Разбрах, че в момента довършват 2х2 участъка на път "I-5" на изхода на Хасково в посока Кърджали, до пътния възел с път "III-505".
За пътят на Стара Загора до магистрала "Тракия", която също е част от път "I-5" дали ще се сетят скоро?
Дори на Велико Търново започват входа на града...
Регионалният министър Петя Аврамова: Правим целия южен вход на Велико Търново, тази година започваме и магистралата от Русе
18.07.2019г.
„ВЪЗЛОЖИЛИ СМЕ ПРОЕКТИРАНЕ НА ЦЕЛИЯ ЮЖЕН ВХОД НА ВЕЛИКО ТЪРНОВО от началото на т.нар. „Присовски завои“ до надлеза и моста към града преди Южния пътен възел. С кмета Даниел Панов разговаряхме по темата и приемаме неговата идея да не правим само надлеза, а целият участък, който е един от големите проблеми не само за жителите, но и за участниците в националния и международен трафик, които са засегнати“. Това обяви Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В четвъртък сутринта тя пристигна във Велико Търново, за да участва в среща на кметовете на Северен- Централен район, която се осъществява по инициатива на „24 часа“. Регионалният министър припомни, че за втора поредна процедура, само за ремонт на железопътния надлез на стойност 600 хил.лв. няма кандидати. Явно подходът не е добър и ще бъде променен с цялостно проектиране и реконструкция на целия участък от язовир „Вятъра“ край Дебелец чак до Южния пътен възел. Предвижда се изправянето на Присовските завои и отнемане на част от хълма, както и разширяване на пътното платно“, обобщи Аврамова. Паралелно ведомството, която тя ръководи подготвя и реконструкция на двата тунела.
ПЕТЯ АВРАМОВА: ТАЗИ ГОДИНА ЗАПОЧВАМЕ МАГИСТРАЛАТА РУСЕ – ВЕЛИКО ТЪРНОВО
С решението на 5-членен състав на Върховния административен съд по отношение на Оценката за въздействие върху околната среда , вече няма пречка да се обявят и поръчките за магистралата Русе – Велико Търново, категорична е Петя Аврамова. Още през тази година могат да бъдат обявени процедурите за изпълнител на участъка от Русе до Бяла и обхода на Бяла, за който са заделени 600 хил.лв. Останалата част от сумата отива и за другите участъци от Бяла до Момин сбор, където аутобанът ще пресече с пътен възел другата магистрала- „Хемус“. Освен, че работим по „Хемус“ правим и двете вертикални връзки – Видин- Монтана – Мездра – Ботевград, както и Русе – Велико Търново, каза още регионалният министър.
1, 349 МЛРД ЗА МАГИСТРАЛА „ХЕМУС“ ОТ ЯБЛАНИЦА ДО ВЕЛИКО ТЪРНОВО.
Добри новини Петя Аврамова каза и по отношение на магистрала „Хемус“, която наближава Велико Търново. министърката припомни, че от участъка от Ябланица и разклона за Тетевен, където е стигнал аутобанът до момента и изграждането му до Велико Търново са осигурени 1,3 млрд. лв. Промените в законодателството пък дават по-бързи варианти за отбуждаване и предварително изпълнение на процедурите, което няма да бави строителството. 1 349 856 000 по бюджета на министерството за 2019 година, респективно на агенция „Пътна инфраструктура“ ще се използват за изграждане на 134,2 км от автомагистрала „Хемус“ между боаза и път 1-5 Русе – Велико Търново“, обясни министър Аврамова. По думите ѝ средствата ще бъдат използвани за изграждане на участък, който е от изключително важен държавен и обществен интерес за развитието на пътната инфраструктура в Северна България. „С построяването на отсечката на автомагистрала „Хемус“ ще се повиши както безопасността на движението, така и ще се постигне максимална скорост“, допълни тя. Министър Аврамова припомни, че общата дължина на АМ „Хемус“ от София до Варна е 420 км, от които са изградени 170. По думите ѝ в момента се строят 26 км от автомагистралата – отсечката Ябланица-Боаза – 9,3 км и Буховци – Белокопитово – 16,32 км. „Цялостното изграждане на автомагистрала „Хемус“ е основен приоритет в работата на правителството. Благодаря от името на МРРБ на премиера и на Министерството на финансите в лицето на финансовия министър. За нас е изключително важно осигуряването на тези средства за изграждането на магистралата за Северна България“, каза още министър Аврамова.
Стилян НАЙДЕНОВ
www.borbabg.com