтовете (lugcentric).
http://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_sizing
Centerbore

The centerbore of a wheel is the size of the hole in the back of the wheel that centers it over the mounting hub of the car. Some factory wheels have a centerbore that matches exactly with the hub to reduce vibration by keeping the wheel centered. Wheels with the correct centerbore to the car they will be mounted on are known as hubcentric. Hubcentric wheels take the stress off the lug nuts, reducing the job of the lug nuts to center the wheel to the car. Wheels that are not hubcentric are known as lugcentric, as the job of centering is done by the lug nuts assuming they are properly torqued down.

"Centerbore on aftermarket wheels must be equal to or greater than that of the hub, otherwise the wheel cannot be mounted on the car. Many aftermarket wheels come with "hubcentric rings" that lock or slide into the back of the wheel to adapt a wheel with a larger centerbore to a smaller hub.[3] These adapters are usually made of plastic but also in aluminum.


Ето и какво представляват тея подложки: http://www.hubcentric-rings.com/why_hub_centric_rings/
(изчакайте gif-а да смени кадрите)

PS: И още веднъж същото, от друг сайт: http://www.tirerack.com/wheels/tech/tec ... ?techid=91
Аватар
Matrix_man
Потребител
Потребител
Мнения: 325
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
Местоположение: Ст.Загора
Обратна връзка:

Re: Отвор на джанта

Мнение от Matrix_man »

nasenceto написа:.... :twisted: Яд ме хвана на оня глупак и реших да го подразня. :lol: :lol: :lol: :lol:
Между другото, все съм мислил, че след като болтовете стегнат, то втулката и остта остават на разстояние радилално една от друга. ......
Само с болтовете не става, не може да се центрова джанта само с техните "конуси". Като си взимах колата миналата година, бе със 17"-ки без втулки... "Голям ужас"... Имах чувството, че ще ми се отворят пръстите, докато стискам волана, /е малко пресилено го казах де/ :roll: ... Но след като сложих втулки и колата направо "заспа" за пътя. Без втулки товара пада основно върху болтовете или шпилките, зависи каква е колата и има голяма опасност да се скъсат. При еднакви размери на джантата и главинката, товара се "отнася" от главината, а не от болтовете. :cheers:
Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Тея подложки, така като ги гледам няма да струват някви пари. Въпроса е дали се продават наоколо, че човека да се "обзаведе". Другия вариант е oня философ Sparow, да му спретне едни.
Аватар
Matrix_man
Потребител
Потребител
Мнения: 325
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 22:57 pm
Местоположение: Ст.Загора
Обратна връзка:

Re: Отвор на джанта

Мнение от Matrix_man »

Не помня името на гумаджийницата срещу магазин Зора в железник, но имаха доста богат асортимен от втулки. Мисля, че на мен ми излязоха към 24 лева, по 6 лева парчето. Не вярвам да намери стругар да му ги направи по евтино...
Athlon64 3400+,Asus K8N,Sapphire X1950GT,1256MB Kingston DDR400,160GB Seagate,Nec DVD-RW3520A,BlueStorm450W,Active coll AC4G-D,17" LCD Sceptre-X7 Naga II,Chronos Video Shuttle II,M$ Wireless Desktop Elite Keyboard,M$ Wireless IntelliMouse Explorer2.0
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Matrix_man написа:Не помня името на гумаджийницата срещу магазин Зора в железник, но имаха доста богат асортимен от втулки. Мисля, че на мен ми излязоха към 24 лева, по 6 лева парчето. Не вярвам да намери стругар да му ги направи по евтино...
Е тва му трябва на човека. :cheers: (Полезен е тоя форум, както и да го погледнеш :D )
Живея съвсем наблизо, така че мога да ида ги питам за конкретняи размер, ако колегата има желание.
Sparow
Начинаещ
Начинаещ
Мнения: 57
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am

Re: Отвор на джанта

Мнение от Sparow »

Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите! :lol: Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете! :lol: :lol: :lol:

Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
Аватар
nasenceto
келеш
келеш
Мнения: 2242
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 19:01 pm

Re: Отвор на джанта

Мнение от nasenceto »

Sparow написа:Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите! :lol: Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете! :lol: :lol: :lol:

Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
Ако беше отворил линковете, щеше да видиш, че има. Освен това, щеше да видиш, че не откривам нова технология, а такава си има (lug-centric). Никой не говори за конуси на джантите, а за конуси на гайките, които са минимум 4 и се самонагаждат при затягане. Щом има и таъв начин на монтаж (според Wiki, не според мен), то значи си има и чалъмите.
Аз пиша, ама кой да чете. Нали е по-лесно да се говори наизуст.
Аватар
realprofesora
Старо куче медалист
Старо куче медалист
Мнения: 3275
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 13:59 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Отвор на джанта

Мнение от realprofesora »

Чета темата и оставам ням. Всеки знае не знае прави вятър.
Popopopopo
Sparow
Начинаещ
Начинаещ
Мнения: 57
Регистриран на: Сря Яну 25, 2012 7:17 am

Re: Отвор на джанта

Мнение от Sparow »

nasenceto написа:
Sparow написа:Като си такъв "умник", нима не знаеш, че никога, едни конуси не съвпадат с други, на 100%, още по-малко пък на джантите! :lol: Ама иначе "откри" нова "технология" - центроване с конусите на болтовете! :lol: :lol: :lol:

Между другото, не знам дали изобщо ще има готови, фабрични втулки, които да паснат напълно в случая. Но пък, нека опита, знае ли се...
Ако беше отворил линковете, щеше да видиш, че има. Освен това, щеше да видиш, че не откривам нова технология, а такава си има (lug-centric). Никой не говори за конуси на джантите, а за конуси на гайките, които са минимум 4 и се самонагаждат при затягане. Щом има и таъв начин на монтаж (според Wiki, не според мен), то значи си има и чалъмите.
Аз пиша, ама кой да чете. Нали е по-лесно да се говори наизуст.
Там е работата, че изобщо не говоря наизуст, а от личен опит, съвсем наскоро се сблъсках с подобен проблем! Как ще се довериш на центровка, крепяща се на 4 или 5 болта, чиято допирна повърхност към джантата е малко по-голяма от косъм? Аз не бих го направил, за теб не знам, ако си вярваш на уики, дерзай!
Публикувай отговор